Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomaalainen mies on joillekin kateuden aihe?

29.07.2006 |

Minä olen onnellisesti naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, ja jotkut suomalaiset naiset kadehtivat minua. Heidän käyttäytymisensä viestii selvästi, että mieheni on heistä jotain tavattoman erityistä ja hienoa. Toiset jopa puhuvat omasta Suomi-ukostaan väheksyväst verratessaan häntä minun mieheeni.

Selventäkää minulle, miksi porukka käyttäytyy näin!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen kuitenkin sitä mieltä, että pidempään parisuhteeseen eivät suuret kulttuurierot sovi. Samasta kulttuurista tulevat osaavat lukea toisiaan ja jakavat usein samantyyppisen koulutuksen ja arvot.

Meillä on muutama tuttavapariskunta, joiden toinen osapuoli on suomalainen ja toinen jostain aivan muualta, esim. Afrikasta tai Kaukoidästä. Onhan heidän liitoissaan haasteita, mutta aika hyvin he ovat niistä selvinneet. Se vaatii heiltä perinpohjaista toisen kulttuuriin tutustumista ja sen piirteiden hyväksymistä.

Minä ja mieheni olemme kuitenkin molemmat länsimaista kotoisin, joten kulttuurimme eivät ole niin kamalan erilaisia. Toki tiettyjä eroja on, mutta persoonina meillä on sellainen sielujen synkka, että suhteemme on kuin yksityinen, omalaatuinen pesä kahden jossain määrin erilaisen kulttuurin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla