Millainen maailma olisi, jos kaikki käyttäytyisivät samalla tavalla kuin sinä?
Eli kysymys otsikossa. Millaista esim suomessa olisi, jos koko populaatio olisi juuri samanlainen kuin sinä?
Jos kaikki olisivat kuten minä, toiminta olisi keskimäärin erittäin tehokasta, lainkuuliaista ja ystävällistä. Sitten huonona päivänä kaikilla tekisi mieli laistaa velvollisuuksistaan, ehkä pyrkiä hyötymään jostain tilanteesta jos olisi 100% varma ettei siitä voisi jäädä kiinni ja murjottaa sohvan nurkassa illalla töiden jälkeen.
Ap
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kansa olisi keskimääräistä fiksumpaa, joten myös maapallon kuormitus vähenisi eikä ylikansoitus olisi tulevaisuudessa ongelma.
Lihatuotteiden kulutus suorastaan romahtaisi ja tehotuotannolle laitettaisiin stoppi. Myös yksityisautoilu vähenisi ja julkisesta liikenteestä kehitettäisiin vieläkin paremmin kansalaisten tarpeita palveleva järjestelmä.
Kokonaisvaltainen oikeudenmukaisuus lähtisi ponnekkaaseen nousuun, kun taas lainkierrot ja muut väärinkäytöt lähtisivät laskuun.Sanoisin maailman olevan parempi paikka elää.
Eli meillä olisi nälänhätä, ruuhka ja totalitarismi.
Ja sanot maailman olevan parempi paikka elää?
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi Japani. Olen henkisesti kuin japanilainen: ujo, kohtelias, varautunut ja fiksu. Negatiivisena piirteenä on suorastaan tukahduttavan kuristava häpeän tunne ja kasvojen menetyksen pelko. Tykkään mangasta ja animesta sekä japanilaisesta ruoasta myös.
Muuten hyvä, mutta japanilaiset ovat nöyriä eivätkä kehuskele omalla ujoudellaan, kohteliaisuudellaan tai fiksuudellaan.
Olisi tavan suomalaiselle ankea paikka... Ei viinaa, tupakkia tai huumeita. Mutta ystävällisyyttä ja toiset huomioonottamista riittäisi. Luonto puhdistusi ja muovia ei käytettäisi enää missään. Valitettavasti autoilusta ei päästäisi kokonaan eroon ja sähköautot katoaisi maailmankartalta.... Mutta positiivisena yllätyksena sitten se, että lentokoneista ei olisi enää haittaa eikä saasteita. Ulkomaan matkailua kun ei olisi. Kotimaan matkailu olis taas sen sijaan täynnä ja kehittyis kiihtyvällä vauhdilla. Kotimaisuus muutenkin olisi kunniassaan. Raha olisi tiukilla ja sitä voitaisiin käyttää vain nuukasti kun ei varaa enempään... Jotain tuon suuntaista.
Aivan mahtava. Rehellinen, suora ja huumorintajuinen. Tyhmiä tai pahoja ihmisiä ei olisi.
Kaikki olisi ilmaista ja teknologia olisi sitä 200luvun alkupuolen teknologiaa
Ihmiset saisivat tehdä mitä vaan paitsi juoda alkoholia, käyttää huumeita ja käyttää väkivaltaa ja ei mitään muutakaan ilkeetä. Veroja ei tarvitse maksaa kaikki olisi siinä ammatissa mistä tykkää kouluissa olisi ne jotka haluaa kaikki olisi empaattisia muttakuitenkin tosi tekopyhä
Koska olen sellainen
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen kuin Lindin Arvi.
M 45
Tämäkin kelpaisi. Arvi on myös urheilumiehiä.
Että tällainen itsensäkehumis- ja -ylentämisketju vaihteeksi 😁
Ainakin asiat olisivat järjestyksessä ja tulisivat ajallaan hoidettua. Jokainen tuntisi tarkkaan omat oikeutensa ja vastuunsa, sekä ymmärtäisi syyn ja seurauksen lait.
Maalaisjärjellä eteenpäin.
Maailma olisi kaikille paljon parempi paikka elää ja olla
Kaikki olisi mahtava mutta en halua että muut mun tyyliset saa tehdä sitä samaa kuin mä LOL
M16
Vierailija kirjoitti:
Eikö itseään saa kehua vai?
Uskontoja ei olisi. Työtä tehtäisiin max 4 h päivässä jos työviikko olisi viisipäiväinen. Kansallisvaltioita ei olisi. Tuloerot olisivat huomattavasti pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi Japani. Olen henkisesti kuin japanilainen: ujo, kohtelias, varautunut ja fiksu. Negatiivisena piirteenä on suorastaan tukahduttavan kuristava häpeän tunne ja kasvojen menetyksen pelko. Tykkään mangasta ja animesta sekä japanilaisesta ruoasta myös.
Muuten hyvä, mutta japanilaiset ovat nöyriä eivätkä kehuskele omalla ujoudellaan, kohteliaisuudellaan tai fiksuudellaan.
Anna toisen kertoa rauhassa, kun kerta kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomuus ei kaunista, ei ainakaan tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö itseään saa kehua vai?
Voi todeta olevansa hyvä asiassa X, mutta jos puhutaan aiheesta "minkälainen maailma olisi jos kaikki käyttäytyisivät kuin minä" ja luetellaan ummet ja lammet omasta älystä ja hyvyydestä haiskahtaa ihan muulta kuin terveeltä itsetunnolta. Ennemminkin taitaa olla kyse siitä, että pitää itseään ylivertaisena muihin nähden. Näissä ketjuissa kenelläkään ei koskaan tule omat huonot puolet ja heikkoudet mieleen, pelkkää itsensä kehumista kuin olisi maailmankaikkeuden virheettömin ja ylivertaisin ihminen.
Hyvä kysymys!
Rauhallinen, korrekti ja diplomaattinen. Keskityttäisiin siihen olennaiseen.
Toisaalta minäkin olen hieman laiska ja kunnianhimoton, kilpailua ja ääripäitä ei olisi, mikä saattaisi hidastaa erinäisiä asioita. Mutta toisaalta kaikki keskittyisivät olennaiseen, ilman kiusaamista, kilpailua ja tappelua - vaikea sanoa vaikutuksia.
Kyllä maailma tarvitsee erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa/kadulla ei olisi roskia...
Ja omasta puolestani lisäksi ei myöskään koirankakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikiwanha aloitus, mutta aloitetaan
Kaikilla olisi oma koti
Kaikki tekisivät töitä kykyjensä mukaan
Ei nälkäisiä
Ei pummeja
Ei köyhiä
Ei rikollisia (ne ammuttaisiin, mutta toisaalta valmiudet elättää itsensä olisivat)
Ihmiset olisivat ystävällisiä, fiksuja ja auttavaisia
Asiat toimisivat
Veneily olisi ilmaista, sekä kaikki muu joka ei OIKEASTI maksa kellekkään mitään
Ei siis keksittyjä valheita
Noista olisi hyvä aloittaa ..
Sincc
Ei olisi mitään, koska kaikki ihmiset olisi ammuttu. Itse ainakin olen tehnyt kaikenlaista rikollista, kävellyt punaisia päin, ajanut ylinopeutta, punninnut väärin hedelmiä, pöllinyt hiuslenksun kaupasta kun rahaa ei ollut. Teininä varasteltiin vielä enemmän.
Onneksi et ole päättämässä miten asiat hoidetaan, niin minäkin saan elää elämääni rauhassa elävänä hmisenä enkä kummituksena.
Nojaa, puolet kansasta tekisi vi**uuntuneena kaikki työt koska jonkunhan ne on tehtävä ja toinen puoli katsoisi että koska noi toiset näyttää tekevän kaiken niin heidän ei tarvitse vaivautua. Koska kyseessä olen siis minä niin se ärtynyt puoli ei tietenkään pyydä apua siltä toiselta puolelta ja toinen puoli ei avusta jos ei pyydetä, sitten kyllä avustetaan jos pyydetään mutta sitähän ei ole tulossa.
Asiallinen kuin Lindin Arvi.
M 45