Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:n ansiosta kyllä huomaa

Vierailija
22.04.2014 |

miten epäsuosittu sitä onkaan. :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:22"]

Mikään ei ole Facebookissa niin ärsyttävää kuin ihmiset, jotka eivät koskaan päivitä mitään vaan odottavat vain toisten päivityksiä. Menee hermo tälläisiin.

[/quote]Niin, eihän meillä kellään ole mitään tekemistä siellä fb:ssä, jos kaikki vaan odottavat jonkun muun päivittävän eivätkä itse laita mitään.

Tähän se on vähän mennytkin ainakin mun vähillä kavereilla, kaikki kirjoittavat nykyisin aika harvoin, monesti ei ole päiväkausiin kellään yhtään mitään, parhaina päivinä ehkä kaksi uutista yhteensä.

Eli mun kantilta katsottuna fb on jo kuollut.

Mutta täytyy tunnustaa etten enää juuri koskaan laita itsekään mitään. Ja miksi? No siksi että elämäni (masentuneen) on aika hiljaista ja yksitoikkoista, mitään hienoja tapahtumia ja menoja ei koskaan ole, ja silloin kun vielä laitoin, eivät asiani/kuvani ketään kiinnostaneet.

Kun katselin sitä aikajanaani taaksepäin, ja vuoden ajalta ehkä kahdessa päivityksessä kahdestakymmenestä oli yksi peukku, minua alkoi niin vaan hävettää. Ja synttärionnittelujakin ehkä kaksi, profiili- ja kansi- ym. kuvissa ei minkäänlaisia peukkuja tai kommentteja...

Joten olisin varmaan jo poistanut koko tilin, jollen vain kävisi katsomassa mitä sukulaisille kuuluu ja paikkakunnalla tapahtuu, ilman jäisin näitäkin tietoja paitsi.

Voihan se toki olla että syy on osin ihan facebookin itsensä, kun sehän on lakannut toimittamasta ei-suosittuja päivityksiä toisten uutisiin ja oletusarvoisesti jakaa vain "useimmat" jollei käyttäjä ole valinnut sitten "vain tärkeimmät" tai "kaikki".

Lisäksi olen huomannut ettei mulla pääsivulla uutisissa näy edes kaikkien niiden tapahtumat joita olen merkinnyt "läheisiksi kavereiksi", vaan mun pitää erikseen avata se läheisten kaverien ryhmä, ja siihen en esim. matkapuhelinversiossa (jota eniten käytän) pääse ollenkaan. 

Olen sitten joskus käynyt tsekkaamassa heidän seinänsä, mutta sielläkään eivät näy kaikki tapahtumat, joten ilmeisesti paljon on jäänyt näkemättä.

Pitäis kai jaksaa muuttaa nuo kaverit läheisten ryhmästä tavalliseen, mutta auttaisko sitten sekään joidenkin kohdalla. Joskus olen miettinyt että ehkä olen itse heille blokattuna näkyvistä, ja siksi  fb ei katso tarpeelliseksi mulle uutisia toimittaa.

Vierailija
2/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facebookissa lähinnä siksi että saisin tietoa opiskeluryhmän asioista, en ole tehnyt yhtään päivitystä enkä peukuta ketään. Jos joku vetää siitä jotain johtopäätöksiä niin voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän facen ilme iskee suoraan ihmisen omaan tajuntaan sekä elämään. Jo se millaisen kuvan lataa itsestään kertoo paljon. Jos se esittää jotain muuta, koiraa, kissaa tai sarjakuvahahmoa, voi heti päätellä että tuossa ihmissessä on jotain outoa. Hän ei ole sinu itsensä kanssa.

Samoin päivitykset kertovat enemmän ihmisen mielen laadusta kuin itse siitä mistä päivitys kertoo. Siitä pitääkö ihminen elämääns merkittävänä, onko kiva yleensä elää, vaan onko täm vain mälsä typerä paikka jossa on pakko olla.

Se kaikki on kuin sielun peili, joka läpivalaisee ihmisen tarkemmin kuin mitä hän ehkä itse edes tajuaa.

Vierailija
4/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan sitten ennätys. Minä menin jossain vaiheessa faceen, mutta enpä saanut ikinä yhtään kaveria. Ei niitä ole live-elämässäkään, mistä niitä sitten somessakaan tulisi. Vuoden päästä otin tarpeettoman facebook tilini pois. Opin läksyni, että sosiaalinen media ei vaan ole meitä epäsosiaalisia erakkoja varten ;-)

Vierailija
5/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Itsellänikin n.140 "kaveria", joista ehkä 10 on kontaktissa. Ihan parhaimmillaankin peukuttelemassa korkeintaan 35. Harva kirjoittaa mitään.

Vierailija
6/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:14"]

Näin on. Itsellänikin n.140 "kaveria", joista ehkä 10 on kontaktissa. Ihan parhaimmillaankin peukuttelemassa korkeintaan 35. Harva kirjoittaa mitään.

[/quote]heh he, mulla tuo luku on alle likemmäs kymmentä kuin kahtakymmentä. Mikä sulla olisi se suurin tapahtuma mille peukutetaan paljon?

ap

Vierailija
7/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja entäs sitten kun ei ole kymmentä kaveria? Eikä kukaan peukuttele?

Just, epäsuosittu ja 35 tykkäystä...

Vierailija
8/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta syy on itsessäni, ei niissä muissa...

Vierailija
9/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni juuri kertoi minulle, että on myös pahoillaan ettei hänestä ns. tykätä fb:ssä. Ihmisen päivitykset on joka päivä: Huomenta! Kohta päivällisen tekoon! Ja öitä! oikeasti noista sitten pitäisi joka päivä tykätä, ei aina jaksa. Omilla päivityksilläkin voi olla siis osuutta, ei välttämättä mutta mahdollisesti.

Vierailija
10/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:29"]

Ystäväni juuri kertoi minulle, että on myös pahoillaan ettei hänestä ns. tykätä fb:ssä. Ihmisen päivitykset on joka päivä: Huomenta! Kohta päivällisen tekoon! Ja öitä! oikeasti noista sitten pitäisi joka päivä tykätä, ei aina jaksa. Omilla päivityksilläkin voi olla siis osuutta, ei välttämättä mutta mahdollisesti.

[/quote]No mulla ei kyllä tuollaisia ole.

Parempi tosiaan vaan käydä kerta viikkoon siellä, jos sitäkään.

ap

Vierailija
11/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiemmin oikein käyttänytkään fb:tä, nyt kun olen alkanut niin eipä mitään hauskaa tossakaan.

ap lisää.

Vierailija
12/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten erilaisesti ihmiset suhtautuvat. Olen ollut vuosia fb:ssa, enkä juurikaan kirjoittele sinne mitään itsestäni, enkä laita kuvia.  Tykkään lukea, mitä muut päivittävät ja jakavat.

Vierailija
13/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:34"]

Jännää, miten erilaisesti ihmiset suhtautuvat. Olen ollut vuosia fb:ssa, enkä juurikaan kirjoittele sinne mitään itsestäni, enkä laita kuvia.  Tykkään lukea, mitä muut päivittävät ja jakavat.

[/quote]

Niinpä :) Itse pudotan kaverilistoiltani tuollaiset urkkijat pois.

Vierailija
14/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn naamakirjassa kerran tai pari viikossa, rykäsen sarjatulella peukkuja kaikille joiden päivitykset näkyy (en aina edes lue niitä) ja tarkistan sähköpostiviestit.  Kaikille on selvää, että minä en mitään päivitä, ei mulla riitä mielenkiinto sellaiseen. Mun ruuanlaitot ja työssäkäynnit ja jumpat ja vessassa käymiset ei eroa normikansalaisen elämästä niin että niistä tarvitsisi raportoida.

Niin nyt. Näitä hemmetin haasteita tukkii ovista ja ikkunoista. Mihinkään en osallistu, ja ärsyttää tommonen ahdistelu. 

Että jos joku kaveri ei peukuta eikä tykkää, mutta on livenä kuitenkin aivan ystävällinen ja kiinnostunut, niin se johtuu siitä että aika paljon on meitäkin jotka vaan ei osaa orientoitua siihen maailmaan eikä nähdä sitä kuitenkaan sellaisena henkilökohtaisena vuorovaikutuksena.

Vierailija
15/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb on hiljentynyt todella paljon.

Vierailija
16/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:33"]

ap

[/quote]

No millaisia on? Tykkäämiset ei välttämättä kerro _sinun_ suosiostasi vaan _päivityksesi_ suosiosta. Itse tykkään mm: 

- hauskoista/yllättävistä anekdooteista

- mustasta huumorista

- hyvistä uutisista

- asioista, jotka ovat aidosti ilahduttaneet päivityksen tekijää...

Ei siis mikään kisa siitä, kuka on suosituin... Mutta ehkä hiukan siitä, että kuka osaa ilmaista arjen sattumukset ym. hauskalla tavalla.

Vierailija
17/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuokaan oikein selitä.

Olen näppärä havainnoija ja kirjoittaja, jonka päivityksillä on paljon suosioita muissa yhteyksissä mutta kavereideni silmille tehdyt päivitykset eivät saa tykkäyksiä.[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:45"]

ap

[/quote]

No millaisia on? Tykkäämiset ei välttämättä kerro _sinun_ suosiostasi vaan _päivityksesi_ suosiosta. Itse tykkään mm: 

- mustasta huumorista

- hyvistä uutisista

Ei siis mikään kisa siitä, kuka on suosituin... Mutta ehkä hiukan siitä, että kuka osaa ilmaista arjen sattumukset ym. hauskalla tavalla.

[/quote]

Vierailija
18/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:45"]

ap

[/quote]

- mustasta huumorista

- hyvistä uutisista

[/quote]niin ehkä olenkin liian pikkutarkka. Pitäs olla varmaan vapaampi.

ap

Vierailija
19/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Näin on ja sitten on niitä, joista on kuvia edestä ja takaa ja profiilikuva vaihtuu päivittäin. Meitä on moneen junaan...

Vierailija
20/31 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa tärkeä tekijä on aktiivisuus. Jos päivität kerran kuukaudessa tilaasi, etkä silloinkaan mitään ihmeellistä, niin ei ihme ettei niistä tykätä. Tai toinen ääripää että päivität tilaasi liikaa, eli laitat 20 kuvaa kissastasi ja lapsestasi ja raportoit jokaisen kauppa ja vessareissun plus huomenet ja hyvät yöt. Jos päivität liikaa 'tylsiä' asioita, ei kukaan kohta jaksa lukea päivityksiäsi ollenkaan, ihan sama mitä päivität.

Koita päivittää kerran päivässä - kahdessa jotain. Kiinnitä huomiota kielioppiin ja mielenkiintoiseen kirjoitustyyliin. Älä raiskaa päivitystä usealla hymiöllä. Äläkä erottele lauseita kolmella... pisteellä... se on rasittavaa lukea... Jos jaat kuvia, huolehdi että kuvat ovat selkeitä, valoisia ja teräviä, muokkaa niitä mahdollisuuksien mukaan (jo pieni valotuksen, kontrastin ja lämpötilan muokkaaminen tekee kuvasta mielenkiintoisemman). Jos kuvaat itseäsi, ota kuvat eri paikoissa, eri vaatteet päällä, eri asennoissa, eri ilmeillä, erilaisella meikillä ja hiustyylillä. Sama juttu kissaa tai lasta kuvatessa. Ketään ei kiinnosta nähdä 500 kertaa vuodessa kissaasi istumassa siinä ikkunalaudalla. Älä jankkaa samoista asioista liikaa (esimerkkinä "24 päivää etelän matkaan!!!" "21 päivää etelän matkaan!!" "19 päivää etelän matkaan, tänään ostettiin matkalaukut kaikille!" "18 päivää reissuun <3" "koska reissuun on enää 16 päivää, taidan lähteä shoppailemaan lomavaatteita" jne) koska jokaisella menee siihen hermo. Karu totuus on, että sinä olet ainoa kuka sitä reissua todella odottaa.

Tässäpä nyt muutama mieleen tullut asia.