Meikkaaminen on outoa
Eikö ole outoa, että osa ihmisistä maalaa naamaansa? Että kävelee tuolla kadulla naamari päässä? Jotenkin ymmärrän paremmin sellaisen afrikkalaisen rituaalisen naamansa maalauksen koska sen on tarkoitus viestittää muille ihmisille jotain mutta mitä länsinainen viestittää? Että täällä olisi pillua tarjolla? Olen helppo, tule kokeilemaan onneasi? Paitsi ettei sitä nyt tarvitse erikseen viestittää. Nainen voi mennä ja kysyä valitsemaltaan mieheltä, että lähdetäänkö panemaan ja 90% miehistä lähtee. Tai voihan se olla harhautus. Jos miehet jahtaavat maalattua naisia, heidän resurssinsa on poissa heidän puolisoiltaan mikä vähentää jälkeläisten selvitysmistodennäköisyyttä ja siten taas parantaa maalattujen naisten tulevien jälkeläisten asemaa. Eli kyse voisi olla naisten välisestä kilpailusta.
Kommentit (53)
Tjaa. Minun sukupolven miehet on tehty muovista, hisuväristä, tekorusketuksesta, geelistä, vahauksesta ja meikkivoiteista. Että en tiedä ikäluokkaasi mutta kenkä on jo toisessa jalassa. Toki avauksesi pointti oli se että naiset saa seksiä mutta miehet ei, siihen nuppivaivaan minulla ei ole koulutusta antaa neuvoa, mutta ammattilaisia löytyy ihan netin haulla, tai sinun ikäistesi ymmärrettävissä olevin termein ehkä Keltaisilta sivuilta.
Minä en ymmärrä tekojuttuja. piste. En ottaisi itselleni mistään hinnasta ja se on minun mielestä jotain niin älytöntä mitä voi olla. Toivoisin voivani olla ihan au naturel, mutta en voi. Siksi ehostaudun kevyesti, mutta niin että minut tunnistaa meikittä samaksi ihmiseksi! Siinä mielessä olen juu ulkonäkökeskeinen.
Onko sinun mielestä ulkonäöstä huoltapitäminen sitä, että käyt kerran kuussa liimaamassa ripsiä ja sulattamassa sinettejä ja maalamassa ruiskulla ihoasi? :D Okei. Minun mielestä se on OUTOA. Minä ajattelen ulkonäön huolenpidolla ennemminkin liikuntaa, ravintoa ja oikeanlaisia kosteustuotteita, kuorintoja ja naamioita.
Kysymykseesi "miten se haittaa teitä", vastaan että se nyt vaan on outoa ja kummallista. MINÄ en vaan voisi laittaa itseeni mitään tekoa (lukuunottamatta nyt sitä puuteria ja ripsiväriä :D ). Ja sekin vielä, kun nuo jatkeet näkee AINA. Niitä ei missään nimessä kukaan luule sinun oikeiksi ripsiksi. :) Tai no saattaahan joku, mutta itse kyllä näen mikä on tekoa.
numero 3
Numero kolme taitaa olla tarpeeksi nuori tietämään kaiken. Oi niitä aikoja.
Numero kolme puhuu OMASTA kokemuksestaan, urpo
Jatkeita ei näe jos ne on laitettu hyvällä, ammattitaitoisella kampaajalla. Ja ripsien pidennykset ovat yhtä tekoa kuin sinun ripsivärisi, ei kukaan luule sinunkaan ripsistä että ne ovat täysin laittamattomat? :)
Jatkeet näkee AINA! Ripsienpidennykset näkee AINA! kolahtiko?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:21"]Minä meikkaan lähes päivittäin, ja olen aseksuaali, joten kohdallani ei oikein tuo miesten viekotteluselitys käy. Meikkaan vain, koska nautin kaikesta kauneudesta, ja haluan olla niin kaunis kuin mahdollista. Samasta syystä kuin pukeudunkin hyvin (oman tyylitajuni mukaan). Se on itseilmaisua vaan.
[/quote]
Jos nautit kauneudesta, niin miksi vedät maalit naamaan kun ethän sinä itse niitä näe?
Minustakin (jatkuvasti) meikkaaminen on outoa. Juhlahetkiin se sopii. Vielä oudompaa on se, että nykyaikana asia on ihmisten mielissä kääntynyt jopa niin päin, että se joka EI meikkaa, on outo. Ihan kuin se olisi jokin naisihmisen normaalitila, että kuljetaan pakkelit naamalla ripset pidennettyinä jne. Mikä määrä rahaakin noihin palaa. Moni ei voi käydä edes lähi-Siwassa ilman maalikerrosta lärvissään.
Itse en kylläkään yhdistäisi meikkaamista seksiin, kuten ap tekee. Minulle päivittäinen meikkaaminen ei edusta halukkuutta seksiin, vaan jonkinlaista mielen typeryyttä tai laumasieluisuutta, moni tekee niin vain kuuluakseen siihen "normaaliin" pakkelinaamajengiin.
Itse en meikkaa koskaan esim. töihin mennessä. Tästä olen kuullut kommenttia mm. että on epäkohteliasta olla meikkaamatta. En ymmärrä lainkaan, mitä epäkohteliasta siinä on, jos siisti ja puhdas ihminen ei vaan halua käyttää vähiä rahojaan meikkeihin ja herätä pakkeloinnin takia aikaisemmin.
Onko aloittaja "Navetasta päivää!" ???
No voi hellanlettas taas, sanokaa vain suoraan: ulkonäkökeskeisyys ahdistaa, ettekä saa meikkaamisesta lisäarvoa, vaan häviätte itseänne kauniimmille/laitetuimmille ja se vtuttaa. Sit pitää tänne purkautua ja lähetellä "kolahtiko"-viestejä. Ei elämä.
Itse meikkaan erittäin harvoin, en jaksa. Ulkonäkökeskeisyys ällöttää, pinnalliset, ulkonäön perässä juoksevat miehet ällöttävät. Silti en vahdi toisten naisten meikkaamisia tai meikkaamattomuuksia. Kukin taaplaa tyylillään. Sitä paitsi kauniita naisia on kiva katella - et kyllä mä tavallaan noita pinnallisia miehiä ymmärränkin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:21"]Minä meikkaan lähes päivittäin, ja olen aseksuaali, joten kohdallani ei oikein tuo miesten viekotteluselitys käy. Meikkaan vain, koska nautin kaikesta kauneudesta, ja haluan olla niin kaunis kuin mahdollista. Samasta syystä kuin pukeudunkin hyvin (oman tyylitajuni mukaan). Se on itseilmaisua vaan.
[/quote]
Jos nautit kauneudesta, niin miksi vedät maalit naamaan kun ethän sinä itse niitä näe?
[/quote]
Tuottaakseni iloa muille ja ilmaistakseni itseäni ja mielialaani. Samaa teen vaatetuksella, vaikken sitäkään itse juurikaan näe vaan muut. Minä ajattelen olevani oma elävä taideteokseni tietyllä tapaa ;-)
"kuten ap tekee. Minulle päivittäinen meikkaaminen ei edusta halukkuutta seksiin, vaan jonkinlaista mielen typeryyttä tai laumasieluisuutta, moni tekee niin vain kuuluakseen siihen "normaaliin" pakkelinaamajengiin."
Meilä toisinpäin, taidan olla ainoa työpaikallani joka meikkaa, eli meikkaaminen ei ainakaan laumasieluisuutta ole. Miehiä täällä suurin osa onkin, 2 naista koko talossa minun lisäksi ja he eivät meikkaa ja pukeutuvat farkkuihin ja t-paitaan. Itse tykkään vähän erilaisesta tyylistä ja siksi meikkaan ja pukeudun värikkäämmin ja näyttävämmin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:18"]
[/quote]
[/quote]
Tuottaakseni iloa muille ja ilmaistakseni itseäni ja mielialaani. Samaa teen vaatetuksella, vaikken sitäkään itse juurikaan näe vaan muut. Minä ajattelen olevani oma elävä taideteokseni tietyllä tapaa ;-)
"kuten ap tekee. Minulle päivittäinen meikkaaminen ei edusta halukkuutta seksiin, vaan jonkinlaista mielen typeryyttä tai laumasieluisuutta, moni tekee niin vain kuuluakseen siihen "normaaliin" pakkelinaamajengiin."
Meilä toisinpäin, taidan olla ainoa työpaikallani joka meikkaa, eli meikkaaminen ei ainakaan laumasieluisuutta ole. Miehiä täällä suurin osa onkin, 2 naista koko talossa minun lisäksi ja he eivät meikkaa ja pukeutuvat farkkuihin ja t-paitaan. Itse tykkään vähän erilaisesta tyylistä ja siksi meikkaan ja pukeudun värikkäämmin ja näyttävämmin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:29"]Minä meikkaan myös (nykyään hyvin kevyesti) ja olen ahdistunut meikeistä :D Siis siitä, että itseään pitää "muuttaa" nimenomaan värjäämällä tai häivyttämällä tai taivuttamalla tai millä tahansa :D Ennen meikkasin paljonkin, nykyään vaan saadakseni ihon tasaiseksi ja silmiä hiukan "avattua".. On se outoa. Miksei miehet samalla tavalla meikkaa? Miksi naisille on koodattu geeneihin meikkaamisen pakko?? :D Itse näytän suht samalta pestessäni maalit naamalta ja voin olla myös ilman ehostusta. Tiedän naisia, joita ei ikipäivänä uskoisi samaksi ihmiseksi, sillä meikillä on vaan tehty niin ihmeitä.
En ymmärrä MITÄÄN tekoa, kuten hiukset, ripset, kynnet, rusketus. Puhumattakaan leikkauksista tai pistoista. Miksi nykyään ollaan niin helvetin pinnallisia ja miksi menestyäkseen tarvitsee mennä ulkonäön suhteen äärimmäisyyksiin?
Miehet kyllä myös vetävät asioita överiksi, kuten salilla käymisen oheistuotteet, lihakseen pistettävät myrkyt! Tiedän monia ´, jotka näitä aineita käyttävät! Sairasta. Mutta kun pitää näyttää mahdollisimman hyvältä, lihaksikkaalta ja upealta. Viis veisataan mitä se myrkky tekee sisäelimille tai syöpäriskit tai se, millainen elämä vanhana on tiedossa.
Inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa :D
[/quote]
Aika ristiriitaista. Itse meikkaat, koska haluat tasaisen ihon ja avata silmiä.. Sekin sitten pitäisi lasketaa ulkonäkökeskeiseksi.
Huvittaa, että vähän meikkaajat kritisoivat ulkonäöstään huolta pitäviä. :) Voitteko kertoa miten se haittaa teitä? Mulla on pidennystä ripsissä ja hiuksissa ja oon tyytyväinen. Ei tulis mieleenkään kritisoida niitä jotka eivät viitsi laittautua.