Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisasiakkaiden epäasiallinen käytös on kaupan alan työntekijöiden mukaan lisääntynyt valtavasti

Vierailija
10.12.2020 |

Suurin osa kuvailee asiakkaiden laukovan törkeitä kommentteja, vähättelevän, väittelevän ja korottavan ääntä jopa päin naamaa. Viesteissä kerrotaan, että jotkut asiakkaat ovat tulleet jopa fyysisesti lähelle. Pahimmissa tapauksissa asiakas on töninyt myyjää kaupan ostoskärryillä.

– Yleisintä on töniminen, yleinen huomaamattomuus ja töykeä käytös. Tämä kiihtyvä toistuvuus on muuttanut omaa käyttäytymistä etäiseksi muihin ihmisiin, ja vuosi on romuttanut luottamukseni kanssaihmisiin, nimimerkki Loppu jo kirjoittaa.

– Asiakkaista on tullut päivä päivältä röyhkeämpiä ja ennen kaikkea henkilökohtaisuuksiin menevämpiä, nimimerkki Riittää! kirjoittaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän käyttäytyä asiallisesti. Hoitaessani sukulaiseni asioita joudun asioimaan kassalla kun pitää maksaa sukulaisen antamalla rahalla. Olen huomannutkin, miten surkeita kassoja ainakin Prismassa on. Tuntuu, että sinne pääsee töihin kuka tahansa muu kuin minä. Olen siis itsekinhakenut joskus Prismaan töihin ja töihön soveltuva koulutuskin on. Tämä kassojen surkeus on jo kiusallistakin. Omat ostokseni maksankin entistä useammin itsepalvelukassalla kortilla. Voisihan sitä jossain muussakin kaupassakin pääasiallisesti käydä, mutta tarvitsemani tuotteet nyt ovat Prismassa halvimpia.

Vierailija
2/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää että kyseessä on nämä uusiosuomalaiset :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että pahimpia asiakkaita olisi kassavirkailijan mukaan n. 50v:set miehet, kun ainakin minusta asiakkaana ehdottomasti röyhkeimpiä ovat vanhemmat naiset. Miehet saattavat olla rasittavia kassalla "vitseineen", mutta mitä tulee käytökseen, ovat vanhemmat naiset kuin maailmanomistajia.

Vierailija
4/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin, että pahimpia asiakkaita olisi kassavirkailijan mukaan n. 50v:set miehet, kun ainakin minusta asiakkaana ehdottomasti röyhkeimpiä ovat vanhemmat naiset. Miehet saattavat olla rasittavia kassalla "vitseineen", mutta mitä tulee käytökseen, ovat vanhemmat naiset kuin maailmanomistajia.

Kyllä nuo 50+ ikäiset miehet ovat yleensä melko lailla pahinta laatua, tähän ikäluokkaan osuu myös suurin osa latu-, polkupyörä- ja rattiraivoajista. 

Vierailija
5/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tämän just yhessä liikkeessä työharjottelussa. Kauhee miten kamalia jotkut tantat on.. Mutta valitettavasti, myös töykeitä myyjiä on. Esim palvelutiskin mies tiuski mulle ostavana asiakkaana justiinsa, ja reklamaatiotilanteessa syyt koitettiin pistää mun niskoille ja mentiin henkilökohtasuuksiin ja koko kauppa ns asettuu mua vastaan ja suuttui kun mulla oli oikeus pa lauttaa viallinen tuote. Musta on alkanu tuntua myös siltä välillä, että koska oon hyvätapanen asiakas, niin sen takia osa myyjistä yrittää muhun purkaa pahaa oloaan. ;/

Vierailija
6/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo 50+ ikäiset miehet ovat yleensä melko lailla pahinta laatua, tähän ikäluokkaan osuu myös suurin osa latu-, polkupyörä- ja rattiraivoajista. 

35 vuoden pankkikokemuksella allekirjoitan tuon!

Mutta nämä miehet haluavat huutaa ja riehua vain niille, jotka eivät voi puolustautua. Yleensä sanon herttaisesti, että johtaja näkyy olevan tuolla vapaana - hänelle voi käydä valittamassa tästä epäkohdasta / huonosta palvelusta, mutta yksikään ei ole mennyt. Huuto laskee muminaksi ja viimeinen kirous huikataan kun luikitaan ovesta ulos.

Vierailija
7/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ääliöille annetaan vapaa mahdollisuus toteuttaa itseään ja aletaan mielistellä näitä, on tämä sitten se lopputulos. Jos sen sijaan pascalle käytökselle tulisi välittömästi asiaankuuluva vastaus tai jopa fyysinen palaute, olisi meininki huomattavasti terveempää ja ihmisillä se tietty kunnioitus toisia kohtaan.

Näin se vain menee, sanoi hyyzärit mitä tahansa.

Vierailija
8/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä näitä koronajuttuja taas?!

Vierailija
9/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa kaikkein pahimmat raivoajat ovat 60+ naiset. Eräskin rouva sekosi kun myyjä käski lopettaa tomaattien puristelun. Yks hullu ottaa kylmäkaapista aina taaimmaisen ja siirtelee kaikkia muita.

Vierailija
10/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myyjänä ärsyttää tämä uutisointi, koska en ole huomannut mitään erityistä käytöstapojen puutetta tai kireyttä. Meillä on asiakkaina omat mt-tapaukset, mutta ovat jo vuosia olleet vaikeita eikä korona-aika ole erityisesti sitä muuttanut.

Minun kohdallani ei pidä paikkansa tämä narratiivi "etulinjassa olevasta myyjäparasta, jonka pitää kestää koronan myötä noussutta asiakkaan kiukkua".

Vierailija
11/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä liike kirjoitti:

Pjaskapuhetta. 30 vuoden kokemuksella voin sanoa että kantikset Ma- mut on niitä kohteluaimpia asiakkaita. Näihin, jotka käyttäytyy törkeästi mahtuu sekä naisia, että niehiä, nyoria että vanhoja

Vierailija
12/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jätin ostokset kassalle kun ei tukityöllistetty paska duunari viitsinyt ruveta lukemaan tuote koodeja kun pakkaus päässä oli kaksi ihmistä.

Siinä on kiva 1000e edestä tavaraa nostella sivuun. Kannattaisi opetella kassojen asiakaspalvelua. Vein rahani muualle.

Vierailija
13/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.

Vierailija
14/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään jätin ostokset kassalle kun ei tukityöllistetty paska duunari viitsinyt ruveta lukemaan tuote koodeja kun pakkaus päässä oli kaksi ihmistä.

Siinä on kiva 1000e edestä tavaraa nostella sivuun. Kannattaisi opetella kassojen asiakaspalvelua. Vein rahani muualle.

Haha, no löysi tähän ketjuun tiensä myös tällainen mainittu raivoaja.

Vierailija
15/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-60-vuotiaat miehet pahimpia, "kuka on esimiehesi". Pahemmaksi menee koko ajan, asiatonta käytöstä.

T. Lupavirkamies

Vierailija
16/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä liike kirjoitti:

Ei kyllä ole. Olen ollut vuosia kaupan kassalla töissä opintojeni ohella, ja pahin asiakas keski-ikäinen, ihan vaalea, "kantasuomalainen", kuten sinä varmaan asian ilmaisisit.

Vierailija
17/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myyjänä ärsyttää tämä uutisointi, koska en ole huomannut mitään erityistä käytöstapojen puutetta tai kireyttä. Meillä on asiakkaina omat mt-tapaukset, mutta ovat jo vuosia olleet vaikeita eikä korona-aika ole erityisesti sitä muuttanut.

Minun kohdallani ei pidä paikkansa tämä narratiivi "etulinjassa olevasta myyjäparasta, jonka pitää kestää koronan myötä noussutta asiakkaan kiukkua".

En ole itsekään huomannut erityisesti koronan mukanaan tuomia ongelmia. Töykeitä ja raivoavia ihmisiä on ollut ihan aina.

Vierailija
18/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuli pilkkuvirhe tuonne, piti sanoa että nostelin 10€ edestä tavaraa sivuun ja vein rahani muualle.

Vierailija
19/19 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupassa kaikkein pahimmat raivoajat ovat 60+ naiset. Eräskin rouva sekosi kun myyjä käski lopettaa tomaattien puristelun. Yks hullu ottaa kylmäkaapista aina taaimmaisen ja siirtelee kaikkia muita.

Itsekin ota takaa aina tuoreemman tuotteen, niin ei tule heti seuraavana käyttöpäivä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi