Naapuri käy suihkussa puolen yön jälkeen > vauva herää!
Ottaa niin päähän! Naapuri tekee kai jotain iltavuoroa ja tulee kotiin joskus puolenyön aikaan. Sitten siinä yhden maissa menee suihkuun.
EI siinä muuten mitään, mutta meidän makuuhuoneemme on SUORAAN naapurin suihkun vieressä!!! Järkyttävä kohina ja lorina alkaa kuulumaan, vauvakin herää eikä enää nukahda.
Normaalitilanteessahan tälläisestä ei saisi valittaa, mutta voinko nyt kun meillä tästä kärsii pieni lapsi?
Kommentit (53)
Aikanaan laitoin lapun naapurinpariskunnalle kun ylhäältä kuului panemisen riemukasta ääntä jopa ulinaa ja valitusta, sängyn natinaa.
Ette voi valittaa. Saa käydä suihkussa milloin haluaa. Varsinkin kun töistä tulee niin erittäin OK.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:16"]
Ehdottomasti sanot asiasta naapurille, ei kenenkään tarvitse yöllä suihkussa lorottaa. Käyköön aamulla niin saa vauvakin nukkua.
[/quote]
SUIHKUSSA SAA KÄYDÄ VAIKKA NAAPURISSA OLISI KYMMENEN VAUVAA
[/quote]ei ole kivaa jos joka yö suihkussa lorotellaan puolituntia. Nopea suihkaus jos on pakko käydä. Vaihtaa 2-3 kertaa viikossa aluslakanat.
Saako suihkussa käydä hiljaisuuden jo alettua? :o
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:45"]Saako suihkussa käydä hiljaisuuden jo alettua? :o[/quote]
Kyllä. Normaalin elämiseen liittyviä asioita saa tehdä hiljaisuuden jo alettua. Peseytyminen kuuluu tällaiseen normaaliin elämään. Saa myös vetää vessan yöllä ihan rauhassa. Periaatteessa jopa televisiota saa katsella kohtuullisella äänenvoimakkuudella vaikka keskellä yötä. Sen sijaan orkesteriharjoitukset, bassokaiutimien testaus, monta kertaa viikossa toistuva kovaääninen juhlinta ja seinään poraaminen ovat sellaisia asioita, ettei niitä saa tehdä hiljaisuuden jälkeen. Satunnaisesti ne ovat sallittuja hiljaisuusajan ulkopuolella, mutta esimerkiksi monta tuntia putkeen kestävä poikkeuksellisen kuuluvan melun pitäminen on kiellettyä myös hiljaisuusajan ulkopuolella. Tuo ensimmäisen sivun Pihaparlamentti-linkki on hyvä. Siellä lakineuvoja kertoo asiasta.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:39"]
Minä tein ravintolassa kokin hommia ja pakko oli käydä kotiintultua suihkussa.
Vuorot saattoi kestää klo 24 tai 02 saakka.
En kysellyt naapureilta lupaa suihkuun.
Vauvan pitää tottua ääniin ja mukautua tähän maailmaan. Ei maailmaa muuteta miten vauva tahtoisi sen toimivan.
Älä hemmetissä mene naapurille valittamaan asiasta. Jumalalle kiitos ettei minulla ollut sellaisia naapureita jotka olisivat tulleet valittamaan.
[/quote]ei sitä tarvi yöllä käydä kokosuihkussa, riittää kun käy alapääsuihkussa istuen pöntöllä. En ole käynyt muutamaan päivään kun alapääsuihkussa, tosin tänään menen kokosuihkuun.
[/quote]
Yäk.
Kerrostalo/Paritalo on väärä paikka asua, jos jonkun normaali elämä oikeasti häiritsee. Jokaisen tulee sietää normaalista elämisestä/asumisesta syntyviä ääniä, mutta ei tietenkään mitään ylimääräistä, esim. bileet, kovaääninen tv:n pauhatus. Jos ei pysty siihen, niin oikea paikka löytyy varmasti omakotitalosta? Ja kai ymmärrät, että myös teidän naapurit sietävät teidän perheenne ääniä? Ei se vauvan huutokaan taida olla kovin mukavaa kuunneltavaa siellä naapurin puolella.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:20"]
Suomessa on rakentamisen laatu maailman surkeinta tasoa. Meilläkin kuuluu kun naapurissa soi puhelin tai hän ottaa hanasta vettä lasiin, suihkusta tai pesukoneen käytöstä puhumattakaan. Siis se kuuluu samalla tavalla kuin oltaisiin samassa huoneessa. Ärsyttää, mutta toisaalta ymmärrän etten voi kieltää naapuria ottamasta vettälasiin tai käyttämästä puhelintaan.
[/quote]
No nimenomaan. Mutta suomalaisen mielestä tietysti huippulaatua, kuten kaikki muukin siellä. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:39"]
Vauvan pitää tottua ääniin ja mukautua tähän maailmaan. Ei maailmaa muuteta miten vauva tahtoisi sen toimivan.
Älä hemmetissä mene naapurille valittamaan asiasta. Jumalalle kiitos ettei minulla ollut sellaisia naapureita jotka olisivat tulleet valittamaan.
[/quote]ei sitä tarvi yöllä käydä kokosuihkussa, riittää kun käy alapääsuihkussa istuen pöntöllä. En ole käynyt muutamaan päivään kun alapääsuihkussa, tosin tänään menen kokosuihkuun.
[/quote]
nyt kyllä kiinnostaisi tietää, mitä tämä alapääsuihkuttelija tekee työkseen???
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 11:39"]
[/quote]Tästähän voimmekin jo päätellä sinun toimialasi :)
Tosissaan, ihmiset toimivat elämässään eri tavoin. Itse hoidan alapesut vessakäyntien yhteydessä ja suihkut silloin kun siltä tuntuu. Yleensä illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa, jos tekisin vielä iltavuoroja todellakin kävisin suihkussa ennen nukkumaanmenoa.
Minä käyn suihkussa kun tulen töistä aamuyöllä. Vastaavasti vuorotyöläisenä joudun kuuntelemaan naapurin lasten mekastusta silloin kun yritä nukkua. Ei silti tulisi mieleenkään valittaa, puolin eikä toisin, elämisen äänet nyt vaan kuuluvat kerrostaloasumiseen. Äänille herkät muuttakoon syrjäiseen ok-taloon, esimerkiksi.