Takokaa mun päähän järkeä!
Tai haukkukaa pystyyn, sekin voisi auttaa jos ajautuisin puolustuskannalle =D
Pääsemme nyt siis miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan viettämään aikaa kahdestaan. Lapset (1v ja 3v) lähtivät pari tuntia sitten anoppilaan. Tulevat takaisin lauantaina.
Ongelmat:
A) Ikävöin lapsia jo nyt. Lähtivät niin nopeasti että vaari kerkesi viemään nuorimpaa ennen kuin sanoin heippa, en etinyt halaamaankaan =( Olen ollut paljon töissä, viime aikoin todella paljon iltavuoroja ja viime yönä nyt oli yövuoro. En sitten mennyt aamulla nukkumaan koksa halusin viettää aikaa lasten kanssa.... Ahdistaa että mitä jos jotain tapahtuu enkä edes hyvästellyt kunnolla.
B) Tuntuu että en tiedä miten olla ihmisten ilmoilla. Huomenna juhlat, lähdetään aamulla junalla Helsinkiin, sillä päivällä väitökseen ja illalla jälkikaronkkaan. Tiedän että paikalla tulee olemaan illan tähden lisäksi muutama, mutta tuntuu etten osaa enää puhua muusta kuin töistä ja lapsista.
C) Kaikki vaatevaihtoehdot tuntuvat väärältä, onneksi on asu vapaa. Tai no, sehän lisää ongelmia, jos olisi tumma puku tietäisi ainakin miten muut pukeutuu mutta ei haluaisi ylipukeutua eikä alipukeutua....
D) En ole meikannut pitkään aikaan, viime kerroina olen tuntenut itseäni ihan pelleksi kun suttaan meikkien kanssa. En tiedä miten laittaisin hiukset. En vain osaa.... En ole ikinä jaksanu hiuksista välittää, ennen lyhyet ja helpot, nykyään pitkät jotka laitan aina vain ponnarille koska se on helppoa.
E) Morkkis koska ostin uudet meikit viidelläkympillä, voidetta ja puuteria ja maskaraa ja eye-lineria... En jostain syystä ikinä halua ostaa "kallista" otselleni, kiertelen kirppareita ja ostan alennusmyynneiltä. Tuntuu ihan järjettömältä että tuhlasin noin paljon meikkeihin, joita en tule edes kovin usein käyttämään....
Noniin, se oli siinä.
Kommentit (14)
Pue päälle pikkumusta, tukka nätisti sileälle ponnarille sivuun, vähän meikkivoidetta, poskipunaa ja ripsiväriä. Huulille jokin vähän sävyä tuova huulirasva :)
Muuten en osaa auttaa, noissa lapsiasioissa kun ei semmoisia vielä ole :)
Mukavia juhlia!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:42"]
Pue päälle pikkumusta, tukka nätisti sileälle ponnarille sivuun, vähän meikkivoidetta, poskipunaa ja ripsiväriä. Huulille jokin vähän sävyä tuova huulirasva :)
Muuten en osaa auttaa, noissa lapsiasioissa kun ei semmoisia vielä ole :)
Mukavia juhlia!
[/quote]
Kiitos =) Kitisin tässä juuri kaverille joka lohdutti toteamalla että näytän kyllä kauniilta joka tapauksessa, mutta sehän vähän kuuluu asiaan että kaverit sanoo niin =D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:31"]tuntuu etten osaa enää puhua muusta kuin töistä ja lapsista.
[/quote]
Mistä sinun pitäisi osata puhua? Sinulla on kuitenkin työ. Eri asia voisi olla, jos olisit ollut pelkästään kotona 6 vuotta. Ei siinäkään olisi mielestäni mitään vikaa, mutta tarkoitan, että silloin voi olla vaikea löytää juttuaihetta urasuuntautuneitten ihmisten kanssa. Sinä taas olet mennyt töihin nopeasti.
Aina voi esittää kysymyksiä, vaikkei itse tietäisi keskusteltavista asioista mitään.
Nauti nyt vapaa-ajasta! Hyvin lapsilla menee Jos et osaa keskustella niin kuuntele muiden juttuja, vastaa jos jotain kysytään ja juttele jos siltä tuntuu. Älä ota ressiä! Laita hiukset kiharalle,vähön hienommat "bilevaatteet" ja meikkaa kevyesti. Ei juhlissakaan tarvi olla pakkelikerrosta, varsinkaan jos et osaa enää meikata.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 20:31"]tuntuu etten osaa enää puhua muusta kuin töistä ja lapsista.
[/quote]
Mistä sinun pitäisi osata puhua? Sinulla on kuitenkin työ. Eri asia voisi olla, jos olisit ollut pelkästään kotona 6 vuotta. Ei siinäkään olisi mielestäni mitään vikaa, mutta tarkoitan, että silloin voi olla vaikea löytää juttuaihetta urasuuntautuneitten ihmisten kanssa. Sinä taas olet mennyt töihin nopeasti.
Aina voi esittää kysymyksiä, vaikkei itse tietäisi keskusteltavista asioista mitään.
[/quote] Taitaa vaivata alemmuuskompleksi, suurin osa vieraista ovat akateemisia, suurin osa jo tohtoreita ja itse olen "vain" lähihoitaja....
Lapset on täysin turvassa vaarinsa kanssa. Älä huolehdi.
Pikkumusta tai joku kotelomekko on ok jos pukuohje on vapaa. Edellä suositeltu kampaus on ok. Toinen avihtoehto ois letittää sen ponnari ja kiinnittää letti takaraivolle nutturakdi. Sun meikit ei vielä oo ededs kalliit, mä en tuolla rahalla saa kuin puuterin ja ripsarin. Ja voithan sä päättää, että käytät niitä. Yllyttäisin vielä käymään huomenna alusvaatekaupassa: voisi piristää oloa.
Sulla ei ehkä nyt ole paljon muuta puhuuttavaa kuin lapset, mutta kun tilanne tulee, keksit kyllä. Sähän voit kommentoida väitöstilaisuutta, vastaväittäjän esiintymistä, puheiden sisältöä, kehua väittelijää, snaoa jotain väitössalin akustiikasta ja väreistä ja jos oot itse akateeminen niin juoruta näkemistäsi ihmisistä - jos taas et ole akateeminen, voit kysellä väitöstilaisuuden kummallisista formuloista. Nou hätä.
Karonkassa kannattaa pukea mustaa, niin ei ainakaan mene pieleen. Väitöstilaisuudessa voi olla rennompikin asu.
Niillä lapsilla on kaikki hyvin. Saavat paljon huomiota ja isovanhemmat ovat turvallisia hoitajia. Ainahan voit soitella ja kysyä, mitä pienokaisille kuuluu.
Kiitos, on jo parempi mieli =)
Jää kyllä vähän omaa aikaa Hesassa huomenna, jälkikaronkka alkaa kahdeksalta ja väitös loppuu ehkä kahdelta... Kaljalla olen luvannut käydä kaverin kanssa jota en ole nähnyt neljään vuoteen, mutta jos piipahtaisi jossain ja ostaisi jotain kivaa, mies ainakin tykkäisi.... =)
Ja pitäisihän siitäkin puolesta nyt huolehtia kun lapset kerrankin ovat muualla =D
(kröhöm, eikä nyt kannata lähteä siihen etten ole vielä oikein sinut sen asian kanssa että en ole päässyt eroon kaikista ylimääräisistä kiloista......)
Mulla on välillä samanlainen fiilis, kun sulla. Jos lapset menee hoitoon on ikävä. Juhliin ei kiinnostais mennä, kun on väsynyt ja stressaantunutkin.Eikä kiinnostais laittaa edes itseään nätiksi. Kun elämä on pääasiassa työtä, ruoanlaittamista ja nukkumista.... Ny vaan otat ilon irti miehesi ja sinun laatuajasta. Kevyt kiva meikki. Hiukset sileälle ponnarille tai annat olla auki. Ja esim. pikkumusta päälle.. Tai asu, jossa viihdyt. Pidät hauskaa ja nautit, kun pääset miehesi kanssa reissuun :D Psyykkaat itsellesi iloisen mielen. Juhlissa on varmasti kivaa ja hauskaa ja huomaat, että ei siellä muutkaan ihmiset "Hollywood" tähdiltä näytä :D Sun tarina kuulostaa vähän siltä, että stressaat juhlia, kun kaikki tuntuu olevan huonosti. Ja nyt illalla sitten miehen kainaloon halailemaan ja nautitte toistenne seurasta
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:04"]
Mulla on välillä samanlainen fiilis, kun sulla. Jos lapset menee hoitoon on ikävä. Juhliin ei kiinnostais mennä, kun on väsynyt ja stressaantunutkin.Eikä kiinnostais laittaa edes itseään nätiksi. Kun elämä on pääasiassa työtä, ruoanlaittamista ja nukkumista.... Ny vaan otat ilon irti miehesi ja sinun laatuajasta. Kevyt kiva meikki. Hiukset sileälle ponnarille tai annat olla auki. Ja esim. pikkumusta päälle.. Tai asu, jossa viihdyt. Pidät hauskaa ja nautit, kun pääset miehesi kanssa reissuun :D Psyykkaat itsellesi iloisen mielen. Juhlissa on varmasti kivaa ja hauskaa ja huomaat, että ei siellä muutkaan ihmiset "Hollywood" tähdiltä näytä :D Sun tarina kuulostaa vähän siltä, että stressaat juhlia, kun kaikki tuntuu olevan huonosti. Ja nyt illalla sitten miehen kainaloon halailemaan ja nautitte toistenne seurasta
[/quote]
"Sun tarina kuulostaa vähän siltä, että stressaat juhlia, kun kaikki tuntuu olevan huonosti."
Tämä taisi osua naulan kantaan. Olo on ollut vähän surkea viime aikoina, sain vuoden alussa uuden työpaikan, tuntui että vihdoinkin sain sen työn mitä olen aina halunnutkin, mutta oli niin pieni yritys että liian suuret muutokset liian nopeasti johti siihen että työt loppuu kuun vaihteessa. Sain kuitenkin uuden työpaikan, aloitan siellä heti kun nykyinen sopimus loppuu, mutta silti... Surettaa =(
Paras keskustelusääntö on kuuntele, kysele, hymyile. Ei voi mennä pieleen, jos keskityt muihin kuin itseesi.
Näiden viestien kannustamana lähden nyt tyhjentämään vaatekaappia ja sovittamaan vaatteita. Huomisetsa tulee kyllä todella mukava, kunhan en itse pilaa sitä miettimällä liikaa turhia asioita =)
Äh, en sit osannut keksiä edes tarpeeksi mielenkiintoista otsikkoa =(