Mitkä sisustustrendit tulevat kestämään huonosti aikaa? Aloitan:
Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti.
Kommentit (573)
Pelkkää lasia olevat väliseinät.
Sormipaneelitehosteseinät
Mustakehyksiset lasiseinät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unista kammottaa unta oli ja on edelleen kaiken tuhrimunen valkoisella maalilla. Vanhat, heikot huonekalut, seinät, kesämökit jne. Eniten säälittää vanhat tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasuikaleet alla.
Apua, anteeksi, tuli ihan pimeä viesti😂 Siis eniten kammottaa valkoisella maalilla kaiken tuhriminen, erityisesti vanhat kauniit huonekalut , jotka on maalattu paksulla kerroksella valkoista kalkkimaalia. Ja ylipäätään kaiken puun värisen peittäminen valkoisella maalilla.
Mä ensin luulin, että sulla oli vain rempseä kirjoitustyyli ja omintakeinen sanastonkäyttö. 😆 Taidan hiukan apinoida. Ehkä jonakin päivänä olen minäkin voivottelemassa, että "hitto vie, niin on tuonkin lipaston päälle joku mennyt kalkkunan suikaloimaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mustavalkoisuus myöskään katoa, on ihan ikitrendi.
Toinen varmasti pysyvä, jota täällä aina parjataan on skandinaavinen sisustus Artekeineen. Niitä ei tarvi olla uusimassa.
Milloin musta-valko-harmaa asunto olisi koskaan ollut trendi? Siis kun mietti aikakausia taaksepäin. 30-,40-,50-,60- ja ei todellakan 70- tai 80-luvulla tuollainen ollut missään vaiheessa trendikästä.
80-luvulla meidän kanssa samassa rapussa asui vähän muita rikkaampi perhe ja heillä oli valkoinen sisustus: nahkasohva, matot, verhot, kirjahylly, ruokailuryhmä, makuuhuoneiden kalusteet... Sohvapöytä oli lasia. En tiedä oliko noissa piireissä valkoinen sisustus ihan trendi, koska olivat ainoat jotka minä tunsin.
Juu oli kyllä, kuulostaa ihan tyypilliseltä tietyissä piireissä.
Monella on jäänyt kasarista mieleen se pastelli/beige sisustus, mutta valkoinen ja musta-valko oli kyllä muodissa aika vahvasti juuri ns. juppien piirissä, usein kromiin, tai muuhun metalliin yhdistettynä.
Kuvitelkaa joku valkoinen olkkari, jossa musta kulmikas nahkasohva ja lasipöytä kromisilla jaloilla, sekä krominen jalkalamppu. Heitetään sekään vielä seeprakuvioinen matto ja sohvatyyny, niin ollaan jo niin kasarilla että. Väriläiskänä ehkä joku super kasari neonvalotaideteos. Mulle on tämä mustavalkoinen jäänyt jotenkin päällimmäisenä mieleen, vaikka monien esim. sukulaustätien kodit lähipiirissä oli enemmän tuota "Tyttökullat" pastellisisustusta.
Valkoinen väri tulee aina olemaan ns. muodissa sisustuksessa. Se on klasikkoväri.
Olen nyt katsellut 1980-luvun elokuvia ja sarjoja, kun olin sairaslomalla, ja valkoisia sohvia ja sisusta oli jo silloin.
Samoin vuosikymmeniä sitten. Ja kesäsisuket ovat aina olleet raikkaita valkoisia verhoja ja päiväpeitteitä makuuhuoneissa.
"Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti."
-> on mulla ainakin pysyneet ne ihan siistinä jo puolitoista vuotta, enkä ole kyllästynytkään ollenkaan ,sopivat vielä hyvin
Vierailija kirjoitti:
"Nahkaiset "lenkki"vetimet. En voi käsittää, miten joku ajattelee niiden pysyvän kauniina vuotta pidempään. Tulevat venymään ja rasvoittumaan, ja luultavasti niihin kyllästyy muutenkin hyvin nopeasti."
-> on mulla ainakin pysyneet ne ihan siistinä jo puolitoista vuotta, enkä ole kyllästynytkään ollenkaan ,sopivat vielä hyvin
Katsokaapa jotain 10v vanhaa autoa jossa esim. nahkainen ratti tai vaihdekepin nuppi, on yleensä todella rähjäisen näköiseksi kuluneita rutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa jotain 10v vanhaa autoa jossa esim. nahkainen ratti tai vaihdekepin nuppi, on yleensä todella rähjäisen näköiseksi kuluneita rutaleita.
Edellisellä autolla ajettiin melkein 400 000 kilsaa ja ikää oli reippaasti yli 10 vuotta. Ei näyttänyt rähjäiseltä. Mietin vaan kuka koskettelis vetimiään tuntikausia päivässä...
Avatkaapa sotkan mainoslehtinen. Pelkkiä harmaita sohvia. Näyttävät karseilta ja huonoilta istua. Kuka ostaa irtotyynysohvia? Ne vasta kamaliksi menevät. Harmaata, harmaata, harmaata.. Hyi hitto.
Luova lukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unista kammottaa unta oli ja on edelleen kaiken tuhrimunen valkoisella maalilla. Vanhat, heikot huonekalut, seinät, kesämökit jne. Eniten säälittää vanhat tyylikkäät huonekalut siellä paksun valkoisen kalkkunasuikaleet alla.
Apua, anteeksi, tuli ihan pimeä viesti😂 Siis eniten kammottaa valkoisella maalilla kaiken tuhriminen, erityisesti vanhat kauniit huonekalut , jotka on maalattu paksulla kerroksella valkoista kalkkimaalia. Ja ylipäätään kaiken puun värisen peittäminen valkoisella maalilla.
Mä ensin luulin, että sulla oli vain rempseä kirjoitustyyli ja omintakeinen sanastonkäyttö. 😆 Taidan hiukan apinoida. Ehkä jonakin päivänä olen minäkin voivottelemassa, että "hitto vie, niin on tuonkin lipaston päälle joku mennyt kalkkunan suikaloimaan".
😂
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin toivon ja odotan että kohta menevät avokeittiö- ja loft-trendit ohi, ja ihmiset alkavat kaivata taas suljettavia ovia. En kyllä tiedä, voin olla väärässäkin ja avaruus jatkuu.
Se on mistä kukakin tykkää. Mun lapsuuden koti 70-80 luvulla oli arkkitehdin suunnittelema iso ja avara. Leveät käytävät ja eteiset. Pitkän talon päästä näki toiseen päähän. Suljettavat ovet oli makuuhuoneissa ja toki vessoissa ja kylppärissä. Minä inhosin tätä avaruutta jo silloin, ei ollut omaa rauhaa muualla kuin omassa huoneessa, jos yksi nurkka oli epäjärjestyksessä, niin koko talo näytti olevan epäsiisti (lapsiperheessä harvoin on kaikki vimpan päälle)Kaikki äänet kantautui muualta talosta. Sen takia en oikein ole ikinä sulattanut tätä avokeittiö ja avaruustrendiä. Rakastan sokkeloita erillisiä tiloja. Muut haaveilee avokeittiöstä, niin mun mielestä keittiön vieressä oleva erillinen ruokailutila olis jees:D
Ei mitkään sisustus trendit tule kestämään. Sohvat heitetään roskikseen, kun tulevaisuudessa ei kukaan tule kaipaamaan sohvaa, tv:tä, tai kirjahyllyä ym. roska huonekaluja. Tulevaisuudessa ihmiskunta kehittyy niin suureksi, ettei edes tarvita tietokoneita, kännyjä ym. Sitä mukaan kaikki joutuu tulevaisuudessa romu koppaan, kun ihmiskunta kehittyy.
Tämä ei taida enää olla niin kuumaa hottia kuin pari vuotta takaperin, mutta se trendi, kun koko kämppä on pelkkää punakultaa, beigeä, valkoista, ja erilaisia vaaleanpunaisia. Sitä näkyi joku aika sitten todella paljon.
Ja sitten tuo dc-fix. Se on ihan käytännöllinen, minulla keittiön tasot on fixattu kauniin puun värisiksi, koska vuokra-asunnossa oli valmiina järkyttävän rumat keittiöntasot. Fixillä ne sai nätin näköisiksi, ja poismuuttaessa ne saa vaivattomasti myös irti pintoja vahingoittamatta. Mutta dc-fixistä on tehty ihan valtava buumi, sillä päällystetään kaikkea ja koko kämppä lattiasta kattoon. Sillä kalvolla on omat käyttötarkoituksensa, mutta ihan tämän tasoisena tuo suosio ei tule pysymään.
Värit ja värittömyys tulevat varmasti aina vuorottelemaan. Nyt pitkän neutraalivärisyyden jälkeen rohkeammat värit ovat taas tulleet muotiin. Parin vuoden päästä muotiin saattaa tulla taas mustavalkoisuus, sitten taas neutraalit värit, ja taas rohkeat värit...
Ja jokainen toki sisustaa niin kuin itsestä parhaalta tuntuu, tässä puhun vain suosion suuruudesta enkä siitä, mikä näyttää hyvältä ja mikä ei :)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin toivon ja odotan että kohta menevät avokeittiö- ja loft-trendit ohi, ja ihmiset alkavat kaivata taas suljettavia ovia. En kyllä tiedä, voin olla väärässäkin ja avaruus jatkuu.
Trendi on mennyt jo ohi, mutta rakentajat eivät taida näistä enää ikinä luopua, koska niiden tekeminen on halvempaa. Eivät joudu itse näissä asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Live, laugh and love, tähtityynyt, sisustusportaat, oksat.
Harmaat kulmasohvat.
En tiennytkään, että harmaa kulmasohva on sisustustrendi. Onko se tuo väri vai se, että se on kulmasohva? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live, laugh and love, tähtityynyt, sisustusportaat, oksat.
Harmaat kulmasohvat.
En tiennytkään, että harmaa kulmasohva on sisustustrendi. Onko se tuo väri vai se, että se on kulmasohva? :D
Sekä että. Kumpaakaan ei ollut 20 v sitten kenelläkään. Tulivat sitten muotiin ja nykyään on kaikkialla. Ennen oli sohvaryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Marmorijäljitelmät. Olisi voinut kuvitella, että ysärin marmorijäljitelmäbuumista oltaisiin opittu kaksi asiaa: jäljitelmät näyttävät aina tökeröltä ja ylipäätään marmori istuu suomalaiseen kipsilevybulkkirakentamiseen yhtä hyvin kuin luistimet sialle.
Marmoria jäljiteltiin jo 70-80-luvuilla. Tuttavilla oli keittiön pöytätasot muovista marmorijäljitelmää. Ei se hienolta näyttänyt. Oli todella muovisen ja teennäisen näköinen se materiaali.
Nykyään varmaan saadaan aikaiseksi aidomman näköistä tavaraa.
Mitkään trendit eivät eivät ole muotia kauaa.
Paras pitää sellainen sisustus mistä tykkää eikä kulkea muodin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään sisustus trendit tule kestämään. Sohvat heitetään roskikseen, kun tulevaisuudessa ei kukaan tule kaipaamaan sohvaa, tv:tä, tai kirjahyllyä ym. roska huonekaluja. Tulevaisuudessa ihmiskunta kehittyy niin suureksi, ettei edes tarvita tietokoneita, kännyjä ym. Sitä mukaan kaikki joutuu tulevaisuudessa romu koppaan, kun ihmiskunta kehittyy.
Yhdyssanat?
Vierailija kirjoitti:
Avatkaapa sotkan mainoslehtinen. Pelkkiä harmaita sohvia. Näyttävät karseilta ja huonoilta istua. Kuka ostaa irtotyynysohvia? Ne vasta kamaliksi menevät. Harmaata, harmaata, harmaata.. Hyi hitto.
Huonekaluliikkeissä kaikki sohvat ovat samannäköisiä. Ihan sitä samaa perusharmaata laatikkoa on tarjolla joka paikassa.
Jos haluaa erottuvaa ja tyylikästä, niin silloin pitää mennä niihin liikkeisiin, jotka eivät ole halvimmasta päästä. Nekin tosin ovat madaltaneet laatuaan aika paljon.
Joskus ihmetyttää, että miten voikin olla tällainen tilanne, että samaa tarjotaan joka liikkeessä. Lisäksi nykyään on niin, että huonekaluliikkeessä ei ole edes nähtävillä läheskään kaikkia malleja, vaan ne löytyvät ainoastaan liikkeen verkkokaupasta.
En osta sohvaa, jos en ole sitä nähnyt ja kokeillut miltä siinä tuntuu istua.
Ilmeisesti pitäisi vain ostaa ”sika säkissä” eli sohva netistä. Se on älytöntä.
Marmorijäljitelmät. Olisi voinut kuvitella, että ysärin marmorijäljitelmäbuumista oltaisiin opittu kaksi asiaa: jäljitelmät näyttävät aina tökeröltä ja ylipäätään marmori istuu suomalaiseen kipsilevybulkkirakentamiseen yhtä hyvin kuin luistimet sialle.