Mitkä sisustustrendit tulevat kestämään huonosti aikaa? Aloitan:
Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti.
Kommentit (573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaiset ananakset tuli ja meni nopeasti. Muutenkin kullanväri alkaa olla jo mennyttä maailmaa.
Viherkasviviidakkoihin en myöskään usko. Ihan senkin takia, että moni viherpeukaloksi itseään tituleeraava ei laita tikkua ristiin kasvien hyvinvoinnin puolesta. Muutenkaan viidakkosisustukset tuskin kestävät aikaa.
Harrastuksena kasvien hoito on aivan ihana. En tiennyt, että "viidakkko" olisi ollut joskus muodissa tai pois muodista. Kasvit tulevat kyllä kalliiksi jos niitä ei osaa hoitaa ja joutuu ostamaan koko ajan uusia.
Joo, sama täällä (olen siis tuon kommentin kirjoittaja kelle vastasit). Itselläni on ollut viherkasveja aina. Yhteen aikaanhan niitä ei monella ollut ja kasveja pidettiin jopa vanhanaikaisena ja hankalana sisustuksessa. Siksi on huvittanut kovasti että viime vuosina moni on löytänyt sen "sisäisen viherpeukalonsa" 😄 kasveina tietysti aina samat peikonlehdet..
Peikonlehti pysyy, mulla on tainnut olla jo ainakin 15 vuotta. Yhden kerran laitettu maan tasalle ja uusista pistokkaista alkuun. Enkelinsiipi on puolet vanhempi.
Kun sisustuksessa jämähtää, saa säännöllisin välein hämmentyä huomatessaan olevansa trendien huipulla. :D
-EriMuistan kuinka meillä oli lapsuudenkodissa ysärillä "viherkasviviidakko", sitten pitkään vain muutama viherkasvi. Minullakin on joka kodissa joku rehu ollut, vaihtelevalla menestyksellä. Nyt niiden määrä on lisääntynyt ja olen myös innostunut hoitamaan ja kastelemaan ihan eri lailla. Toisaalta nyt on myös enemmän tilaa kuin silloin nuorempana. En silti usko, että tämä viherkasvivillitys ja varsinkaan ne todella isoksi kasvavat peikonlehdet kovin kauaa pysyvät muodissa, harvalla on oikeasti tilaa isolle kasville, ne kerää pölyäkin ja vaativat tosiaan vaivannäköä. Harrastuksena kiva, mutta jos vaan sisustuksen vuoksi hankkii kasveja niin no, voi olla että biojätepöntöt alkaa muutaman vuoden päästä täyttyä kärsineillä viherkasveilla. Mutta mahtavaa, jos joku tämän "sisustusbuumin" ansiosta löytää itselleen kivan harrastuksen viherkasvien parista :)
Minä olen elänyt lapsuuteni 70-luvulla ja olen pitänyt lukuisia viherkasveja kodissa itsestäänselvyytenä. Kukkia laitettiin jokaisen ikkunan eteen niin paljon kuin mahtui. En ole edes kyseenalaistanut sisäistämääni tapaa ennen kuin nyt, kun on ollut viherkasvibuumi ja olen tajunnut, että tässä välissä oli aika, jolloin ihmisillä ilmeisesti ei juurikaan ollut viherkasveja.
Mustakehyksiset, ruudukkoiset lasiseinämät.
Niille käy ihan samalla tavalla, kuin parikymmentä vuotta sitten muodissa olleille lasitiilille.
Vierailija kirjoitti:
Mustakehyksiset, ruudukkoiset lasiseinämät.
Niille käy ihan samalla tavalla, kuin parikymmentä vuotta sitten muodissa olleille lasitiilille.
Onko tuokin joku trendi? Huh.. 😳
Yllättävän pitkään tuo live love laugh-valkoiseksi kaikki - tyyli kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on maininnut mustan keittiön. Alamme syksyllä rakentamaan ja musta keittiö kyllä kiinnostaisi, mutta pelkään juuri sitä, ettei niinsanotusti kestä aikaa. Minkälainen keittiö on tällä hetkellä ajaton? Kliininen kokovalkoinen ei tule kuuloonkaan.
Olisiko sitten puiset kaapinovet? Muuten raikasta valkoista/vaaleaa?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän pitkään tuo live love laugh-valkoiseksi kaikki - tyyli kestänyt.
Nyt kun tää vulvataide on trendien aallonharjalla niin teettäkääpä metrinen seinätarra tai sisustustaulu omastanne, onpahan vierailla puhuttavaa vielä visiitin jälkeenkin..
Otsikossa sanotaan trendi. Mikään trendi ei ole pysyvä. Klassinen, kaunis ja laadukas sisustus pysyy ajankohtaisena pitempään, pienillä yksityiskohdilla saa vaihtelua.
DC-FIX painukoon ikuiseen helvettiin, karmeita ne ihmisten "tuunaukset"!! Ikkunakalvo on ihan ok hillityllä huurretyyppisellä kuviolla/kuosilla ja nimenomaan siinä ikkunassa näköesteenä mutta kaikenmaailman seinien, kaappien ja tasojen tuunaukset ei auta sitä lähtökohtaista paskuutta joka vaatisi napalmia ja kokonaan uudet tyylikkäät kalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaiset ananakset tuli ja meni nopeasti. Muutenkin kullanväri alkaa olla jo mennyttä maailmaa.
Viherkasviviidakkoihin en myöskään usko. Ihan senkin takia, että moni viherpeukaloksi itseään tituleeraava ei laita tikkua ristiin kasvien hyvinvoinnin puolesta. Muutenkaan viidakkosisustukset tuskin kestävät aikaa.
Harrastuksena kasvien hoito on aivan ihana. En tiennyt, että "viidakkko" olisi ollut joskus muodissa tai pois muodista. Kasvit tulevat kyllä kalliiksi jos niitä ei osaa hoitaa ja joutuu ostamaan koko ajan uusia.
Joo, sama täällä (olen siis tuon kommentin kirjoittaja kelle vastasit). Itselläni on ollut viherkasveja aina. Yhteen aikaanhan niitä ei monella ollut ja kasveja pidettiin jopa vanhanaikaisena ja hankalana sisustuksessa. Siksi on huvittanut kovasti että viime vuosina moni on löytänyt sen "sisäisen viherpeukalonsa" 😄 kasveina tietysti aina samat peikonlehdet..
Peikonlehti pysyy, mulla on tainnut olla jo ainakin 15 vuotta. Yhden kerran laitettu maan tasalle ja uusista pistokkaista alkuun. Enkelinsiipi on puolet vanhempi.
Kun sisustuksessa jämähtää, saa säännöllisin välein hämmentyä huomatessaan olevansa trendien huipulla. :D
-Eri
Pätee myös pukeutumiseen.
Terveisin vanhin viherkasvi pian 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen keittiö on tällä hetkellä ajaton? .
Jotenkin hassu kysymys😆 Ajaton on aina ajaton.
Vierailija kirjoitti:
Musta sauna
Itse rakastan mustaa saunaa hamaan tappiin asti. En voi käsittää näitä uusia valkoisia saunoja. Saunan pitää olla lämpimän pesän näköinen eli puuta tai musta tunnelmavaloin. Onneksi kaikkien trendien perässä ei tarvitse juosta ja oman maun mukaan saa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pampaheinät/osmankäämit maljakossa, olkilamput (sisustus a'la Sara
Ei osmankäämit maljakossa ole mikään uusi juttu!
Ei. Meillä äiti keräsi niitä maljakkoon jo 70-luvulla. Lapsia nauratti, kun niiden lempinimi oli äijän kulli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pampaheinät/osmankäämit maljakossa, olkilamput (sisustus a'la Sara
Ei osmankäämit maljakossa ole mikään uusi juttu!
Ei. Meillä äiti keräsi niitä maljakkoon jo 70-luvulla. Lapsia nauratti, kun niiden lempinimi oli äijän kulli.
Papin kulliksi sitä on länsi-Suomessa tavattu nimittää..
Vierailija kirjoitti:
DC-FIX painukoon ikuiseen helvettiin, karmeita ne ihmisten "tuunaukset"!! Ikkunakalvo on ihan ok hillityllä huurretyyppisellä kuviolla/kuosilla ja nimenomaan siinä ikkunassa näköesteenä mutta kaikenmaailman seinien, kaappien ja tasojen tuunaukset ei auta sitä lähtökohtaista paskuutta joka vaatisi napalmia ja kokonaan uudet tyylikkäät kalusteet.
Olen itse käyttänyt dc-fixiä kerran väliaikaisratkaisuna, ja sen myötä löysin asian ympärillä pyörivän fb-ryhmän. Ja voi luoja...
Pyykinpesukone on tuunattu tiikerikuvioiseksi, jääkaappi on pinkki, tiskikoneessa on glitter-pinta, keittiön kaapit ovat nyt tiilikuvioiset ja vessan seinät ja lattia on päällystetty viidakkoteemalla. Pahin oli, kun vanha upea puinen lipasto oli päällystetty kalvolla.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakiiltokalusteet ja ruusukulta valaisimissa, hanoissa, vetimissä tai ihan missä vaan. Nahka- ja keinonahkaverhoillut tuolit ja sohvat. Jo uutena nuhjuinen ja pölyä magneetin lailla keräävä boho-tyyli.
Nahkasohva; sisustustrendi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen keittiö on tällä hetkellä ajaton? .
Jotenkin hassu kysymys😆 Ajaton on aina ajaton.
Ehkä tämä oli sarkasmia. Jokainen aina kuvittelee tekevänsä jotain ajatonta laittaessaan jotain, joka on trendijuttu.
Aina se vaan ajan hammas puree, vaikka mitä laittaisi. Joihinkin tietysti vähän nopeammin.
Itse uskon, että sellaiset näköalasaunat menevät pian pois muodista ja kaivataan tunnelmallisempaa saunaa. En tykkää yhtään valkoisista tai lasiseinäisistä ja liian valoisista saunoista. Parhaat löylyt saa ihan kunnollisessa puuseinäisessä saunassa ja mukavat lauteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käyttänyt dc-fixiä kerran väliaikaisratkaisuna, ja sen myötä löysin asian ympärillä pyörivän fb-ryhmän. Ja voi luoja...
Pyykinpesukone on tuunattu tiikerikuvioiseksi, jääkaappi on pinkki, tiskikoneessa on glitter-pinta, keittiön kaapit ovat nyt tiilikuvioiset ja vessan seinät ja lattia on päällystetty viidakkoteemalla. Pahin oli, kun vanha upea puinen lipasto oli päällystetty kalvolla.
Ihan uutta minulle. Ai niinkin voi tehdä. En kuitenkaan usko, että otan ideoita, mutta olisi hauska nähdä mitä ihmiset ovat keksineet toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Näillä fiksaajilla homma lähtee lapasesta tavalla tai toisella, joko päällystetään kaikki mahdollinen tai sitten ainakin valitaan lähtökohtaisesti karmeimmasta päästä ne värit ja kuosit. Ehkä kymmenvuotias lapsi kokee tän hienona tapana tuunata mutta aikuisten parissa ei ole enää terve ilmiö.
Makrameet, unisiepparit, harmaat ja muut "kivat" halvat laminaattilattiat, Vallilan kaameat matot ja verhot, Maskun möhköt kulmasohvat, rumat väriyhdistelmät kuten musta ja lila.
Onneksi en lähtenyt koskaan itse siihen polyrottinkihuumaan, myin halvat puiset ikearomut viime vuonna ja siirryin laadukkaisiin alumiinirunkoisiin. Kalliiksi tuli mutta näyttävät ja tuntuvat hyvältä ja parvekkeen käyttöaste nousi samantien.