Tänään liputetaan romaanien kansallispäivää! Oletko jo kutsunut romaaniystäväsi juhlapöytään?
Kommentit (28)
Olen kutsunut. Varmuuden vuoksi vaihdoin hopralusikat ihan teräksisiin.
Ei ole yhtään romaniystävää. Pitäisikö ystävystyä?
Eikö päivänsankari normaalisti toimi kutsujana ja tarjoajana?
Tottakai. Laitettiin pöytään parhaat perhehopeat ja sivupöydälle kellot, polkupyörät ja olutkeissit.
Varasin juuri uusia romaaniystäviä e-kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö päivänsankari normaalisti toimi kutsujana ja tarjoajana?
Ei tässä tapauksessa.
Ei pysty. Viime kerralla kun kävivät kylässä, niin veivät lähtiessään mukanaan juhlapöydän tuoleineen, tv:n ja ulkovarastosta moottorisahan. Muuten olivat ihan kivoja vieraita.
Kuinka suuri tilaisuus tulisi järjestää? Koko paikallinen heimo kenties? Nämähän kulttuurinsa mukaan kulkevat isommalla joukolla. Näin olen huomioinut.
Riittääkö Seurahuoneen isompi kabinetti ( 25 henkilöä mahtuu? )
Olen kyllä käynyt romanipariskunnan kotona kahvilla. Nämä ovat ainakin mukavaa sakkia ja ainakin noin silmämääräisesti pärjäävät kohtuullisen hyvin. Varmaan silti myymäläetsivät liimautuvat vanaveteen joka kaupassa. Joskus netissä joku romaninuori kuvaili miten hän aina tervehtii kaupassa ja yrittää sen jälkeen käyttäytyä niin selkeästi ettei tule kassalla ruumiintarkastusta. Ei hypistele tavaroita, ei lymyile hyllyn vierissä vaan ottaa tavara kerrallaan mahdollisimman selkeästi ja pitkällä kädellä jne. Sellaista on romanin elämä, rehellinen tai epärehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä käynyt romanipariskunnan kotona kahvilla. Nämä ovat ainakin mukavaa sakkia ja ainakin noin silmämääräisesti pärjäävät kohtuullisen hyvin. Varmaan silti myymäläetsivät liimautuvat vanaveteen joka kaupassa. Joskus netissä joku romaninuori kuvaili miten hän aina tervehtii kaupassa ja yrittää sen jälkeen käyttäytyä niin selkeästi ettei tule kassalla ruumiintarkastusta. Ei hypistele tavaroita, ei lymyile hyllyn vierissä vaan ottaa tavara kerrallaan mahdollisimman selkeästi ja pitkällä kädellä jne. Sellaista on romanin elämä, rehellinen tai epärehellinen.
Ihanan rehellinen nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan rehellinen nuori.
Ei ole vielä oppinut tapoja. No, kunhan tuosta vielä kasvaa.
Leif otettiin lauantaiyönä kiinni kun pisti Rositasta ilmat pihalle mäkkärissä.
Mitä eroa on romanialaisella, romaanilla ja romanilla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on romanialaisella, romaanilla ja romanilla?
Muistan ajan, kun romaani ja romaani olivat vielä sama asia. Sitten paikalle tuli kirjaviisas ja sanoi että ei saa sanoa romaani tai purkaamo.
Tottakai. Luen aina muulloinkin ruokapöydässä jotakin romaania.
Ei ehdi, oon kääntämässä vielä kelloja
Minulla on yksi romaani yöpöydällä kesken.