Miten varmistatte, että alushousut tulee hygieenisiksi pesussa?
Siis sellaiset keinokankaiset ja joustavat. Kun ei ne kestä 95 asteen pesua eikä kloriteakaan. Mä olen nyt alkanut käyttää uusissa alkkareissa aina mahdollisimman pitkänmallista pikkuhousunsuojaa niin ettei housuja tarvitse heittää pois jo kymmenen pesun jälkeen, jolloin niissä yleensä jo on keltaista siinä haaraosassa joka ei lähde pesussa pois, vaikka kuinka monta kertaa pesisi.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:49"]
Tämä ei ole provo ja ihmettelen kyllä että kaikki vastaukset ovat joko ilkeitä tai lyövät läskiksi koko jutun. Siis kyllä mua kiinnostaa, onko alapäätäni lähinnä oleva kangaskaistele puhdas vai ei. Ja asia myös huolettaa jonkin verran, ilmeisesti muita ei sitten niin kovasti.
ap
[/quote]
Osuit oikeaan, muita ei tosiaan huolestuta tuo asia.
Mitä sä ajattelet, että siellä sun alapäässä muhii, kun se on noin vaarallinen paikka?
No provo tai ei, kuulostaa hullulta tuo sun homma. Ei kai kukaan ole noin neuroottinen kalsareidensa suhteen? :D
Liota etikkavedessä, se on luonnon desinfiointiaine, sisältää etikkahappoa ja se tappaa bakteereita.
Sanotaanko näin, että jos ja kun en ole 30 vuoden aikana sairastunut 60 asteessa pestyistä alushousuista, en ole kovin huolissani niiden epäpuhtauksista. Mutta saahan sitä toki murehtia mistä haluaa, jos on kovin tylsää.
Greipin siementen öljy tuottaa luonnon antibiootteja, jotka ovat hyvä vaihtoehto synteettisille antibiooteille. Siementen murskaamisella tuotettu greipinsiemenuute tehoaa bakteereita ja sieniä, kuten candidaa, vastaan. Se tehoaa myös viruksiin ja loisiin. Sitä voidaan lisätä joko veteen tai mehuun tai ottaa sitä kapselimuodossa.
1 tl pyykin joukkoon ja saat puhdasta pyykkiä.
Kestovaippojen pesussa käytetään, kuin myös etikkaa.
Kuivata auringossa, auringon uv-säteet tappaa myöskin tehokkaasti bakteereita. Näin ainakin luin äskettäin jostain bakteerikammon lietsontavinkeistä.
Toisaalta, voisit ostaa ihan tavallisia puuvillapikkuhousuja, ne voi pestä kuumassa ja ku ostat värillisiä, ni niistä ei näy "kellastuminen". Ja siis lycrahan muutoinkin tummuu iän myötä. Ja lopuksi, mulla on käytössä jopa 8 vuotta vanhoja pikkareita. Ei oo ollu ongelmia alushousuista johtuen, ei vaikka on ollut tikkejäkin välillä ja tulehdusriski aika korkea (synnytysten jälkeen).
Tosin tulee kyllä sellainen fiilis, ettei oo oikeita ongelmia, kun tällainen asia on ongelma.
Valkosipuli on bakteereja tappavaa. Hiero sitä kalsareihisi pesun jälkeen.
Miksi te pelkäätte bakteereita? Onko teillä alentunut immuunipuolustus? Minä en desinfioi mitään. Mikään pyykki ei pyöri 90-asteessa. 60-asteessa pesen lakanoita ehkä joka toinen kerta jos silloinkaan. Miehen hikipaitoja saatan käyttää etikassa jotta ne raikastuvat. Alushousut ja pääosa vaatteista 40-asteessa, osa vaatteista 30-asteessa. Minulle riittää, että niin kodin- kuin vaatteidenkin puhdistukseessa tuoksu on raikas ja näkyvä lika poistuu. Jos kankaissa on ulosteperäisiä bakteereita niin mitä sitten? Minulla on ärhäkät valkosolut, jotka ilahtuvat jokaisesta tarjotusta haasteesta ja pysyvät näin iskussa. Vatsatautia ei ole ollut 3 vuoteen ja viimeisinkin oli kiertävä pöpö tarhasta. Iho- tai alapäätulehduksista en kärsi koskaan. Kummastuttaa tämä nykyaikainen bakteerikammo.
Kiitos asiallisesti vastanneille, kokeilen etikkaliotusta ja tiputan liotusveteen tuota greipinsiemenuutetta ja ehkä tea tree -öljyäkin ja kuivaan ulkona auringossa.
Ja voi mulla olla jonkinlainen bakteerineuroosikin, just sain vihdoin tahtoni läpi ja mies osti pitkän vinkumisen jälkeen mulle oikein tehokkaan höyryimurin, jolla voi höyryttää ja imuroida sitä kosteutta pois erilaislta pinnoilta. On just parasta, kun tietää pinnan olevan hygieeninen ja kemikaalivapaa.
ap
Olis kiva tietää, millaisten toimenpiteiden kohteeksi ap:n mies joutuu ennen touhuiluja.
No just, heti sain kaksi alapeukkua ja varmaan ihan vaan siksi, että kehuin tuolla höyryimurilla. Olihan se kallis mutta minä olen siitä erittäin iloinen ja vähän ylpeäkin.
ap
Hahaa, oon samantyyppinen kuin ap ja oon miettinyt vastaavia juttuja itsekin. Mulla ratkaisuna ovat valkoiset sloggin pikkuhousut (puuvillaa), jotka voi pestä 95 asteessa. Terveyssiteistä huolimatta niihin voi joskus mennä verta tai valkovuotoa, joten eivät ne pidemmän päälle pysy aivan puhtaanvalkoisina iöman kloriittia yms.
Voi olla, että ap provoilee, mutta mä ajattelen noin oikeastikin. T. #34, joka myös suunnittelee höyryimurin ostoa
Ihana kuplivan kevyt vappuprovo :)
Ajatella vielä että takapuoli (ja bakteerit) ovat siinä ihan pimpsan vieressä. Iik! Höyrypesu sinnekin.
Minä käytän aina samoja alushousuja vain kerran. Käytön jälkeen tuikkaan ne tuleen, en halua ottaa mitään riskejä. Tuhkakasasta etsin mikroskoopin avulla, onko jäänyt viitteitä bakteereista.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:49"]
Tämä ei ole provo ja ihmettelen kyllä että kaikki vastaukset ovat joko ilkeitä tai lyövät läskiksi koko jutun. Siis kyllä mua kiinnostaa, onko alapäätäni lähinnä oleva kangaskaistele puhdas vai ei. Ja asia myös huolettaa jonkin verran, ilmeisesti muita ei sitten niin kovasti.
ap
[/quote] Jos asia ihan oikeasti sua huolettaa, niin taustalla on varmasti jonkinlaista neuroosia. Ehkä parempi yrittää hakea apua siihen kuin miettiä kalsonkien liottamista viinassa.