Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tarkastamassa kertyneen eläkkeeni verkossa. Olen keski-ikäinen ja olen saanut kasaan 300€/kk :D

Vierailija
09.12.2020 |

Voi laittaa aseen piipun suoraan suuhun siinä vaiheessa kun eläkeikä tulee. Ei mitään mahdollisuutta elää noilla rahoilla.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela eläteille koronalisää kyllä löytyy

Kukaan joka on yrittänyt edes tuon verran, ei ole elätti. 

Vierailija
62/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näyttää siltä, ettei kukaan osaa edes lukea sitä työeläkeotettaan.

Siinä on se kertymä, pikkusumma...

Siinä on se oletettu eläke joka sillä kertymällä olisi tulossa, mutta

siihen tulee lisäksi kaikki ne kymmenet työvuodet ja niiden kerryttämät summat LISÄKSI, siihen mennessä kun se eläke on ajankohtainen. 

Luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään.

Joka vuosi kun seuraatte, niin se nousee pikkuhiljaa. Sitten kun on ikää yli 50, niin alkaa hiljakseen hahmottua oikea suunta ja summat jotka vielä kasvaa sen 15v.Silloin on myös palkkataso paras työhistoriassa ja se nostaa aikaspaljon sitä eläkettäkin.

Turhaa on laskeskella 30ikäisenä, ettei saa kuin 300e/kk...tuo on itsensä huijaamista.

Joku saattaa jopa luulla, että se on oikeasti lopullinen eläkkeen määrä.

No monella ei ehkä tule olemaan niitä "kymmeniä työvuosia" edessä, eikä parasta palkkatasoa. Ihan hyvä varmaan monella ajatella sitäkin mikä se summa voi suurinpiirtein olla jos työttömäksi jää ja sellaisena pysyy.

Vierailija
64/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 27 ja mulla näkyy 3 euroa kuussa.

Anna ku arvaan, sää et paljoo töitä ole tehny! 😁😷

Huonopalkkaisia kesätöitä ja pätkää sen verran mitä olen saanut valmistumisen jälkeen.

Jos olet valmistunut lukiosta, ammattioppilaitoksesta tai yliopistosta, saat eläkettä koulusta riippuen 30-50€.

Vierailija
65/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karttunut tällä hetkellä 1300 e/kk ja alimman eläkeiän eläkearvio on 2250 e/kk, tavoite-eläkeiän eläkearvio on 2640 e/kk. Jos jaksan töissä ylimpään eläkeikään eli 70-vuotiaaksi eläkearvio on 2990e/kk.

Siihen vielä saisin painaa duunia 21 vuotta...

Vierailija
66/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa enemmän eläkeiän jatkuva nostaminen. Kohta se on varmaan lähes 70 v... Ja silloin alkaa useilla jo terveys reistailla, tulee syöpää ym.

Pakkohan sitä on nostaa kun yhä pidemmälle siirtyy töihin meno turhan ylikoulutuksen takia. Istutaan opiskelemassa joksikin humanistiksi, jolle ei koulutuksen takia töitä löydy ikinä. Hukkaan heitettyjä vuosia, töissä olisi hankkinut rahaa ja kerryttänyt eläkettä.Töihin mennään 30-ikäisenä ja eläkkeelle havitellaan 50-ikäisenä.....ei oikein toimi tuo yhtälö. Jos vasta 30v. menee töihin ja 40 työvuotta aikoo tehdä, niin silloin se hipoo sitä 70 -ikää, se eläköityminen.

Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
67/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42v ja 980e, teillä kuulostaa kyllä kauhean pieniltä summat (oma palkkani on hieman päälle 4000e ja olen kolmesta lapsesta ollut äitiyslomalla ja hoitovapaallakin).

Miten sulla on noin pieni? Mulla palkka ollut 1000-2500 e kuussa koko urani. Olen 36v. Kevan mukaan eläkkeeni tulee olemaan 1200e/kk. Katsotte nyt koko sakki jotain ihan väärää lukua.

Vierailija
68/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 46 v ja matalapalkkaisella hoitoalalla. Kuulemma olen kovin tärkeä yhteiskunnalle. Kertymä nyt 400. Ou faking jee. Oikeastaan naurattaa! En ole pätkätyöläisenä saanut edes uutta asuntolainaa avioeron jälkeen, vaan asun lasten kanssa vuokralla.

Olen vakavasti miettinyt, että noin 70 v otan yliannostuksen jotain. En ymmärrä, miten elämä voi olla elämisen arvoista, kun ei ole rahaa, mutta aikaa olisi sitten loputtomiin. Lapsille en kyllä ehkä voi sellaista tehdä kuitenkaan. Mutta on se kylä karseaa, kun ei ole mitään muuta odotettavaa vanhuudessa kuin kärsimystä ja loputonta köyhyyttä.

No jos olet hoitoalalla niin kuolet todennäköisemmin ennen eläkeikää. 😢

Vierailija
69/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ei ole edes mahdollisuutta kerryttää koko eläkettä, vaikka halua olisikin. Ei saa töitä mistään, tai kököttää yhdeksän euron harjoittelussa. 

En uskalla ajatellakaan paljonko oma kertymä on, mutta toisaalta en haluakaan elää kovin vanhaksi muuten kuin siinä tapauksessa, että toimintakyky on järkevä ja pää pelittää. 

Vierailija
70/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42v ja 980e, teillä kuulostaa kyllä kauhean pieniltä summat (oma palkkani on hieman päälle 4000e ja olen kolmesta lapsesta ollut äitiyslomalla ja hoitovapaallakin).

Miten sulla on noin pieni? Mulla palkka ollut 1000-2500 e kuussa koko urani. Olen 36v. Kevan mukaan eläkkeeni tulee olemaan 1200e/kk. Katsotte nyt koko sakki jotain ihan väärää lukua.

No kun nää uunot katsoo sitä kertymää ja luulevat että sen verran tulee eläkettä. Eivät osaa katsoa sitä kohtaa missä lukee arvio eläkkeestä jos teet töitä sen ja sen ikäiseksi. Ihan uskomatonta idioottiutta! Sinä sentään osasit katsoa oikeaa kohtaa etkä sitä kertymää.

Vierailija
71/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut katsoo kertynyttä, sinä ennustetta? Ennustetta jos olet töissä loppuun saakka.

Vierailija
72/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa enemmän eläkeiän jatkuva nostaminen. Kohta se on varmaan lähes 70 v... Ja silloin alkaa useilla jo terveys reistailla, tulee syöpää ym.

Pakkohan sitä on nostaa kun yhä pidemmälle siirtyy töihin meno turhan ylikoulutuksen takia. Istutaan opiskelemassa joksikin humanistiksi, jolle ei koulutuksen takia töitä löydy ikinä. Hukkaan heitettyjä vuosia, töissä olisi hankkinut rahaa ja kerryttänyt eläkettä.Töihin mennään 30-ikäisenä ja eläkkeelle havitellaan 50-ikäisenä.....ei oikein toimi tuo yhtälö. Jos vasta 30v. menee töihin ja 40 työvuotta aikoo tehdä, niin silloin se hipoo sitä 70 -ikää, se eläköityminen.

Ei se sen kummempaa ole.

Valmistuin ihan järkevälle alalle 25 vuoden tienoilla. 5 vuotta yritin päästä töihin mutta sain vain lyhyttä pätkää koska lisääntymispelko. No sitten lisäännyin x2 nopeassa tahdissa koska ajattelin että ehkä sitten uskallettaisiin palkata paremmin. Pah. Edelleen pätkää tai jopa työttömyyttä koska lapset saattaa sairastaa. Yli 40 vuotiaana sain ensimmäisen toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen.

Vierailija
73/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis:

Itse teen vain osa-aikaista työtä (no 80% työaika, mut kuitenkin). Jää aikaa elämälle.

Jos en eläkään eläkeikään asti, olen kuitenkin elänyt sitä ennen. Ei niin kannata ajatella, että elämä alkaa vasta eläkeläisenä.

Osa-aikaisena minulla saattaa riittää työkykyä vielä 70-vuotiaanakin. Tykkään työstä, ja Toivon, että saan tehdä sitä vielä vaikka eläkeiässäkin. Mut ei makeaa mahan täydeltä ja ehdin saada osa-aikatyössä kokoaikaisen palkkaa lukuunottamatta kaiken sen, mitä työelämä voi minulle antaa.

Elän säästeliäästi nyt, joten enköhän pärjää eläkeläisenökin.

Vierailija
74/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun nää uunot katsoo sitä kertymää ja luulevat että sen verran tulee eläkettä. Eivät osaa katsoa sitä kohtaa missä lukee arvio eläkkeestä jos teet töitä sen ja sen ikäiseksi. Ihan uskomatonta idioottiutta! Sinä sentään osasit katsoa oikeaa kohtaa etkä sitä kertymää.

Totta. kertynyt on vain käytännössä varmaa, jos nyt mikään tässä maailmassa varmaa on

mies52v

Vierailija
75/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te teette työksenne, kun eläkekertymät ovat tuollaisia? Itsekin keski-ikäinen ja keskituloinen, mutta sentään 1360 euroa kertynyt tähän mennessä ja arvio tulevasta eläkkeestä alimmassa eläkeiässä on 3500 euroa. (Tokihan näitä ehditään moneen kertaan leikkaamaan ennen minun eläkeikääni.)

Kyllä se tuosta ehtii nousta vielä paljonkin....palkka yleensä nousee kun aikaa kuluu ja siitä myös eläke nousee

Keski-iästä on pitkä matka vanhuuseläkkeelle.J sen ajan se eläke nousee koko kertymäajan.

Vierailija
76/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitajana vanhuspuolella, ikää 55 ja eläkekertymä 400/kk. Voi hyvä tavaton sentään. 3- vuorotöitä en pian enää jaksa, fysiikka romuna. Joudun itse hoidettavaksi, jos eläkeikään asti joutuu raatamaan. Sitä ihanaa eläkeaikaa odotellessa. 🥵

Vierailija
77/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aika paljon työttömiä/pätkötyöläisiä joiden on turha olla niin idiootti että arvioita katsoo.

Vierailija
78/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo te katsotte aivan väärin tuota. Ei kertymä kerro eläkettäsi 67-vuotiaana. Kuolen nauruun. Jengi luulee että eläkekertymä 400 e 40-vuotiaana tarkoittaa sitä eläkettä minkä tulet saamaan. Voi myötähäpeä. Silmä käteen!

Vierailija
79/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonnin jää vaikka mitä tekee.

Vierailija
80/175 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näyttää siltä, ettei kukaan osaa edes lukea sitä työeläkeotettaan.

Siinä on se kertymä, pikkusumma...

Siinä on se oletettu eläke joka sillä kertymällä olisi tulossa, mutta

siihen tulee lisäksi kaikki ne kymmenet työvuodet ja niiden kerryttämät summat LISÄKSI, siihen mennessä kun se eläke on ajankohtainen. 

Luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään.

Joka vuosi kun seuraatte, niin se nousee pikkuhiljaa. Sitten kun on ikää yli 50, niin alkaa hiljakseen hahmottua oikea suunta ja summat jotka vielä kasvaa sen 15v.Silloin on myös palkkataso paras työhistoriassa ja se nostaa aikaspaljon sitä eläkettäkin.

Turhaa on laskeskella 30ikäisenä, ettei saa kuin 300e/kk...tuo on itsensä huijaamista.

Joku saattaa jopa luulla, että se on oikeasti lopullinen eläkkeen määrä.

No monella ei ehkä tule olemaan niitä "kymmeniä työvuosia" edessä, eikä parasta palkkatasoa. Ihan hyvä varmaan monella ajatella sitäkin mikä se summa voi suurinpiirtein olla jos työttömäksi jää ja sellaisena pysyy.

Anssi kerryttää eläkettä, myöskin ajalta jonka on putkessa jos siihen joutuu/pääsee.