Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vituttaa kun mies on holtiton lasten suhteen

Vierailija
28.04.2014 |

Aina ollut taistelua sen kanssa lastenhoidon suhteen. Ei herännyt vauvojen kanssa, oli äksy kun piti yöllä vaihtaa vaippoja. Kun yksivuotias oli talven flunssainen ei mies tietenkään ottanut paineita, minä niistin niistäjällä ja huolehdin lääkitsemiset. Kuten lukuisat muutkin sairastelut. Lapset nyt päiväkoti-ikäinen/eskarilainen eikä mies edes muista että kuumeessa annetaan panadolia eikä buranaa. Atoopin unohtaa rasvata, ei jaksa laittaa lapsia suihkuun ulkoilun jälkeen vaikka siitepölyallergisia. Liioittelua kuulemma. Ulkona lapsille sattuu alituiseen miehen kanssa, ei osaa opettaa ja huolehtia. Päästää liian pienen liian vaarallisiin paikkoihin. Joskus ajanut lapsi pyörän kyydissä eikä ollut muistaa laittaa vöitä kiinni, toinen huomautti. Kaikki lääkäri-päiväkoti yms asiat hoidan ja selvitän. Pienemmällä puheen kanssa haasteita, kävi piheterapeutti ja neuvoi esim korjaamaan lapsen väärät sanamuodot ja virheet sanomalla itse lause oikein perässä. Mies ei koskaan muista, pikemminkin lässyttää niin että lapsi ja isä lässyttävät keskenään. Suututtaa niin hirveästi, vituttaa koko mies! Ja samalla pitäisi varmaan olla tyytyväinen kun sentäs vie ulos, pitää sylussä, lukee ja laittaa ruokaa. Mutta minkä takia se on noin idiootti turvallisuus- ja vastuuasioissa? Tänään lapsi satutti isän kanssa ulkona ollessa kätensä, tuli verinaarmuja kämmeneen. Lapsi pölyunen, hiekkanen, kasvot ja kädet likaisina. Mies antoi olla kun lapsi ei halunnut pesulle, mies meni itse suihkuun ja tuli syömään tokaisten vaan "ei se halua pesulle niin ei mene sitten". Ja minä vein, sain lapsen itkut ja kiukut päälleni, mies sylitteli ja lässytteli kun lapselle tuli paha mieli äitin pakotettua. Tunne, mitä tunsin miestä kohtaan..... Arrrgh.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ohjeistanut ja nalkuttnut sen ihan turraksi. Miksi tehdä mitään, kun kuitenkin aina menee kaikki väärin. Huomaat hänen arvonsa vasta kun menetätä hänet.

Vierailija
2/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esikoisen odotusajasta alkaen olen odottanut tasaveroista vanhemmuutta ja pitänyt sitä automaattisesti olevana. Kun olen yrittänyt keskustella jostain mies vaan tokaissut jotain tai että kai sä nyt itsekin voit tehdä. Ärsyyntynyt, että olen ollut halukas jakamaan vanhemmuutta ja vastuuta. Olisi ollut tyytyväinen jos olisin hoitanut lapset kiltisti yksin. Mitä tekoa mun nalkuttamisella sen kanssa että vahtisi lapsia turvallisuuden suhteen tai toimisi puheterapeutin neuvojen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys alapeukuttajille, tarkoitatteko sillä että olette kirjoituksen suhteen eri mieltä (eri mieltä kuin minä) vai että kirjoituksen sisältö herättää negatiivisuutta eli miehen tyyli? Ap

Vierailija
4/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttais muakin. Ja vituttaa moni asia omassakin miehessä. Mutta sen kans nyt on vaan elettävä :-D

Vierailija
5/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta miten kestän pelon että lapsille sattuu jotain pahemmin miehen holtittomuuden takia? Tai että mun huolehdittava esim sairastelut väsymykseen asti kun toinen ei ota osaa?

Vierailija
6/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda Buranat ja hommaa särkylääkkeet pillereinä.

Jos lapsi katuu niin kaatuu, kesäisin ihoon tulee haavoja!

Tuo päivittäinen suihkuttelu on melko kummallista. Ei ihme jos teillä ei parisuhde oli kuin narinaa. Mitä jos vähän löysäisit?

Vierailija
7/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään lapsi satutti isän kanssa ulkona ollessa kätensä, tuli verinaarmuja kämmeneen. Lapsi pölyunen, hiekkanen, kasvot ja kädet likaisina"

Tuo kohta ärsytti eniten ja siksi alapeukutin. Kuule on ihan normaalia, että lapsi sotkee leikkiessään itsensä ja välillä tosiaan tulee noita naarmuja. Typerää käytöstä sinulta alkaa valittamaan miehellesi siitä, että lapsi touhuaa ulkona. Varmaan on lapsikin nauttinut ajastaan, kun ei ole äiti koko ajan vieressä sanomassa, että älä tee sitä tai tätä ettei vaan vaatteen mene likaiseksi.

Vierailija
8/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin isosta osasta asioita vastuu. Mutta tällä hetkellä makaan sängyssä ja notkun palstalla kun mies laittaa lapsille iltapalat.

Miehet yleensä ottaa vähän rennommin. Tuskin mitään vakavaa sattuu. Miehes kuitenkin tietyllä tasolla vahtii ja lapsilla on itselläänkin itsesuojeluvaisto.

Vierailija
9/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:37"]

"Tänään lapsi satutti isän kanssa ulkona ollessa kätensä, tuli verinaarmuja kämmeneen. Lapsi pölyunen, hiekkanen, kasvot ja kädet likaisina"

Tuo kohta ärsytti eniten ja siksi alapeukutin. Kuule on ihan normaalia, että lapsi sotkee leikkiessään itsensä ja välillä tosiaan tulee noita naarmuja. Typerää käytöstä sinulta alkaa valittamaan miehellesi siitä, että lapsi touhuaa ulkona. Varmaan on lapsikin nauttinut ajastaan, kun ei ole äiti koko ajan vieressä sanomassa, että älä tee sitä tai tätä ettei vaan vaatteen mene likaiseksi.

[/quote]

Joo, lapsillehan voi sattua. Mutta, ne naarmut pitää hoitaa. Ja lapsi pitää pestä, koska ei likaista lasta laiteta nukkumaan. On vaan laiskuutta jättää nainen hoitamaan nämä asiat. Saa siitä ärsyyntyä että toinen lusmuilee ja lisää sitä äidin työtaakkaa ihan vaan kun ei itse viitsi. Vaikka ei välittäis yhtään noista naarmuista, niin siltikin saa olla aivan aiheesta vittuuntunut, että mies ei huolehdi lasten perushoidosta.

Vierailija
10/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se likaantuminen haittaa minua vaan ettei mies yhtään ulkona huolehdi mihin lapsi kiipeää tai juoksee eikä välitä lapsen peseytymisestä allergioiden/astman takia! Mies se ärsyyntyy jos vaatteet on likaiset, mutta turvallisuudesta ja sairauksista väliä. Epäolennaisista valittaa lapsille/mulle eikä hoida tärkeitä.

Vierailija
11/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli erota kun mies niin yksinkertainen ja vastuuton, toisaalta päässä kaikuu "nykyn erotaan liian herkästi, etenkin pienten lastennperheissä.." ap

Vierailija
12/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:17"]

Olet ohjeistanut ja nalkuttnut sen ihan turraksi. Miksi tehdä mitään, kun kuitenkin aina menee kaikki väärin. Huomaat hänen arvonsa vasta kun menetätä hänet.

[/quote]

Miten tääl on aina näitä äijien paapojia palstat pullollaan??? Mies on joku suuri harvinaisuus, jota pitää käsitellä kuin lasiesinettä, ettei se vaan suutu kun sen pitäis olla aikuinen?? Aina on palstan ämmien mukaan nalkuttamista, jos miehen pitäisi siivota jälkensä ja osallistua toisena aikuisena arjen pyörittämiseen. Ylipäätään aivojen käyttämisen vaatiminen on tämän palstan jengin mukaan liikaa vaadittu, nalkuttamista, ja vähintäänkin naisen vika, kun mies on lamaantunut vajakki.

Sehän johtuu vaan siitä, ettei se ressu uskalla, ja kyllä se osais kun sille antais mahdollisuuden. No nämä mammathan antaa, ovat antaneet jo kymmenen vuotta sitä mahdollisuutta, ja sitten ihmetellään kun ei ne miehet vieläkään oikeen tajuu. Outoa joo. Mutta ei niille saa sanoa, tai ne lähtee pois. Tai ryyppäämään kolme kertaa viikossa nykyisen kahden sijaan.

Vierailija
13/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toi just sellainen liian herkkä eron syy.

Vierailija
14/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että palsta täynnä tosikoita heikosti koulutettuja naisia, joilla juntit v

miehet. Kaikesta kiitollisia jos se Jampp jotain tekee, mutt mitään siltä ei pidä odottaa.

Vierailija
15/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:17"]

[/quote]

Miten tääl on aina näitä äijien paapojia palstat pullollaan??? Mies on joku suuri harvinaisuus, jota pitää käsitellä kuin lasiesinettä, ettei se vaan suutu kun sen pitäis olla aikuinen?? Aina on palstan ämmien mukaan nalkuttamista, jos miehen pitäisi siivota jälkensä ja osallistua toisena aikuisena arjen pyörittämiseen. Ylipäätään aivojen käyttämisen vaatiminen on tämän palstan jengin mukaan liikaa vaadittu, nalkuttamista, ja vähintäänkin naisen vika, kun mies on lamaantunut vajakki.

Sehän johtuu vaan siitä, ettei se ressu uskalla, ja kyllä se osais kun sille antais mahdollisuuden. No nämä mammathan antaa, ovat antaneet jo kymmenen vuotta sitä mahdollisuutta, ja sitten ihmetellään kun ei ne miehet vieläkään oikeen tajuu. Outoa joo. Mutta ei niille saa sanoa, tai ne lähtee pois. Tai ryyppäämään kolme kertaa viikossa nykyisen kahden sijaan.

[/quote]

Kyllähän täällä pahasti haukutaan suurin osa miehistä, harva tulee sanomaan jotain paskaksi äidiksi.

Ja itsehän nämä naiset sen vastuuttoman laiskan paskan ovat lastensa isäksi valinneet. Niin makaa kuin petaa, vai miten se meni?

Vierailija
16/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liian herkkä,eron syy (mies oi suostu mihinkään pariterapiaan ei perheneuvolaan lässyttämään) niin onko mun vaan kestettävä ja oltava kädet ristissä ettei lapsille koskaan mitään pahempaa satu isän kanssa? Eikä kannata ajatellakaan että jättäisi isän vastuulle pidemmäksi aikaa, kun mies ei sairauksista välitä? Ap

Vierailija
17/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, 16. Useimmilla ei parisuhdetta ja perhettä perustaessa ole vielä niitä lapsia, ja vanhemmuus on molemmille osapuolille vierasta kenttää. Kuitenkin useimmiten äidit skarppaavat ja hoitavat hommansa melko mukavasti, ymmärtävät, että lapsesta ja kodista on huolehdittava ja otettava vastuuta.

Sen sijaan nämä isäksi tulleet miehet melko usein jättävät ymmärtämättä. Se mies, joka on ollut parisuhteessa mukava puoliso, ei silti välttämättä ole hyvä ja vastuuntuntoinen isä. Eikä sitä viitsisi kokeilumielessä tehdä joka jannun kanssa tenavaa testatakseen, että olisko tästä hepusta nyt isäksi. Ai, ei ollut, otetaan seuraava paremmalla tuurilla! Jospa vaikka miehet ottaisivat itseään niskasta kiinni.

Itse ainakin toivon kasvattavani pojastamme huomioivan, fiksun ja vastuuntuntoisen miehen - ja isän.

Vierailija
18/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset varmaan alapeukutti sitä, että olet tehnyt tuollaisen miehen kanssa lapsia ylipäätään, ja jaksat vielä kattoa sitä. Tunteesi ovat varmasti kaikkien mielestä oikeutettuja. En mä hyväksyis tollasta vastuuttomuutta perushoidossa ja turvallisuudessa. Oisko teillä mahdollista käydä jossain, esim perheneuvolassa keskustelemassa, että noi jutut ei oo liiottelua vaan ihan normaalia lasten hoitamista. Jos ulkopuolisen sanominen herättäis? Paras varmaan ois, että joku toinen isä ilmaisisi että tollasista pitää huolehtia (jos pitää naisten ylihuolehtimisena).

Mulla on kyllä pakko ihmetellä, että ettekö te tällaisen miehen kanssa lapsia tehneet ole huomanneet vastuuttomuutta yms ennestään? En nyt tarkoita loukata, mutta ihan oikeasti kyllä tuollainen luonne tulee esille  jossain määrin ainakin yhteisessä arjessa, jos ei tyyliin tee heti parin ensimmäisen vuoden aikana jo lapsia.. Onko se vaan jotain sokeutta toiselle, vai luullaanko toisen muuttuvan lapsen myötä, vai eikö malteta oottaa että kunnolla ollaan löydetty yhteinen arki ja opittu tuntemaan toinen ilman niitä ruusunpunaisia laseja? Kysyn koska mulla on tasan kaksi eksää joista näki kyllä n.2-3 vuoden seurustelun jälkeen ettei niitten kanssa lapsiperhearjesta olisi tullut mitään, ja siksi entisiä ovat. Toisen kanssa arki olisi ollut juurikin tuota, ja toisen kanssa olisi saanut joka viikonloppu nyhvätä yksin kotona kun toinen kulki kylän baareja läpi, tai turrutti päätään pössyttelemällä. Nykyisestä oikeasti näki jo ennen lapsia, suurinpiirtein, että kuinka vastuuntuntoinen isä on, kun maltettiin oottaa useampi vuosi ennen lapsia. 

Sori ap, tuskin kaipaat tällaista nyt. Todellakin tunnen sympatiaa sua kohtaan, ja toivon että miehes havahtuisi että kaikkea ei voi jättää sun vastuulle. Mulla vaan kiinnostaa, että miten nää tarinat saa oikein alkunsa. Mulla on vaan hirveen hankala uskoa, että tollaset perusluonteenpiirteet yhtäkkiä muuttuisi lapsen myötä, eli vastuuntuntoinen muuttuisi vastuuntunnottomaksi jne.

Vierailija
19/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Meillä mies oli mukava kumppani ennen lapsia ja on ok nytkin kanssani kun ei tarvitse huomioida lapsia (ovat vaikka isovanhemmille). Kun lapset tulevat, mies ei muuta käyttäytymistään mitenkään siitä mitä oli ollessaan itsekseen tai lähinnä vaan ärsyyntyy että lapset taas sotkevat kotia. Mies on esim aina siivonnut ja laittanut ruokaa. Nykyäänkin siivoaa, muttei osaa opettaa lapsia siivoamaan jälkiään ihan jo kasvatusmielessä. Eikä halua ottaa lapsia mukaan 

ruuanlaiton koska lapset sotkevat, hän haluaa laittaa ruokaa yksin kaikessa rauhassa. Ei todella etukäteen voi tietää, millainem vanhempi ihmisestä tulee. Ap

Vierailija
20/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:49"]

Kuulehan, 16. Useimmilla ei parisuhdetta ja perhettä perustaessa ole vielä niitä lapsia, ja vanhemmuus on molemmille osapuolille vierasta kenttää. Kuitenkin useimmiten äidit skarppaavat ja hoitavat hommansa melko mukavasti, ymmärtävät, että lapsesta ja kodista on huolehdittava ja otettava vastuuta.

Sen sijaan nämä isäksi tulleet miehet melko usein jättävät ymmärtämättä. Se mies, joka on ollut parisuhteessa mukava puoliso, ei silti välttämättä ole hyvä ja vastuuntuntoinen isä. Eikä sitä viitsisi kokeilumielessä tehdä joka jannun kanssa tenavaa testatakseen, että olisko tästä hepusta nyt isäksi. Ai, ei ollut, otetaan seuraava paremmalla tuurilla! Jospa vaikka miehet ottaisivat itseään niskasta kiinni.

Itse ainakin toivon kasvattavani pojastamme huomioivan, fiksun ja vastuuntuntoisen miehen - ja isän.

[/quote]

Miksi niitä lapsia sitten parisuhteessa viitsiikään hankkia, kun kerran USEIN miehet eivät niitä hoida? Ja USEIN nainen joutuu hoitamaan kodin + lapsen itse? Pitäisikö jo hyvissä ajoin nuorille naisille opettaa, että suurin  osa miehistä on paskoja ja ei kannata yllättyä jos lapsen tulon jälkeen mies on yhtälailla sun hoidettavana kun se lapsikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi