Rasittaa! mies teki taas täyttä roskaruokaa lapsille.
Olin töissä ja miehellä ruuanlaittovastuu. Oli sitten tarjoillut lapsille lihapiirakoita aurajuuston ja nakkien kera. Juomana tietty Coca cola. Suola- rasva ja sokeripommi samassa siis... Lapset tietty tykkäsivät mutta tosi törkeää ettei vapaapäivänäänkään viitsi yhtään vaivautua, puhuttiin eilen että tekee pinaattikeittoa... Jouduin tekemään itselleni vielä uuden ruuan kun en tuota paskaa syö!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:21"]
Just tolla apn tavalla kasvatetaan niitä syömishäiriöisiä lapsia. Paskaruoka silloin tällöin ei tapa ketään. Kokeiles vaikka joskus ap!
p
[/quote]
Juu isän hoitaessa lapsiaan onkin ihan riittävä vaatimus, että muksut on päivän päätteeksi hengissä. Jos vaatii muuta, on hirveä nipo.
[/quote]
Mun yks työkaveri mies just totesi mulle, kun muijansa veti hirveitä kieppejä lasten hoitopaikan valinnassa, että " mulle riittää, jos ne lapset sen hoitopäivän jälkeen on hengissä, eikä niitä ole hakattu tai raiskattu".
Eli sinänsä osuit oikeaan: todella monelle miehelle riittää se. Ja mitä itse olen huomannut, niin aika usein niillä miehillä ja lapsilla on keskenään tosi paljon kivempaa, kun joku ( nipomutsi) ei ole siinä vieressä tuputtamassa selleriä ja otsa kurtussa napisemassa joka asiasta, sekä tietysti siivoamassa marttyyrielkein samalla.
Meidän perhe-elämämme on kyllä tosi paljon kivempaa nykyään, kun mä lopetin turhan nalkutuksen. Meilläkin mies tarjoaa lapsille tuollaista ruokaa harva se päivä lapsille, mutta hengissä nuo näyttävät edelleen olevan. Panostan sitten itse niiden kasvisten tarjoamiseen.
[/quote]
Varmasti kahden puupään perheilmapiiri on helpompi, kun toinen asettuu maahan makaamaan, ja toinen jatkaa omaa polkuaan. Entä sitten? Me muut olemme kuitenkin jatkamassa neuvotteluja, jotta taakkaa jaettaisiin enemmän tasan, ja sellerityyppisten ikävien asioiden takanakin seisoisi molemmat.
Ruoka on vain yksi esimerkki asioista, joissa dynamiikka menee sietämättömäksi, jos yksi heittäytyy lapseksi lasten joukkoon ja tekee toisesta pahiksen. Aktiivisia marttyyreita on heitäkin, jotka etsivät valitettavaa jos sitä ei muuten ole, mutta moni äiti päätyy nalkuttamaan, koska tukea ei vain tule. Älä hämärrä tätä eroa, vaikka se itseäsi palveleekin oman ratkaisusi hyväksymisessä.
Sivumennen sanoen ei ole pätevää päättelyä todeta, että lapset ovat edelleen hengissä. Jos valvonta on nippa nappa, riskitaso voi olla turhan korkea. Ja toisaalta, tässä yritetään huolehtia lasten makutottumusten kehittymisestä ja tulevien vuosikymmenien terveydestä. Nakkien nitriittimäärät ovat sillä tasolla, ettei niitä suositella pikkulapsille syötettäväksi juuri ollenkaan. Jos välillä syödään mitä sattuu, sen olisi tosiaankin syytä olla välillä eikä 20% viikon energiamäärästä, ja kriteerien taivuttamisen pitäisi tapahtua ilman että siitä tehdään peliä, jossa tiukkisvanhempi pelataan perheessä alempiarvoiseen asemaan.
[/quote]
Osta nitriitittömiä nakkeja, herranen aika. Ja opeta mieskin ostamaan. Makkaraa saa 80% lihana, ilman lisäaineita tai kamaraa. Ihan varmasti terveellisempää kuin jätelihasta jauhettu mössö, josta pyörittelet kotoisat lihapullasi. Kunnon Marttahan ostaa paistia luomutilalta ja jauhaa sen itse.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:57"]Virkaintoiselle ap:lle - sinuna olisin ihan pelkästään iloinen, että isä on edes tuon verran viitsinyt nähdä vaivaa, jotta SINUN EI TARVITSE. Rentoudu hyvä ihminen! Kukaan ei kuole siitä, että syö silloin tällöin muuta kuin viher-lähi-lautasmallin safkaa. [/quote]
Teidän perheessä ilmeisesti isä joskus auttaa äitiä lastenhoidossa, jos sattuu ehtinään tai viitsimään? Äiti on luonnollisesti kiitollinen ja onnellinen, kun isä näin yllättää. Normaaliolosuhteissa äiti laittaa ruoan AINA, joten on iso juttu, kun mies kerran kuussa lämmittää lapsille lihapiirakat mikrossa ja kruunaa annokset työntämällä väliin pari nakkia. Tästä hyvästä mies ansaitsee suukon ja halauksen.
En viitsi sanoa muuta, kuin että onneksi meidän perheessä on kaksi aikuista.
Liha aiheuttaa syöpää joten meillä on luovuttu siitä kokonaan. Hyvin menee.
Gauheeta, kun mies aikuisena teki päätöksen herkuttelupäivästä. Hänellähän siihen ei ole oikeutta päivänä, jolloin hän saa viettää lasten kanssa laatuaikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:04"]
Toivottavasti musta ei tuu tuollaista ruokanatsia... Tosin syön välillä aika epäterveellisesti, koska ei oo aikaa kokata. Eli tuskin tulen asiasta skitsoamaan, koska hengissä ja terve olen vielä itsekin. Aamulla koululle 8:00, sieltä töihin viideksi, kotona oon joskus 11 aikoihin ja sit tartun pääsykoekirjoihin ja vedän samalla jonkun kaupan einesmakaronilaatikon tai hampparin naamaan, luen yhteen tai kahteen yöllä ja sen jälkeen nukkumaan kunnes kello soi kello 5:45 ja aamulenkille. Päivässä ei oo riittävästi tunteja kokkaamiseen.
Onneksi sentään työmatkat voi mennä pyörällä ja koulussa ja töissä kävelen koko ajan, niin tulee liikuntaakin. Alkaa kyllä väsyttää jo ihan helvetisti tää vähäinen uni. Onneksi viikonloppuina ehtii nukkua ja ottaa rennommin.
[/quote]
Niin, olet oletettavasti nuori. Aika moni selviää tuolla asenteella keski-ikään asti, kunnes huomaa, että on aikuistuttava pikavauhtia, koska on vastuussa isosta taloudesta ja alaikäisten terveellisestä ruokkimisesta. Näissä ketjuissa ruokanatsihuutelu on suosiossa, koska osa porukasta ei koskaan kasva vastuulliseksi lasten ravitsemuksen suhteen. Sitten solvataan niitä, jotka kehtaavat edes yrittää.
En ole natsi itsekään ja tiedän miten ärsyttävää sellainen voi olla. Siitä huolimatta minusta on kohtuutonta, että kommentteja heittävät teiniasenteella aikuisetkin, kun aloittaja on kai nimenomaan yrittänyt saada ymmärrystä sille, että hänet yritetään kammeta omassa perheessään naurettavan pomottajan osaan, jonka niskaan on kiva sysätä kaikki vastuu ja itse olla villiä ja vapaata.
Varmasti aloittajan olisi hyvä miettiä keinojaan ja olla provosoitumatta, jotta hän saisi itselleen helpommin oikeudenmukaisempaa kohtelua. Mutta ihan oikeasti tuollainen keskenkasvuinen kapinaliittomeininki on varmasti tärkeimmästä päästä mekanismeja, jotka ajavat pareja eroon. Tässä keskustelussakin se ajautui välittömästi kiusaamisen puolelle ja vähintäänkin täydellisen epäkunnioittavaksi.
Pinaattikeitto se vasta paskaa on!
[/quote]
Osta nitriitittömiä nakkeja, herranen aika. Ja opeta mieskin ostamaan. Makkaraa saa 80% lihana, ilman lisäaineita tai kamaraa. Ihan varmasti terveellisempää kuin jätelihasta jauhettu mössö, josta pyörittelet kotoisat lihapullasi. Kunnon Marttahan ostaa paistia luomutilalta ja jauhaa sen itse.
[/quote]
Mitenköhän aloittaja opettaa miehensä nyt sitten ostamaan nitriitittömiä nakkeja, jos hänen pitäisi olla kiitollisena hiljaa siitä ilosta, että hänellä on ylipäätään mies, saati sellainen joka kehtaa kävellä kauppakassin kanssa ilman että omat kassit tipahtavat?
Sinä halusit nyt sekä syödä kakun että pitää sen. Joko tai, joko aloittaja on röyhkeä natsi jonka pitäisi tosiaan syöttää lapsille mitäsattuu itsekin tai pitää ainakin päänsä kiinni, tai sitten hänellä ehkä kuitenkin joku pikkiriikkinen oikeus olisi toivoa mieheltäkin jotain vastaantuloa?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:04"]
Toivottavasti musta ei tuu tuollaista ruokanatsia... Tosin syön välillä aika epäterveellisesti, koska ei oo aikaa kokata. Eli tuskin tulen asiasta skitsoamaan, koska hengissä ja terve olen vielä itsekin. Aamulla koululle 8:00, sieltä töihin viideksi, kotona oon joskus 11 aikoihin ja sit tartun pääsykoekirjoihin ja vedän samalla jonkun kaupan einesmakaronilaatikon tai hampparin naamaan, luen yhteen tai kahteen yöllä ja sen jälkeen nukkumaan kunnes kello soi kello 5:45 ja aamulenkille. Päivässä ei oo riittävästi tunteja kokkaamiseen.
Onneksi sentään työmatkat voi mennä pyörällä ja koulussa ja töissä kävelen koko ajan, niin tulee liikuntaakin. Alkaa kyllä väsyttää jo ihan helvetisti tää vähäinen uni. Onneksi viikonloppuina ehtii nukkua ja ottaa rennommin.
[/quote]
Niin, olet oletettavasti nuori. Aika moni selviää tuolla asenteella keski-ikään asti, kunnes huomaa, että on aikuistuttava pikavauhtia, koska on vastuussa isosta taloudesta ja alaikäisten terveellisestä ruokkimisesta. Näissä ketjuissa ruokanatsihuutelu on suosiossa, koska osa porukasta ei koskaan kasva vastuulliseksi lasten ravitsemuksen suhteen. Sitten solvataan niitä, jotka kehtaavat edes yrittää.
En ole natsi itsekään ja tiedän miten ärsyttävää sellainen voi olla. Siitä huolimatta minusta on kohtuutonta, että kommentteja heittävät teiniasenteella aikuisetkin, kun aloittaja on kai nimenomaan yrittänyt saada ymmärrystä sille, että hänet yritetään kammeta omassa perheessään naurettavan pomottajan osaan, jonka niskaan on kiva sysätä kaikki vastuu ja itse olla villiä ja vapaata.
Varmasti aloittajan olisi hyvä miettiä keinojaan ja olla provosoitumatta, jotta hän saisi itselleen helpommin oikeudenmukaisempaa kohtelua. Mutta ihan oikeasti tuollainen keskenkasvuinen kapinaliittomeininki on varmasti tärkeimmästä päästä mekanismeja, jotka ajavat pareja eroon. Tässä keskustelussakin se ajautui välittömästi kiusaamisen puolelle ja vähintäänkin täydellisen epäkunnioittavaksi.
[/quote]
Aloittajaako yritetään kammeta pahiksen rooliin? Ihan itsehän tuo nyt pikkujutusta tuntuu pulttia vetävän. Jotenkin voisin ymmärtää ap:n harmistuksen, jos roskaruuan tarjoaminen olisi miehelle enemmän sääntö kuin poikkeus. Näin ei kuitenkaan kai ole, kun mies on kolmena edellisenä viikonloppuna tehnyt terveellistä ruokaa. Jos ihminen skitsahtaa yhdestä roskaruokapäivästä kerran kuukaudessa, niin ihan itseään saa syyttää, jjos ruokanatsin maineen perheessä saa. Ei se roskaruoka kerran kuussa oikeasti lapsia tapa ja tuhon tielle tempaise :D
Tuo ateria järkyttää mielenrauhaani. Aurajuusto ei sovi laisinkaan nakkilihikseen!