Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki hokee että en ota heti rokotetta? Ei sitä kaikki saakaan heti.

Vierailija
09.12.2020 |

Vasta kesään mennessä, jos kaikki menee kuten pitää, saadaan kaikille halukkaille rokote, eli ei ole mikään pakko kenenkään ottaa heti.
Tosi monet keskusteluissa oikein korostaa että en ota heti, ihan kuin heille sitä heti annettaisiin.
Todella itsekkäitä ihmisiä kun kuvittelevat olevansa ensimmäisten joukossa saamassa rokotetta, olisivat kiitollisia että sen saavat edes kesään mennessä. Hyvin ehtii nähdä mitä tapahtuu niille vanhuksille ja heidän hoitajilleen jotka sen saavat nyt alkuvuodesta.
Sekin on niin raukkamaista että annetaan vaikutelma että antaa toisten, niiden heikompien vanhusten ja sairaiden olla etulinjassa että jos niistä rokotteista tuleekin jotain, niin pääasia että itse niiltä säästyy.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä sitten mene ihan hyvin, varmaan suurin osa niistä jotka rokotteen haluavat ottaa heti, saavat sen ensimmäisten joukossa, ja ne jotka haluavat odottaa, joutuvatkin odottamaan jo olosuhteiden pakosta.

Kyllä, kunhan myös hoitohenkilökunnalla ja lääkäreillä on aito valinnanvapaus.

Minusta rokotteet voisivat olla lakisääteisesti pakollisia sakkojen uhalla. Jos rokotekattavuus on heikko, niin rokotteen teho väestötasolla kärsii.

Jos sinä haluatkin ressata sivuvaikutuksista loppuikäsi niin eivät välttämättä muut 5.56 miljoonaa

Vierailija
22/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, vanhukset ja hoitajat on helppo heittää suden suuhun, kunhan MINÄ saan rauhassa jäädä katsomaan, kuinka vakavia sivuvaikutuksia rokotteesta tulee.

Eihän tällä ole mitään tekemistä sen kanssa, haluaako joku rokotteen vai ei. Ihan muualla on päätetty, että vanhukset, hoitohenkilökunta ja muut riskiryhmäläiset rokotetaan ensin. KAIKKI muut saavat rauhassa jäädä katsomaan, mitä heille tapahtuu. Myös ne, jotka haluavat ottaa rokotteen. 

Ap:lle sen verran, että mä en välttämättä ota rokotetta heti, kun olen vuorossa saada sen. En oletakaan, että olisin ensimmäinen, joka sen saa. Mutta sitten, kun tulee mun vuoroni, haluan olla vähän paremmin perillä rokotteen tehosta ja sen sivuvaikutuksista. Päinvastoin kuin monilla muilla tuntuu oelvan, mulla ei ole mikään kiire saada rokotetta. Mun elämäni ei ole muuttunut niin radikaalisti, että haluaisin itselleni rokotteen mahdollisimman nopeasti. 

Läheisesi voivat jälkikäteen kritisoida ajattelutapaasi järjestäessään sinun koronaan kuoltuasi hautajaisiasi. Mutta mitäpä väliä tuolla sinulle siinä vaiheessa enää on.

Mistä mä sen koronan saisin? Koronakeijultako? Mun elämäni (jos vertaa kolmeen edelliseen vuoteen ennen pandemiaa) ei ole muuttunut pandemian aikana millään muulla tavoin kuin että en käy enää ravintoloissa. Teen etätöitä, tilaan kaikki ostokseni netistä kotiinkuljetuksella ja tapaan muita ihmisiä ulkoilun merkeissä. Näin olen tehnyt ennen pandemiaakin. Kesällä vielä kävin lähiravintolassa syömässä ja pari kertaa terassilla oluella, mutta nämä asiat eivät ole mulle niin tärkeitä, ettenkö voisi elää ilman niitä vaikka koko lopun elämääni. En siis aio ottaa rokotetta päästäkseni ravintoloihin ja terasseille. Jos mun olisi ihan pakko mennä lääkäriin tms, käyttäisin ffp3-hengityssuojainta ja suojalaseja. Mulle kotona olemisessa ei ole mitään sellaista, minkä vuoksi mulla olisi hirveä hinku päästä pois kotoa. Päinvastoin, olen elänyt tällä tavalla jo vuosia ennen pandemiaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee pakolliseksi terveydenhuollon työntekijöille, niin otan lopputilin. Saatan suostua rokotukseen aikaisintaan 2-3 vuoden päästä. Jos voisin, niin lahjottaisin annokseni vaikka miehelleni, joka kuuluu riskiryhmään ja todella haluaa rokotuksen.

Miksi terveydenhuollon pariin hakeutuu tuollaista porukkaa? Ei ole mikään menetys, jos lääke- ja rokotekielteiset huuhaatyypit poistuvat alalta.

Vierailija
24/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

En aio ottaa heti enkä vielä viimeisenäkään. Ottohaluihin ei vaikuta se ottaako kukaan vai ottaako kaikki muut paitsi minä. kukin kokeilee omalla vastuullaan. Turha toisen puolesta uhrautua kokeilemaan

Koet mieluummin koronan kuin otat rokotteen?

En näe rokotteessa mitään luotettavaa tai uskottavaa. Koronaan (mitä se sitten lieneekin) sairastumisen riskin otan mieluummin samalla tavalla kuin vaikka flunssaan tahi päänsärkyyn sairastumisen. Hyvin tervennä täässä on kuitenki oltu viime vuodet ilmat rokotteitakin (viimeinen 2003)

Vierailija
25/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007670344.html Maister Frangen: Rokote on ainoa tie. Joo ja varmaan myös ainoa Totuus ja ainoa Elämä ;)

Vierailija
26/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

En aio ottaa heti enkä vielä viimeisenäkään. Ottohaluihin ei vaikuta se ottaako kukaan vai ottaako kaikki muut paitsi minä. kukin kokeilee omalla vastuullaan. Turha toisen puolesta uhrautua kokeilemaan

En näe rokotteessa mitään luotettavaa tai uskottavaa. Koronaan (mitä se sitten lieneekin) sairastumisen riskin otan mieluummin samalla tavalla kuin vaikka flunssaan tahi päänsärkyyn sairastumisen. Hyvin tervennä täässä on kuitenki oltu viime vuodet ilmat rokotteitakin (viimeinen 2003)

Mikä se todennäköisyys on saada merkittävä haittavaikutus koronarokoitteesta? Joku 1/10 000? Miksi se epätodennäköisempi uhka on se riski jota te että voi sietää?

Vierailija
27/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa sitten kun tulisi vuoroni.

En ole influenssarokotuksiakaan ottanut. Niihin sentään saatan luottaa vähän enemmän kuin tähän!

Vierailija
28/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

Mikä se todennäköisyys on saada merkittävä haittavaikutus koronarokoitteesta? Joku 1/10 000? Miksi se epätodennäköisempi uhka on se riski jota te että voi sietää?

Kyllä vähemmänkin merkittävä haittavaikutus on elämää haittaava, kun se osuu omalle kohdalle. Niitä ei edes tilastoida.

Vierailija
29/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

No kun ei vaan peloita korona, sen enempää ku grillattu merihirviö tai lakupeikko. Ei oo energiaa pelätä millon mitäki tautia. Yksinäisen elämän ja parisuhteettomuuden sietämisessä on sen verran paljon tekemistä. Miksi suojautua vähän aikaa tutkitulla konkreettisella aineella sellaiselta jota ei oo saanut aikaiseksi ryhtyä pelkäämään

Vierailija
30/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

Kyllä vähemmänkin merkittävä haittavaikutus on elämää haittaava, kun se osuu omalle kohdalle. Niitä ei edes tilastoida.

Eli otat mielelläsi koronaan sairastumisesta koituvat haittavaikutukset?

Vierailija
31/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti ota testaamatonta käärmeölypistosta. En ole ottanut vaarattomampaan kausi-influenssaan enkä ota koronaankaan. Olen pysynyt vallan mainiosti teräksisessä kunnossa sekä terveenä ilman mitään helppoheikkien ja puoskarien tyrkyttämiä pistoksiakin.

Oletko koskaan ajatellut, miksi et ole sairastunut polioon, kurkkumätään, hinkuyskään, jäykkäkouristukseen, tuhkarokkoon, sikotautiin, vihurirokkoon yms.? Siksi, koska niihin on rokote.

Kiinnostaapa surkea vaikuttamisyrittämisesi veetusti. Voin kertoa ei tehoa.

Eli sinulla ei ole minkäänlaista kykyä loogiseen ajatteluun. Tämä selvä!

Vierailija
32/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

En ota mielelläni, yritän välttää saamasta koronaa. Ja jos saan, toivon paranevani siitä.

Vierailija
33/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haluan ensin tietää miten rokote vaikuttaa sen ottaneisiin! Ettei käy niin kuin sikainfluenssa rokotteesta!

Vierailija
34/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

En ota mielelläni, yritän välttää saamasta koronaa. Ja jos saan, toivon paranevani siitä.

Kepeät mullat!

Vierailija
35/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta munassa otan rokotteen heti kun sellaisen saan. Nää rokotekieltäytyjät kuuluu tuohon salaliittoteorioiden kannattajien öyhötyssakkiin.

Vierailija
36/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edes ole mikään kunnon rokotus.

Saattaa auttaa jos tuuri käy mutta saattaa olla auttamattakin ja ainakin tartuttaa muut!

Vierailija
37/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sfgsgrt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

No kun ei vaan peloita korona, sen enempää ku grillattu merihirviö tai lakupeikko. Ei oo energiaa pelätä millon mitäki tautia. Yksinäisen elämän ja parisuhteettomuuden sietämisessä on sen verran paljon tekemistä. Miksi suojautua vähän aikaa tutkitulla konkreettisella aineella sellaiselta jota ei oo saanut aikaiseksi ryhtyä pelkäämään

Tota noin. Eikö sun olisi helpompi löytää seuraa, jos ottaisit sen rokoituksen muiden kanssa?

Vierailija
38/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo sairastaa koronan. En koe tarvitsevani rokotetta.

Vierailija
39/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 76 kirjoitti:

Itse ainakin haluan ensin tietää miten rokote vaikuttaa sen ottaneisiin! Ettei käy niin kuin sikainfluenssa rokotteesta!

Mä taas haluan ensin varmistuksen siitä, että yksikään rokotteen ottanut riskiryhmiin kuuluva ei ole joutunut koronan vuoksi sairaalahoitoon. Kestää siis vielä aika pitkään ennenkuin tällainen asia on voitu tieteellisesti todentaa. Jos rokotus ei estä  koronan vuoksi sairaalahoitoon joutumista (enkä puhu nyt edes tehohoidosta) , jatkan mieluummin erakkoelämääni kuin otan rokotteen ja mene kokeilemaan kepillä jäätä. Tämän jälkeen sitten vielä kiinnostaa rokotteen mahdolliset haittavaikutukset, erityisesti haittavaikutukset riskiryhmiin kuuluville. 

Vierailija
40/52 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ddrt kirjoitti:

Ei ole sairautta, joka ei voisi aiheuttaa jälkitauteja. Eikä ole rokotetta joka ei voi aiheuttaa haittavaikutuksia.

Ottakaa ihmeessä rokote, jos niin haluatte. Sittenhän olette turvassa?

En ota sitä, enkä ole teille vaaraksi.

En ota myöskään influenssarokotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän