Tammivauvat 2015 <3
Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.
Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu.
Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)
Ihanaa, olo on onnellinen <3
anita, la 2.1
Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D
Kommentit (550)
Laitoin myös pyynnön tuonne suljetulle osastolle, vaikka olis mulle tää avoinkin kelvannut. :)
Syvin pahoitteluni Mishulle. :'(
Heippa vaan minunkin puolestani! Olen seurannut keskustelua jo pitemmän aikaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi liittyä mukaan, kun näytätte tuonne suljetulle osastolle siirtyvän. Täällä odotellaan kolmatta lasta. Laitoin pyynnön tuonne suljetulle, siellä sitten lisää omaa napaa.
Mä en osaa löytää tota ryhmää :( Kun eikös sen pitäis löytyä kun vaan kirjottaa sinne ylös hakukenttään sen nimen?
Havu mulla on ollu koko ajan poikaolo, mutta kumpi vaan sieltä voi tulla ja saa tulla :)
Varpunen 17+1
Täältäkin isot pahoittelut Mishulle! :'( Ja paljon voimia jatkoon!
Laitoin myös pyynnön suljetulle puolelle vaikkei mua haitannut täälläkään kirjotella.:)
Hei, laitoin liittymis pyynnön tuonen suljettuun keskusteluun. Olen taustailijana seurannut tätä ryhmää ihan alusta asti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella :) Kolmatta odotan :)
Hei vaan,
Täälläkin mukaan tarjoituisi yksi tammimamma. Toinen lapsi on tulossa, esikoinen täyttää syksyllä 5-vuotta. Ikää minulla on jo 40, joten ihan helpoimmasta päästä tämä raskaus ei ole ollut niin alkuun saattamiseltaan kuin jatkoltaakaan. Nyt on viikkoja kasassa 17+2, joten ehkä tässä alkaa pikkuhiljaa uskomaan siihe, että saisimme nyytin tammikuussa syliin.
Olen seurannut taustalla teidän kirjoitteluja. Vaikutatte tosi mukavalle ryhmälle. Toivottavasti vielä mahtuu mukaan?! Laitoin pyynnön myös suljettuun keskusteluun. Lupaan jatkossa kirjoitella aktiivisesti :-)
- Ninnupinnu, 17+2
Eikun jaa :D hidas sytytys mulla. Luulin että puhutte nyt suljetusta ryhmästä facessa. Mutta joo siis nyt oon lähettäny pyynnön :)
Moikka, mäkin lähetin pyynnön ryhmään liittymisestä. Yritän aktivoitua heti kun rakenneultra (ja pahin jännitys) ensi viikolla on ohi :)
Moi, täällä vielä yksi taustalta palstaa seuraillut tammimamma ilmoittautuu! Laitoin pyynnön suljetulle! :)
Heippa! Vielä yksi alusta asti taustalla seurannut haluaisi mukaan suljettuun ryhmään. En ole uskaltanut kirjoitella aikaisemmin, kun edellisestä raskaudesta on niin huonot kokemukset, eikä tämä nykyinenkään ihan helposti ole tähän pisteeseen edennyt. Puoliväli on ylitetty, mutta vieläkään ei uskalla luottaa täysin siihen, että tammikuussa meitä voisi olla kolme.
Tammitoive 22+1
Minäkin laitoin pyynnön suljettuun ryhmään :) vaikka ihan luvattoman laiskasti tännekin tullut kirjoiteltua. Käyn kyllä lukaisemassa muiden kuulumisia melkein päivittäin.
Ihan hyvin tälläkin puolen kirjoitella voisin - sensijaan facen puolelle en halua koska anonyymiys ryhmänkin kesken on mieluisampaa..
Vähän laiskana olen ollut muutenkin, oikei mitään ei jaksaisi tehdä eikä energisestä keskiraskaudesta voi oikein puhua. Enemmänkin puhkua. Rautaahan neuvolantäti käski syömään ja verenpaineetkin on aikas matalat (98/52) Maha pullahti esillepari viikkoa sitten ja nyt kun sitä ei peittele, ei voi olla puhisemattakaan sen kanssa ;) Ja sitä painoakin on tullut jo 5kg ja se kyllä tuntuu kropassa. Liikuntaa jaksan kyllä harrastaa sen pari kertaa viikossa mitä treeneissä olen ennenkin käynyt mutta kaiken omaehtoisen (varsinkin portaiden kävelyn) voisin jättää pois. Ja nälkä mokoma vaivaa mutta ei vatsa vedä kerrallaan kuin vähän ja siksi tulee syötyä pieniä määriä vähän väliä.
Hienosti sitä kuvitteli voivansa välttää turhaa syömistä raskausaikana ihan tahdonvoimalla, samoin kuin liikkuvansa ihan himona vielä pienen masun kanssa muttamutta ;D näinhän sitä taas kävi..
Mishulle vielä surussaan syvä osanotto :( ei voi oikein uskoakaan kuinka mahdottoman kurjasti voi elämä kohdella.. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
Mihmi 19+2
Uaah taas kone näytti kyntensä ja yhtäpötköö tuli teksti vaikka entteriä kuinka koetin painaa :(
Moi taas pitkästä aikaa! En ole ehtinyt kiireiltäni täällä käymään, mutta nyt luin monta sivua putkeen kaikkea mitä muille on tässä välissä kuulunut. Kauhea suru Sladynxilla ja Mishulla, ei toivoisi kenellekkään tuollaista :( Toivon teille vaan kaikkea hyvää tulevaisuuteen... Myös LMC:lla raskaita nuo pääkivut..Meinasin joskus aikaa sitten lohdutella, että varmaan hormonaalisia nuo, kun itsellänikin oli helteellä, mutta että jouduit sitten ihan sairaalaan toivstuvasti :S
Laiton pyynnön myös suljettuun ryhmään. Oma olo on ollut nyt elokuun tosi hyvä ja normaali energiatasoltaan, ja olen alkanut tuntemaan liikkeitä. Ei kyllä mitään lievää kuplintaa/hipaisuja vaan hieman kun ilma pyörisi suolistossa tai joku tönäisisi mahaa kevyesti. Iltaisin selällään maatessa ja rauhassa istuessa sen tuntee ja erityisesti jos makaan mahallani. En osaa kyllä kuvata, miksi sen vaan tietää, että se on liikettä, eikä mitään orastavaa vatsatautia :D Tunne on vaan erilainen kestoltaan ja sijainniltaan. Mutta sellaista tänne näin lyhyesti, lisää suljetussa ryhmässä :)
Poppis 19+2
Moikka, uusille tervetuloa mukaan. Laitoin myös pyynnön suljetun ryhmän puolelle.
(.) Töissä ollaan nyt kokeilemassa normaalia arkea. Nyt ei juuri satu päähän, vähän vaan tuntuu sellainen pikkuruinen jomotus jossain takaraivossa. Jos tällaisena pysyy niin ei hätää. Koko viimeisen 9vrk olen vaan maannut, katsellut telkkaria, hiipinyt vessan ja jääkaapin väliä sekä koettanut parhaani mukaan olla edes jollain tasolla siedettävä äiti... Katsotaan päivä kerrallaan mitä tästä tulee. Onneksi tunnen liikeitä jo kunnolla pitkin päivää, niiden tsemppaamana jaksan tätä.
Nyt ei ehdi muuta, mukavaa syysviikkoa kaikille!
LMC ja Muru-Veijari rv18+3
Heippa! Liitynpä minäkin tähän joukkoon, laitoin myös pyynnön suljettuun ryhmään. Odotan nyt toista muksua viikoilla 19+5. Esikoinen täytti juuri vuoden eli aika pienellä ikäerolla mennään :) mutta se ei haittaa, koska se olikin toiveena.
Alkuraskauden vointi oli aivan karmaiseva, väsymys ja kuvotus tuntui kestävän ikuisuuden. Päivät meni ihan sumussa, mutta jotenkin onnistuin tuon esikon hoitamaan. Huh, siitä onneksi selvittiin ja sen jälkeen olo onkin ollut ihan hyvä paitsi nyt viimeisen viikon ajan minua on vaivannut aivan tolkuton väsymys..:( voi olla että hemoglobiini on päässyt taas laskemaan, kun se alkuraskaudessa tippui kun elin lähestulkoon pelkillä riisinuudeleilla :O
Onko muita, joilla ei tämä keskiraskaus olekaan niin energistä aikaa kuin "pitäisi"? Ensimmäistä odottaessani olin suurin piirtein alusta loppuun elämäni kunnossa ja hehkuin omastakin mielestä elinvoimaa, hiukset oli tuuheat ja iho hyvä. Nyt olen kuin erämaan kuivunu orava, tukka lähtee päästä ja olen niin väsyneen näköinen, kuin en olisi nukkunut viikkokausiin vaikka viimekin yönäkin sain nukkua melkein 12 tunnin yöunet. Mutta niin se kai menee, ettei kahta samanlaista raskautta ole olemassakaan.. Ja toki tuo esikkokin verottaa jaksamista, kun ei ihan samalla tavalla voi vaan loikoilla kuin ekaa odottaessa. Päivät kyllä menee tuon vilkkaan pojan perässä juostessa :)
Mutta tämmöinen valitusvirsi tällä kertaa.. Toivottavasti jaksoitte lukea :)
-Onnellisin 19+5
Täällä vielä yksi tammikuinen joka vasta rakenneultran jälkeen uskaltautui ettimään kaltaisiaan :) Laitoin liittymispyynnön suljettuun ryhmään.
Ikää meillä molemmilla vanhemmilla 30, esikoista odotellaan Kymenlaaksossa ja la 8.1.
- minttzu & papu 21+4
Onnellisin: ensinnäkin tervetuloa mukaan! :) Vanhan kansan mukaan teille on tulossa satavarmasti tyttö! :D Sen mukaan poikaraskaudessa äiti on kaunis ja kukkea ja kaikkea ihanaa, mutta tyttövauva ikäänkuin imee kaiken sen kauneuden ja hehkun itseensä! :D
Ja tervetuloa Minttzulle myös! Kun saatte kutsua suljetulle osastolle, niin tulkaa sinne, kun keskustelu on nyt tainnut aikalailla siirtyä sinne puolelle. :)
Moikka, täälläkin yksi taustalla seurannut uskaltautuu mukaan. Laitoin pyynnön suljettuun ryhmään
-Marimi 18+5
Hei vaan pitkästä aikaa! Miekin laitoin kutsua suljetulle jos vielä mukaan pääsee :)
Hei kaikki, jälleen yksi uusi tulokas ilmoittautuu! Olen aika ummikko foorumeille kirjoittelussa mutta olen seurannut tätä ketjua alusta asti ja jutteluistanne on tullut kovin tärkeitä :) Odottajia ei lähipiirissä tällä hetkellä ole, taisi edellinen vauva-aalto hiljetä juuri ennen tätä omaa odotusta... Olisi kovin mukava liittyä myös tuohon suljettuun ryhmään, että saisi seurailla kuulumisianne jatkossakin ja toki osallistua itsekin keskusteluun!
Kohta 31-vuotias ensisynnyttäjä täällä siis, taustajoukoissa tsemppaavat aviomies ja koira. Ensi viikon rakenneultraa kovasti odotetaan! Lisää sitten siellä suljetussa ryhmässä jos mukaan pääsee :)
Ennea 19+6