Naapuri käy suihkussa puolen yön jälkeen > vauva herää!
Ottaa niin päähän! Naapuri tekee kai jotain iltavuoroa ja tulee kotiin joskus puolenyön aikaan. Sitten siinä yhden maissa menee suihkuun.
EI siinä muuten mitään, mutta meidän makuuhuoneemme on SUORAAN naapurin suihkun vieressä!!! Järkyttävä kohina ja lorina alkaa kuulumaan, vauvakin herää eikä enää nukahda.
Normaalitilanteessahan tälläisestä ei saisi valittaa, mutta voinko nyt kun meillä tästä kärsii pieni lapsi?
Kommentit (53)
Kannattaisko opettaa lapsi nukkumaan vaikka ääniä kuuluukin? Meillä vauva-aikana jopa imuroitiin ja elettiin ihan normaalisti lapsen nukkuessa. Nukkuu nyt 4 vuotiaanakin kuin tukki yöt, eikä meidän tarvitse hiipiä varpaillamme omassa kodissamme lapsen nukkuessa.
Jos noin helposti kuuluu äänet seinän läpi, niin eiköhän teidän vauvan itku häiritse yhtä paljon sitä naapuria! Huoh. Maailma pyörii vauvastasi huolimatta edelleen samaan tahtiin...
Minä tein ravintolassa kokin hommia ja pakko oli käydä kotiintultua suihkussa.
Vuorot saattoi kestää klo 24 tai 02 saakka.
En kysellyt naapureilta lupaa suihkuun.
Vauvan pitää tottua ääniin ja mukautua tähän maailmaan. Ei maailmaa muuteta miten vauva tahtoisi sen toimivan.
Älä hemmetissä mene naapurille valittamaan asiasta. Jumalalle kiitos ettei minulla ollut sellaisia naapureita jotka olisivat tulleet valittamaan.
Jos seinän takan asuu yöpäivystyksiä tekevä kirurgi tai hoitaja jonka täytyy nukkua päivisin niin huolehdithan samalla tavalla ettei lapsesi huuda päivisin. Kannatta miettiä kaksi kertaa ennenkuin menee puuttumaan naapureiden yksityiselämään.
Kiedo baby pumpuliin niin elämä ei satuta.
Ihan yhtälailla vauvanne öinen itku herättää aamuvuoroon m3nevän naapurinne, joka sitten valvoo itkun takia ja menee väsyneenä töihin. Tykkäisitkö jos saisitte siitä huomautuksen? Veikkaan että et. Anna naapurin käydä suihkussa, kuuluu elämään kerrostalossa. Jos ottaa liian koville, ostakaa tai vuokratkaa omakotitalo.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:17"]
Lapsessa on kyllä jotain häikkää, jos tuollaiseen herää.
Vauvan vieressä saa räjäyttää seitsemän pommia ja huutaa täyttä huutoa eikä eväkään värähdä, jos on unessa.
[/quote]
Ei tarvi olla mitään vikaa vauvassa. Ihan pikkuiset vauvat tosiaan useimmiten nukkuvat sikeästi hälyssäkin, mutta vähän isommat vauvat jo heräilevät ääniin. Meillä ainakin.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:17"]
Lapsessa on kyllä jotain häikkää, jos tuollaiseen herää.
Vauvan vieressä saa räjäyttää seitsemän pommia ja huutaa täyttä huutoa eikä eväkään värähdä, jos on unessa.
[/quote]
Ei tarvi olla mitään vikaa vauvassa. Ihan pikkuiset vauvat tosiaan useimmiten nukkuvat sikeästi hälyssäkin, mutta vähän isommat vauvat jo heräilevät ääniin. Meillä ainakin.
Suihkussa saa käydä yöllä. Itse pyrin siihen että en lorottele vettä yöllä. Laitan illalla vettä kannuun jos tulee yöllä jano, en vedä vessaa muutakuin jos tulee vettä sakeampaa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:16"]
Ehdottomasti sanot asiasta naapurille, ei kenenkään tarvitse yöllä suihkussa lorottaa. Käyköön aamulla niin saa vauvakin nukkua.
[/quote]sanoa voi mutta suihkussa saa käydä yöllä
Kannattaa totuttaa vauva normaaleihin elämän ääniin. Todella vauvan pitää mukautua maailmaan, ei se maailma kuitenkaan mukaudu vauvaan, kuten ei ole mukautunut koskaan yhdenkään yksilön mukaan. Se tekee omastakin elämästä verrattomasti helpompaa kuin jatkuva hyssyttely. Sitten ei aikuisenakaan niin hätäänny, jos jotain kohinaa kuuluu.
Aha eli se edellinen suihkujuttu liittyi tähän samaan provoon. Joko on analysoito vastaukset ja keskusteltu se että miten eritavalla ihmset suhtautuu mummon ja vauvan kokemaan häiriöön.
Jos ei ole provo, niin ehkäpä se vauva ei oikesti herää suihkussa käyntiin, vaan vaikka vatsanpuruhin? Ilman suhkua olisi herännyt, mutta ehkä puoli tuntia myöhemmin.
Meillä kesti asunto jopa imuroida lapsen nukkuessa.
Onko palstalla montakin sellaista jolla olisi naapurin suihku oman makkarin seinän takana tai päinvastoin? En ole nimittäin koskaan käynyt tällaisessa asunnossa. Kaikissa kerrostaloissa ja rivitaloissa, joissa olen käynyt on asuntojen pesuhuoneet vastakkain.
Ehdottomasti sanot asiasta naapurille, ei kenenkään tarvitse yöllä suihkussa lorottaa. Käyköön aamulla niin saa vauvakin nukkua.
[/quote]
SUIHKUSSA SAA KÄYDÄ VAIKKA NAAPURISSA OLISI KYMMENEN VAUVAA
Olkoon vaikka kuinka herkkäuninen vauva, maailma ei voi pysähtyä vauvan unirytmin mukaan. Ehdottomasti mietitte nyt keinoja, joilla saatte vauvan jatkamaan unia tai ylipäätään olemaan reagoimatta suihkun ääniin tai muihinkaan ääniin, joita kerrostalossa saattaa öiseen aikaan kuulua (hissi, rappukäytävässä oven kolautukset, kävelyt yms.).
Ensinnäkin, vauvan sänky kannattaa siirtää toiselle seinälle tai jopa toiseen huoneeseen. Toiseksi ehkä jokin tasainen ja hiljainen meteli kuten musiikki voisi saada vauvan jatkamaan unia, vaikka joku käykin suihkussa. Minä myös opetin lapseni sietämään meteliä nukkuessaan eli aina päivisin oli musiikkia tai tv päällä. Ei sitä elämistä voi lopettaa, kun vauva nukkuu. Yöllä en toki pitänyt meteliä mutta eipä meillä vauvat heränneet alakerran koirien haukuntaan eikä rappukäytävän ovien kolahteluun, kun yökukkujat palasivat baarista. Parvekkeellakin nukkui hyvin, vaikka alakerran lapset huusivat ja metelöivät pihalla.
Toinen lapsistamme on herkkäunisempi kuin toinen mutta molemmat pystyvät nukkumaan pienessä metelissä eivätkä herää jokaiseen kolautukseen. Mutta käytin siihen kyllä hiukan kekseliäisyyttä ja tosiaan myös siedätin heitä meteliin. Kyllähän vauvankin luulisi oppivan, että tiettyyn aikaan yöllä tulee se sama meteli ja tottuvan siihen, ettei siihen tarvitse reagoida. Sinnikkäästi vain opettamaan vauvaa, ettei ole hätää ja unia jatketaan niin kuin ennenkin.
Itse ainakin käyn aina työvuoron jälkeen suihkussa, joskus 3-4 maissa yöllä. Minua ainakin vituttaisi se vauvan uliseminen siinä vaiheessa kun suihkun raikkaana olen kömpimässä sänkyyn.
Suihkussa saa käydä mihin aikaan vaan, ei se naapurikaan sinun lapsesi huutamisesta keskellä yötä ole valittanut.
[/quote]
Höpö höpö.
Sinähän et sano koska muut voivat käydä suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:39"]
Minä tein ravintolassa kokin hommia ja pakko oli käydä kotiintultua suihkussa.
Vuorot saattoi kestää klo 24 tai 02 saakka.
En kysellyt naapureilta lupaa suihkuun.
Vauvan pitää tottua ääniin ja mukautua tähän maailmaan. Ei maailmaa muuteta miten vauva tahtoisi sen toimivan.
Älä hemmetissä mene naapurille valittamaan asiasta. Jumalalle kiitos ettei minulla ollut sellaisia naapureita jotka olisivat tulleet valittamaan.
[/quote]ei sitä tarvi yöllä käydä kokosuihkussa, riittää kun käy alapääsuihkussa istuen pöntöllä. En ole käynyt muutamaan päivään kun alapääsuihkussa, tosin tänään menen kokosuihkuun.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:02"]
Suihkussa saa käydä yöllä. Itse pyrin siihen että en lorottele vettä yöllä. Laitan illalla vettä kannuun jos tulee yöllä jano, en vedä vessaa muutakuin jos tulee vettä sakeampaa.
[/quote] kerrostalossa kun asuu niin miksi lorotella vettä, onneksi asun ylhäällä ei kuulu lorotukset mulle. Mun lorotukset voi kuulua alas.
Minä käyn suihkussa silloin kun haluan, en välitä naapureista enkä kenenkään vauvoista. :)