Kävin tarkastamassa kertyneen eläkkeeni verkossa. Olen keski-ikäinen ja olen saanut kasaan 300€/kk :D
Voi laittaa aseen piipun suoraan suuhun siinä vaiheessa kun eläkeikä tulee. Ei mitään mahdollisuutta elää noilla rahoilla.
Kommentit (175)
Kyllä itellä kans kasas toi joku vähä yli 300€ ..ja pieneksi jää eläke.Säästää ihmisen pitäisi koko elämä.Ei tuhlata typeriin säästää mis voi,tunsin etään joka yli 40v töis,sai 700€ risat.Eu oli huijaus..miettikää rupuset palkat muutettii euroiksi.Karmeeta..
Kävin katsomassa omani: 478 € / kk on kertymä tähän mennessä. Oon korkeakoulutettu, ikää 36 v, töissä ollut muutamaa vuotta lukuunottamatta koko täysi-ikäisyyteni. Jos jään eläkkeelle tavoiteiässä 69 v 9 kk, saisin 2222 € / kk (laskettu nykyisellä tulotasolla). Eipä siinä mitään, kai tuolla eläisi. MUTTA kun vertasin näitä lukuja tasan vuosi sitten tuolta ylös kirjaamiini lukuihin, huomasin, että tavoiteikä on (taas kerran) noussut kuukaudella JA arvio saatavasta eläkkeestä pienentynyt parilla kympillä. Eli älkää todellakaan uskoko, että 30 vuoden päästä kukaan pääsee eläkkeelle saati saa mitään rahaa! Ja alkakaa tosiaan tekemään omia sijoituksia, jos ette vielä ole alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27 ja mulla näkyy 3 euroa kuussa.
Anna ku arvaan, sää et paljoo töitä ole tehny! 😁😷
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-aloilta eläköityvät tulevat kaikki olemaan sossun/kelan asiakkaita lopun elämäänsä. Niin pienillä eläkkeillä ei tule toimeen, varsinkin kuin lääkäri- ja lääkekulut nousevat vanhetessa.
Osa saa jo ennen eläkettä tukia palkan päälle. Osa saa jopa työttömyys-, asumis- ja toimeentulotukea palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon näkee? xD
KEVA:n sivuilta. Google löytää. "laske eläke"
KEVAn sivuilta ainoastaan, jos olet julkisella puolella töissä. Myös muita eläkeyhtiöitä on, esim. Varma, Ilmarinen. Tuo tyoelake.fi -sivusto ohjaa oikean eläkeyhtiön sivuille tunnistautumisen perusteella, jos ei tiedä, minkä eläkeyhtiön asiakas oma työnantaja on.
Koko ikänsä yhteiskunnan tukirahoilla elänyt elämäntapatyötön Loinen saa samanverran eläkettä kuin koko ikänsä töitä tehnyt matalapalkkainen duunari. Vain hullu töitä tekee.
Minua surettaa enemmän eläkeiän jatkuva nostaminen. Kohta se on varmaan lähes 70 v... Ja silloin alkaa useilla jo terveys reistailla, tulee syöpää ym.
Vierailija kirjoitti:
elätät työssäkäymällä vain nykyisiä eläkeläisiä. mitä aikaisemmin eroat tästä pyramidihuijauksesta niin sen parempi. t työtön ja katson mielelläni kun eläkläiset hukkuvat omaan paskaansa.
Mistä niin päättelet....meille on töissä ollessa, huom. töissä ollessa, kertynyt eläkettä ja se riittää, vaikka jäisitte kotiin loisimaan jokaiikka.
Katsokaapa, kun sitä rahaa on myös säästöön jäänyt ja sitä voi nyt käyttää ihan mihin haluaa ja milloin haluaa.
Velkaa ei ole ollut 40vuoteen talolainan jälkeen, maksettu pois 8 vuodessa.Ei tarvi kellekään perintöjä säästellä, kaikki ihan omaan käyttöön.
Mitä te teette työksenne, kun eläkekertymät ovat tuollaisia? Itsekin keski-ikäinen ja keskituloinen, mutta sentään 1360 euroa kertynyt tähän mennessä ja arvio tulevasta eläkkeestä alimmassa eläkeiässä on 3500 euroa. (Tokihan näitä ehditään moneen kertaan leikkaamaan ennen minun eläkeikääni.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 27 ja mulla näkyy 3 euroa kuussa.
Anna ku arvaan, sää et paljoo töitä ole tehny! 😁😷
Huonopalkkaisia kesätöitä ja pätkää sen verran mitä olen saanut valmistumisen jälkeen.
30 vuoden kuluttua ei varmasti ole varaa maksaa eläkkeitä. Eläke-ikäiset joutuvat käymään töissä, kuten Usa: ssa. 80vuotiaat kassalla pakkaamassa ostoksia tms. Vanhusten hoitopaikat ajettu alas, kun ei ole tarpeeksi hoitajia ja asunnottomia kadut täynnä. Suunta on selkeä. Hyvinvointivaltio rip.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette työksenne, kun eläkekertymät ovat tuollaisia? Itsekin keski-ikäinen ja keskituloinen, mutta sentään 1360 euroa kertynyt tähän mennessä ja arvio tulevasta eläkkeestä alimmassa eläkeiässä on 3500 euroa. (Tokihan näitä ehditään moneen kertaan leikkaamaan ennen minun eläkeikääni.)
Olen aineenope jolla on pätevyys äikkään ja useampaan kieliaineeseen mutta jonka työura on työttömyyden, silpun ja pätkän täyttämä.
Tuskinpa 30 vuoden kuluttua on eurokaan enää olemassa. Jo inflaatiokin on silloin syönyt 90% tämänhetkisen rahan ostovoimasta.
näyttää siltä, ettei kukaan osaa edes lukea sitä työeläkeotettaan.
Siinä on se kertymä, pikkusumma...
Siinä on se oletettu eläke joka sillä kertymällä olisi tulossa, mutta
siihen tulee lisäksi kaikki ne kymmenet työvuodet ja niiden kerryttämät summat LISÄKSI, siihen mennessä kun se eläke on ajankohtainen.
Luulo ei ole tiedon väärtti tässäkään.
Joka vuosi kun seuraatte, niin se nousee pikkuhiljaa. Sitten kun on ikää yli 50, niin alkaa hiljakseen hahmottua oikea suunta ja summat jotka vielä kasvaa sen 15v.Silloin on myös palkkataso paras työhistoriassa ja se nostaa aikaspaljon sitä eläkettäkin.
Turhaa on laskeskella 30ikäisenä, ettei saa kuin 300e/kk...tuo on itsensä huijaamista.
Joku saattaa jopa luulla, että se on oikeasti lopullinen eläkkeen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon näkee? xD
KEVA:n sivuilta. Google löytää. "laske eläke"
KEVAn sivuilta ainoastaan, jos olet julkisella puolella töissä. Myös muita eläkeyhtiöitä on, esim. Varma, Ilmarinen. Tuo tyoelake.fi -sivusto ohjaa oikean eläkeyhtiön sivuille tunnistautumisen perusteella, jos ei tiedä, minkä eläkeyhtiön asiakas oma työnantaja on.
Mulla vie kevan sivuille. Olen työtön. Joskus olen kaupungilla työskennellyt, mutta muuten yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
olen 46v. ja näytti olleen 780€ on kertymä. En omasta mielestä ole kyllä hyväpalkkainen, mutta em. kommenttien perusteella minulla ei kovin huonokaan ole. Minulla myös työttömyysjaksoja ollut pari.
Ansiosidonnainen kerryttää myöskin eläkettä.
37v ja 58€/kk työeläkettä. Ei mitään järkeä palata työelämään eläkkeen toivossa.
Menin tyoelake.fi ja rupesi yhdistämään eläkelaitoksen sivulle niin tulee ilmoitus "sivua ei löytynyt". Mistä voi johtua? Voiko johtua työpaikan vaihdosta, jolloin ehkä eläkelaitos vaihtunut ja hakee tietoa väärästä paikasta?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sinulla on vielä 20-30 vuotta aikaa kartuttaa eläkettäsi. Lisäksi pieneen työeläkkeeseen tulee päälle kansaneläkettä ja mahdollisuus saada eläkkeensaajan adumistukea.
Voin sulle sanoa ettei tässä maailmassa ole 20 vuoden jälkeen samanlaista yhteiskuntaa. Etkö yhtään ole hajulla mihin myö männään? Huoh.
Esimerkiksi 50 euroa kuukaudessa 30 vuoden aikana 5 %:n reaalikorolla tekee 42000 euroa, mikä tarkoittaa sitä, että seuraavan 20 eläkevuoden aikana on joka vuosi käytössä 2100 euroa ylimääräistä. Ei sillä mitään luksuselämää vietetä, mutta esimerkisi yksi ulkomaanmatka ja muutama teatteri/konserttkäynti vuoden aikana onnistuu helposti.