Lapsella todettiin epilepsia syksyllä, olen todella ahdistunut
12v ainokaiseni sai syyskuussa kaksi epilepsiakohtausta. Täysin yllättäen, ennen terve lapsi. Eeg-tutkimusten mukaan poikkeavaa aivosähkökäyrää on etenkin öisin. Nyt lapsella on lääkitys ja toivomme parasta. Kohtaukset olivat pelottavia ja hätäkeskukseen soitin molemmilla kerroilla.
Minä sen sijaan olen todella ahdistunut. Pelkään tulevaa ja ahdistus kuristaa kurkkua lähes 24/7. Pelkään että lapsi saa yöllä kohtauksen ja kuolee siihen. Neurologi sanoi, että se on epätodennäköistä, mutta periaatteessa mahdollista. Jos ope soittaa koulusta, menen aivan paniikkiin jos lapsi on koulussa.
Sairaus on niin arvaamaton ja vertaistukipalstalta olen lukenut myös tarinoita, joilla on ikävä loppu. Tuntuu etten kestä tätä tilannetta, toki lapsen takia pakko yrittää. Mutta koko ajan rintani päällä on raskas paino ja vatsassa möykky.
Läheiset ei tunnu ymmärtävän tilannetta.
Kommentit (22)
20 lisää vielä, että oireet voivat siis muuttua iän myötä. Itse olen saanut vain muutamia kouristuskohtauksen, myös yöllisiä, mutta hengissä olen selvinnyt. Kuoleminen epilepsiaan on erittäin epätodennäköistä ja lääkkeillä kyllä valtaosa pysyy täysin oireettomana ja lääkkeet pitää tietysti ehdottomasti ottaa, jos oireet haittaavat elämää.
Epilepsia on kuitenkin todella yleinen vaiva eikä sitä kannata dramatisoida liikaa, valtaosa sairastuneista elää täysin normaalia elämää.
Apn aloituksen satuilu on liian pitkä ja polveileva. Eikö edellinen aloitus, jossa Ap kertoi saaneen itse epilepsiadiagnoosin, saanutkaan toivottua vastakaikua?