Insinöörinaiset!
Minkä alan insinöörejä täältä löytyy? Millaisissa tehtävissä olette ja paljonko tienaatte?
Kommentit (22)
Kemiantekniikka (DI); kv-kaupan myynti/esimiestehtävät ( en ole päivääkään tehnyt alani hommia) 7500€/kk
Suunnittelija, ammattia vastaava työ. En kerro palkkaa, mutta insinöörin aloituspalkka. Pieni firma.
Mitä kahvinkeittoon tulee, sekä tässä että edellisessä firmassa sen keitti kuka ehtii. Suunnittelufirmathan on yleensä pieniä., eli kakkonen on aika pihalla millaisia insinöörien toimenkuvat voi olla. Meillä lähes kaikki toimistohommat hoitaa joko tilitoimisto tai pomo itse. Alaa en sano, koska en tiedä paljonkaan naisia juuri tällä suuntatumisvaihtoehdolla. Mieluummin suunnittelija pienellä palkalla kuin myyntinainen isolla palkalla. Haluan tehdä töitä omissa oloissani. Siksi koulutuksen valitsinkin, kun luulin, että insinöörit saavat olla "rauhassa", mutta isommissa firmoissahan saattaa tosiaan joutua edustamaan. Onneksi tässä hommassa on isot projektit ja asiakkaita vähän, sekä tehdään aika paikallisella tasolla. Mä en ole järjetön guru, mutta matemaattiset aineet ovat vain aina olleet helppoja.
Vai kahvinkeittäjiä? :) Kyllä sitä varten on tekniset avustajat ja asiakaspalvelun henkilökunta.
Logistiikkainsinööri mutta toimin toisen alan insinöörin tehtävissä. Palkka 2550 e/kk, valmistumisesta viisi vuotta aikaa. Meidän toimistossa 90 % työntekijöistä on miehiä ja kahvia en ole tainnut keittää kertaakaan!
Meillä kahviautomaatti keittelee kahvit. Kyseessä on iso firma ja henkilöt ovat tasa-arvoisia palkkauksen ja tehtävien osalta ainakin meidän osastolla. Oon amk-insinööri tietoliikennetekniikasta ja periaatteessa saman alan hommissa. Palkka lähellä suomalaista keskiarvopalkkaa; mun mielestäni se on melko ok työtehtäviin nähden.
Meillä keittää pomokin kahvitr nurisematta, kuten myös edellisessä paikassa. Myös ne asiakaskahvit. Mut kahvipannut mä pesen, kun muuten niitä ei pese kukaan. Muuten astiat pestään itse, ei ole tiskikonetta. Kun tulin taloon, pannut olivat aivan järkyssä kunnossa. Edellisessä paikassa toinen insinöörinainen ei keittänyt koskaan kahvia, hän oli tiukkana siitä ettei hän ole kahvinkeittäjä. Mutta kaikki miehet keitti.
Rakennusinsinööri, rakennustarkastajana töissä. Palkka 3500 e/kk, valmistumisesta 1,5 vuotta.
DI konetekniikka, valmistumisvuosi 1996
Palkka 4800 €/kk - verot + bonarit
Tietotekniika-alalla töissä, hyvin vakaa työsuhde ja hyvät työsuhde-edut sis. fiksut työkaverit
Palkka alakanttiin, mutta toisaalta kompensoin lorvailemalla esim. juuri täällä av-palstalla.
Konetekniikka amk, tuotekehitystehtävissä, 4000€.
Äijät keittää kahvia enempi kuin minä, pomo hoitaa sihteerin hommat itse, metallinkoneistuksiin en protonrakentelussa koske muovia kyllä hion ja ruuvit väännän paikalleen, asioilla juoksee se joka ehtii/kulkee ohi kotimatkalla/kenen projekti seisoo jos asiaa ei hoida.
Oon DI (ja TkT) ja tutkijan hommissa. Palkka on noin 3800 / kk. Sähkötekniikalta on molemmat tutkinnot. Kahvia keitän kyllä tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:36"]Sähkövoimatekniikka, toimin asiantuntijana, palkka reilu 3000e/kk
[/quote]
Hihii minä olenkin vain sähköasentaja ja palkkani on isompi:) Anteeksi oli ihan pakko :(
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:36"]Sähkövoimatekniikka, toimin asiantuntijana, palkka reilu 3000e/kk
[/quote]
Hihii minä olenkin vain sähköasentaja ja palkkani on isompi:) Anteeksi oli ihan pakko :(
[/quote]
Joo, toi inssi meni varmaan iha myttyyn nyt, hihii.
Sähkövoimapuolen amk inssi. Asiantuntijatehtävissä hitusen vajaa 4000eur/kk.
Naiset on inssin hommissa lähinnä tiellä. Ei kannata siis opiskella insinööriksi, ellet nyt joku ihan järjetön guru ole.
Naiset ovat insinööritoimistoissa lähinnä kahvinkeitto-vuorolistan laatijoita, sisäisen viestinnän kehittäjiä ynnä muuta totaalista liibalaabaa. Joo "development engineer" voi olla kiva titteli, mutta kun työtehtävät koostuvat juomien tilaamisesta tehdasvierailu -matkoille, niin.... no, niin.