En seurustelisi yksinhuoltajanaisen kanssa
Olen tapaillut erästä naista pari kertaa, ja hän olisi halukas aloittamaan suhteen. Nainen on nätti ja mukava, mutta hänellä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Voiko yksinhuoltajalle sanoa, ettei halua suhdetta lasten vuoksi vai pitäisikö keksiä jokin kohtelias tekosyy?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:40"]
Toki kerrot totuuden, kyllä sen verran täytyy miestä löytyä.
[/quote]
Konsensus tuntuu tosiaan olevan tämän kannalla, ja hyvä niin. Mutta miten tämä asia kannattaisi ilmaista? En haluaisi lapsiakaan syyttää. -ap
Seurustelu ja toisen miehen lasten elättäminen on kaksi eri asiaa. Näin sivuhuomautuksena.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:38"]
En minäkään välita yksinhuoltajamiehestä jolla alaikäisiä lapsia ja mielellään ei lapsia ollenkaan nimimerkillä yksi lapsinen
[/quote]
Niin, miksi ap olet ylipäänsä aloittanut tapailemaan naista jolla on lapsia? Ajattelitko ettei nainen kuitenkaan halua mitään vakavaa? Paha mieli sille naiselle tuosta nyt tulee, muotoiletpa asian miten tahansa, mutta tämmösiin me sinkkuäidit ollaan toisaalta totuttu.
Mites tämä toimii toisin päin? Miehellä ennestään kaksi vanhaa liittoa, joista molemmista syntyi lapsia, useampia.. Miten hyvä "saalis" hän on sinkkumarkkinoilla? Ja kuka nainen uskaltaa lähteä kokeilemaan onneaan?
Joo ei, en minäkään ottaisi miestä jolla on lapsia, vaikka itselläkin on. Ei mulla ole vaan voimia alkaa äitipuoleksikaan yhtään useammalle.
Mutta, se mulla tuli mieleen että annas kun arvaan, ap on jo pannut tätä yh:ta. Vasta kun tulisi se sitoutumisen aika, ei enää kelpaakaan.
Kunniallista on huomata sanoa asia jo ennen niitä treffejä ja panoja.
Muotoilet näin: Luulen, että minusta ei ole elämään perhe-elämää, sinä ja lapset ansaitsette jotain parempaa, jonkun joka osaa ottaa paikkansa kanssanne arjessa.
Jos olisin mies joka hakee elämänkumppania en koskaan ottaisi naista jolla lapsia edellisistä suhteista, paljon helpommalla pääsee kun aloittaa tavallaan puhtaalta pöydältä seurustelun. Ne uusioperhe sotkut ja jopa vihanpito ja lasten mollaaminen on ihan kamalaa, niistä on saanut täälläkin usein lukea.
Ja kyllä olen nainen joka meni naimisiin miehen kanssa jolla ei ollut lapsia eikä myöskään minulla. Nyt on yhteiset lapset jo aikuisia ja asiat sujui kun ei ollut liian montaa soppaa sotkemassa.
Sanot vaan ettet ole valmis suhteeseen jossa lapset on jo valmiina. Ei siinä sen kummempaa tarvita, olen varma että nainen arvostaa rehellisyyttäsi. Eikä tuossa minusta ole ollenkaan kyse lasten syyttämisestä vaan siitä että sinä et pysty suhteeseen. Parempi teille molemmille. Ja niille lapsille myös.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:44"]
Niin, miksi ap olet ylipäänsä aloittanut tapailemaan naista jolla on lapsia?
[/quote]
Yksinkertaisesti siksi, että deittailu on kivaa, ja on hauska tutustua uusiin ihmisiin, vaikka siitä ei kehittyisikään mitään sen vakavampaa. En tiedä, voiko puhua oikein tapailusta, kun olemme nähneet romanttisissa merkeissä noin neljä kertaa. -ap
Minkä ikäinen olet? Haaveiletko omasta perheestä?
Jos olet nuori, ymmärrän ajattelusi. Sinulle varmasti löytyy lapseton nainen ja vakiinnuttuanne perheen perustaminen on tottakai yksinkertaisempaa.
Mutta jos olet jo vanhempi, niin sinulla alkaa ehkes käymään vaihtoehdot vähiin, varsinkin jos omia lapsia haluat; vapaat ikäisesi lapsettomat naiset ovat jo harvassa. Eikä se niin helppoa ole löytää sopivaa ihmistä.
Silloin kun ihminen rakastuu, niin asiat voivat olla miten hyvänsä ja yleensä kaikki järjestyy;)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:44"]
Mites tämä toimii toisin päin? Miehellä ennestään kaksi vanhaa liittoa, joista molemmista syntyi lapsia, useampia.. Miten hyvä "saalis" hän on sinkkumarkkinoilla? Ja kuka nainen uskaltaa lähteä kokeilemaan onneaan?
[/quote]
Ei toimi. En olisi ikinä ottanut yh-isää. Yhden miehen kanssa kirjoittelin, ja vasta juuri kun oltiin tapaamassa kertoi lapsestaan. Peruin tapaamisen. Onneksi, nyt oma mies ja omat lapset.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:47"]
Sanot vaan ettet ole valmis suhteeseen jossa lapset on jo valmiina.
[/quote]
Tämä on hyvä. Näkökulma on siinä, mihin minä en ole valmis, eikä siinä, millainen nainen on. Kiitos. -ap
Ehkä se yh haluaa vain panna sinua?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:50"]
[/quote]
Olen 35. En haaveile omasta perheestä. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta en usko lasten hankkimisen sopivan sellaiseen elämään, jota haluan elää. -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:52"]
Ehkä se yh haluaa vain panna sinua?
[/quote]
Olen ymmärtänyt, ettei näin ole. -ap
Sitten peli poikki heti, sillä lasten äidillä ON tunteet
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:50"]
[/quote]
Olen 35. En haaveile omasta perheestä. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, mutta en usko lasten hankkimisen sopivan sellaiseen elämään, jota haluan elää. -ap
[/quote]
No sitten kannattaisi ottaa realiteetit huomioon. Ikäisilläsi naisilla on hyvin usein lapsia. Jos taas etsiä lapsettomia, he ovat usein nuorempia, mutta haluavat lapsia tulevaisuudessa. Ehkä on parempi, että jäät yksin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:58"]
No sitten kannattaisi ottaa realiteetit huomioon. Ikäisilläsi naisilla on hyvin usein lapsia. Jos taas etsiä lapsettomia, he ovat usein nuorempia, mutta haluavat lapsia tulevaisuudessa. Ehkä on parempi, että jäät yksin.
[/quote]
Kiitos äidillisestä huolenpidostasi. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 21:30"]
Tietääpä että ole hyvin pinnallinen mitätön ihminen.
[/quote]
No huh huh taas. Mitä pinnallista siinä on, että haluaa oikean parisuhteen, jossa puoliso ja mahdolliset yhteiset lapset ovat molemmille osapuolille se elämän tärkein asia? Että saa nauttia oman kotinsa rauhasta ilman häiriötekijöitä? Että ei joudu maksamaan asumiskuluja huoneista, joita ei tarvittaisi ilman puolison lapsia?
Yh:t ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja repivät perässään raskasta kuormaa, mutta eihän se mitään onnellista elämää ole, jos kivireki on parkkeerattuna oven eteen jo suhteen alusta asti. Ymmärrän sinua mies ja kaltaisenasi naisena olen sanonut asiasta miehille suoraan. Harva suuttuu, olisivat itsekin usein mieluummin lapsettoman kanssa. En missään nimessä vihaa lapsia, mutta seurustelusuhteissa ne ovat kyllä pelkästään tiellä.
Fiksuahan se on etukäteen miettiä, riitaisia ja sekavia uusperhekuvioita on aivan liikaa. Ymmärrän aloittajaa oikein hyvin, sanot vaan suoraan niinkuin asia on.
On aivan eri asia seurustella ja tutustua ihmiseen jolla ei ole lapsia kuin ottaa kumppani kaikkine lapsineen ja entisine mahdollisine sotkuineen, siinä sitten joutuu ottamaan huomioon exät, mummot ja muut ja jos sattuvat olemaan hankalia niin huonoa voi olla. Ei aina niin hauskaa kun ei voi päättää asioista vaan elämään toisten päätösten mukaan.