En seurustelisi yksinhuoltajanaisen kanssa
Olen tapaillut erästä naista pari kertaa, ja hän olisi halukas aloittamaan suhteen. Nainen on nätti ja mukava, mutta hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Voiko yksinhuoltajalle sanoa, ettei halua suhdetta lasten vuoksi vai pitäisikö keksiä jokin kohtelias tekosyy?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:30"]
Tämä asia olisi pitänyt sanoa jo ennen ensimmäistäkään tapaamista, siis ettet halua lapsia tai suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on alaikäisiä lapsia.
[/quote]
Ei ole tapaistani asettaa tällaisia ehtoja tapaamisille. Eihän nainenkaan sanonut, että haluaa treffeille vain sellaisten miesten kanssa, jotka ovat valmiita sitoutumaan pitkään suhteeseen ja isäpuolen rooliin. Tällaista toivetta olisin tietenkin kunnioittanut, mutta todellisessa elämässä ei ehtoja juuri sanella. Ihmiset pyytävät treffeille mielestään kiinnostavia ihmisiä, ja siitä sitten joko seuraa tai ei seuraa jotakin. -ap
[/quote]
Ei ne mitään ehtoja ole, vaan sen varomista, ettei satuta toista. Mutta mikäs sinua satuttaisi, niin et ymmärrä, että mikään toisiakaan voisi satuttaa sinun käytöksessäsi. Olisi kohteliasta ilmaista heti jos toinen vaikuttaa kiinnostuvan vakavammin, että on liikkeellä vain huvittelumielellä. Sen sijaan sinä jo tiedät naisen haluavan seurustella - varmaan on siis ilmaissut kiinnostusta, jonka olet imenyt heikkoon itsetuntoosi kuin pesusieni, jep jep.
Ja nyt suunnittelet, miten jätät hänet.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:23"]
Mutta se 30v. haluaa ehkä jossain vaiheessa lapsia. Jos ap ei itse niitä halua, niin on pahimman laatuista henkistä väkivaltaa roikottaa naista sellaisessa suhteessa.
[/quote]
En osaa sanoa, kun en ole koskaan seurustellut vajaavaltaisen naisen kanssa. Kaikki seurustelukumppanini ovat olleet suhteessa mukana omasta vapaasta tahdostaan. -ap
[/quote]
Olet törkeä. Ja jotkut vielä peukuttaa! Toivottavasti tunteesi joskus tulevat mukaan sinunkin elämääsi, niin huomaat, millaista on olla tunteva ihminen.
[/quote]
Minusta tuntuu, että sinä projisoit nyt pahemman kerran. -ap
[/quote]
Niin projisoin. Entä sitten?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:47"]
Olisi kohteliasta ilmaista heti jos toinen vaikuttaa kiinnostuvan vakavammin, että on liikkeellä vain huvittelumielellä.
[/quote]
En sanoisi olevani liikkeellä vain huvittelumielellä. Olemme treffailleet muutaman kerran, ja nyt vaikuttaa selvältä, etteivät tarpeemme kohtaa. Sen vuoksi joudunkin nyt lopettamaan tapailun. En ole valmis lupaamaan sellaista, mitä en voi pitää. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:41"]
Olet itsekäs, ap! Huvittelet vain toisen kanssa, itsekkäästi, vaikka jo tiedät, ettet halua sitoutua.
[/quote]
Niin, onkin melkoista hupia valvoa ja miettiä, miten voisi lopettaa tapailun mahdollisimman hienotunteisesti. -ap
[/quote]
No en enää ymmärrä kommenttejasi luettuani, että miksi vaivaudut sitä edes miettimään? Tulet satuttamaan naista luultavasti joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:40"]
Toivottavasti lapset eivät ole kiintyneet sinuun ap.
[/quote]
Jos trefikumppanini yrittäisi tutustuttaa minut lapsiinsa neljänsillä treffeillä tai sitä ennen, seuraavia treffejä ei enää tulisi. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:49"]
[/quote]
Miksi olet jäänyt suhteeseen, josta et saa haluamaasi? Miksi et ole ottanut vastuuta omasta onnellisuudestasi omiin käsiisi? -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:45"]
Joo ei, en minäkään ottaisi miestä jolla on lapsia, vaikka itselläkin on. Ei mulla ole vaan voimia alkaa äitipuoleksikaan yhtään useammalle.
Mutta, se mulla tuli mieleen että annas kun arvaan, ap on jo pannut tätä yh:ta. Vasta kun tulisi se sitoutumisen aika, ei enää kelpaakaan.
Kunniallista on huomata sanoa asia jo ennen niitä treffejä ja panoja.
[/quote]
Puistattaa, huh. Toivottavasti et ole kärkkymässä niitä lapsettomiakaan miehiä, menevät kanssasi hukkaan. On se kumma että omia huonoja puolia katsellaan sormien läpi, mutta toiselle niitä ei sallita. Miehen lapset edes ovat harvoin samanlainen jatkuva riesa kuin naisen lapset.
[/quote]No heh, mä sallin moniakin huonoja puolia, mutta musta ei huonoa tee se että tiedän ettei musta ole hoitamaan ja kasvattamaan sen miehenkin lapsia, en näet ole ihan terve ja täysissä voimissa. Eivätkä ne munkaan lapseni ole "jatkuva riesa", en ole yh.
Mun kanssa ei varmasti päälle nelikymppiset peräkammarin pojat mitenkään "mene hukkaan".
Missä vaiheessa sanoin että hän oli pano? Jos tämä ihminen oli useamman kerran viikossa luonamme käymässä, mukana puistossa ja muutenkin arjessa niin mitä paheksuttavaa siinä on? Ja kuule kerrasta opin, että seuraava hänen jälkeensä tulikin pysyvästi! Todella asenteellinen ja ikävä kirjoitus sinulta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:40"]
Ihan vain, että " Meillä on niin eri elämäntilanne ja en ole valmis lapsiperhearkeen". Toivottavasti lapset eivät ole kiintyneet sinuun ap. Mutta minkäs sillekään tekee. Muistan kun lähemmäs 20vuotta sitten lapseni oli 2vuotias ja tapailin 2kk miehen kanssa joka hullaannutti täysin lapseni oli siis hyvin tiiviisti kanssamme tuon ajan. Ja jätti sitten mut sanoilla " Mä olen aina halunnut tietää minkälaista on olla yh:n kanssa"... mut ei tää oo mun juttu. Et ei näin.. Tsemppiä ap ja mukavaa kevättä!
[/quote]
Kyllä saa peiliin katsoa ja itseään syyttää, jos on 2 kk panon tuonut lapsensa eteen näytille. Montakos isäpuolikandidaattia lapsesi ovat joutuneet tapaamaan? Ap:n ja neljän tapaamiskerran naisen suhde on tuskin vielä niin pitkällä, ap vaikuttaa järkikaverilta.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:49"]
[/quote]
Miksi olet jäänyt suhteeseen, josta et saa haluamaasi? Miksi et ole ottanut vastuuta omasta onnellisuudestasi omiin käsiisi? -ap
[/quote]
Olen sen mies antoi ymmärtää kommentin kirjoittaja. En ole jäänyt mihinkään huonoon suhteeseen. Mutta rakastuin selittämättä siitä sen enempää ja mies herätti ne mun tunteet, jota ei siis tapahdu helposti ja sitten ei "pystynyt suhteeseen". No, ei varmaan pystynyt, MUTTA sitten mitä se mun tunteiden herättelytoiminta sitten oli? Miksei voinut kun tietää itsensä, olla koittamatta herättää mun kiinnostusta? Sama sinulle. Miksi olet herättänyt hänen kiinnostustaan tietämättä vielä, onko hän edes sinusta kiinnotava? Oi miksi? Siinä on asian ydin. Olisit odottanut siihen asti, että pääset itse selville omista tunteistasi.
Varmasti joku mies tällaista kirjoittaa. ..mikä provo :-D
Jos ap et ole tavannut naisen lapsia niin miksi sanoit "en haluaisi lapsiakaan syyttää".. Ja tiedät, että juuri naisen perheellisyys on se este teidän seurustelulle? Ja mitä tulee vielä tuohon, että missä vaiheessa tapailema ihminen voi tutustua lapsiin niin kyllä kai se kaikkien etu on että ei siinä syyttä viivytelläkään. Juuri silloinhan sen vasta tietää toimiiko paketti ja esim. minä näen onko mies sellainen lapseni kanssa, että haluan jatkaa tapailuja.
Munkin mielestä ap:n olisi kannattanut lopettaa homma heti lapsista kuultuaan. Aikamoista ajanhukkaa tutustua romanttisessa mielessä ihmiseen, jonka kanssa ei halua suhdetta. Vähän niin kuin itsensä ja sen toisen osapuolen kiusaamista.
Mutta minuakin ärsyttää se, että ihmistä pidetään pinnallisena sen takia, ettei halua toisten lapsia mukaan elämäänsä. Kaikki nyt vaan eivät ole erityisen lapsi-/ihmisrakkaita, joten ajatus elämisestä saman katon alla äänekkäiden tenavien kanssa ei hirveästi houkuttele ja vielä vähemmän, jos ne eivät edes ole omia. Ja useimmat ihmiset kuitenkin haluavat muuttaa rakkaansa kanssa yhteen jossain vaiheessa. Pienten lasten äideillä ei tunnu sitä ylimääräistä aikaakaan juuri olevan ja se uusi kumppani tulee tietenkin aina tärkeysjärjestyksessä lasten jälkeen. Jos itse olisin pienten lasten yh, niin varmaan odottaisin, että lapset ovat vähän vanhempia ennen seurustelun aloittamista. Olisi reilumpaa kaikkia kohtaan. Mutta jos löytää jonkun, jota lapset eivät häiritse, niin mikäs siinä. Turha kuitenkaan väittää, ettei niistä lapsista olisi mitään haittaa suhteessa, saati että yh on samalla viivalla lapsettoman kanssa. Se nyt on itsensä huijaamista.
Minusta ihmiset ovat lähtökohtaisesti vastuussa omista tunteistaan. Toista ei saa loukata tahallaan, mutta se täytyy hyväksyä, että tapailuun ja ihmissuhteisiin liittyy kaikenlaisia tunteita ja ajatuksia, joista kaikki eivät voi olla aina miellyttäviä. Kyllä minunkin sydämeni on särkynyt, mutta eipä tulisi mieleeni alkaa syytellä muita "kiinnostuksen herättämisestä". -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:47"]
Olisi kohteliasta ilmaista heti jos toinen vaikuttaa kiinnostuvan vakavammin, että on liikkeellä vain huvittelumielellä.
[/quote]
En sanoisi olevani liikkeellä vain huvittelumielellä. Olemme treffailleet muutaman kerran, ja nyt vaikuttaa selvältä, etteivät tarpeemme kohtaa. Sen vuoksi joudunkin nyt lopettamaan tapailun. En ole valmis lupaamaan sellaista, mitä en voi pitää. -ap
[/quote]
Tarpeemme eivät kohtaa? Juurihan sanoit, että se, että naisella on lapsia on se este (sinänsä ok). Jos lapset olivat alusta asti este, niin mitä sä sitten vielä hait?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:07"]
Minusta ihmiset ovat lähtökohtaisesti vastuussa omista tunteistaan. Toista ei saa loukata tahallaan, mutta se täytyy hyväksyä, että tapailuun ja ihmissuhteisiin liittyy kaikenlaisia tunteita ja ajatuksia, joista kaikki eivät voi olla aina miellyttäviä. Kyllä minunkin sydämeni on särkynyt, mutta eipä tulisi mieleeni alkaa syytellä muita "kiinnostuksen herättämisestä". -ap
[/quote]
No, sydän voi särkyä monesta syystä. Ei vain siitä, mikä sinulle on sattunut.
Kyllä sydän tietenkin voi särkyä niin, ettei voikaan syyttää toista tunteiden herättämisestä, mutta voi se särkyä myös niin, että toinen on turhaan herättänyt ne tunteet. Ja ap taitaa kuulua jälkimmäisiin "sydänten murskaajiin" Ah, niin haluttu mies!
Josef, josef? Tuttu biisi, ap? Sielun Veljet mm. versioinut.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 23:17"]
Kyllä sydän tietenkin voi särkyä niin, ettei voikaan syyttää toista tunteiden herättämisestä, mutta voi se särkyä myös niin, että toinen on turhaan herättänyt ne tunteet. Ja ap taitaa kuulua jälkimmäisiin "sydänten murskaajiin" Ah, niin haluttu mies!
[/quote]
Niin. Harva sinkkuäiti varmaan haluaa käyttää kallisarvoista aikaansa ihmiseen, jonka suhteen ei ole mitään toiveita. Luulisi, että mieluummin käyttäisi senkin ajan niihin lapsiin. Päämäärätön ajanvietto on enemmän lapsettomien hommaa.
On mielestäni lähtökohtaisesti ihan älytöntä kyllä treffailla ihmisen kanssa josta tietää ettei halua kumppania.En näe mitään järkeä. Halusitko ap vain nostattaa itsetuntoasi? Vai selvisikö sinulle vasta deittailun aikana ettet halua suhteeseen perheellisen naisen kanssa? Jos tiesit sen etukäteen niin ajan haaskausta ja mielestäni myös kiusantekoa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:30"]
Tämä asia olisi pitänyt sanoa jo ennen ensimmäistäkään tapaamista, siis ettet halua lapsia tai suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on alaikäisiä lapsia.
[/quote]
Ei ole tapaistani asettaa tällaisia ehtoja tapaamisille. Eihän nainenkaan sanonut, että haluaa treffeille vain sellaisten miesten kanssa, jotka ovat valmiita sitoutumaan pitkään suhteeseen ja isäpuolen rooliin. Tällaista toivetta olisin tietenkin kunnioittanut, mutta todellisessa elämässä ei ehtoja juuri sanella. Ihmiset pyytävät treffeille mielestään kiinnostavia ihmisiä, ja siitä sitten joko seuraa tai ei seuraa jotakin. -ap
[/quote]
Kannattaisi ottaa tavaksi niin ei tarvitsisi täällä olla kysymässä neuvoja. Ja jos ei sano ennen ekaa tapaamista, niin kai ne lapset tulevat puheeksi aika nopeasti ja silloin voit sanoa kantasi. Silloin molemmat tietävät missä mennään. Nyt olet täällä kysymässä neuvoa. Kun olet tiennyt naisen lapsista ja tapaillut häntä sanomatta ettet halua vakavaa suhdetta lapsellisen kanssa, niin ihan sama miten lopetat "suhteenne" niin saat paskan maineen.