Janita Lukkarisen hautajaiset siirtyivät, koska perheen ulkopuolinen henkilö toimitti testamentin seurakuntaan. Perhe ei ole saanut hautauslupaa tyttärelleen
Janita Lukkarisen isä kertoo perheen suuresta surusta, jota pahentaa erikoinen riita testamentista – "Olen miettinyt pääni puhki, miten saan tyttäreni hautaan"
Janita Lukkarisen hautajaiset siirtyivät, koska perheen ulkopuolinen henkilö toimitti testamentin seurakuntaan. Perhe ei ole saanut hautauslupaa tyttärelleen.
Surun murtama isä kertoo MTV Uutisille, että hänen tyttärensä nukkui ikiuneen Terhokodissa. Lukkarisen elämän viimeinen yö meni turvallisesti oman äidin ja isän välissä.
– Janita nukkui meidän välissämme viimeisen yönsä. Keskustelimme kuoleman jälkeisestä elämästä, ja lohduttelimme häntä.
Lukkarinen menehtyi 27. marraskuuta klo 10:05. Isä on kiitollinen, että sai viettää viimeiset päivät rakkaan tyttärensä luona.
Sisarukset jättivät jäähyväiset
Perheen nuoremmat lapset olivat kotonaan, kun Janita nukkui pois. Surullinen isä haki sisarukset Terhokotiin jättämään viimeiset jäähyväiset. Se ei ollut helppoa isälle.
– Valmistelin heidät hyvin, niin hyvin kuin isä pystyy valmistelemaan. Sanoin lapsille, että pidetään Janitan kuolema tiedossa vain perheen sisällä. Kehotin heitä puhumaan vain äidille tai isällä, jos on paha mieli.
Isä jäi sairauslomalle
Lukkarisen isä kertoo MTV Uutisille, että valtavan surun keskellä on myös murheita tulevien hautajaisten kanssa.
– Minun oli pakko ottaa sairauslomaa, koska en saa nukuttua. Olen miettinyt pääni puhki, miten saan tyttäreni hautaan, isä huokaa.
Janita Lukkarisen hautajaiset oli suunniteltu pidettäväksi 12. joulukuuta. Vielä ei ole kuitenkaan varmaa, milloin hänet saadaan viimeiseen leposijaan.
– Sen jälkeen surutyö vasta alkaa.
"Seurakunta on kieltäytynyt hautaamasta Janitaa"
Epäselvyys hautajaispäivästä johtuu seurakunnalle toimitetusta testamentista, jonka alkuperää ja todenmukaisuutta nyt selvitetään.
MTV Uutiset on nähnyt testamentin läheisten luvalla. Testamentissa lukee muun muassa, että kaikista hautajaisjärjestelyistä päättää perheen ulkopuolinen henkilö. Kyseinen testamentti on tehty vuonna 2018, ja siinä on muun muassa Janitan henkilötunnus väärin.
– Seurakunta on kieltäytynyt hautaamasta Janitaa, ennen kuin poliisi sanoo testamentin olevan väärennös.
Isä kiinnitti testamentissa myös huomionsa tyttärensä allekirjoitukseen, joka ei näyttänyt tutulta.
– Olemme selvittäneet, että Janita on tuolloin ollut todennäköisesti Loviisassa, kun testamentti on kirjattu Helsingissä. Vuosien aikana allekirjoitus saattaa muuttua ihmisellä, mutta ei sen niin paljon pitäisi muuttua kuin se on testamentissa, isä ihmettelee.
Isä kertoo perheen olevan hämillään tapauksesta eikä usko, että Janita olisi kirjoittanut sellaista testamenttia, joka seurakunnalle on toimitettu.
– Sisarukset olivat hänelle kaikki kaikessa, heille hän halusi jättää vaatteensa ja korunsa. Tämä omituinen testamentti puhuu ihan toista.
Esitutkinta aloitettiin
Perhe on tehnyt rikosilmoituksen testamentista. Hyvinkään poliisista vahvistetaan MTV Uutisille, että asiasta on aloitettu esitutkinta. Enempää asiaa ei voida kommentoida.
Isä julkaisi tyttärensä Instagram-tilillään koskettavan muistokirjoituksen, jonka Janita oli itse kirjoittanut. Koskettavaan päivitykseen tuli valtavasti sydämiä ja osanottoviestejä someseuraajilta.
– Minun piti julkaista se vasta hautajaisten jälkeen, niin kuin sovimme Janitan kanssa. Päivitys piti tehdä kuitenkin jo nyt, jos meiltä lähtee myös oikeus Janitan sometileihin väitettyyn testamenttiin vedoten.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/janita-lukkarisen-isa-kertoo-perhee…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Testamentti-tekematta-Syopasairas-Janita-…
Uutinen joulukuulta 2019. Tunnen niin suurta harmitusta Janitan vanhempien puolesta heidän suuren surunsa keskellä.
En tiedä miten Seiska tai muut haastattelut tehdään, mutta luulisi, että ne nauhoitetaan?
Jos näin olisi siitä tulisi kyllä selkeästi esille Janitan tahto, jos tuon jutun asiat pitävät paikkaansa. Luulen, että jo tuolla, vaikka joki testamentti olisikin kirjoitettu se mitätöitäisiin, koska hän ilmaisee ettei ole mitään testamenttia. Mutta esimerkiksi sometilien kohdalla, jos on jotain sovittu, se voitaisiin laskea jo sopimukseksi?
"Ilmaisee ettei ole testamenttia."
Ei se mitään todista. Jos Janita ei vain muista sitä testamenttia. Unohdus ei ole todiste.
Jos testamentti on oikea (ei-väärennös) niin se pätee - muisti sen testamentin tai ei.
Siinä oli kyl kaks tasokasta ladya bestiksinä... 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Testamentti-tekematta-Syopasairas-Janita-…
Uutinen joulukuulta 2019. Tunnen niin suurta harmitusta Janitan vanhempien puolesta heidän suuren surunsa keskellä.
En tiedä miten Seiska tai muut haastattelut tehdään, mutta luulisi, että ne nauhoitetaan?
Jos näin olisi siitä tulisi kyllä selkeästi esille Janitan tahto, jos tuon jutun asiat pitävät paikkaansa. Luulen, että jo tuolla, vaikka joki testamentti olisikin kirjoitettu se mitätöitäisiin, koska hän ilmaisee ettei ole mitään testamenttia. Mutta esimerkiksi sometilien kohdalla, jos on jotain sovittu, se voitaisiin laskea jo sopimukseksi?
"Ilmaisee ettei ole testamenttia."
Ei se mitään todista. Jos Janita ei vain muista sitä testamenttia. Unohdus ei ole todiste.
Jos testamentti on oikea (ei-väärennös) niin se pätee - muisti sen testamentin tai ei.
Jos luit tuon iltalehden jutun, niin siinä oli haastattelu oikeustieteen emeritusprofessoria.
” Kankaan mukaan testamentti voidaan peruuttaa vapaamuotoisesti. Janita on voinut esimerkiksi todistettavasti kertoa vanhemmilleen, ettei hänellä ole voimassa olevaa testamenttia.
– Vaikka testamentti olisi tehty hetkellisen harkitsemattomuuden vallassa, hän on voinut suullisesti sen myöhemmin peruuttaa. Kysymys on tämän asian todistettavuudesta. Tällainen mahdollisuus on Suomen oikeuden mukaan olemassa.”
Ja tästähän on lukemattomia juttuja todisteena, kuten esimerkiksi Seiskan toimittaja on kirjoittanut Janitan sanoneen ja puhuneen äitinsä kanssa asiasta.
Taitaa olla se sama Jarna, joka yritti perustaa naisten prätkäkerhon. Tälle naurettiin paljon murrr_ha.infossa. Pelkkä vitsi. Mutta, luulen, että Janita saa haluamansa. Hautajaiset täynnä dr..aamaa ja lehtijuttuja. Ruuvit höllässä kyllä hänellä oli myös, jos on Jarnan bestis ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seko tiktookoja puhui jotain janita on pakastettu jne ulisee ja tappelee yhden toisen kaverin kanssa kokoajan tiktokissa
Sukulaisia on kuollut syöpään ja kaikki on olleet säilössä ruumishuoneen pakkasessa hautaamiseen saakka.
Ei se lämpötila pakkasen puolella ole, hyvänen aika.
Itse asiassa vainajaa voi säilyttää kylmiössä 2-6 asteen lämpötilassa vain kolmisen viikkoa. Sitä pidempi säilytys tapahtuu ruumishuoneen pakastinkaapeissa.
Nyt se Jarna häipyi näköjään tik tokista. Alkaa vissiin pelottaa mitä tuli tehtyä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitta Leppiniemen ura jäi lyhyeksi :D
Mitä helvettiä oikein tarkoitat?
Hänhän on edelleen asianaja.
Asianajajan asiakkaat vaihtuvat ja keissit muuttuvat.
Ja on eri asiohin erikoistuneita asianajajia, toiset ovat erikoistuneet rikoksiin, toiset taas vaikkpa yritysoikeuteen jne.
He ovat yksityisyrittäjiä ja päättävät itse minkä ja mitä oikeusjuttuja haluavat hoitaa.
Kyllä Leppiniemen työura jatkuu edelleen.
Voi herttilei. Anteeksi, kävi aivopieru, mutta en jaksanut korjata kun ajattelin, että kyllähän se oikein ymmärretään. Ei tietenkään ura, vaan asiakkuussuhde Jarnan kanssa!
jarnukka antoi vinkki vitosen. jarnalla meni hermot ja hän miettiin jos lisää porukkaa jotka haastaa oikeuteen, varokaa vaan av-mmmat, käräjillä tavataan
on jarna viel tiktokkisa oisko tajunut mitä teki väätentänyt nimikirjoituksen jne
tuskin kukaan tasokas asianajaaja ottaisi ääliötä jolla ei ole varaa maksaa
Siviilioikeuden emeritusprofessori pöyristyi Janita Lukkarisen testamenttiriidasta: ”En ole kuullut tällaisesta koskaan aikaisemmin”
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/48711a89-398a-4ee6-b6a0-fd0105…
(Ojaan kuin kaikki mikä voi mennä pieleen, menee pieleen.)
Minkä takia Janita sanoo tuossa filmissä (kohta 0.50 alkaen) kun
• Toimittaja kysyy:
Kun sulla on tullut lääkäreiltä vaikuta asioita ja on kerrottu syövästä ja ne ollut tosi rajuja päiviä sulle, niin kenen puoleen olet kääntynyt, kuka on ollut sun tukena?
• Janita vastaa:
Niin kyllä melkein SOME on ollut mun tukena kun on oikeasti tullut vaikea päivä eteen niin en mä pysty ammentamaan sitä mun voimavara muualta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/janita-lukkarisen-kuolemasta-valtav…
(Filmi kuvattu joulukuussa 2019.)
. . . . . . .
. . . . . . .
Siis miksi vanhempia ei mainita? Eikö he ole olleet tukena? Vai mainittiinko vanhemmat myöhemmin tuossa filmissä?
Olisiko tässä syy JOS Janita on halunnut tehdä hautatestamentin ja jonkin muun sen haltijaksi kuin vanhemmat??
T. Vain spekulointia
Vierailija kirjoitti:
• Toimittaja kysyy:
Kun sulla on tullut lääkäreiltä vaikuta asioita ja on kerrottu syövästä ja ne ollut tosi rajuja päiviä sulle, niin kenen puoleen olet kääntynyt, kuka on ollut sun tukena?
• Janita vastaa:
Niin kyllä melkein SOME on ollut mun tukena kun on oikeasti tullut vaikea päivä eteen niin en mä pysty ammentamaan sitä mun voimavara muualta.
. . . . . . .
. . . . . . .Siis miksi vanhempia ei mainita? Eikö he ole olleet tukena? Vai mainittiinko vanhemmat myöhemmin tuossa filmissä?
Olisiko tässä syy JOS Janita on halunnut tehdä hautatestamentin ja jonkin muun sen haltijaksi kuin vanhemmat??
T. Vain spekulointia
Tämä.
Tätä mietin. Erikoinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
• Toimittaja kysyy:
• Janita vastaa:
. . . . . . .
. . . . . . .Siis miksi vanhempia ei mainita? Eikö he ole olleet tukena? Vai mainittiinko vanhemmat myöhemmin tuossa filmissä?
T. Vain spekulointia
Tuon kysymyksen + vastauksen jälkeen mentiin kysymyksissä uskonasioihin.
En tiedä mainittiinko vanhemmat jossain kohtaa mutta ei ainakaan tuossa mainitussa kohdassa, 0.50, eikä heti sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
• Toimittaja kysyy:
• Janita vastaa:
. . . . . . .
T. Vain spekulointia
(Jatkan)
Jossakin filmissä Janita puhuu, ilmeisesti äidilleen, ettei ole itse kyennyt asettumaan hänen asemaan, koska itse ei olisi kestänyt olla ns. äitinsä kengissä, jos joku läheinen olisi sairas tms.
Säästelekö sitten äitiään ja ottaa SOMEsta voimaa, ettei äiti murene tms.
T. Vain spekulointia
Janita halusi suuret hautajaiset ja se ei käy koska korona ja rahaa tuskin jäi.
Sossu maksaa vain polttohautauksen ja tuhka ripotellaan lehtoon.
Omaiset jos maksaa niin paljon vaikuttaa onko rahaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
• Toimittaja kysyy:
• Janita vastaa:
. . . . . . .
T. Vain spekulointia
Miksi te tätä viestiä ALApeukutatte?
Tuossa videolla se vastaus on Janitan itsensä sanomana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
• Toimittaja kysyy:
• Janita vastaa:
. . . . . . .
T. Vain spekulointia
(Jatkan)
Jossakin filmissä Janita puhuu, ilmeisesti äidilleen, ettei ole itse kyennyt asettumaan hänen asemaan, koska itse ei olisi kestänyt olla ns. äitinsä kengissä, jos joku läheinen olisi sairas tms.
Säästelekö sitten äitiään ja ottaa SOMEsta voimaa, ettei äiti murene tms.
T. Vain spekulointia
Kuolevan ihmisen on usein kaikista vaikeinta kohdata kaikista rakkaimpien suru. Se on liian musertavaa ja psyyke voi luoda sokeita pisteitä suojaksi. Jossain haastattelussa Janita puhuikin tästä. Seurasin itse rakkaimpani katkeraa taistelua kuolemaa vastaan. Viimeisinä viikkoina omien lastensa seurassa hän ei pystynyt olemaan ilman minua. Jos hän jäi yksin lasten seuraan, hän ahdistui kovasti, joka purkautui huutona ja jopa raivona lapsille.
Jos on ollut laatimassa, niin melkoisessa pöllyssä ts. ei oikeustoimikelpoisena, kun henkilötunnuskin oli lipsahtanut väärin.