Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Tutkimus: Kaksi kolmesta eurooppalaisesta vastaajasta haluaisi lopettaa lyhyet lennot kokonaan. Tutkimuksessa lyhyeksi lennoksi katsottiin, jos kohteen määränpää on alle 12 tunnin junamatkan päässä lähtöpaikasta.

Vierailija
10.12.2020 |

Toivottavasti toteutuu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että mitä?

Vierailija
2/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on käytännössä saari. En nyt näe että lähdetään tornion kautta puksuttamaan muualle Eurooppaan. Sinänsä tykkään kyllä junalla matkustamisesta. Mutta en ole valmis maksamaan junasta enemmän kuin lennosta, kuten se nykyään usein on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on käytännössä saari. En nyt näe että lähdetään tornion kautta puksuttamaan muualle Eurooppaan. Sinänsä tykkään kyllä junalla matkustamisesta. Mutta en ole valmis maksamaan junasta enemmän kuin lennosta, kuten se nykyään usein on.

600 euroa yöjunalla Tukholmasta Berliiniin. Se on päivän hinta. Saman verran maksaa laivamatka Trademundeen.

Vierailija
4/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt varmasti kyselty sellaisilta jotka eivät ikinä käy missään tai asuvat keskellä kaikkea.

Vierailija
5/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin Pietariin on Helsingistä ainoa järkevä tapa mennä junalla. Muihin maailman metropoleihin ei sitten niinkään.

Vierailija
6/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo, uskon kun näen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan usko. Tai noita väitteitä huutelevat eivät ole ikinä olleet 12 tunnin junamatkalla. Itse menin kerran junalla Budapestiin ja siinä 10+ tunnin istumisen jälkeen romanialaisessa räminäjunassa oli kyllä kärsivällisyys koetuksella. Sama reissu taittuu lentokoneella parissa tunnissa. Alle 4 tunnin junamatkat lentokoneella (esim. Joensuu-Helsinki) ovat kyllä liian lyhyitä.

Vierailija
8/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on käytännössä saari. En nyt näe että lähdetään tornion kautta puksuttamaan muualle Eurooppaan. Sinänsä tykkään kyllä junalla matkustamisesta. Mutta en ole valmis maksamaan junasta enemmän kuin lennosta, kuten se nykyään usein on.

600 euroa yöjunalla Tukholmasta Berliiniin. Se on päivän hinta. Saman verran maksaa laivamatka Trademundeen.

Ja lento maksaa varmaan 50 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mutta hinnat täytyy laskea lentojen tasolle.

Vierailija
10/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain 1/3 tarvitsee matkustaa noita "lyhyitä" matkoja esimerkiksi työn tai perheen vuoksi. Aika yleistä ihmisillä on, että sellainen mikä itselle koetaan tarpeettomaksi, haluttaisiin v***u kieltää muilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan sieltä Länsi-, Keski -ja Etelä-Euroopasta on huudella, kun junalla pääsee nopeasti maasta toiseen. Esim. Pariisista Frankfurtiin pääsee nopeimmillaan alle neljässä tunnissa (Brysselin kautta!).

Vierailija
12/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mieltäisin "lyhyen" junamatkan alle 6h pituiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan usko. Tai noita väitteitä huutelevat eivät ole ikinä olleet 12 tunnin junamatkalla. Itse menin kerran junalla Budapestiin ja siinä 10+ tunnin istumisen jälkeen romanialaisessa räminäjunassa oli kyllä kärsivällisyys koetuksella. Sama reissu taittuu lentokoneella parissa tunnissa. Alle 4 tunnin junamatkat lentokoneella (esim. Joensuu-Helsinki) ovat kyllä liian lyhyitä.

Ennen vanhaan ramppasin stadi - lpr väliä lentokoneella, suihkarilla 20min ja potkuriturbiinilla 30min.

Nykyään on lpr ja joroinen/varkaus kentät kiinni, lennetäänkö sisämaan lentoja muualle kuin lappiin?

Ennen kyllä meni 3h autolla hki - lpr ja tänä päivänä vähän yli 2h, ainut huono pönttökameroilla pilattu hamina - taavetti väli.

Vierailija
14/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan usko. Tai noita väitteitä huutelevat eivät ole ikinä olleet 12 tunnin junamatkalla. Itse menin kerran junalla Budapestiin ja siinä 10+ tunnin istumisen jälkeen romanialaisessa räminäjunassa oli kyllä kärsivällisyys koetuksella. Sama reissu taittuu lentokoneella parissa tunnissa. Alle 4 tunnin junamatkat lentokoneella (esim. Joensuu-Helsinki) ovat kyllä liian lyhyitä.

Ennen vanhaan ramppasin stadi - lpr väliä lentokoneella, suihkarilla 20min ja potkuriturbiinilla 30min.

Nykyään on lpr ja joroinen/varkaus kentät kiinni, lennetäänkö sisämaan lentoja muualle kuin lappiin?

Ennen kyllä meni 3h autolla hki - lpr ja tänä päivänä vähän yli 2h, ainut huono pönttökameroilla pilattu hamina - taavetti väli.

On sisämaan lentoja monelle kentälle silloin kun ei ole koronaa. Ja ne on yhteyslentoja, mikä tekee kokonaismatkasta paljon lyhyemmän ja kivemman. Ei ole kiva jonkun mannertenvälisen lennon jälkeen istua vielä 6 tuntia junassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakriisihän on osoittanut, että vaikka lennot on vedetty lähes nollaan, ei maapallon kuormitus ole juurikaan muuttunut. Keväällä luuli, että voisi olla suurtakin merkitystä, kun delfiineja uiskenteli Venetsian kanavissa.

Eivät lomalennot kuormita lainkaan siinä mittasuhteessa, mistä niitä käyttäviä ihmisiä alituiseen syyllistetään. Voisi tarkastella matkalun HYVIÄ puolia vaihteeksi.

Vierailija
16/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on käytännössä saari. En nyt näe että lähdetään tornion kautta puksuttamaan muualle Eurooppaan. Sinänsä tykkään kyllä junalla matkustamisesta. Mutta en ole valmis maksamaan junasta enemmän kuin lennosta, kuten se nykyään usein on.

Suomesta ei pääse 12 tunnissa junalla Eurooppaan, joten kysymys ei edes koskenut noita lentoja, joten voit rauhoittua.

Vierailija
18/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt varmasti kyselty sellaisilta jotka eivät ikinä käy missään tai asuvat keskellä kaikkea.

Jep, helppo se om jostakin Keski-Euroopasta huudella.

Vierailija
19/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on käytännössä saari. En nyt näe että lähdetään tornion kautta puksuttamaan muualle Eurooppaan. Sinänsä tykkään kyllä junalla matkustamisesta. Mutta en ole valmis maksamaan junasta enemmän kuin lennosta, kuten se nykyään usein on.

Suomesta ei pääse 12 tunnissa junalla Eurooppaan, joten kysymys ei edes koskenut noita lentoja, joten voit rauhoittua.

Minulle kyllä sopisi että rakennettaisiin junayhteys tornion kautta Ruotsiin. Olen ajanut sen junattoman välin Suomen ja Ruotsin välillä joskus bussilla ja olisi se kätevämpi jos koko matkan pääsisi junalla. Ja myös Venäjän kautta Viroon voisin mennä. Mutta en usko että nuo junareitit olisi kilpailukykyisiä hinnan puolesta. Ja Venäjä vaatii viisumit sille pätkälle mikä menee niiden puolella. Minusta olisi mukava matkustaa yöjunassa vuodepaikalla pitempiä matkoja, mutta kun junan nukkumahytin hinnalla lentää jo jonnekkin Kiinaan. Hinnat on ihan mahdottomia.

Vierailija
20/26 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan junat ovat nopeita ja käteviä, pääsee kaupungin keskustasta toisen kaupungin keskustaan. Lentokentät sen sijaan ovat kaukana keskustoista. Sinne pitää ensin matkustaa autolla tai junalla, siellä pitää olla tunti, pari ennen lentoa ja taas perille päästyä kestää aikansa ennen kuin on päässyt edes lentokenttä bussiin/junaan.

Suomessakin menen aina Tampereelle tai vaikka Lappeenrantaan junalla. Kotoa Tampereelle kokoukseen kestää n.2h junalla, lentäen n.3h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan