Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ulkomaalainen mies on joillekin kateuden aihe?

29.07.2006 |

Minä olen onnellisesti naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, ja jotkut suomalaiset naiset kadehtivat minua. Heidän käyttäytymisensä viestii selvästi, että mieheni on heistä jotain tavattoman erityistä ja hienoa. Toiset jopa puhuvat omasta Suomi-ukostaan väheksyväst verratessaan häntä minun mieheeni.

Selventäkää minulle, miksi porukka käyttäytyy näin!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihmisen hyvyyteen vaikuta minkä maan passi tällä on.

Vierailija
2/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siksi, että se sama (tai samanlainen) asia/esine/mies/kissa/koira/auto halutaan itsellekin (ja pois siltä alkuperäiseltä haltialta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut taas toisaalta mä halusin sen suomi-ukon enkä mitään muuta.

Vierailija
4/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua, koska tosi asiassa ovat rasisteja ja säälivät sinua mokkakikkelisi takia.

Vierailija
5/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotan kuitenkin hyväntahtoisen vitsailun katkeruuden pilkahduksista, joita selvästi on nähtävissä joidenkin puheissa ja tyylissä kohdata minut ja mieheni.

Vierailija
6/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sinua, koska tosi asiassa ovat rasisteja ja säälivät sinua mokkakikkelisi takia.

Hauskinta tässä kuitenkin on se, että mies on ihan valkoihoinen.

Vierailija
7/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs_Starlight:

Erotan kuitenkin hyväntahtoisen vitsailun katkeruuden pilkahduksista, joita selvästi on nähtävissä joidenkin puheissa ja tyylissä kohdata minut ja mieheni.

Olet sinäkin nyt varmaan asiaa miettinyt...

Kysymykseesi vastaisin, että en ole ikinä havainnut mitään kateutta ulkomaalaisesta miehestä. Eipä se etninen tausta anna mitään syytä vielä kateuteen... Onhan noita kusipäisiä ulkkareitakin ihan riittävästi.

Ettei vaan olisi ap:llä omaa kuivitelmaa... :D

Vierailija
8/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ulkomaalainen ei voi olla VALKOIHOINEN???????????????

Vierailija
9/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä on eksoottista ja ihanaa, kun mies on ulkomaalainen. Ei tämä ole omaa kuvitelmaani, vaan pitkällisen seurannan aikaansaama päätelmä. Tosin mies on myös mukiinmenevän näköinen ja menestyvä, voihan silläkin olla osansa.

Vierailija
10/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs_Starlight:

Tosin mies on myös mukiinmenevän näköinen ja menestyvä, voihan silläkin olla osansa.

Jos minä olisin varma, että joku on kateellinen miehestäni, olettaisin sen johtuvan juuri tuosta, enkä todellakaan siitä, että hän ei ole suomalainen!

10

Vierailija
11/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minä olisin varma, että joku on kateellinen miehestäni, olettaisin sen johtuvan juuri tuosta, enkä todellakaan siitä, että hän ei ole suomalainen!

10

että on helpompi ihastella ääneen toisen kansallisuutta eikä esim. menestystä työelämässä?

Vierailija
12/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ulkomalainen mies ja tietyn tyyppisiltä ihmisiltä aina kuuluu tuollaista vitsailua, esim. eihän nämä meidän suomi-pojat osaa käyttäytyä ollenkaan jne. Mutta siis kateutta en ole huomannut. Ehkä he kadehtisivat miestäsi vaikka hän olisi suomalainenkin.

Vierailija
13/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen ulkomaalaisen puolison. Tämä pätee myös miehiin. Eikä nyt siis tietenkään koska kaikkia suomalaisia jos joku nyt heti ymmärtää väärin vaan tämä ilmiö on siis lisääntymäänpäin.

Jothuisikohan siitä että me suomalaiset ollaan jo niin kovin pitkään oltu ns sisäsiittoisia ja olisi jo aika saada joukkoomme jotakin uutta?

Itselläni ei ole mitään suomalaisia miehiä vastaan mutta mielummin seurustelen ulkomaalaisen kanssa. Suomalaisen kanssa se yhteiselo ei vain ole yhtä miten sen nyt sanoisi- antoisaa.

Vierailija
14/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on aihe vapaa, eikös niin. Kun täällä pohditaan välillä miesten perskarvojen mittoja, niin eikö sitten tällaista asiaa?

Vierailija
15/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin suomalaiset kaljamahat...

Vierailija
16/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ettei osa tuosta olisi vain tapa ilmaista, että " hyväksyvät" miehesi taustan. Ovat korostuneen kiinnostuneita ja kehuvat häntä sitä enemmän mitä enemmän hänestä kerrot. Itse kohtasin tätä.

Osa meni aivan puhtaan uteliaisuuden piikkiin. Tuskinpa kukaan silkkaa ulkomaisuutta kadehtii, kiinnostunut voi olla ilman kateuttakin.

Vierailija
17/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs_Starlight:

Minulla myös ulkomaalainen mies, menestynyt ja komea yhtä lailla. Ihmetyttää, miten oikein MONI ihminen olisi niin katkera ja kateellinen, että se noin selvästi olisi havaittavissa :)

Taitaa olla ap:n omaa toiveajattelua. Vähän eriskummallinen avaus.

Vierailija
18/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti vaihtaisi ulkomaalaiseen mieheen, vaikka ulkomaalaisia tuttavaia meillä on paljonkin. Nautin yhteisestä saumattomasti sujuvasta kielestä ja keskustelusta, kultturierot ovat jo perheiden kesken riittävän suuria jne. Joten voin vain vastata, en todellakaan tiedä. Ehkä tuttavasi ajattelevat, että teillä on varmaan aika vaikeaa, kun olette eri kulttuureista ja yrittävät löytää mahdolliset hyvät puolet ja piirteet miehestäsi ja mollaavat omiaan, jotta tilanne tuntuisi tasapuolisemmalta. Että ymmärtäisit, että ei ne suomalaisetkaan miehet aina niin helppoja ole.

Vierailija
19/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla myös ulkomaalainen mies, menestynyt ja komea yhtä lailla. Ihmetyttää, miten oikein MONI ihminen olisi niin katkera ja kateellinen, että se noin selvästi olisi havaittavissa :)

mielestäni en kyllä ole missään sanonut, että MONI käyttäytyisi noin. Eivät kaikki todellakaan käyttäydy, mutta JOTKUT käyttäytyvät. En nyt ole laskenut kuinka moni, mutta kyllä noita tapauksia tulee vastaan säännöllisesti.

Joku kysyi miehen kansallisuudesta. En taida kuitenkaan huudella sitä täällä.

Vierailija
20/21 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin sitä mieltä, että pidempään parisuhteeseen eivät suuret kulttuurierot sovi. Samasta kulttuurista tulevat osaavat lukea toisiaan ja jakavat usein samantyyppisen koulutuksen ja arvot. Toisaalta - jos edustaisin elämässä lentokoneen odotushalli -tyyppistä ihmiskuvaa (samaan ihmistyyppiin voi tutustua lähes kaikissa automainoksissa, vrt. Soneran projektipäällikkö) - olisi luultavasti aivan sama minkä valtion lentokentältä tai holiday club-hotellista mirkkuni pokaisin.

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin Roman Schatz -tyyppinen suomalaisuudesta narisija. Samaan antikliimaksiin pääsee kun lukee yhdeksän astetta -lehteä. Toisaalta, jos jonkun elämänsisällöksi riittää toisen kulttuurin arvostelu, niin olkoon sitten niin.