Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku mitä tarkoittaa palkkakuitissa poissaolopidätys?

Vierailija
28.04.2014 |

Sain tämän kuun palkkakuitin, jossa on otettu palkasta paljon pois juuri tuolla poissaolopidätyksellä. Yritin soittaa palkkoihin, ovat paikalla vasta huomenna..auttakaa tietämätöntä, kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut poissa ja se on vähennetty palkasta?

Vierailija
2/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut työaikana poissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa palkattomalta vapaalta.

Vierailija
4/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut poissa kyllä, mutta lääkärin kirjoittamalla sairaslomatodistuksella. Ei kai siitä pitäis palkatonta tulla? Sitäkö tuo nyt sitten tarkottaa?

Vierailija
5/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:42"]

Olen ollut poissa kyllä, mutta lääkärin kirjoittamalla sairaslomatodistuksella. Ei kai siitä pitäis palkatonta tulla? Sitäkö tuo nyt sitten tarkottaa?

[/quote]

Riippuu ja roikkuu. Oletko vasta aloittanut töissä? Meillä ainakin ensimmäisen kuukauden sairaspoissaoloista pidätetään palkasta osa, vaikka kuinka olisi todistus.

Vierailija
6/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työsuhteesi alkoi? Jos olet ollut pois töistä aivan työsuhteen ensimmäisinä viikkoina, ei poissaoloaika ole palkallista.

Vierailija
7/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmäsikö palkkamäärä kuitenkin?

Meillä ainakin on tilinauhassa rivi, jolla on poissaolot ja toisella rivillä sama tuntimäärä sitten nimettynä poissaolon syyllä ja toki siis myös maksettuna.

Vierailija
8/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikesta saikusta ei makseta palkkaa, ja riippuu myös työsuhteen kestosta, eli jos olet uusi, niin silloin saatetaan ottaa palkasta pois, vaikka saikku olis ok.

Vierailija
9/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa paikassa jo yli vuoden. Olen ollut jo jonkun aikaa sairaslomalla, varmaan n. 5kk..mutta nyt vasta näkyy palkkakuitissa tuo poissaolopidätys. Ei oo palkkakuitin mukaan rahaa paljon tulossa ja tuota poissaolopidätystä peritään näköjään nyt takautuvasti tammikuusta asti.. ja koko ajan olen lääkärin kirjoittamalla todistuksella ollut poissa.

T: ketju aloittaja

Vierailija
10/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomapäivät tulleet täyteen ja nyt pitää hakea korvaukset kelalta.

Vierailija
11/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:50"]

Olen ollut samassa paikassa jo yli vuoden. Olen ollut jo jonkun aikaa sairaslomalla, varmaan n. 5kk..mutta nyt vasta näkyy palkkakuitissa tuo poissaolopidätys. Ei oo palkkakuitin mukaan rahaa paljon tulossa ja tuota poissaolopidätystä peritään näköjään nyt takautuvasti tammikuusta asti.. ja koko ajan olen lääkärin kirjoittamalla todistuksella ollut poissa.

[/quote]

Sulle on saikun vuoksi maksettu liian pitkään palkkaa, siksi perivät sen nyt pois, joudut hakemaan kelalta saikkurahaa.

Vierailija
12/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:50"]

[/quote]Mitä sun tes sanoo ajasta, jolta saat saikun aikana palkkaa? Esim metallin tessin mukaan vuoden työsuhteella saikku on palkallista 28 päivää, sen jälkeen putoaa kelan sairaspäivärahalle.

Vierailija
13/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan työnantaja on halunnut maksaa palkkaa minulle sairasloman ajalta ja kela on sitten maksanut työnantajalle sairausajan palkkaa vastaavan osan. Jotenkin ihmetyttää että noita poissaolopidätyksiä aletaan jälkeen päin perimään..en ymmärrä. Tässä on pakko olla joku moka? Huomennahan se sitten selviää..

Vierailija
14/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 18:03"]

Nimenomaan työnantaja on halunnut maksaa palkkaa minulle sairasloman ajalta ja kela on sitten maksanut työnantajalle sairausajan palkkaa vastaavan osan. Jotenkin ihmetyttää että noita poissaolopidätyksiä aletaan jälkeen päin perimään..en ymmärrä. Tässä on pakko olla joku moka? Huomennahan se sitten selviää..

[/quote]

Moka?? Joo, kerohan sitten huomenna, mikä moka...

Vierailija
15/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 18:03"]

[/quote]

Moka?? Joo, kerohan sitten huomenna, mikä moka...

[/quote]

No siis, kyllä miusta kuulostaa ihmeelliseltä että peritään poissaolopidätystä jostain tammikuulta asti jos nimenomaan työnantaja on halunnut maksaa palkkaa ja osansa kelalta saanut..ja tulen kyllä kertomaan tänne miten tuossa lopulta kävi!

T: aloittaja

Vierailija
16/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan sulta koko viiden kuukauden palkkaa peri takasin vaan TESin mukaan ja jos palkanmaksussa on tapahtunut virhe, tahaton tai tahallinen kenen tahansa osapuolen aiheuttamana niin kyllä ne vaan perii ne väärin maksetut osuudet palkoista takaisin.

Siihen ei auta edes käräjät. Joitakin vuosia sitten meni käräjille asti väärinmaksetut perhepäivähoitajien palkat. Kaupungilla oli kestänyt vuosi tai kaksi huomata että osahoitajista ilmoitti tuntinsa ja kyllä kaikki ylimääräiset perittiin takaisin, perintäsummat kyllä jaettiin useammalle kuukaudelle ettei ne olisi kohtuuttomia.  Sulla on niin lyhyt työsuhde takana ja niin iso osa siitä sairaslomaa että työnantaja ei välttämättä halua jaksottaa takaisin perintää jos ne ei usko että olet koskaan palaamassa töihin.

Vierailija
17/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko sä erikseen sopinut työnantajan kanssa, että se maksaa sulle enemmän sairausajanpalkkaa mitä tes edellyttää, vai onko tullut joku väärinkäsitys.

Vierailija
18/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tes:ssä täysi palkka n päivältä, jonka jälkeen -25% n päivältä. Ehkä sinulla tuli oman tes:si mukaiset n päivää täyteen, etkä saa enää täyttä palkkaa. 

Vierailija
19/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 18:31"]Siis ootko sä erikseen sopinut työnantajan kanssa, että se maksaa sulle enemmän sairausajanpalkkaa mitä tes edellyttää, vai onko tullut joku väärinkäsitys.

[/quote]

Siis en ole mitään tällaista työnantajan kanssa sopinut...kuten sanoin työnantaja on saanut kelalta palkkaa vastaavan osan ja maksanut minulle palkan.

Ja kuka tässä on muka puhunut käräjille menosta? Kyllähän se ihmetystä herättää jos palkkakuitti on miinuksella..saa nähdä miten käy. Ennenkin on käynyt kyseisen työnantajan palkanmaksussa mokia, jäänyt palkkoja mm. maksamatta.

Vierailija
20/28 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 18:31"]Siis ootko sä erikseen sopinut työnantajan kanssa, että se maksaa sulle enemmän sairausajanpalkkaa mitä tes edellyttää, vai onko tullut joku väärinkäsitys.

[/quote]

Siis en ole mitään tällaista työnantajan kanssa sopinut...kuten sanoin työnantaja on saanut kelalta palkkaa vastaavan osan ja maksanut minulle palkan.

Ja kuka tässä on muka puhunut käräjille menosta? Kyllähän se ihmetystä herättää jos palkkakuitti on miinuksella..saa nähdä miten käy. Ennenkin on käynyt kyseisen työnantajan palkanmaksussa mokia, jäänyt palkkoja mm. maksamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä