Rasittaa! mies teki taas täyttä roskaruokaa lapsille.
Olin töissä ja miehellä ruuanlaittovastuu. Oli sitten tarjoillut lapsille lihapiirakoita aurajuuston ja nakkien kera. Juomana tietty Coca cola. Suola- rasva ja sokeripommi samassa siis... Lapset tietty tykkäsivät mutta tosi törkeää ettei vapaapäivänäänkään viitsi yhtään vaivautua, puhuttiin eilen että tekee pinaattikeittoa... Jouduin tekemään itselleni vielä uuden ruuan kun en tuota paskaa syö!
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:17"]
Jos tosi tv-ohjelmassa äiti ruokkisi lapsia noin, johan olisi ässät rääkymässä monen keskustelun voimin!
Vaan kun kyse on isästä, lihapiirakat limsalla ovatkin yhtäkkiä aivan terveellistä ja täysipainoista ravintoa ja joka muuta väittää, on hysteerinen nipo.
[/quote]
Tämä on totta. Kun mies syöttää lisäaineita/tyydyttynyttä rasvaa/sokeria lapsille niin naiset hokee samaa mantraa: Olisit onnellinen että tekee edes jotain.
Jos saat melanomaan niin oletko että no onneksi ei ole keuhkosyöpä? Terveellisempää lapsilla on olla syömättä puoli päivää kun syödä eineslihapiirakoita jotka on ravintoarvoltaan syömäkelvotonta paskaa. Mun mies yritti ujuttaa viikon ruokavalioomme eineslihapullia, mutta opetteli pyynnöstäni tekemään niitä itse. Se ei millään muotoa ole oikein että jos on miehen vuoro tehdä ruoka,että poiketaan terveellisestä ruokavaliosta. Meillä se menee niin että kun syödään epäterveellisesti esim. Mäkkärissä, niin koko perhe poikkeaa ruokavaliosta ja ollaan siis yhdessä "pahiksia". :) Se on väärin, että nainen on se joka "pakottaa" syömään kasviksia, kun isä taasen tarjoaa snäksejä. Onneksi meillä ei tule tästä enää riitaa, mies ei enää edes yritä ruokkia lapsia niillä paskaruuilla eikä lapset edes söisi lihapiirakkaa. Mä olen joustanut näissä valmis pata-aineksissa, tehkööt sitten joskus niitä kun on kerta pakko. Mä en käytä eineksiä koskaan, ikinä. Haluan syödä selkeitä raaka-aineita, kala kalana ja kasvikset kasviksina eikä kuivattuina rehuina.
En yhtään ihmettele että lihapiirakkamiehet menee fyysisesti niin huonoon kuntoon ennen aikojaan, ei auta edes lenkkeily jos suonet on tukossa. Oma setä kuoli lenkkipolulle, oli himoliikkuja ja sillä näkyi vatsalihakset vanhanankin. Mutta ruokavalio oli eineksiä ja lihapiirakoita, ei suonet kestäneet. Ruuminavauksessa sitten selvisi että elimistö oli ruokavalion vuoksi voinut pahoin jo kauan, sitä vaan luuli että kun jaksaa pyöräillä 20km ja ei ryyppää eikä tupakoi, että voi syödä mitä vaan. Mutta ei voi.
[/quote]
Missä on kukaan sanonut, että ole onnellinen, että tekee edes jotain???
Käsittääkseni tässä on sanottu, että ihan sama mitä syö kerran kuussa, tai vaikka viikossa. Ei ole kukaan sanonut että silläkään olisi mitään väliä, kuka sitä roskaruokaa tarjoaa.
Ihan käsittämättömän heikoissa kantimissa on kyllä vanhemmuus, jos se menee siitä pilalle, että molemmat ei natseile käsi kädessä yhtä aikaa. Ei meidän lasten arvostus ja rakkaus vanhempiaan kohtaan ole millään lailla kiinni siitä, kuka komentaa milloinkin. Tai kuka tarjoaa porkkanaa tai käskee siivoamaan. Tai tarjoaa roskaruokaa. Meillä on vanhemmat vanhempia ja lapsilla kaverit sitten erikseen. Emme kilpaile lastemme suosiosta.
[/quote]
Mutta kun maailmassa on paljon vanhemmuutta heikoissa kantimissa! Se ei paheksumalla vähene, eikä silläkään, että teillä asuu kaksi aikuista. Et myöskään voi käyttää omaa onnellista tilannettanne todisteena siitä, että aloittajan tai kommentoimasi kirjoittajan tilanne olisi loistava, jos hän vain relaisi vähän. Emmehän me tiedä hänen perhedynamiikkaansa, tuskin se teidän perheen kopioksi siitä muuttuisi, että yksi hamsteri tulee juoksupyörästä pois, jos toinen jatkaa. Minäkin arvailen - aloittajahan kuitenkin syytti kai miestään vain laiskuudesta, ei tahallisesta myyräntyöstä.
Aloittajakaan ei käsittääkseni halunnut että molemmat kyttäävät tuhannen tarkkaan lasten syömisiä, vaan että molemmat voivat rentoutua, kun yksi ei vapaamatkusta. Otsikossa oli sana taas. Ei tässä puhuttu vain yhdestä aurinkoisesta päivästä kerran kuussa.
Supernannyssä on kyllä todella usein ongelmana juuri tuo, että aletaan kilpailla suosiosta ja ennen kaikkea opettaa toinen toistaan, miten lasten kanssa pitäisi olla. Toinen muuttuu koko ajan kovemmaksi ja toinen lällyyntyy entisestään, koska yritetään hyvitellä lapsille sitä, kun toinen vanhempi ei osaa hommaansa ja kumpikin kuitenkin jättää lapset heitteille omalla tavallaan. Vaikka siinä sarjassa esiintyykin se porukka, joilla kilpavarustelu on karannut käsistä, sama kaava näkyy lievempinä versioina monessa perheessä. Kun mies on se lälly, moni nainen nielee ylpeytensä ja antaa olla. Seurauksena voi olla onnellinen tasapaino, jos lällyys ei ollut liiallista eikä ylpeys sairaalloista ja jotain kuunteluhalua ja puhekykyä löytyy, mutta aika usein tuloksena on välinpitämättömyyttä lasten tarpeista, koska toisiaan väistelemään keskittyvä pari ei voi keskittyä niihin.
Jos teillä on asiat tasapainossa ja molemmat vanhemmat osaa ja haluaa kantaa aikuisen roolin, silloinhan teillä onkin varaa olla onnellisia ja rentoja, ja lapset voivat hyvin, jos ette ole liiankin rentoja (meillä tahtoo kaatua siihen, ja sitten kiskotaan suklaata ja pullaa niin paljon kuin huvittaa). Olen myös se aloittajan ymmärtäjä, jota täällä on taidettu natsiksi eniten leimata, koska hän ei itse ole tainnut olla paikalla moneen tuntiin. Enkä ole edes ainoa ymmärtäneistä, alkuketjussahan meitä oli enemmistö.
Eli ne natsilinjat eivät mene niin kuin aloittajan pöllyttäjät haluavat nähdä. Itse pöllytän pöllyttäjiä teinimeiningistä, koska olen ymmärtänyt jälkijunassa, että naiset tekevät aliarvostettua työtä perheensä ravitsemustason parantamiseksi vaikka nuorempana minustakin oli hauskaa pitää sitä turhana tuhertamisena ja pätemisenä. Joskus se siihen meneekin. Pätemistä kuitenkin on yhtä lailla tämä natsienvastustus, ja tarkoituksena on tosiaan ottaa mittaa nainen toista vastaan ja nöyryyttää. Mutta kuka siinä silloin voittaa yhtään mitään tosiasiassa? Ei lisäänny huumorintaju, ei suvaitsevaisuus, ei onnellisuus, vaikka niillä ratsastetaan. Mutta yleinen ravitsemuslaatu laskee entisestään, kun sen edistäminen on epämuodikasta tiukkapipoisuutta. Epätasaisen vastuunjaon perheissä naisen stressi samalla luultavasti vain kasvaa, kun kaikki mitä yrittää on väärin ja säälittävää.
Kunnes tosiaan tulee se seuraava wt-solvausryöppy, kun joku naisparka tositöllössä paljastaa perheensä ruokarappion. Kyllä sitten paheksunnan mylly taas jauhaa toiseen suuntaan. Myöntäkää nyt vaan: kateellisia olette ja kaksinaismoralisteja. Edistätte tilannetta, jossa naisen vastuu kasvaa ja valta vähenee, ja mies tehköön niinkuin ennenkin. Toimitte näin, vaikka jokainen hoitoalan työuuvukki voi kertoa, mitä sellainen vallaton vastuu tekee ihmiselle. Ja myöntäkää vaikka sekin samalla vaivalla: oikeasti tämä on tärkeä aihe ja monelle tabu, kun pitää käyttää asiassa pysytteleviin kanssakeskustelijoihin teinisolvauksia. Skarpatkaa nyt vähän.
Ikävää kun vanhempien ruokatottumukset eivät käy yks uhteen.
Kiitos AP päivän nauruista, jos tämä jostain kumman syystä ei ole provo niin jätä se sika, ja lapset myös. Niillä on varmasti parempi tulevaisuus keskenään ja voit keskittyä välttelemään nitraatia 24/7 ja tehdä itsellesi jatkuvasti ravintoarvotonta paskan makuista soppaa. Win-win.
Hei oikeesti, eikö teillä ole avioliitossa (ja varsinkin kun on lapsia), tapana KESKUSTELLA asioista toista kunnioittavasti??? Kai se nyt kuuluu parisuhteeseen, että toista kuunnellaan ja yhteisistä pelisäännöistä sovitaan.
Anna miehen syöttää lapsilleen mitä tahtoo. En minäkään tykkää jos mies tuollaista laittaisi mutta mikä oikeus minulla on hallita ja vaatia mieheltäni juuri sitä mitä minä tahdon? Olen kiitollinen jos mies hoitaa lapset kun käyn töissä. Voihan tuosta keskustella miehen kanssa mutta kyllä on väärä asenne jos miestä täällä haukkuu. Ei tuota kyllä pidemmän päälle mitään hyvää. Rakkaus ja toisen arvostus se on mikä liiton kasassa pitää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:21"]
Just tolla apn tavalla kasvatetaan niitä syömishäiriöisiä lapsia. Paskaruoka silloin tällöin ei tapa ketään. Kokeiles vaikka joskus ap!
p
[/quote]
Juu isän hoitaessa lapsiaan onkin ihan riittävä vaatimus, että muksut on päivän päätteeksi hengissä. Jos vaatii muuta, on hirveä nipo.
[/quote]
Mun yks työkaveri mies just totesi mulle, kun muijansa veti hirveitä kieppejä lasten hoitopaikan valinnassa, että " mulle riittää, jos ne lapset sen hoitopäivän jälkeen on hengissä, eikä niitä ole hakattu tai raiskattu".
Eli sinänsä osuit oikeaan: todella monelle miehelle riittää se. Ja mitä itse olen huomannut, niin aika usein niillä miehillä ja lapsilla on keskenään tosi paljon kivempaa, kun joku ( nipomutsi) ei ole siinä vieressä tuputtamassa selleriä ja otsa kurtussa napisemassa joka asiasta, sekä tietysti siivoamassa marttyyrielkein samalla.
Meidän perhe-elämämme on kyllä tosi paljon kivempaa nykyään, kun mä lopetin turhan nalkutuksen. Meilläkin mies tarjoaa lapsille tuollaista ruokaa harva se päivä lapsille, mutta hengissä nuo näyttävät edelleen olevan. Panostan sitten itse niiden kasvisten tarjoamiseen.
[/quote]
Ihan totta, ihan sairaan ärsyttävää, että naiset ihan vapaaehtoisesti ottaa sen perheen aikuisen roolin ja miehet saa olla poikia ikuisesti... Onneksi tuli valittua erilainen mies! Katsos ei tarvitse nalkuttaa jos parisuhteessa on kaksi aikuista, jitka huolehtivat lapsista yhdessä!
Onhan tuo tietenkin aika rimanalitus mieheltä. Oliko tiellä kotona lihapiirakoita vai hakiko mies kaupasta ne?
Ei tietenkään aina pidä nipottaa, mutta varmasti tuollainen kiukuttaa kovasti. En itsekään sietäisi sitä, että mies syöttäisi yhteisille lapsillemme moskaa.
ja seuraavaksi apn mies jää kiinni lihapiirakan panemisesta...
No eihän tuo ateria nyt niin kamala ole.. meillä syödään noin sillon tällöin!
No voi kamala, teillä menee ilmeisen hyvin jos tuo on suurin huolenaiheesi. Rentoudu, hyvä ihminen!
Mies selitteli vaan ettei aurinkoisena päivänä huvittanut kyykkiä keittiössä. Pinaattikeiton tekee menee slle 30 min. Täysi laiskuri koko äijä, vituttaa niin tuo lasten terveydellä leikkiminen :/. Ap.
Niin miksi antaisin lapseni syödä jotain paskaa mitä en itsekään kuuna päivänä kehooni halua? Tuohan on ehkä epäterveellisin ateriavaihto, mäkkärikin varmaan parempi. Ap.
Hermoheikko äiti on paljon haitallisempi lapsillesi kuin miehesi valmistama ruoka lapsilleen.
Mä ymmärrän ap:ta. Toi on oikeesti aivan kauhea ateria.
En mäkään tykkäisi, jos meillä olisi tarjottu tuommoista. En kyllä heti keksi epäterveellisempää ruokaa, jos lihapiirakat oli vielä eineksiäkin.
Onpa laiska mies. Ulkoruokintaan.
Sentäs teki jotain. Liekö niin vaarallista jos viikonloppuna kerran syö epäterveellisesti.
Kyllä meidänkin iskä antaa lasten polttaa tupakkaa - joskus.
Ei se joskus haittaa yhtään, älkää olko niin nipoja.