Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

parissa vuodessa +70kg!!

Vierailija
23.04.2014 |

Kävin juuri vaa'alla. Tiesin toki tilanteen olevan kamala, mutten näin kamala! Ei vittu

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole elämässä muuta kuin ruoka? 

Vierailija
42/78 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:39"]

Pitää syödä kyllä järjettömiä määriä tuollaisen massan keräämiseksi.

[/quote]

Paitsi, että ei tarvi. Noiden kilojen keräämiseen riittää tommoset 600-700 extra kaloria/päivä. Se ei ole paljoa, jos syö joka päivä esim karkkia, suklaata, pullaa tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:26"]

No mulla tuli vuodessa 27kg lisää lääkkeiden takia, eikä painonnousu loppunut vaikka laskin kalorit 1000/vrk. Vuoden jälkeen lähti lääkkeet vaihtoon, koska tiesin että Se paino vaan nousee ja tuolla tahdilla tulee yli 100kg lisää neljässä vuodessa. Uudet lääkkeet kun aloitin, alkoi paino pudota normaalia ruokaa syömällä.

Eli jos syöt mielialalääkkeitä, en ihmettele, ja kehotan vaihtamaan merkkiä

[/quote]

Voitko kertoa minkämerkkisiä mielialalääkkeitä söit? Itse syön pitkävaikutteista ketiapiiniä ja lyricaa, painoa tulee n. kilon viikkovauhdilla. Puolesvuodes tullu ny reilu 20 kg painoa lisää.

[/quote]

[/quote]

Lyrican tiedän lihottaneen monia. Tietenkään se lääkä ei tunge ruokaa kenenkään suuhun, mutta lisää ruokahalua jne.

Googlella löytyy paljon käyttäjäkokemuksia :(

[/quote]

Minä olen käyttänyt Lyricaa kivun vuoksi 8 vuotta ja lihonut 45 kiloa.

Vierailija
44/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica kerää myös nesteitä kehoon. Näin kertoi erikoislääkäri.

Vierailija
45/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:56"]

Musta tuollaisessa herkkuhimossa on kyse jostain muusta kuin pelkästä syömisestä, eli ihminen syö herkkuja johonkin pahaan oloon/peittääkseen jonkin tunnetilan, ahdistuksen tms. Mä aloittaisin ihan sillä, että lopettaisin herkkuje ostamisen kotiin, ostaisin kaapin täyteen kasviksia, myös hedelmiä, hyvälaatuista ruokaa, aloittaisin liikunann ihan vaan kävelyillä ja pikkuhiljaa pidentäisin niitä ja ottaisin mukaan vaikka personal tarinerin tekemän ohjelman salilla tms. Kannattaa miettiä terveysriskejä mitä tuosta ylipainosta seuraa ja myös sitä kuinka paljon helpompaa jo pelkkä oleminen olisi kevyempänä. Herkkuja saa myöhemminkin, maltillisesti, kunhan saisi ne elämäntavat ensin muutettua järkevimmiksi. Mä luulen että vertaistuki/tsemppiporukka auttaisi alkuun, oletko miettinyt sellaista?

[/quote]

Mitäh, käykö se laihdutus se tosiaan noin helposti ja vaivattomasti kuin kerrot, oi ihana pelastava laihdutusenkelimme? No ei muuten todellakaan käy. Ihan kun suurin osa laihduttajista ei tätä kaikkea tietäisi jo valmiiksi. Ei lihava ole yhtä kuin tyhmä. Aika harvalta jää laihdutus siihen etteikö tietäisi mitä pitää tehdä. Ei se toteutus vaan ole noin yksinkertaista. Jos laihduttaminen olisi pelkkää järjellä ajattelua ja järjen mukaan toimimista, niin eihän lihavia olisi lainkaan.

Vierailija
46/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:39"]

Pitää syödä kyllä järjettömiä määriä tuollaisen massan keräämiseksi.

[/quote]

Paitsi, että ei tarvi. Noiden kilojen keräämiseen riittää tommoset 600-700 extra kaloria/päivä. Se ei ole paljoa, jos syö joka päivä esim karkkia, suklaata, pullaa tms. 

[/quote]

No haloo, 70 KILOA ylipainoa! Ei ne hetkessä kerry. Siinä on mennyt muutama läskipitsa ja lihapiirakka munkkeineen.

Vierailija
47/78 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:56"]

Musta tuollaisessa herkkuhimossa on kyse jostain muusta kuin pelkästä syömisestä, eli ihminen syö herkkuja johonkin pahaan oloon/peittääkseen jonkin tunnetilan, ahdistuksen tms. Mä aloittaisin ihan sillä, että lopettaisin herkkuje ostamisen kotiin, ostaisin kaapin täyteen kasviksia, myös hedelmiä, hyvälaatuista ruokaa, aloittaisin liikunann ihan vaan kävelyillä ja pikkuhiljaa pidentäisin niitä ja ottaisin mukaan vaikka personal tarinerin tekemän ohjelman salilla tms. Kannattaa miettiä terveysriskejä mitä tuosta ylipainosta seuraa ja myös sitä kuinka paljon helpompaa jo pelkkä oleminen olisi kevyempänä. Herkkuja saa myöhemminkin, maltillisesti, kunhan saisi ne elämäntavat ensin muutettua järkevimmiksi. Mä luulen että vertaistuki/tsemppiporukka auttaisi alkuun, oletko miettinyt sellaista?

[/quote]

Mitäh, käykö se laihdutus se tosiaan noin helposti ja vaivattomasti kuin kerrot, oi ihana pelastava laihdutusenkelimme? No ei muuten todellakaan käy. Ihan kun suurin osa laihduttajista ei tätä kaikkea tietäisi jo valmiiksi. Ei lihava ole yhtä kuin tyhmä. Aika harvalta jää laihdutus siihen etteikö tietäisi mitä pitää tehdä. Ei se toteutus vaan ole noin yksinkertaista. Jos laihduttaminen olisi pelkkää järjellä ajattelua ja järjen mukaan toimimista, niin eihän lihavia olisi lainkaan.

[/quote]

Itse asiassa se on yllättävän helppoa jos sitä oiekasti haluaa ja on tehnyt päätöksen. Moni haluaa mutta ei ole päättänyt laihtua/laihduttaa.

Vierailija
48/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:58"]

No mulla tuli vuodessa 27kg lisää lääkkeiden takia, eikä painonnousu loppunut vaikka laskin kalorit 1000/vrk. Vuoden jälkeen lähti lääkkeet vaihtoon, koska tiesin että Se paino vaan nousee ja tuolla tahdilla tulee yli 100kg lisää neljässä vuodessa. Uudet lääkkeet kun aloitin, alkoi paino pudota normaalia ruokaa syömällä.

[/quote]

Voitko kertoa minkämerkkisiä mielialalääkkeitä söit? Itse syön pitkävaikutteista ketiapiiniä ja lyricaa, painoa tulee n. kilon viikkovauhdilla. Puolesvuodes tullu ny reilu 20 kg painoa lisää.

[/quote]

Vierailija
49/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lyrican tiedän lihottaneen monia. Tietenkään se lääkä ei tunge ruokaa kenenkään suuhun, mutta lisää ruokahalua jne.

Googlella löytyy paljon käyttäjäkokemuksia :(

Vierailija
50/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että kukaan lihoo kahdella suklaapatukalla per päivä valtavia määriä. Noilla määrillä pääsee ehkä normaalipainon ylärajoille tai lievästi ylipainoiseksi. Todella lihavaksi pääsee kyllä mässäilemällä kunnolla, tarkoittaen päivittäin kasoja herkkuja ja/tai roskaruokaa. Itsekin syön päivittäin yhden suklaapatukan ja olen normaalipainoinen, jopa hoikka.

Vierailija
51/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä jätät ne kalorit sitten muualta syömättä. Kai tajuat, että jos syö 600 YLIMÄÄRÄISTÄ kaloria päivässä, se paino nousee, vaikka se tulis mistä?

Vierailija
52/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ihan samanlainen kuin se joka kirjoitti noista että tankkaa vielä tän viikonlopun ja sitten maanantaina alkaakin tiukka kuuri. Mutta joko sitä ei alkanutkaan, tai se loppui hyvin pian. Meni monta VUOTTA tällaisessa pienten laihdutusyritysten ja ahmimisten kierteessä, ja lopulta olin 25 kg painavampi kuin ennen. Ja silti tuntui että olin koko ajan ollut laihiksella...

Itse pääsin tuosta kierteestä lopulta eroon ilman ammattiauttajan apua, mutta en oikein ymmärrä itsekään miksi se sitten lopulta onnistui. Kai sitä vaan tuli joku "pohja" vastaan, lopullinen tympääntyminen siihen, että ei niin yksinkertainen asia kuin laihtuminen millään onnistu. Inhosin jo itseäni siksi, että en saa asiaa hoidettua. Tajusin myös syvästi, että tuolla "aloitan huomenna, tänään vielä mässään" tavalla en tule ikinä laihtumaan. 

Minä sitten eräänä päivänä vaan päätin alkaa uuden elämän. ALoitin laihdutuksen hyvin tiukalla karppauksella, ja torjuin KAIKKI kiusaukset, koska niin moni aiempi laihdutusyritys oli sortunut pieneen periksiantoon. Kai minä nyt yhden voin ottaa, kai minä nyt edes juhlissa - ja sitten perään monenn päivän mässytys. Tällä kertaa en ottanut yhtään herkkua, en mitään, ekaan 3 kuukauteen. Sitten olo olikin jo sen verran energinen ja hyvä, että asiat oli paljon helpompia. Vähitellen aloin syödä myös hedelmiä ja leipääkin, mutta pääasia että söin kevyesti ja paljon kasviksia. Herkut otin mukaan vasta kun olin laihtunut 20 kg. 

Kummaa on, että ei se laihtuminen ollut yhtään vaikeaa oikeastaan, eikä ikävää. Mutta jotenkin en vaan aiemmin päässyt oikeaan henkiseen vireeseen että kuurit olisi onnistuneet, ja sitten lopulta pääsin. Kun vaan tietäisi avaimen siihen oikeaan vireeseen, niin voisi rikastua kirjoittamalla siitä laihdutuskirjan. Valitettavasti en tiedä, minulle vaan lopulta itsestään tuli vastaan sellainen mieliala, jossa "häijyllä sisulla mennnään vaikka läpi harmaan kiven".

Vierailija
53/78 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:48"]

Etkö sinä suklaapatukkajankkaaja ymmärrä sitä, että pahasti sokerikoukussa olevalle niillä kaloreilla ei ole mitään merkitystä? 2 patukkaa menee helposti muutamalla haukulla ja lisää on saatava. Yhtä paljon siinä sen epäterveellisyyttä miettii kun vaikkapa heroinisti piikillä. Aivot kääntyy narkkari-moodiin ja se on menoa.

[/quote]

No jotkut vähentää sitä syömistä sitten muista ruoka-aineista.

Lihavat kyllä osaa kääntää kaiken keskustelun siten, ettei vika muka ole niissä itsessään...

[/quote]

Miten niin kääntää?

Tottakai vika on itsessäni, että olen näin koukussa. Minä en vaan todellakaan tiedä, miten siitä pääsisi pois. Yritin havainnoillistaa teille ihmettelijöille miksi lihava ei tosta noin vaan yksinkertaisesti aloita laihtumista.

AAAAAARRRGGGH.

Vierailija
54/78 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ragee läde!

Mieti mikä sut pistää syömään?  Mikä se sun juttu on että se safka tuo sen mielihyvän. Etsi se ja sit mieti uudelleen.

Siis kun kyse on kuitenkin sun hyvinvoinnista. Eikä muiden mielipiteistä.

Eiks niin?

Vierailija
55/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole kuin ruoka joka lohduttaa AINA. Ennen oli rakas koira mutta se kuoli, välit sukulaisiin olemattomat, miessuhteet perseestä ja ennen kivasta työstäkin tuli helvetillisen stressin lähde.

Vierailija
56/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en ole koskaan ollut pahasti ylipainoinen, mutta hieman pyöreä. Minulle auttoi parhaiten, kun vaan päätin että mikä tahansa on tilanne en osta karkkia/herkkuja. Kokeile kolme viikkoa (vieroitusoireet pitäisi hävitä) ja haasta itsesi. Kyse on sinun elämästä ja hyvinvoinnista ja ajattele että tämä on viimeinen asia jonka voit tehdä. Sokeri ON huumetta. Kyllä sinä pystyt siihen aivan 100% varmasti. Lakkaa ajattelemasta, että sinun pitäisi kiloja pudottaa, vaan ajattele omaa kokonaisvaltaista terveyttäsi!

Kokeile vaikka seuraavaa; joka kerta kun käyt kaupassa ja sinulla tekee mieli jäätelöä, karkkia, pullaa yms. laita tuotteet normaalisti ostoskoriin ja laske niiden yhteenlaskettu hinta. Vie tuotteet takaisin ja laita rahat säästöön. Kuukauden lopussa palkitse uusi terveempi ja kevyempi itsesi! :)

tsemppiä sä pystyt siihen kyllä!!!

Vierailija
57/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:17"]

Ihana, että tuo edellinen kirjoittaja edes sai nostettua itsensä kaiken yläpuolelle ja tehtyä itsestään loistavan ihmisen. Aplodit! \o/

[/quote]

Jos sinä keskittyisit tekemään samoin sen sijaan että yrität kaikin voimin kiskoa muita alas, se olisi aivan loistavaa. Enkä muuten usko, että hän yritti nostaa itseään. Hän on siellä jo. Mene perässä.

Jos suututtaa noin paljon, kukaan ei mene rikki jos sanot, mikä hänen sanomassaan oli väärin. Ei sinun tarvitse yrittää tuhota toista ihmistä, riittää kun osoitat hänen juttunsa erheet. Jos olet oikeassa, kyllä me lupaamme kuunnella edes puoliksi.

Vai vihaatko häntä siksi, että hän on normaalipainossa ja kertoo, miten hän siinä onnistuu, ja mikä hänen silmiinsä näyttää vieraalta aloittajan ajattelutavassa? Minä kun en nähnyt siinä viestissä minkäänlaista halveksuntaa. Minusta hän teki päinvastoin ystävällisesti kertoessaan näkökulmansa.

Ymmärrän, että ihminen voi olla niin lukossa tunteissaan, ettei kykene ottamaan vastaan mitään raivostumatta. Ei sitäkään kannata hävetä ja naamioida johonkin suureen poliittiseen hankkeeseen, jossa vaaditaan muilta arvostavaa vaitioloa. Se on onnen alku, että myöntää ne tunteet ja vähentää muiden syyttelyä siitä, mitä itse kokee.

Vierailija
58/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 02:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:08"]

[/quote]

Ei mulla ainakaan ole kuin ruoka joka lohduttaa AINA. Ennen oli rakas koira mutta se kuoli, välit sukulaisiin olemattomat, miessuhteet perseestä ja ennen kivasta työstäkin tuli helvetillisen stressin lähde.

[/quote]

Mutta onhan muitakin onnen lähteitä, harrastuksia, uskontoa, ystäviä, mielenrauhaharjoituksia... Vaan se tärkein olisi, että lopettaa itseäsäälin, itserankaisun ja retkahtelun kierteen sillä, että alkaa suhtautua rennosti sieluunsa ja ryhtyy oman itsensä ystäväksi. Sääli etäännyttää, rakkaus antaa voimaa, näin silloinkin kun ne kohdistuvat itseen.

Stressiä pitää saada vähennettyä, tai laihtuminenkin jää jojossa riuhtomiseksi. Iloinen ihminen laihtuu helposti, väsynyt ja onneton ei mitenkään. Lukekaa kortisolin ja laihdutuksen yhteydestä. Ja moni tosiaan syö ihan liian vähän itserankaisuhimossaan. Silloin sortuminen on ennen pitkää aivan varmaa, ja itseinhokierre pahenee entisestään.

Vierailija
59/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 04:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:17"]

Ihana, että tuo edellinen kirjoittaja edes sai nostettua itsensä kaiken yläpuolelle ja tehtyä itsestään loistavan ihmisen. Aplodit! \o/

[/quote]

Jos sinä keskittyisit tekemään samoin sen sijaan että yrität kaikin voimin kiskoa muita alas, se olisi aivan loistavaa. Enkä muuten usko, että hän yritti nostaa itseään. Hän on siellä jo. Mene perässä.

Jos suututtaa noin paljon, kukaan ei mene rikki jos sanot, mikä hänen sanomassaan oli väärin. Ei sinun tarvitse yrittää tuhota toista ihmistä, riittää kun osoitat hänen juttunsa erheet. Jos olet oikeassa, kyllä me lupaamme kuunnella edes puoliksi.

Vai vihaatko häntä siksi, että hän on normaalipainossa ja kertoo, miten hän siinä onnistuu, ja mikä hänen silmiinsä näyttää vieraalta aloittajan ajattelutavassa? Minä kun en nähnyt siinä viestissä minkäänlaista halveksuntaa. Minusta hän teki päinvastoin ystävällisesti kertoessaan näkökulmansa.

Ymmärrän, että ihminen voi olla niin lukossa tunteissaan, ettei kykene ottamaan vastaan mitään raivostumatta. Ei sitäkään kannata hävetä ja naamioida johonkin suureen poliittiseen hankkeeseen, jossa vaaditaan muilta arvostavaa vaitioloa. Se on onnen alku, että myöntää ne tunteet ja vähentää muiden syyttelyä siitä, mitä itse kokee.

[/quote]

Kiitos sinulle <3

Olen tuon jutun kirjoittaja. Kuten tajusit, en tarkoittanut sitä pahalla, vaan juuri näin miten sä asian selvensit. Osasitpa hyvin kirjoittaa.

Vierailija
60/78 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävikö ap jo lenkillä?