Työttömästä työkyvyttömyyseläkkeelle
Onko kokemuksia prosessista, tuntuu että menee ojasta allikkoon pienituloisena? Siis jos eläkeikään on vielä muutama vuosi.
Kommentit (88)
On ihmisiä jotka on käynyt työssä ,ulkomaalaiset on käynyt huijaamaan oikeasti ryöstämään palkkarahoja vaatteita heidän huumeisiin . Toinen näkee nälkää kuukauden kun kundi varastanut rahat .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveen papereilla ei pääse.
Ei kylläkään pääse sairaan papereillakaan, vaikka sama lääkäri ja erikoislääkäri olisivat ihan naamatusten tavanneet työttömän sairastuneen ihmisen; ja työkyvyttömyyslausuntonsa kirjailleet, jotta työtön sairas voi hakea sitä työkyvyttömyyseläkettään. Vakuutusyhtiöt pitävät silti työkykyisenä johonkin hommaan, ja helppoahan sellainen lausunto on keksiä työttömälle työkyvyttömäksi todennetulle kasvottomana instanssina ja säästääkseen kelan ja työeläkevakuutuslaitoksen eläkerahastojaan ei vaan päästetä työkyvyttömyyseläkkeelle työtöntä, koska kelalle tulee edullisemmaksi roikottaa työkyvyttömäksi todennettua työtöntä henkilöä kortistossa. Sitten kunnat kelasakon vuoksi juoksuttavat raihnaista työtöntä kuntouttavassa työtoiminnassa ilman normipalkkaa. 9 ekua ja työttömyyskorvaus palkkiona. Todellakin sairasta touhotusta mukamas auttaakseen sairasta työtöntä.
Totta.
Silloin ei kuitenkaan ole työkyvytön, jos pystyy tekemään jotain työtä.
Olen miettinyt miten sitten monet nuoret pääsevät mielenterveys ongelmissa nuorena eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ollut kuntoutustuella 13 vuotta. Ikää 33v. Kela on jo kohteliaasti väläytellyt eläkkeen mahdollisuutta. Kuntoutusta kun eivät mulle enää kustanna toivottomana tapauksena. Ei psykoterapiaa eikä kuntouttavaa työtä. Tulen yhteiskunnalle halvemmaksi minimi eli kansaneläkkeellä. Turha tuhlata rahaa kuntouttamiseen. Kyllä eläkkeelle pääsee jos on tarpeeksi monta tai pahoja diagnooseja. Kuntouttavassa työssä olin aikoinani 2 kertaa ja molemmat lopetettiin voinnin huonontumisen takia. Joka päiväisessä elämässä pärjään juuri ja juuri. Aika usein sairaalajaksoja. Olen tähän osaani tyytynyt ja pärjään kansaneläkkeellä ihan hyvin. Ei ole tietoa paremmasta :D
"Kyllä eläkkeelle pääsee jos on tarpeeksi monta tai pahoja diagnooseja."
.
.
.Ai, mulla on vain
1. Traumat
Trauma ei ole diagnoosi. Työkyvyttömyyseläke vaatii diagnoosin eli sairauden.
Höpöhöpö.
F43.1 Traumaperäinen stressihäiriö
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ollut kuntoutustuella 13 vuotta. Ikää 33v. Kela on jo kohteliaasti väläytellyt eläkkeen mahdollisuutta. Kuntoutusta kun eivät mulle enää kustanna toivottomana tapauksena. Ei psykoterapiaa eikä kuntouttavaa työtä. Tulen yhteiskunnalle halvemmaksi minimi eli kansaneläkkeellä. Turha tuhlata rahaa kuntouttamiseen. Kyllä eläkkeelle pääsee jos on tarpeeksi monta tai pahoja diagnooseja. Kuntouttavassa työssä olin aikoinani 2 kertaa ja molemmat lopetettiin voinnin huonontumisen takia. Joka päiväisessä elämässä pärjään juuri ja juuri. Aika usein sairaalajaksoja. Olen tähän osaani tyytynyt ja pärjään kansaneläkkeellä ihan hyvin. Ei ole tietoa paremmasta :D
"Kyllä eläkkeelle pääsee jos on tarpeeksi monta tai pahoja diagnooseja."
.
.
.Ai, mulla on vain
1. Traumat
Trauma ei ole diagnoosi. Työkyvyttömyyseläke vaatii diagnoosin eli sairauden.
Kyllä traumoille on oma diagnoisinsa. Traumaperäisen stressihäiriön diagnoosi (ICD-10-diagnoosikoodi F43.1)
Ei tarvi hävetä . Jos on vaivoja niin on . Tai jos masentaa . Tai jos ei jaksa olla aina ryöstelyn kohteena tai huijattavana on hyvä vähän pitää puoliaan ja pitää myös sanoa EI . Ei tarvii suostua kaikkeen eikä antaa mitään varkaille.