Pahin moka jonka teinisi on tehnyt? ov
Antakaa mulle vähän perspektiiviä meidän perheen ongelmiin 14v teinipojan kanssa.
Kysymys tulikin jo otsikossa.
Kommentit (22)
Haistattelee opelle, uhkasi vetää luokkakaveriaan turpaan
Nyt poika on jo 18, mutta juuri 14 vuotiaana räjäytti vanhoilla uudenvuoden raketeilla jonkun miehen postilaatikon kaverinsa kanssa. Mies oli onneksi todella ymmärtäväinen ja anteeksi antava eikä tehnyt rikosilmoitusta. Pojat joutuivat menemään pyytämään kasvotusten anteeksi ja korvaamaan postilaatikon (ei muuten ollut mikään halpa, me vanhemmathan se maksettiin, poika maksoi meille takaisin seuraavan kesän kesätyörahoista). Tästä kyllä järkiintyi eikä ole enää sen pojan kanssa kaveerannut (perheessä muitakin "vaikeita" lapsia, isoveli mm linnassa huumeiden myynnistä). Tämän jälkeen ollut fiksusti :)
ap, muista että kyllä se virheistä oppii kunhan olet ymmärtäväinen häntä kohtaan myös:-) kliseisesti rajoja ja rakkautta
Ei ole varastanut, lyönyt, ei ole tullut juovuksissa kotiin, ei edes haissut alkoholille, kohta täysi-ikäinen
- jäi kiinni myymälävarkaudesta (meikkejä)
- varasti kaverinsa kanssa kaupasta olutta
- hajotti kaveriporukassa ison näyteikkunan. Oli humalassa ja vietti yön putkassa
- menetti neitsyytensä ilman ehkäisyä jollekin tuntemattomalle
Riittääkö?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:14"]
- jäi kiinni myymälävarkaudesta (meikkejä)
- varasti kaverinsa kanssa kaupasta olutta
- hajotti kaveriporukassa ison näyteikkunan. Oli humalassa ja vietti yön putkassa
- menetti neitsyytensä ilman ehkäisyä jollekin tuntemattomalle
Riittääkö?
[/quote]
on ainaki jotain mitä muistella kiikkutuolissa hahah!
Meidän poitsu loisti viime kesänä järjellään. Sai kesätyöpaikan yhdestä pienestä kaupasta hyllyttäjänä.
Kaveriporukan teki yksi ilta mieli energiajuomaa. Arvatkaapa kuka valopää kävi niitä muille varastamassa? Ja arvatkaapa missä? Jos ja kun jäi kiinni, niin olikohan enää kesätyöpaikkaa?
Ei ole kyllä mokannut missään asiassa. Kiukutellut minulle lähinnä.
Poika kännäsi 14-vuotiaana kavereineen keskustan isossa puistossa. Tuttuni näki ja soitti meille, lähdimme sitten etsimään pojan ja toimme kotiin poliisilaitoksen kautta. Sai siellä puhaltaa alkometriin, poliisi myös nuhteli perusteellisesti ja kertoi mitä seuraa alaikäisen jatkuvasta juomisesta. Myös tupakasta jäi kiinni monesti, ei auttanut kotiarestit eikä rahahanojen sulkeminen. Koulusta tuli yläasteaikoina jatkuvasti huonoa palautetta, läksyt tekemättä, myöhästeli tunneilta ja häiritsi tunneilla.
Nyt on suht asiallinen lukion tokaluokkalainen. Tupakanpoltto jäi päälle, se harmittaa mutta toisaalta tiedän tehneeni kaikkeni sen karsimiseksi.
Tämä oli kaikkein sellainen, että olisi oikeasti voinut tulla lisälaskua ja kovasti:
Reilu vuosi sitten meillä alkoi omassa asunnossa putkiremppa, jota pakoon päästiin todella onnekkaasti lähistölle hyvään, isoon kämppään. Hesarista bongasin ilmon tuosta loistokämpästä ja vuokrasopimus kirjoitettiin melkein saman tien. Saimme uuteen asuntoon kolme avainta: yksi mulle, yksi miehelle, yksi 15-vuotiaalle pojalle.
No. Vajaa viikko ennen kuin meidän oli tarkoitus muuttaa tuohon evakkokämppään, miehen sähköpostiin rävähti vihaisia viestejä: uudesta kämpästämme oli viikonloppuna kuulunut äänekästä musiikkia ja muuta pölinää, ja lopulta naapurit siellä olivat huomanneet, että tyhjiä pitsalaatikoita lentää jostain yläkerroksesta roskakatoksen katolle, ja nämä asukkaat kävivät seuraavana päivänä korjailemassa ne oikeasti roskikseen. Jututin poikaani ja todellakin: se oli omalla avaimellaan mennyt päästämään 4-5 kaveria uuteen asuntoomme ja siellä oli sitten pidetty hauskaa ://
Kävin pudottamassa koko rapun postiluukuista pahoitteluviestit - pelkäsin oikeasti, että saamme kengänkuvan persuksiin, ennen kuin olemme saaneet asua yhtään päivää ko. asunnossa!! Mutta onneksi niin ei käynyt ja tuosta eteenpäin olimme varsin huomaamattomia naapureita.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:38"]
Muiden teinit ei mokaile? AP
[/quote]
Lol, älä unta näe :D
Tässä tulee runsaudenpula meidän teinin tempauksia miettiessä. Hän on niin älyttömän dramaattinen luonne.
No omasta ei ole mutta tunnen erään joka oli kyllä hurja tapaus.
-vanhempien autojen toistuva varastelu
-peltoautolla keskustassa kruisaiku
-rahan varastaminen toistuvasti
-lintsaus koulusta
-väkivaltainen perheenjöseniä kohtaan
-tupakka palaa edelleen, mutta alkoholia ei käytä
-lukitsi muun perheen suuttuessaan ulos
-hajotti suuttuessaan irtaimistoa
-toisen henkkareiden varastaminen ja sen väärinkäyttö
olisi varmaan liian pitkä lista jos alkaisi oikein kunnilla muistelemaan.
itsellä oli murtautuminen asuntoon ala-aste ikäisenä.
oli vielä oman luokkakaverin asunto, jonka asukit olivat lomalla.
Mitä ongelmia teillä on ap ollut?
Nämä jäivät kirjoittamatta:
hajoitti myös näyte ikkunan ja ajoi crossipyörällä liikenteessä.
Myös poliiseja karkuun
14
Itselläni oli hurja nuoruus, mutta oma 14v. on tylsä nörtti. Eli ei kerrottavaa. Hukkasi/pudotti kännykkänsä vuosi sitten (saatiin lopulta takaisin). Muuta ei tule mieleen.
haluisitteko mielummin "nörtin" kiltin nuoren vai rajoja kokeilevan nuoren?
Jäi humalassa junan alle 14-vuotiaana...
17-vuotias sai 16-vuotiaan tyttöystävänsä raskaaksi. Tyttö teki abortin.
Vei alkoholia kouluun 14-v. Lastensuojeluilmo.
Haluaisin kiltin nörtin tietenkin mieluummin. En ihannoi rälläämistä ja sikailua. Pelkäisin lapsen puolesta.
Muiden teinit ei mokaile? AP