Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi loukkaa itsensä meidän trampalla: kenen syy?

Vierailija
23.04.2014 |

Meillä on trampoliini, jossa ei ole mitään suojuksia tai turvaverkkoja. Naapurin lapsi 5v käy siinä hyppimässä myös silloin, kun emme ole itse kotona. Ja tulee kysymättä vaikka olisimmekin kotona, huomaan vaan aina ikkunasta että jahas, siellä se taas pomppii ilman valvontaa.

Jos lapsi loukkaa siellä itsensä, niin ei kai meitä voida siitä syyttää...?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tilanne - jään itsekin odottelemaan vastausta joltakin asiaan perehtyneeltä. Reilua olisi, että kysymättä toisen pihaan tullut ja tavalla tai toisella loukkaantunut olisi itse vastuussa tapahtuneesta. Tässä holhousyhteiskunnassa en yhtään ihmettelisi, jos teillä olisi vastuu aidoittaa se trampoliini niin, ettei kukaan pysty sinne pääsemään luvattakaan. Mitenköhän esim. se naapurin pihan läpi oikaissut ja kaivoon pudonnut mies -juttu menee.. Kuka korvaa? Onko pihan omistajan vika, että joku ääliö tulee sinne ilman lupaa ja putoilee..

Vierailija
42/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mua ei haittaa yhtään vaikka lapsi käykin trampalla hyppimässä, kunhan ei vaan satuta itseään. Sen takia olen sanonutkin hänelle, että ei saa tulla silloin kun emme ole kotona. Ei ole sisäistänyt asiaa ollenkaan vaan tulee joka päivä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin kysymässä että ovathan tietoisia että lapsi siellä pomppii, ja kertoisin että et ole vahtimassa häntä. Niin vanhemmat tietävät että käy siellä, voivat sitten kotona sopia saako siellä enää käydä, mutta ovat tietoisia että käy ja vahtia ei toisaan ole. Sulla ei musta ole tietenkän vastuuta, kyllä se vastuu on aina vanhemmilla, jos ovat tietoisia lapsen menemisestä.

Vierailija
44/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi tosi outoa, että kuvittelisin, että naapuri on vastuussa omasta lapsestani. Vastuu trampoliinilla on iso enkä haluaisi naapurin lasta omalleni edes niin, että naapuri on antanut luvan. Vain silloin, kun naapuri on itse vahtimassa lastaan. Kuulostaa todella oudolta, että 5v lapsi päästetään naapurin pihaan ylipäätään ilman lupaa, minä olen ainakin kieltänyt omiltani naapureiden puolelle menemisen enkä tykkäsi, että naapurin tenavat hengailevat meidän pihalla. Kutsuttuna tietysti eri asia ja vaikkapa niin, että vanhemmat tekevät omilla pihoillaan töitä ja lapset maleksivat pihojen väliä. 

Vierailija
45/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEIDÄN, EHDOTTOMASTI!

Vierailija
46/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sinun syysi on, jos olet jättänyt yleisvaarallisen ja lapsen houkutuksille altiin tavaran suojaamattomana ja valvomattomana pihallesi. Ihan niin kuin auton lohkolämmittimen sähköjohdot.

Vierailija
47/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän kukaan saa luoda vaarallisia paikkoja. Mutta jos lasta ei ole annettu sinun valvottavaksi, niin kyllä lapsi on silloin vanhempiensa vastuulla.

Vierailija
48/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi toisin, jos siinä olisi suojaverkko -9-

Vierailija
49/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:24"]

Kyllä se sinun syysi on, jos olet jättänyt yleisvaarallisen ja lapsen houkutuksille altiin tavaran suojaamattomana ja valvomattomana pihallesi. Ihan niin kuin auton lohkolämmittimen sähköjohdot.

[/quote]

Entäs uima-altaat, tikapuut, kiipeilytelineet, matontuuletustelineet, keinut, pihapuut...

Vierailija
50/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha on yksityisalue. Jos sinne tunkeutuu luvatta, hoitaa itse omat ongelmansa.

Portti kiinni ja kyltti "Pääsy kielletty".

Vierailija
51/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on naapurin ja heidän lapsensa oma vika jos ilman lupaa mennään hyppimään.

Vierailija
52/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on teidän syy. Nyt kun kerran olet sanonut tietäväsi asian ja näet lapsen jopa hyppivän niin nyt se on sinun syysi jos et mene ja sano, että lopeta hyppiminen ja kokoa tramppaa pois tai mene sanomaan lapsen vanhemmille, ettei lasta saa päästää teidän pihaanne hyppimään omin nokkinensa.

Vierailija
53/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hoitaa suojaverkko- ja muut vastaavat asiat kuntoon ihan omiakin lapsia ajatellen. Näin ei tule syytteitä heitteillejätöstä, kun trampoliinista puuttuivat vaadittavat turvaelementit johtaen käden katkeamiseen.

Vierailija
54/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:24"]

[/quote]

Entäs uima-altaat, tikapuut, kiipeilytelineet, matontuuletustelineet, keinut, pihapuut...

[/quote]Ihan sama juttu. Jos on luonut vaarallisen paika ja joku siinä loukkaa itsensä, niin kyllä siitä voi joutua vastuuseen.

Vierailija
55/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en tiedä muuta, mutta jos mä en ole hiekoittanut pihaani ja joku ääliö tulee ja kaatuu pihallani (vaikka ilman lupaakin) niin mä maksan viulut. Aivan typerää, mutta niin  se menee. Tätä voi varmaan soveltaa tuohonkin :/

Vierailija
56/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin lapsen vanhemmille tilanteen ja saisivat näin itse päättää antavatko lapsensa tulla hyppimään. Mainitsisin lapsen vanhemmille myös, etten aio olla trampan vieressä vahtimassa, kun lapset hyppivät - eli jos haluavat aikuisen valvontaa, niin tulkoot itse paikalle. 

( Oikeasti hankkisin kyllä verkon ).

Vierailija
57/57 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole parempi, ettei tule naapurin lapset ollenkaan ilman vanhempia? Siinä sitä selitystä piisaa ja syyllistä haetaan, kun vahinko sattuu. "Me luultiin, että sä vahdit" "No mutta kun mä taas luulin, että te katsotte oman lapsenne perään" jne.

Suojaverkot ym. kuntoon, jo pelkästään omien lasten turvaksi! Pelisäännöt naapurien kanssa selväksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän