Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ajattelusi pään sisäistä puhetta?

Vierailija
07.12.2020 |

Kuulemma on kahdenlaista ajattelua. Toinen on pään sisällä tapahtuvaa puhetta ja toinen on abstraktimpaa. Eri tavalla ajattelevat eivät kuulemma kykene ymmärtämään toisen tapaa ajatella. Itse en kyllä sietäisi jatkuvaa puheen pulputusta päässäni.

Kommentit (585)

Vierailija
581/585 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääni sisällä on erittäin kannustava ja viisas "puhujaääni". Joskus tuntuu että hän on paljon minua itseäni älykkäämpi, mikä on tietysti ristiriitaista, koska kaiketi "hän" on osa minua.

Joskus on tullut mieleen,että jospa vain kyselisin tältä ääneltä, miten pitää elää ja tottelisi sitä.Olisi aika helppoo elämää!

Oletko kovinkin ristiriitainen henkilö? Kun kerran ajattelet noin niin kysäisepä häneltä, kerro mitä hän vastaa.

Vierailija
582/585 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uppoudun mielenkiintoiseen konseptiin ja kun konsepti pyörii mielessä, kuvittelen mielessäni selostavani konseptia jollekulle. Joskus minulla on valkotaulu kuvitelmissa ja piirrän siihen nelikenttiä sun muita diagrammeja avustamaan. näissä kuvitelmissa katson selostavaa minua ulkopuolisena hiljaisena tarkkailijana. Kaikki on kuin unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/585 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus uppoudun mielenkiintoiseen konseptiin ja kun konsepti pyörii mielessä, kuvittelen mielessäni selostavani konseptia jollekulle. Joskus minulla on valkotaulu kuvitelmissa ja piirrän siihen nelikenttiä sun muita diagrammeja avustamaan. näissä kuvitelmissa katson selostavaa minua ulkopuolisena hiljaisena tarkkailijana. Kaikki on kuin unta.

Liittyykö tämä unelmiisi?

Vierailija
584/585 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä unelmiisi?

Kirjaan uppoutuminen on samanlaista, mutta kirjan sijasta objektina on vapaa haaveilu. Joutilas luova tila on pakko olla sitä ennen ja sitä ei voi saada aikaan tahtomalla vaan sen pitää tulla itsestään. Sitä ei voi saada mutta voi asettua alttiiksi sen saapumiselle.

Vierailija
585/585 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan