Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on krapulat muuttuneet 20->30 ja 30->40 välillä?

Vierailija
09.12.2020 |

....

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoine nane on koira akoholia ei juoda

Ei hijab vaan likainen asu

Vierailija
22/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 27 ei juurikaan mitään krapulaa. Monesti samoilla silmillä töihin seuraavana päivänä.

27 - 40 kova väsymys ja lievästi pahaolo. Mutta jaksoi seuraavana päivänä jotain sentään tehdä.

Yli 40 seuraavana päivänä niin "kuollut" että juurikaan mitään ei pysty tekemään. Krapula on aina peräkkäisten kännipäivien määrä +1 päivä . Eli jos vaikka juhannuksena juot 2 päivää on krapula 3 päivää :(

Nykyään olen humalassa max 5 kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollut koskaan krapulaa vaikken ole mikään absolutisti. Juon niin ettei vaikuta seuraavaan päivään. :)

N31

Vierailija
24/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli, nykyään tosi harvoin.

Suurin syy on se, että nykyään tiedän, mistä ei tule krapulaa. Tiedän, ettei kannata juoda raskaita ja tanniisia punaviinejä.

Vierailija
25/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20v ei tullut juuri krapulaa vaikka joi kuinka . 20-30v krapulassa pelkäsi että kuolee . Nyt 35-40v pelkää ettei kuolekaan .

Vierailija
26/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 45-vuotiaqna otan 2 päivää (pe+la), niin sunnuntaiyönä en pysty nukkumaan.

Olen harkinnut jopa juomisen lopettamista.

Vierailija
27/49 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-kymppisenä yleensä väsymystä ja päänsärkyä, mutta toimintakyky hyvä viimeistään iltapäivällä.

3-kymppisenä väsymystä, päänsärkyä ja mielialan laskua, toimintakyky palautuu vasta krapulapäivän jälkeisenä päivänä.

4-kymppisenä väsymystä, päänsärkyä, mielialan laskua, rintatuntemuksia ja masennusta, toimintakyvyn palautuminen 2-3 vrk.

Vierailija
28/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana pystyi ryyppäämään viikon eikä tuntunut missään. Nyt jos tekisi samoin niin pitäisi seuraavat 2 viikkoa nukkua, kunnes paha olo menee pois.

N30

Vierailija
29/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut krapulaa. En ole koskaan juonut niin paljoa kerralla, että tulisi.

N50

Vierailija
30/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä niin, että 50 vuotiaana on 3-4 päivän krapula siinä mielessä että masentaaa ja hikoiluttaa viikko

tosin 20-vuotiaana en pystynyt juomaan koria tai 36 pulloa kaljaa putkeen ja ne juomiset alkoi vasta illalla

nyt jos tulee lankeemus eli yleensä 7. raittiuspäivän jälkeen perjantaisin himo kaljaan ja voi taas mennä kori perjantaina ja toinen lauantai-aamuna jo ostettu ja muisti poikki

ennen ei ollut tällaista toiminta. ja niin nykyään oo aina kalsarikännit kotona 

krapulaa ei ole ollut pitkään että olisi joku oksennus tai pääkipu, pääkipua mulla ei tule edes 35 kaljapullon jälkeen!

ouzoa ja tequilaa en juo enkä muutenkaan väkeviä niistä tulee päänsärky ja karhu-oluesta

tässäpä ohjeet.

Vierailija
31/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikä alkoi ykkösellä tai kakkosella ei mitään ongelmia koskaan, kun ikä alkoi kolmosella krapula päivä oli puoli tehoinen, kun ikä alkoi nelosella meni koko päivä sängyssä ja lopetin sitten kokonaan alkoholin käytön. Joskus olen sen jälkeen yhden ottanut, mutta heti huomaa seuraavana päivänä joten jätin sen yhdenkin pois. 

Vierailija
32/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40-vuotiaana ei tullut pikkuhiprakoista krapulaa yleensä lainkaan, kovemmasta juhlimisesta meni korkeintaan puolikas päivä toipumiseen ja päänsärkyyn riitti nelisatanen Burana. Sen jälkeen krapulat ovat pahentuneet mielettömästi, ja etenkin henkinen ahdistus ja maailmanlopun tunne saattavat kestää monta päivää, vaikka olisi juonut vain muutaman oluen. 

Vierailija
33/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 20v ei tullut juuri krapulaa vaikka joi kuinka . 20-30v krapulassa pelkäsi että kuolee . Nyt 35-40v pelkää ettei kuolekaan .

Odota kun tulet tähän ikään eli 50+ pelkästä alkoholin näkemisestä tulee jo krapula.

Vierailija
34/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 välillä kolmen päivän dokaamisesta tuli päivän krapula. 30-40 välillä päivän dokaamisesta tulee kolmen päivän krapula.

Vierailija
35/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään, mulle ei tule krapulaa. Korkeintaan väsyttää ja tekee mieli roskaruokaa. Olen mm. firman juhlissa juonut miehiä pöydän alle ja ollut itse ihan tolkuissani. Painoakaan ei oke kuin 59kg. Ikää 48v

Vierailija
36/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20vuotiaana tulin klo 4 kotiin ja menin nukkumaan,herätys soi klo 7 ja otin buranan sekä keitin kahvia ja lähdin töihin.

30vuotiaana kesti pari tuntia päästä ylös sängystä ja buranan lisäksi vaadittiin rasvaista ruokaa mutta sitten pystyin läjhemään vaikka kaverin kanssa kirppikselle.

40vuotiaana burana ei auta sillä päähän ei koske,sensijaan olo tokkurainen ja huone pyörii neljä päivää. Jääkaapin on paras olla täynnä limsaa ja pakastimen pitsaa sillä kauppaan lähtö on mahdoton ajatus,saati,että lähtisi töihin!

Jep.. en nykyään juuri juo enää.

Vierailija
37/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä ei ollut vaikeaa herätä aamulla ja lähteä kuntosalille. Nyt nelikymppisenä on puolikuollut lauantain ryyppäämisestä vielä tiistainakin.

Vierailija
38/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä krapulat oli ihan normaaleita eli hieman särki päätä, mutta ei mitään sen ihmeempää edes kunnon ryyppäjäisten jälkeen ja en esim oksentanut ikinä krapulassa vaan jos oksensin niin jo siinä vaiheessa kun olin kunnon kännissä.

Kohti kolmekymppistä alkoi sitten etenkin henkiset krapulat tulla mukaan eli vaikka fyysisestikin oli huonompi olo mitä nuorena niin ahdistus ja morkkis alkoi olla jatkuvasti pahempaa. Eikä tuohon edes tarvinnut tolloilla mitään vaan samalla tavalla oli heikossa hapessa henkisesti vaikka olisi vetäissyt kalsarikännin yksinään eikä edes soittanut/viestitellyt kenellekään.

Reilu kolmikymppisenä sitten päätin lopettaa kokonaan alkoholinkäytön, koska se alkoi lipsua jo turhan aktiiviseksi harrastukseksi eikä todellakaan antanut enää yhtään mitään. Sillä siis ei enää pystynyt edes hetkellisesti tuntemaan pskaa elämäänsä ihan siedettäväksi vaan kännissä melkeinpä masensi enemmän kaikki menetetyt mahdollisuudet mitä selvinpäin, koska selvänä niitä ei halunnut edes ajatella.

Jos olisin jatkanut alkoholinkäyttöä niin olen aikalailla varma, että joko olisi sisuskalut sanoneet poks tai sitten olisin jossakin kännissä tai krapuloissani lähtenyt oman käden kautta jo ennen nelikymppisiä.

Vierailija
39/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani joku luonnonoikku, mutta krapulat on helpottaneet iän myötä eikä päinvastoin. Luulen sen johtuvan siitä, että syön ja elän yleisesti nyt niin paljon terveellisemmin. Maksan on helppo työskennellä.

Et ole täysin luonnonoikku, koska olen ihan samanlainen. Krapulan kamaluus on aina ollut verrannollinen siihen miten muuten elän ja varsinkin siihen miten liikun. Parikymppisenä oli kauheita krapuloita, ja elin epäterveellisesti enkä urheillut. Sen jälkeen on ollut monenlaisia kausia mistä näin jälkikäteen voi helposti nähdä, että silloin kun liikunta on ollut iso osa elämääni, krapulat ovat olleet todella paljon helpompia. Nykyään 47-vuotiaana voin hyvin mennä vaikka töihin aamulla vaikka olisi illalla tullut juotua enemmänkin. Tokihan se tuntuu, mutta en ole toimintakyvyttömänä sängyn pohjalla kuten nuorempana niinä kausina kun liikunta oli jäänyt elämästä pois.

Vierailija
40/49 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30: Olin opiskelija, opin juomaan. Alkuun jo kolmas tuoppi kaljaa sai oksentamaan, ja seuraava päivä meni iltapäiväviiteen pää pöntössä, vannoen että ikinä en enää juo, mutta opintojen lopulla saatoi jo juoda 5-6 kaljaa rauhallista tahtia ilman pahoinvointia. Aamulla se kyllä silti usein iski, vaaan ei vielä illalla.

30-40: Krapulat edelleen lievenivät. 35 jälkeen en enää koskaan ole oksentanut krapulassa. Se on lähinnä päänsärky, joka lähtee buranalla pois, ja miellyttävä raukeuden tunne.

Nyt ikää 50 ja voin juoda itseni ihan jurriin eikä merkittävää krapulaa tule. Ei morkkista, ei väsymystä paitsi sellainen mukava rento raukeus, joskus pieni päänsärky vaan.