Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen maailma olisi, jos kaikki käyttäytyisivät samalla tavalla kuin sinä?

Vierailija
10.12.2020 |

Eli kysymys otsikossa. Millaista esim suomessa olisi, jos koko populaatio olisi juuri samanlainen kuin sinä?

Jos kaikki olisivat kuten minä, toiminta olisi keskimäärin erittäin tehokasta, lainkuuliaista ja ystävällistä. Sitten huonona päivänä kaikilla tekisi mieli laistaa velvollisuuksistaan, ehkä pyrkiä hyötymään jostain tilanteesta jos olisi 100% varma ettei siitä voisi jäädä kiinni ja murjottaa sohvan nurkassa illalla töiden jälkeen.

Ap

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma olisi Japani. Olen henkisesti kuin japanilainen: ujo, kohtelias, varautunut ja fiksu. Negatiivisena piirteenä on suorastaan tukahduttavan kuristava häpeän tunne ja kasvojen menetyksen pelko. Tykkään mangasta ja animesta sekä japanilaisesta ruoasta myös.

https://2.bp.blogspot.com/-dMYZ9Tllc9A/WnMZHK9IUQI/AAAAAAAAA6s/I7HQ1Vn4…

Vierailija
62/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei ois koskaan missään. Ois hiljaista ja rauhallista,kukaan ei huutaisi eikä rähjäisi. Kaikki sujuisi tosta noin vaan,ilman mutkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei pyöris meikäläisenä... mutta olis ystävällinen ja hauska paikka.

Mä olen lungi ja laiskanpulskea. Teen määräaikaisuuksia, kun en jaksa tehdä kokoaikaista työtä. Katselen maailmaa aika paljon sormien välistä. Pieni rikollisuus olisi sallittua, väkivaltarikolliset sitten taas saisi kaiken oikeutetusti kertaa sata, etenkin Suomessa.

Vierailija
64/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tällainen itsensäkehumis- ja -ylentämisketju vaihteeksi 😁

Ensinnäkin ihmiselle tekee hyvää pohtia omia hyviä puoliaan, sitä kannattaisi tehdä säännöllisesti. 

Toisekseen, kun mietitään ap:n kysymystä, ei vastaus välttämättä tarkoita itsensä kehumista. Minä esimerkiksi tiedän että maailma olisi pulassa jos kaikki olisi yhtä laiskoja kuin minä. 

Vierailija
65/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rip Rap Rep Röp

Vierailija
66/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lungi ja laiskanpulskea. Teen määräaikaisuuksia, kun en jaksa tehdä kokoaikaista työtä. Katselen maailmaa aika paljon sormien välistä. Pieni rikollisuus olisi sallittua, väkivaltarikolliset sitten taas saisi kaiken oikeutetusti kertaa sata, etenkin Suomessa.

Oletko siis itse väkivaltarikollinen?

Vierailija
68/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset olisivat aina ajoissa, tekisivät työnsä tunnollisesti ja vihaisivat vapaa-ajan viettoa ihmisten ilmoilla. Tykkäisivät eläimistä, pitkistä metsälenkeistä, piirtämisestä ja joisivat paljon kahvia. Kaikki olisivat hyvin suurpiirteisiä, jonka takia ajaisimme toisemme hulluksi hyvinkin pian.

Vierailija
69/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska itsensä kehuskelua täällä ilman mitään realiteetteja miten maailma toimisi jos kaikki olisi sinä. Todellakaan menisi niinkuin olettaisit.

Ei ihmiset oikeesti tiedä miten huonosti maailmalla menisi jos kaikki olisivat samoja, jos kaikki maailmassa kaikki olisi kuin minä niin maailma pysähtyisi koska monet minun laiseni ei pärjäisi tietyissä töissä, maailma olisi hyvin yksipuolinen. Vaikka minun kaksoseni olisi kasvanut eri ympäristössä niin hän olisi vain hieman erilainen kuin minä  mutta silti olisi enimmäkseen samanlainen koska hänen vanhempansakkin olisi minä. Maailma ei yksinkertaisesti toimisi koska maailma tarvitsee erilaisia ihmisiä. Se että jotkut oikeassa maailmassa käyttäytyy huonosti tarkoitaa oirehdintaa jonkun muun asian takia. Maailmassa menisi jopa huonommin vaikka lopettaisit roskaamisen tai eläinten syönnin tulisi uusia ongelmia tai muita mitä ei pois saa esim miten kohtelet toisia jne. Sietää vielä syvemmin miettiä millainen maailma olisi jos kaikki olisivat kuin minä. Pyh onneksi ei ole. 

Vierailija
70/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi tosi kiltti paikka. Kukaan ei sanoisi mitään ilkeää toiselle. Kaikki tuntisi itsensä hyväksytyiksi. Huumorintaju loistaisi, kaikilla olisi hauskaa ja elämää ei otettaisi kovin vakavasti.

Toisaalta olen todella saamaton enkä kovin luova eli ehkä eläisimme edelleen metsästäjä-keräilijöinä. Jos nyt katsoo maailmaa, en tiedä olisiko se niin paha asia.

Vierailija
71/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnossa/kadulla ei olisi roskia...

Ei olisi ei ei.

Kaksi mulkkua ei kykene lapsen tekoon vaikka olisi miten täydellisiä yhdessä tai erikseen.

Eikä sitä jaksaisi peiliin katsoa joka vastaantulijan kohdalla joten erillasuus kunniaan.

Muuteb tätä maailmaa ei olisi joten kysymykseesi ei varsinaisesti voi edes vastata.

Vierailija
72/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyväksyisivät sen tosiasian, ettei meidän olemassaololle ole mitään universaalia tarkoitusta. Me olemme lopulta vain luonnon sivutuote joka kysyy itseltään: miksi? Ja joka muovautui nykyiseen muotoonsa 4,5 miljardin vuoden aikana. Emme kuitenkaan vaipuisi epätoivoon tai yrittäisi valehdella itsellemme jotain muuta, nöyryys ja arvostus elämää ja luontoa kohtaan nousisi ja tasapaino/harmonia luonnon kanssa korjattaisiin.

Toimintaamme ei ohjaisi abstraktiot tai symbolit jotka on vieraannuttanut meidät todellisuudesta. Teknisesti katsottuna maailmassa ei tarvitsisi olla köyhyyttä/nälänhätää, mutta se kaatuu meidän mielen luomaan abstraktioon: mistä rahat seuraavaksi?

Vierailija
73/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis itse väkivaltarikollinen?

En missään tapauksessa. Rahaa olen saattanut joskus varastaa ja karkkia, makkaraakin, mutta väkivaltaan en ikinä sortuisi. Esim mitään ryöstöjä en tekis. - enkä salli.

Vierailija
74/74 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa ei olisi, mutta ilmastonmuutos olisi varmaankin nykyistä pahempi.

Toisaalta kaikki löytäisivät suht helposti puolison itselleen ja musiikkielämä kukoistaisi elokuvateollisuuden ohella ennennäkemättömällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme