Rokotevastaiset ovat mielisairaita
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007672540.html
THL:n mukaan noin kaksi kolmesta suomalaisesta ottaisi koronarokotteen. Psykiatri antaa vinkkejä, miten toimia ystävän tai tutun kanssa, joka lietsoo rokotevastaisuutta.
Psykiatri Hannu Lauerman mukaan rokotevastaisuutta on esiintynyt jo pitkään.
– Rokotevastaisuus on ikivanha ilmiö siitä alkaen, kun isorokkoa vastaan ruvettiin rokottamaan.
Koronarokotteen ympärillä on liikkunut lukuisia salaliittoteorioita. Yhden teorian mukaan koronarokote pitää sisällään ihmiseen laitettavan mikrosirun.
Lue lisää: Salaliittoteoriat lähtivät käsistä – Facebook kieltää rokotevalheet
Lauerma pitää salaliittoteorioita huolestuttavina.
– Tämä on suorastaan psykoottista tai jopa sairaalloisen epäluuloista tarinaa ja urbaania legendaa. Jotkut epäkypsät tai jopa sadistiset ihmiset rakentelevat salaliittoteorioita myös ihan kiusakseen. Sairaalloiseen epäluuloisuuteen taipuvaiset ihmiset saavat kimmokkeen tällaisista teorioista ja levittävät niitä eteenpäin.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän tuota(kin) lehtijuttua todella törkeänä ja leimaavana. Miksi ihmisiä lietsotaan tuolla tavalla toisiaan vastaan? Eikö jo muutenkin ole tarpeeksi huono ilmapiiri Suomessa.
Samaa mieltä. Tämä rokotevastaisten leimaaminen ja rokotteen "pakkosyöttö" on ollut niin vastenmielistä, että en sittenkään ota rokotetta. Pysyn mieluummin erossa muista ihmisistä.[/quot
Rokotevastaiset hörhöt ovat keskenkasvuisia: "emmää nyt ainakaan, kun mua painostetaan". Tuttua murkkuikää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joo "mielisairas", mutta olin mielisairaiden kuntoutuskeskuksessa ja kuuntelin, kun itse psykologit puhuivat siitä, miten eivät halua olla ensimmäisten joukossa ottamassa rokotetta.
Onko siis psykologitkin nyt mielisairaita?
Kuuliko siellä muut näiden psykologien puheita? Vai puhuivatko äänet vain sinulle?
Onhan siellä joukossa monenlaisia. Vaikka nyt O. Postin siippa, joka on sitä mieltä, että tulivuorenpurkaukset ja maanjäristykset johtuvat siitä että ahdistuneet ihmiset ovat siirtäneet ahdistustaan Äiti Maahan, joka sitten joutuu ne maanjäristyksinä ja muina luonnonmullistuksina purkamaan. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi sikainfluensarokotteesta sai narkolepsian eli ei kiitos.
Kuka sai?
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan pitäs rokottamattomia vakuuttaa että hyvä rokote ja rokotettuja että tarttee boostereita 🤭
Jo rokotettuja ei tarvitse vakuuttaa, että tarvitaan tehosteita. Me rokotetut ymmärrämme sen vakuuttamattakin.
Mä olen rokoteskeptinen m mutta rokotettu.
Rokote ei estä tartuntaa. Rokote ei estä tartuntaa. Rokote ei estä tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten jonkun rokottautumisaikeet kuuluu muille?
Itse en ole ensimmäisenä rokotetta vaatimassa, ottakoon tarvitsevammat ja innokkaammat ensin.Minä jatkan välimatkan pitämistä ihmisiin.
Korona ei ole vain sinun tautisi. Se on koko maailman. Siksi rokottamattomuutesi kuuluu muillekin. Rokottamattomana olet se heikoin lenkki tässä. Ja niin. myöhässä jo oletkin. Olisi pitänyt se ensimmäinen ottaa alkuun.
Korona on vain niillä, jotka ovat saaneet jostain sen tartunnan.
Näin rokottamattomana minulle ei ole sellaista paikkaa ,jossa en käyttäisi MASKIA.
(Paitsi tietysti kotonani, jossa asun yksin,tai siis vain kissani seuranani.) Käsidesiä käytän kaikkialla.
En tapaa juuri ketään ja jos tapaan on minulla jutellessani heidän kanssaan (turvaetäsyydeltä) aina maski kasvoillani.
Käyn ainoastaanvälttämättömssä ruokatavara-yms. tarpeellisissa kaupoissa ja myymälöissä.
En matkusta missään julkisissa liikennevälineissä, en ravintoloissa enkä elokuvissa yms. paikoissa
Noudatatko sinä itse aina ja kaikkialla näitä varotoimia ja ohjeita tartunnalta suojautuaksesi ?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on rokotevastainen.....mielestäni ne kaikki ovat kulkutauti myönteisiä. Haluavat kulkutautien leviävän niinkuin ennenmuinoin, kun niitä ei pystytty estämään.Tuhkarokko, sikotauti, jne. kaikki ovat kulkutauteja korona mukaan lukien.
Nämä kulkutautimyönteiset haluaa, että nämä leviää samaan malliin kuin esim. rutto keskiajalla. Hallitsemattomina, ilman mitään suojaa kellekään. Siitä on kyse näiden kulkutauti myönteisten ajatus maailmassa.
Näen asian hieman eri tavalla. Suomessakin olisi mahdollista ottaa käyttöön estolääkkeitä, jotka lopettaisivat epidemian kahdessa viikossa. Näin tehtiin Japanissa lokakuussa. Tällä hetkellä Japanissa on vain muutamia tartuntoja, epidemiatason leviämisestä ei voi puhua.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Suomessa kaikki ne lääkärit, jotka tietävät tämän, mutta eivät tee asialle mitään, ts. eivät aktiivisesti ota selvää, miksi Japanissa tartunnat käytännössä pysähtyivät kuin seinään, eivätkä ota samoja lääkkeitä käyttöön ovat kulkutautimyönteisiä.
Nämä kulkutauti-myönteiset ovat niin sekaisin salaliitoistaan ja agendoistaan, että eivät enää voi niistä perääntyäkään. Katuvat nyt jo, etteivät ehdi junaan. Kun ei tullut otettua sitä ensimmäistäkään, niin niiden on pakko pauhata vieläkin äänekkäämmin mikrosiruista säilyttääkseen kasvonsa.