Meikkaaminen on outoa
Eikö ole outoa, että osa ihmisistä maalaa naamaansa? Että kävelee tuolla kadulla naamari päässä? Jotenkin ymmärrän paremmin sellaisen afrikkalaisen rituaalisen naamansa maalauksen koska sen on tarkoitus viestittää muille ihmisille jotain mutta mitä länsinainen viestittää? Että täällä olisi pillua tarjolla? Olen helppo, tule kokeilemaan onneasi? Paitsi ettei sitä nyt tarvitse erikseen viestittää. Nainen voi mennä ja kysyä valitsemaltaan mieheltä, että lähdetäänkö panemaan ja 90% miehistä lähtee. Tai voihan se olla harhautus. Jos miehet jahtaavat maalattua naisia, heidän resurssinsa on poissa heidän puolisoiltaan mikä vähentää jälkeläisten selvitysmistodennäköisyyttä ja siten taas parantaa maalattujen naisten tulevien jälkeläisten asemaa. Eli kyse voisi olla naisten välisestä kilpailusta.
Kommentit (53)
Muakin kyllä enemmän ihmetyttää nainen, joka antaa finnien ja tummien silmänalusten paistaa kuin nainen, joka on meikannut pahimmat ihon virheet piiloon ja korostanut hyviä puoliaan. Meikkaava nainen on uskottavampi myös työelämässä, poislukien toki huonot suttumeikit tai vahvat sotamaalaukset. Miettikääpä nyt vaikka bisnesneuvottelua käyvä tai esitelmää pitävä nainen, jolla on leuassa punainen finni, otsa kiiltää ja silmänaluset näyttävät siltä, ettei ole nukkunut kuukauteen... Ihmetyttäisi tosin myös kaupan kanssa, joka näyttäisi tuolta.
Ne naiset, jotka eivät meikkaa, vetoavat yleensä siihen, että he hyväksyvät itsensä luonnonkauniina. Ihanko oikeasti nämä ihmiset eivät tee MITÄÄN parannellakseen ulkonäköään? Jos harjaa hiuksia tai poistaa ihokarvoja, niin tekee sitä tismalleen samaa kuin meikkaavakin: yrittää muokata ulkonäöstään parempaa kuin se oikeasti on. Se siitä luonnonkauneudesta.
Aika naurettavaa sitä paitsi tulla ihmettelemään, miten meikkaaminen on tyhmää ja turhaa ja mainita, kuinka itse vaan käy suihkussa ja harjaa hiukset -ja paljastaa sitten sivulauseessa, kuinka onneksi on tummat ripset ja hyvä iho! Useimmat meistä kun meikkaavat juuri siksi, että on huono iho, vaaleat kulmat ja ripset jne. ja ilman meikkiä olisi paljon rumempi. Vähän sama, kun tulisi invalidien keskustelupalstalle ihmettelemään, miten tyhmää on liikkua pyörätuolilla kun itse ainakin laitan aamulla vaan kengät jalkaaan ja kävelen monta kilsaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:45"]Muakin kyllä enemmän ihmetyttää nainen, joka antaa finnien ja tummien silmänalusten paistaa kuin nainen, joka on meikannut pahimmat ihon virheet piiloon ja korostanut hyviä puoliaan. Meikkaava nainen on uskottavampi myös työelämässä, poislukien toki huonot suttumeikit tai vahvat sotamaalaukset. Miettikääpä nyt vaikka bisnesneuvottelua käyvä tai esitelmää pitävä nainen, jolla on leuassa punainen finni, otsa kiiltää ja silmänaluset näyttävät siltä, ettei ole nukkunut kuukauteen... Ihmetyttäisi tosin myös kaupan kanssa, joka näyttäisi tuolta.
.
[/quote]
Se näyttäisi oudolta koska meikistä on tullut uusi normaali mutta mitään syytä sille ei ole. Jos kaikki lopettaisivat meikkaamisen, niin emme ihmettelisi yhtään meikkaamattomia ihmisiä.
Muakin kyllä enemmän ihmetyttää mies, joka antaa finnien ja tummien silmänalusten paistaa kuin mies, joka on meikannut pahimmat ihon virheet piiloon ja korostanut hyviä puoliaan. Meikkaava mies on uskottavampi myös työelämässä, poislukien toki huonot suttumeikit tai vahvat sotamaalaukset. Miettikääpä nyt vaikka bisnesneuvottelua käyvä tai esitelmää pitävä mies, jolla on leuassa punainen finni, otsa kiiltää ja silmänaluset näyttävät siltä, ettei ole nukkunut kuukauteen... Ihmetyttäisi tosin myös kaupan kanssa, joka näyttäisi tuolta.
Ne miehet, jotka eivät meikkaa, vetoavat yleensä siihen, että he hyväksyvät itsensä luonnonkomeina. Ihanko oikeasti nämä ihmiset eivät tee MITÄÄN parannellakseen ulkonäköään? Jos harjaa hiuksia tai poistaa ihokarvoja, niin tekee sitä tismalleen samaa kuin meikkaavakin: yrittää muokata ulkonäöstään parempaa kuin se oikeasti on. Se siitä luonnonkomeudesta.
meikkaan, koskan en todellakaan ole luonnonkaunis:
mustat silmänaluset (perinnölliset, eivät väsymystä) värittömät kulmat, värittömät ripset, kiiltävä seka-iho. anteeksi vain, jos huono itsetuntoni häiritsee mutta en todellakaan pysty kävelemään pää pystyssä luonnontilassa..
mielestäni meikittömyys antaa epäsiistin, välinpitämättömän vaikutelman! sopii vain uskovaisille vanhoillepiioille & rastapäisille hippiäideille. ei ole naista, jota sipaus ripsiväriä ei kaunistaisi!
mutta entäpä minä sitten; kärsin voimakkaasta punastelusta ja meikki on minulle keino selviytyä mm. työstäni. Sain mm. paniikkikohtauksia ja pelkäsin sos.tilanteita kunnes löysin todella peittävät aineet. Sen jälkeen oireeni helpottivat. Sanomattakin on selvää että meikkaan siis joka päivä enkä aio tuntea siitä syyllisyyttä.
meikkaaminen on paljon tärkeämpää kuin tää paskaämmien turha spekulointi täällä. Kaatukoon netti ja turhat lässytykset ja koko av-palsta.
......... ehostaminen jatkuu, vaikka netti kaatus, se siitä ! muistakaa tää FAKTA.
"Samoin minä siististi meikkaavana voisin ihmetellä, minkä ihmeen takia jotkut suostuvat kulkemaan kalpean olmin näköisinä ja esim. olemaan asiakaspalvelutyössä naama kiiltävänä, mustin silmänalusin, näppylät loistaen, rasvainen tukka lättänänä? Eikö sen verran voi kunnioittaa itseään ja muita, että edes yrittäisi olla siistin ja asiallisen näköinen? Ei kun mun vaan pitää olla niin naturelli ja siisti ja koska pakkelit on pahasta ja maalatut naiset on huoria. Jus"
:DD Ootpas sä hauska. Se, että mulla ei ole tekohiuksia, ripsiä ja kynsiä, ja etten meikkaa kuin h*ora, tekee minusta epäsiistin? :D Ja JOS en meikkaa, olen saletisti käymättä viiteen viikkoon suihkussa ja vaatteeni ovat rikki ja olen epäsiisti? Mietitääs uudelleen, rakas.
Kyllä mun mielestä on noloa, että naiset on niin tekoa joka puolelta. Moni mies on ihmetellyt ja nauranut, kun ovat baarista pokanneet hyvännäköisen naisen, joka aamulla vierestä herättyään näyttääkin meikittä ihan hirviöltä! Ymmärrän sen, että parhaita puolia korostetaan ja EHOSTETAAN. En ymmärrä sitä, että meikillä tehdään joku aivan tunnistamaton ihminen. Ei, se ei ole minulta pois, mutta minä kammoksun sellaisia naisia! On muutenkin aivan käsittämätöntä miten itsetunto voi olla jostain tekohiuksista tai ripsistä kiinni. Voiko se oikeasti olla? Miksi niin moni nainen häpeää omaa luonnontilaansa?
Ei voi ymmärtää ei..
Ainiin "kalpean olmin näköisenä" saa muuten naamaan väriä (suojakerroin ON) auringosta ympäri vuoden, kun pakkelikerros ei estä auringonsäteiden ruskettavaa vaikutusta <3 häpeä sinä aurinkopuuteri-pelle ;)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:45"]
Muakin kyllä enemmän ihmetyttää nainen, joka antaa finnien ja tummien silmänalusten paistaa kuin nainen, joka on meikannut pahimmat ihon virheet piiloon ja korostanut hyviä puoliaan. Meikkaava nainen on uskottavampi myös työelämässä, poislukien toki huonot suttumeikit tai vahvat sotamaalaukset. Miettikääpä nyt vaikka bisnesneuvottelua käyvä tai esitelmää pitävä nainen, jolla on leuassa punainen finni, otsa kiiltää ja silmänaluset näyttävät siltä, ettei ole nukkunut kuukauteen... Ihmetyttäisi tosin myös kaupan kanssa, joka näyttäisi tuolta.
Ne naiset, jotka eivät meikkaa, vetoavat yleensä siihen, että he hyväksyvät itsensä luonnonkauniina. Ihanko oikeasti nämä ihmiset eivät tee MITÄÄN parannellakseen ulkonäköään? Jos harjaa hiuksia tai poistaa ihokarvoja, niin tekee sitä tismalleen samaa kuin meikkaavakin: yrittää muokata ulkonäöstään parempaa kuin se oikeasti on. Se siitä luonnonkauneudesta.
[/quote]
Jotkut eivät halua peittää finnejään/ihoaan meikillä, koska se pahentaisi jo olemassa olevia näppyjä ja saisi uusia aikaiseksi. Mulla on tällainen koulukaveri: hänellä on lievää aknea ja punoittavia finnejä mutta tulee silti joka päivä kouluun täysin ilman meikkiä! Hän ei nolostele ihoaan lainkaan vaan on aina rohkeasti sellainen kuin on. Itselläni on aina muutama finni naamassa ja kouluun peitän ne aina. Samalla ihailen, miten joku osaakin olla niin itsevarma finneistä huolimatta!
MEIKKIKERROS SUOJAA IHOA SAASTEILTA ja auringolta (meikkivoiteissa ja -puutereissa mm. suojakertoimet) ja näinollen ehkäisee vanhenemista, paljas iho kerää kaikki saasteet ihoon päivän mittaan josta ne ehtivät mennä verenkiertoon. Siksi meikkaamaton iho näyttää jo luonnontilassa yleensä laikukkaalta ja ryppyisemmältä kuin meikattu, ja pintaverisuonet kärsivät ja nousevat näkyvästi ihon pintaan. Meikin kanssa ei saisi nukkua yötä koska ne saasteet ehtivät mennä meikkikerroksen pinnasta ihoon siinä ajassa, siksi on tärkeä pestä meikki kunnolla pois ennen nukkumaan menoa.
Ilman meikkiä tunnen itseni alastomaksi, tosin meikkini on usein ns. nudemeikki eli ihon sävyyn sulautuva kuulas meikkivoide, kevyet rajaukset, ripsiväri, siistit kulmakarvat, poskipäissä vain hiemaan nuden-vaalearoosanväristä poskipunaa ja nudenvärinen huulikiilto. Tarvittaessa peitevoidetta tai ihon sävyistä luomiväriä. Monet eivät siis edes tajua että minulla on meikki naamassa! :D
Hahahah :D Vai että meikki iholla tekeekin hyvää! No muiden ihoista en voi mennä takuuseen tietenkään, mutta omani on pirun hyvässä kunnossa, kun en käytä meikkiä ja voitelen sen asianmukaisilla (ilmaston huomioonottavilla) tuotteilla aamuin illoin. Käytän suojakertoimia sisältäviä voiteita (niitä on omat kesälle ja talvelle) ja erikseen yövoiteita. Ei ole finnejä, ei laikkuja, ei punaisuutta ei mitään! Iho on hyvässä kunnossa ja erittäin hyvän värinen! Jos alkaisin jotain meikkiä tähän lätkimään, niin aivan varmasti voisin samalla heittää hyvästit kauniille iholleni!
Meikkivoide ja puuteri sulaa iholle mössöksi kaiken kosteusvoiteen, ihon luontaisen rasvan ja ilmansaasteiden kanssa, ah miten suojaavaa :)
Niin joo ja
Huulivoiteissa käytän myös suojakertoimellista versiota.
Mä meikkaan niin etten näytä meikatulta. En korosta mitään liikaa, piilotan ihon virheet. Ilman meikkiä mä näytän epäsiistiltä ja suorastaan siltä kun olisin sairas, ellen ole sitten nukkunut kunnon yöunia ja näytä levänneeltä (=arkena ei mahdollista). Ymmärrän niitä siis jotka maalaa naamaansa. Tässäkin on se kultainen keskitie, tosi idioottimaista yleistää että meikkaavilla olisi huono itsetunto.
viestitän meikilläni että "joojoo, tiedän olevani ruma ja punanaamainen, mutta huomaat kai, että olen sentäs yrittänyt tehdä asialle jotain, olen normaali ja kiva ihminen". Ilman meikkiä naamani viestin voisi tulkita olevan jotain sellaista kuin " olen mt ongelmainen ja haista vittu".
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 22:39"]
MEIKKIKERROS SUOJAA IHOA SAASTEILTA ja auringolta (meikkivoiteissa ja -puutereissa mm. suojakertoimet) ja näinollen ehkäisee vanhenemista, paljas iho kerää kaikki saasteet ihoon päivän mittaan josta ne ehtivät mennä verenkiertoon. Siksi meikkaamaton iho näyttää jo luonnontilassa yleensä laikukkaalta ja ryppyisemmältä kuin meikattu, ja pintaverisuonet kärsivät ja nousevat näkyvästi ihon pintaan. Meikin kanssa ei saisi nukkua yötä koska ne saasteet ehtivät mennä meikkikerroksen pinnasta ihoon siinä ajassa, siksi on tärkeä pestä meikki kunnolla pois ennen nukkumaan menoa.
[/quote]
Mistä lähtien saasteet ovat menneet ihon läpi verenkiertoon? Taitaa olla tätä kosmetiikkateollisuuden omaa lääketiedettä.
Voi kuule, jos mulla ois hyvä iho, voisin olla paljon enemmän meikittä "ihmisten ilmoilla". Itselläni on myös "aknearpia", tosin pinnallisia punertavia vain onneksi. Kyllä, huono ihoni alentaa merkitsevästi itsetuntoani. Voin lähteä ulos muuten ilman meikkiä, mutta meikkivoidetta laitan aina edes vähän, koska häpeän arpiani.
Ne, joilla on ollut aina hyvä iho, eivät voi ymmärtää, miten paskan olon finnit voivat aiheuttaa. Suorastaan itseinhoa huonoina päivinä.
Sitten kun ihoni on tasaisemman värinen poskista niin voin kyllä olla mieluusti meikittäkin.
Minä meikkaan lähes päivittäin, ja olen aseksuaali, joten kohdallani ei oikein tuo miesten viekotteluselitys käy. Meikkaan vain, koska nautin kaikesta kauneudesta, ja haluan olla niin kaunis kuin mahdollista. Samasta syystä kuin pukeudunkin hyvin (oman tyylitajuni mukaan). Se on itseilmaisua vaan.
Minä meikkaan myös (nykyään hyvin kevyesti) ja olen ahdistunut meikeistä :D Siis siitä, että itseään pitää "muuttaa" nimenomaan värjäämällä tai häivyttämällä tai taivuttamalla tai millä tahansa :D Ennen meikkasin paljonkin, nykyään vaan saadakseni ihon tasaiseksi ja silmiä hiukan "avattua".. On se outoa. Miksei miehet samalla tavalla meikkaa? Miksi naisille on koodattu geeneihin meikkaamisen pakko?? :D Itse näytän suht samalta pestessäni maalit naamalta ja voin olla myös ilman ehostusta. Tiedän naisia, joita ei ikipäivänä uskoisi samaksi ihmiseksi, sillä meikillä on vaan tehty niin ihmeitä.
En ymmärrä MITÄÄN tekoa, kuten hiukset, ripset, kynnet, rusketus. Puhumattakaan leikkauksista tai pistoista. Miksi nykyään ollaan niin helvetin pinnallisia ja miksi menestyäkseen tarvitsee mennä ulkonäön suhteen äärimmäisyyksiin?
Miehet kyllä myös vetävät asioita överiksi, kuten salilla käymisen oheistuotteet, lihakseen pistettävät myrkyt! Tiedän monia ´, jotka näitä aineita käyttävät! Sairasta. Mutta kun pitää näyttää mahdollisimman hyvältä, lihaksikkaalta ja upealta. Viis veisataan mitä se myrkky tekee sisäelimille tai syöpäriskit tai se, millainen elämä vanhana on tiedossa.
Inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa :D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:06"]
Jos ei osaa itsestään pitää huolta edes sen verran, että on asiallisen näköinen, en kyllä vakuutuksiani, terveyttäni, hampaitani tai lapsiani mielellään anna tuollaisen ihmisen vastuulle. Etenkin kun nykyään meikit eivät ole elohopeaa, lyijyä ja nokea vaan oikeasti hoitavat ja suojaavat ihoa. Kohtuus toki kaikessa - taitavaa meikkiä ei huomaa meikiksi, ihminen on vaan raikkaamman, pirteämmän ja siistimmän näköinen. Jos ihmisen näkee selvästi meikatuksi, meikki on tehty väärin.
[/quote]
Tässä on arvot kohdillaan!