Rasittaa! mies teki taas täyttä roskaruokaa lapsille.
Olin töissä ja miehellä ruuanlaittovastuu. Oli sitten tarjoillut lapsille lihapiirakoita aurajuuston ja nakkien kera. Juomana tietty Coca cola. Suola- rasva ja sokeripommi samassa siis... Lapset tietty tykkäsivät mutta tosi törkeää ettei vapaapäivänäänkään viitsi yhtään vaivautua, puhuttiin eilen että tekee pinaattikeittoa... Jouduin tekemään itselleni vielä uuden ruuan kun en tuota paskaa syö!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:51"]Meillä mies töissä viikonlopun. Eilen vedettiin muksun kanssa ranskalaiset makkaralla ja tänään vedettiin Raxissa pizzaöverit limujen kera. Iltapalaksi laitan tossa kohta lämpimiä voileipiä oikein kunnon juustosatsin kera. Nyt me varmaan kuollaan kun ollaan kaksi päivää syöty pelkkää paskaruokaa ns. lämpimäksi ruoaksi?
Sitähän ei lasketa, että hedelmiä ja vihanneksia syödään runsaasti välipaloiksi ja näin kauniina kevätpäivinä fillaroitiin eilen tytön kanssa 15 kilsaa, tänään reilu 10 kilsaa ja itse kävin lisäksi jumpassa, olen lenkittänyt koiran useampaan otteeseen ja loppuajan puuhannut pihalla muksun kirmatessa siellä kavereiden kanssa. Kyllä se roskaruoka pilaa IHAN kaiken. En varmaan joo uskalla miehelle tästä nyt kertoa.
[/quote] miksi pitää syödä noin?
[/quote]
No miksi ei saisi syödä niin, joskus?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:51"]Meillä mies töissä viikonlopun. Eilen vedettiin muksun kanssa ranskalaiset makkaralla ja tänään vedettiin Raxissa pizzaöverit limujen kera. Iltapalaksi laitan tossa kohta lämpimiä voileipiä oikein kunnon juustosatsin kera. Nyt me varmaan kuollaan kun ollaan kaksi päivää syöty pelkkää paskaruokaa ns. lämpimäksi ruoaksi?
Sitähän ei lasketa, että hedelmiä ja vihanneksia syödään runsaasti välipaloiksi ja näin kauniina kevätpäivinä fillaroitiin eilen tytön kanssa 15 kilsaa, tänään reilu 10 kilsaa ja itse kävin lisäksi jumpassa, olen lenkittänyt koiran useampaan otteeseen ja loppuajan puuhannut pihalla muksun kirmatessa siellä kavereiden kanssa. Kyllä se roskaruoka pilaa IHAN kaiken. En varmaan joo uskalla miehelle tästä nyt kertoa.
[/quote]
Miksi ei - joskus? Jos viitenä päivänä viikossa syödään kunnolla ja terveellisesti ja liikutaan runsaasti, niin mitä siinä on niin kamalaa parina päivänä syödä ns. roskaruokaa, varsinkin kun kasviksia syödään runsaasti niiden lisäksi?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:21"]
Just tolla apn tavalla kasvatetaan niitä syömishäiriöisiä lapsia. Paskaruoka silloin tällöin ei tapa ketään. Kokeiles vaikka joskus ap!
p
[/quote]
Juu isän hoitaessa lapsiaan onkin ihan riittävä vaatimus, että muksut on päivän päätteeksi hengissä. Jos vaatii muuta, on hirveä nipo.
[/quote]
Mun yks työkaveri mies just totesi mulle, kun muijansa veti hirveitä kieppejä lasten hoitopaikan valinnassa, että " mulle riittää, jos ne lapset sen hoitopäivän jälkeen on hengissä, eikä niitä ole hakattu tai raiskattu".
Eli sinänsä osuit oikeaan: todella monelle miehelle riittää se. Ja mitä itse olen huomannut, niin aika usein niillä miehillä ja lapsilla on keskenään tosi paljon kivempaa, kun joku ( nipomutsi) ei ole siinä vieressä tuputtamassa selleriä ja otsa kurtussa napisemassa joka asiasta, sekä tietysti siivoamassa marttyyrielkein samalla.
Meidän perhe-elämämme on kyllä tosi paljon kivempaa nykyään, kun mä lopetin turhan nalkutuksen. Meilläkin mies tarjoaa lapsille tuollaista ruokaa harva se päivä lapsille, mutta hengissä nuo näyttävät edelleen olevan. Panostan sitten itse niiden kasvisten tarjoamiseen.
Miksi ei voi polttaa tupakkaakin, joskus? Sama periaate minusta, kumpikin aiheuttaa sairauksia.
Pinaattikeiton ravintosisällöstä 46 % on pelkkää rasvaa. Miksi ihmeessä ap syötät moista roskaruokaa lapsillesi?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:24"]
Just tolla apn tavalla kasvatetaan niitä syömishäiriöisiä lapsia. Paskaruoka silloin tällöin ei tapa ketään. Kokeiles vaikka joskus ap!
p
[/quote]
Juu isän hoitaessa lapsiaan onkin ihan riittävä vaatimus, että muksut on päivän päätteeksi hengissä. Jos vaatii muuta, on hirveä nipo.
[/quote]
Mun yks työkaveri mies just totesi mulle, kun muijansa veti hirveitä kieppejä lasten hoitopaikan valinnassa, että " mulle riittää, jos ne lapset sen hoitopäivän jälkeen on hengissä, eikä niitä ole hakattu tai raiskattu".
Eli sinänsä osuit oikeaan: todella monelle miehelle riittää se. Ja mitä itse olen huomannut, niin aika usein niillä miehillä ja lapsilla on keskenään tosi paljon kivempaa, kun joku ( nipomutsi) ei ole siinä vieressä tuputtamassa selleriä ja otsa kurtussa napisemassa joka asiasta, sekä tietysti siivoamassa marttyyrielkein samalla.
Meidän perhe-elämämme on kyllä tosi paljon kivempaa nykyään, kun mä lopetin turhan nalkutuksen. Meilläkin mies tarjoaa lapsille tuollaista ruokaa harva se päivä lapsille, mutta hengissä nuo näyttävät edelleen olevan. Panostan sitten itse niiden kasvisten tarjoamiseen.
[/quote]
Mitä jos mukaan ei huvittaisi olla se vihanneksia tyrkyttävä (onhan niiden valmistamisessakin vaivaa), hampaidenpesusta tai siivoamisesta nipottava paskamutsi? Jos mäkin haluaisin olla se kiva vanhempi ja mennä sieltä, missä aita on matalin? Syödään vaan lihapiirakkaa ja hampurilaisia päivästä toiseen, annetaan hampaiden mädäntyä suuhun ja eletään paikan keskellä. Eihän siihen kuole.
Oo no jos mies on oikeasti noin avuton miksi ette sopineet ja ostaneet jo etukateen aineita kaikkia miellyttavaan ruokaan? Sehan ois voinu olla vaikka itsetehdyt hampparit tai kanawrapit mutta ilmeisesti ajatus pinaattikeitosta ei kovin houkutellut miestasi?
Jos muuten syötte terveellisesti niin ei yks kerta vielä mitään kaada...mulle kauheinta tuossa on toi aurajuusto,yöks :(
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:18"]
[/quote]
Mitä jos mukaan ei huvittaisi olla se vihanneksia tyrkyttävä (onhan niiden valmistamisessakin vaivaa), hampaidenpesusta tai siivoamisesta nipottava paskamutsi? Jos mäkin haluaisin olla se kiva vanhempi ja mennä sieltä, missä aita on matalin? Syödään vaan lihapiirakkaa ja hampurilaisia päivästä toiseen, annetaan hampaiden mädäntyä suuhun ja eletään paikan keskellä. Eihän siihen kuole.
[/quote]
Ja MITÄÄN välimuotoa ei tässäkään tietenkään taas ole? Eli jos JOSKUS relataan, niin verisuonet tukkeutuvat, perhe hukkuu paskaan ja hampaat mätänevät suuhun? Klassista aaveetä. :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote]
Ja MITÄÄN välimuotoa ei tässäkään tietenkään taas ole? Eli jos JOSKUS relataan, niin verisuonet tukkeutuvat, perhe hukkuu paskaan ja hampaat mätänevät suuhun? Klassista aaveetä. :)
[/quote]
Hoitaako isä oikeasti näitä ikäviä velvollisuuksia, joilla ei niin vaan ostetakaan lasten suosiota, silloin kun äiti tahtoo relata? Vai onko se relaaminen isien yksinoikeus? Koska silloinhan tilanne menee tuohon, jos myös äiti päättää lopettaa nipotuksen.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:24"]
p
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmasti kahden puupään perheilmapiiri on helpompi, kun toinen asettuu maahan makaamaan, ja toinen jatkaa omaa polkuaan. Entä sitten? Me muut olemme kuitenkin jatkamassa neuvotteluja, jotta taakkaa jaettaisiin enemmän tasan, ja sellerityyppisten ikävien asioiden takanakin seisoisi molemmat.
Ruoka on vain yksi esimerkki asioista, joissa dynamiikka menee sietämättömäksi, jos yksi heittäytyy lapseksi lasten joukkoon ja tekee toisesta pahiksen. Aktiivisia marttyyreita on heitäkin, jotka etsivät valitettavaa jos sitä ei muuten ole, mutta moni äiti päätyy nalkuttamaan, koska tukea ei vain tule. Älä hämärrä tätä eroa, vaikka se itseäsi palveleekin oman ratkaisusi hyväksymisessä.
Sivumennen sanoen ei ole pätevää päättelyä todeta, että lapset ovat edelleen hengissä. Jos valvonta on nippa nappa, riskitaso voi olla turhan korkea. Ja toisaalta, tässä yritetään huolehtia lasten makutottumusten kehittymisestä ja tulevien vuosikymmenien terveydestä. Nakkien nitriittimäärät ovat sillä tasolla, ettei niitä suositella pikkulapsille syötettäväksi juuri ollenkaan. Jos välillä syödään mitä sattuu, sen olisi tosiaankin syytä olla välillä eikä 20% viikon energiamäärästä, ja kriteerien taivuttamisen pitäisi tapahtua ilman että siitä tehdään peliä, jossa tiukkisvanhempi pelataan perheessä alempiarvoiseen asemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No löytyisikö välimuotoa tuohon, että ei ihan aina nostettaisi omaa naisarvoa sillä, että heittäydytään hyviksi jätkiksi ymmärtämään miestä turhautunutta naista vastaan satanolla? Kun tämä sama mekanismi toteutuu joka kerran samana kritiikistä huolimatta, kun on päätetty, että tuo mammapiru kuvittelee ansaitsevansa parempaa kuin mitä itse mieheltäni uskaltaisin vaatia, ja nyt sille täytyy osoittaa paikkansa?
Pientä lojaalisuutta nyt! Kun ette viitsisi ampua joukkokateuden vallassa alas kaikkea mitä toinen sanoo (en ole aloittaja), hyötyisitte siitä itsekin. Jos menette porukalla pyytämään palkankorotusta, alatteko sielläkin urputtaa, että ei me mitään tarvita kun näin on ihan hyvä?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:11"]
Miksi ei voi polttaa tupakkaakin, joskus? Sama periaate minusta, kumpikin aiheuttaa sairauksia.
[/quote]
No tupakkaahan voi polttaa silloin tällöin, ei siitä ole mitään haittaa tutkimustenkaan mukaan. Mut kun nää on kaiken niin tosissaan ottavan keskiluokan ajatusmaailmassa täysin mustavalkoisia juttuja - joko tai.
Sääntöjä pitää noudattaa tunnontarkasti ja olla tottelevainen, muuten tulee perikato - ja palkintona on ihan varmasti ikuinen elämä, täydellinen terveys ja ihan stanan tylsä tiukkapipoelämä. Mut pääasia on et elämän lusii ruoka-, terveys- ja mikämilloinkinnatsin sääntöjen mukaan.
Elämänilo, who the fuck needs that.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:16"]
Pinaattikeiton ravintosisällöstä 46 % on pelkkää rasvaa. Miksi ihmeessä ap syötät moista roskaruokaa lapsillesi?
[/quote]
Komppi tälle!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:49"]
[/quote]
Komppi tälle!
[/quote]
Mitä paskaa. 100 g pinaattikeittoa sisältää reilu 3 % rasvaa. http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/elintarvikkeet/ruokapakasteet/rainbow-pinaattikeitto-400-g/
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
on tietty välimuotoja, mutta ymmärrän kyllä ap:ta (olettaen että tarina tosi) jos mies on AINA se joka relaa, on kiva ja hassu, jättää paskat lattioille ja syöttää hamppia ja colaa... niin siinä joutuu väkisin itse sitten olemaan se, joka laittaa hommat kuntoon ja oikeasti pitää huolta lapsista. Ehkä ap:stakin olisi kiva vapaapäivänään tilata pitsat ja jättää paskat siivoamatta, mutta eihän se koskaan voi, kun mies tekee niin aina kun silmä välttää...
tässä on nyt vähän sama logiikka kun mun miehellä oli (onneksi tuo imperfekti), että kun minä olen töissä olen siellä "lomalla" ja hän raataa kotona, mutta kun hän on töissä, hän raataa siellä ja minä olen lasten kanssa "lomalla" kotona... eli hän vain aina raatoi, ja minä olin aina lomalla, hehhehee. Sitten vaan sanoin, että nyt en jaksa enää "lomailla" tällä tavalla, että kohta alkaa viikko-viikko huoltajuus, jollei asenne muutu ja on se vähän muuttunut.
Onko kyseessä sama mies joka syö lasten Ängri Böördsit ja Paulalehmävanukkaat?
Virkaintoiselle ap:lle - sinuna olisin ihan pelkästään iloinen, että isä on edes tuon verran viitsinyt nähdä vaivaa, jotta SINUN EI TARVITSE. Rentoudu hyvä ihminen! Kukaan ei kuole siitä, että syö silloin tällöin muuta kuin viher-lähi-lautasmallin safkaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:49"]
[/quote]
Komppi tälle!
[/quote]
Mitä paskaa. 100 g pinaattikeittoa sisältää reilu 3 % rasvaa. http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/elintarvikkeet/ruokapakasteet/rainbow-pinaattikeitto-400-g/
[/quote]
Mutta tuohan on kamalaa EINESTÄ, ap nimenomaan kirjoitti, että oli varannut keiton ainekset ja ettei sen tekemiseen menisi puolta tuntia kauempaa. Itse tehdyssä keitossa kuullotetaan ah, niin terveelliseen voihin ah, niin terveellisiä vehnäjauhoja...
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=3215&lang=fi