Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaaminen on outoa

Vierailija
22.04.2014 |

Eikö ole outoa, että osa ihmisistä maalaa naamaansa? Että kävelee tuolla kadulla naamari päässä? Jotenkin ymmärrän paremmin sellaisen afrikkalaisen rituaalisen naamansa maalauksen koska sen on tarkoitus viestittää muille ihmisille jotain mutta mitä länsinainen viestittää? Että täällä olisi pillua tarjolla? Olen helppo, tule kokeilemaan onneasi? Paitsi ettei sitä nyt tarvitse erikseen viestittää. Nainen voi mennä ja kysyä valitsemaltaan mieheltä, että lähdetäänkö panemaan ja 90% miehistä lähtee. Tai voihan se olla harhautus. Jos miehet jahtaavat maalattua naisia, heidän resurssinsa on poissa heidän puolisoiltaan mikä vähentää jälkeläisten selvitysmistodennäköisyyttä ja siten taas parantaa maalattujen naisten tulevien jälkeläisten asemaa. Eli kyse voisi olla naisten välisestä kilpailusta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän nyt ihan omasta puolestani. Mulla on ollut kamala akne ja sen jäljet näkyvät naamassa. Meikkaan piilottaakseni arvet. Ilman meikkiä olen susiruma enkä pidä siitä, että ihmiset tuijottavat monttuja kasvoissani. En kehtaa kulkea ilman meikkiä. Siinä syy miksi meikkaan.

Vierailija
2/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 14:05"]No voi hellanlettas taas, sanokaa vain suoraan: ulkonäkökeskeisyys ahdistaa, ettekä saa meikkaamisesta lisäarvoa, vaan häviätte itseänne kauniimmille/laitetuimmille ja se vtuttaa. Sit pitää tänne purkautua ja lähetellä "kolahtiko"-viestejä. Ei elämä.

Itse meikkaan erittäin harvoin, en jaksa. Ulkonäkökeskeisyys ällöttää, pinnalliset, ulkonäön perässä juoksevat miehet ällöttävät. Silti en vahdi toisten naisten meikkaamisia tai meikkaamattomuuksia. Kukin taaplaa tyylillään. Sitä paitsi kauniita naisia on kiva katella - et kyllä mä tavallaan noita pinnallisia miehiä ymmärränkin.

[/quote]

Amen. Tää oli mun pointti :D Mäkin meikkaan paljon ja voi vaan nauraa noille jotka haukkuu muiden meikkaamista. Kyllä muakin vituttaisi kun muut näyttäis huoliteltulta ja ite en tekis mitään itseni eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te paljon meikkaavat ootte vaan niin pirun huonolla itsetunnolla varustettuja, kun ette voi elää ilman teidän minuutta suojaavaa meikkikerrosta! Ah, on se luonnonkauniina ja terveellä iholla niin helppoa elää! Olen kaunis!

Naiset on usein vain niin turhamaisia feikkeine ja meikkeine, myöntäkää nyt!

Vierailija
4/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:32"]

Te paljon meikkaavat ootte vaan niin pirun huonolla itsetunnolla varustettuja, kun ette voi elää ilman teidän minuutta suojaavaa meikkikerrosta! Ah, on se luonnonkauniina ja terveellä iholla niin helppoa elää! Olen kaunis!

[/quote]

No kiva kun olet kaunis ja on hyvä iho. Itselläni on sinipunaista couperosaa puolet naamasta, silmänaluset violetinsinertävät, huulet lähes värittömät/vähän sinertävänkalpeat, näytän todella sairaalta ilman meikkiä.

Vierailija
5/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siksi te meikkaatte paljon, kun itsetunto ei salli olla ilman. Jos meikkiteollisuutta ei olisi, ihmiset ei edes ajattelisi minkään couperosan olevan VIRHE! Media yhdessä meikkiteollisuuden kanssa on saaneet iskostettua naisiin ja miehiin sen yhden ja ainoan muotin, jossa voi olla kaunis. Ja se muotti tarkoittaa hirveää määrää pakkkelia, varjostuksia, korostuksia, häivytyksiä teko sitä tätä ja tota.

Vierailija
6/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule tuskin ilman mainoksia ja meikkiteollisuutta ihmiset pitäisivät laikukasta ja arpista naamaa kauniina. Kyllä ruma on aina ruma!

Terv. Se aknearpinaama

Vierailija
7/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpinaama mä oon erimieltä :) Sä oot varmasti kaunis! Ei ne arvet rumuutta tee, sen tekee jokin ihan muu.

Vierailija
8/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:52"]Arpinaama mä oon erimieltä :) Sä oot varmasti kaunis! Ei ne arvet rumuutta tee, sen tekee jokin ihan muu.

[/quote]

Näkisit vaan mun naaman. Olen ilman meikkiä rumempi kuin pahin hirviö mistään kauhuleffasta. Kyllä ne ulkoiset tekijät sen rumuuden tekee, ihan oikeasti.

Mutta kiitos kuitenkin kauniista sanoistasi :)

Vierailija
9/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva meikata koska oma mies on heti kimpussa ja ehdottelemassa seksiä. En tietenkään aina itseäni puunaa mutta on mukavaa piristää myös toista. Itsekin tykkään kun mies siistii itsensä ( kampaa tukkansa hyvin, laittaa dödöt ja puhtaat hyvännäköiset vaatteet). Ei kukaan jaksa kattella toista aina pieruverkkareissa naturellina.

itse noudatan kultaista keskitietä. Ei liikaa meikkiä. Vaan sen verran että tulee raikas ja pirteä vaikutelma. Sama myös hajuvesien kanssa. 

Sitä paitsi teen kaiken myös itseni takia. Itsetunto nousee kun tietää ettei näytä juuri heränneeltä.

Vierailija
10/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:23"]

itse noudatan kultaista keskitietä. Ei liikaa meikkiä. Vaan sen verran että tulee raikas ja pirteä vaikutelma. Sama myös hajuvesien kanssa. 

[/quote]

Sotket siis puhtaan ihosi hieromalla siihen jotain töhnää?

Vierailija
11/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:32"]Te paljon meikkaavat ootte vaan niin pirun huonolla itsetunnolla varustettuja, kun ette voi elää ilman teidän minuutta suojaavaa meikkikerrosta! Ah, on se luonnonkauniina ja terveellä iholla niin helppoa elää! Olen kaunis!

[/quote]

Kyllä voin ihan suoraan myöntää, että oon turhamainen. :D Ei siinä oo mitään pahaa.

On myös toista huomioonottavaa pitää itsestään huolta. Olen asiakaspalvelualalla, eikä töihin voi mennä periaatteella "en tarvitse meikkiä kun mulla on hyvä itsetunto!". Kyllä pitää näyttää freshiltä, eikä mennä töihin tukka takussa ja posket punottaen.

Vierailija
12/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:32"]Te paljon meikkaavat ootte vaan niin pirun huonolla itsetunnolla varustettuja, kun ette voi elää ilman teidän minuutta suojaavaa meikkikerrosta! Ah, on se luonnonkauniina ja terveellä iholla niin helppoa elää! Olen kaunis!

[/quote]

Entä sitten? Todellakin olen turhamainen ja lisäksi ihan helvetin pinnallinen. Mitä pahaa siinä on? Anna mun puunata itteäni ja tunkea möhnää naamaan ja lisäkkeitä tiesminne. Tulen siitä itse onnelliseksi, eikös se ole tärkeintä?

Vierailija
13/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä siististi meikkaavana voisin ihmetellä, minkä ihmeen takia jotkut suostuvat kulkemaan kalpean olmin näköisinä ja esim. olemaan asiakaspalvelutyössä naama kiiltävänä, mustin silmänalusin, näppylät loistaen, rasvainen tukka lättänänä? Eikö sen verran voi kunnioittaa itseään ja muita, että edes yrittäisi olla siistin ja asiallisen näköinen? Ei kun mun vaan pitää olla niin naturelli ja siisti ja koska pakkelit on pahasta ja maalatut naiset on huoria. Just.

Jos ei osaa itsestään pitää huolta edes sen verran, että on asiallisen näköinen, en kyllä vakuutuksiani, terveyttäni, hampaitani tai lapsiani mielellään anna tuollaisen ihmisen vastuulle. Etenkin kun nykyään meikit eivät ole elohopeaa, lyijyä ja nokea vaan oikeasti hoitavat ja suojaavat ihoa. Kohtuus toki kaikessa - taitavaa meikkiä ei huomaa meikiksi, ihminen on vaan raikkaamman, pirteämmän ja siistimmän näköinen. Jos ihmisen näkee selvästi meikatuksi, meikki on tehty väärin.

Vierailija
14/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan jaksa meikata ja useimmitenhan meikki näyttää rumalta. Vaikea ymmärtää miksi kauniitkin naiset meikkaa. Omistan mä kyllä pari huulipunaa ja yhden kynsilakan. En myöskään värjää hiuksiani, mutta käytän värikkäitä vaatteita.

Yhtä vaikea on ymmärtää, miksi ihmiset juoksevat muodin perässä. Ja ihan kaikki hajuvedet haisee järkyttävän pahalta, samoin suurin osa dödöistä ja hiustököteistä.

Vierailija
15/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan joka päivä, koska se on kivaa ja minulla ei luonnostaan ole mitään hyviä kasvonpiirteitä.

Mutta en ymmärrä sitä, että meikkaamattomuus on sama kuin huolittelemattomuus. Kyllä meikkaamatonkin ihminen voi kammata hiukset ja pestä naamansa, enkä itse ainakaan odota, että asiakaspalvelija olisi meikattu. Eri asia, jos työ on sellainen, että ei riitä, että näyttää siistiltä, vaan pitää näyttää laitetulta. Mutta muuten en oikein ymmärrä, että miksi tässä tehdään vastakkainasettelua, että joko meikkaa tai näyttää täysin epäsiistiltä. Eikö muka ole olemassa välimuotoa?

Vierailija
16/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, aina sama sota. :D Meikkaa tai ei meikkaa, mitä väliä sillä on jos on itse tyytyväinen?

Vierailija
17/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yleensä ei ole välimuotoa, valitettavasti. Täkäläiset naiset kun on luonnostaan maantienharmaita kalpeita punaläiskänaamoja, joilla paksu taikinamainen ja rasvainen iho, värittömät ripset ja kulmat, pienet silmät ja lattana naama. Meikäläisillä geeneillä vain todella harva on kaunis tai edes siedettävän näköinen luonnostaan. Allekirjoittanut kuuluu juuri tähän ryhmään ja ehostaa siksi itsensä sille siedettävän asteelle päivittäin.

Ruotsalaiset ja norjalaiset naturellit blondit, joilla korkeat poskipäät ja virheetön iho pärjäävät naturelleina, samoin monet Keski- ja Etelä-Eurooppalaiset tummine väreineen. Monet aasialaiset luonnostaan kauniita, samoin latinot. Valitettavasti meille ei näitä samoja geenejä ole suotu - ja siksi täällä onkin tärkeää olle "hyvä työihminen", niinkuin vanha kansa sanoo.

Vierailija
18/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti luonnonkaunis, ei tarvitse meikkiä. Sitä arvostan paljon enemmän kuin feikkaamista.

http://us.cdn281.fansshare.com/photos/models/sm-without-makeup-2066918129.jpg

Vierailija
19/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin just. Mä laitan hiuksiin hennat parin kk:n välein, kerran kuussa laitan kulmiin ja ripsiin kestovärin. Juhliin laitan lisäksi huulipunaa. Käytän kohtuullisesti koruja, hajuvesiä en. Käyn päivittäin suihkussa, eli ei ole rasvaiset hiukset. Pitkät hiukseni laitan nutturalle ja käytän hajutonta dödöä.

Pukeudun siististi, ei ole likaiset / rikkinäiset / kuluneet vaatteet. Mutta minkään muodin perässä en juokse.

Mua ei muiden meikkaaminen häiritse, mutta joskus joku on mulle töksäyttänyt, että voisin vähän meikata, niin erottuisin lestoista! Aha. Oikeesti mä oon tullut siihen tulokseen, että lestoilla on monia ihan hyviäkin juttuja, vaikka en kaikkea sulatakaan. Että ollaanpa sitten lestannäköisiä :D

Vierailija
20/53 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin meikki on jotain aivan käsittämätöntä, että joku on edes keksinyt sen. Haluaa kulkea mössöt naamalla ja varoa. Ei hyväksy sitä, että on rumempi ilman kuin konsteja käyttämällä.

Mutta onhan meikki joskus ihan hyvännäköistä, nyt kun se on keksitty. Ja ei se multa ole pois, jos joku jaksaa meikata. Mutta itse en sitä jaksa enkä onneksi tarvitsekaan meikkiä, oon niin tummapiirteinen. Ripsari ei ripsissäni näy ja iho on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi