Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää olla typin asiakkaana

Vierailija
06.12.2020 |

Hän koittaa nyt pakottaa kehitysvammaisten työtoimintaan mua. Olen kieltäytynyt tästä kunniasta satoja kertoja silti tulee viikoittain puheluita että pitää mennä. Mun hermot ei enää kestä oon päättäny olla vastaamatta mihkään silläkään uhalla etten saa työttömyyskorvausta joka on säälittävä 200€!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön voi hakea opiskeleen mihin haluaa, ei kannata sanoo työkkäris mitään siitä-yrittävät estää. kun aloitat opiskelun vain katkaiset asiakkuuden ja työttömyystuen maksatuksen , ja haet jo ajois opintotuen ettei katkea rahat

hyväs lykys saat töitä ja ammatin

Vierailija
42/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene kehitysvammaisten kanssa puuhastelemaan yhtään mitään, vaikka olen mt-kuntoutuja. Vaihtoehdot ovat työ tai eläke.

Tuttu on ollut 10 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Yllätys, yllätys, ei ole kuntoutunut, mutta hei, jaksaa, jaksaa.

Miksi ei ole kuntoutunut? Onko kyse siitä että on yritetty selvitä terapialla, vaikka lääkehoito olisi tarpeen, tai jopa sähköhoito?

Syö lääkkeitä, mutta ei tehoa. Sähköhoidosta en tiedä, mutta en itsekään suostu siihen, koska voi mennä muisti. Terapiaan on varaa vain harvoilla ja valituilla. Mut kuntouttavaa on tarjolla kaikille, halukkaille ja haluttomille.

Älä mene siihen sähköhoitoon. Muisti ei ole ainoa asia. Voi tulla myös persoonallisuusmuutoksia ja loogisen päättelykyvyn heikkenemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuntoudu 10 vuodessa, tuskin kuntoutuu koskaan

Mutta silti vaan pitävät tuonkin tyypin typissä

Vierailija
44/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä nimitellä meitä kuntouttavassa käyviä kehitysvammaisiksi. Meillä monilla on pitkiä työuria ja paljon koulutusta. Pätkätöissä olen työpaikoilla nähnyt monenlaista tallaajaa, pahoja psykopaattejakin. Miten ihmeessä selviytyisit työpaikan ihmissuhteissa jos et edes "kehitysvammaisten" pajalla. 

Vierailija
45/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuntoudu 10 vuodessa, tuskin kuntoutuu koskaan

Mutta silti vaan pitävät tuonkin tyypin typissä

Tuossa tapauksessa ongelmana on varmaan ollut se että lääkitystä ei ole saatu kohdalleen

Tai työtehtävät liian vaativia

Vierailija
46/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeetä nimitellä meitä kuntouttavassa käyviä kehitysvammaisiksi. Meillä monilla on pitkiä työuria ja paljon koulutusta. Pätkätöissä olen työpaikoilla nähnyt monenlaista tallaajaa, pahoja psykopaattejakin. Miten ihmeessä selviytyisit työpaikan ihmissuhteissa jos et edes "kehitysvammaisten" pajalla. 

Ei kaikki kuntouttavassa ole kehitysvammaisia mutta muilla tavoin ongelmaisia ovat. Sielä on alkoholismia, mt-ongelmaa, laiskuutta, eristäytyneisyyttä ym johon on puututtava ihan ankarinkin keinoin

Vierailija
47/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on vastikkeellista. Lait on sieltä eduskunnasta säädetty ja TE-toimiston virkailijat toimiin sen mukaan. Et sinä ole missään erityisasemassa. Jos et saa työtä tai opiskelupaikkaa niin velvollisuutesi on osallisua kuntouttavaan pitkäaikaistyöttömänä niin kuin kaikilla muillakin. Sehän keskeytyy heti jos pääset työhön tai opiskelemaan niin ettei se mikään vankila ole. Koko ajan voi silti töitäkin hakea. 

Vierailija
48/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene kehitysvammaisten kanssa puuhastelemaan yhtään mitään, vaikka olen mt-kuntoutuja. Vaihtoehdot ovat työ tai eläke.

Tuttu on ollut 10 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa. Yllätys, yllätys, ei ole kuntoutunut, mutta hei, jaksaa, jaksaa.

Miksi ei ole kuntoutunut? Onko kyse siitä että on yritetty selvitä terapialla, vaikka lääkehoito olisi tarpeen, tai jopa sähköhoito?

Syö lääkkeitä, mutta ei tehoa. Sähköhoidosta en tiedä, mutta en itsekään suostu siihen, koska voi mennä muisti. Terapiaan on varaa vain harvoilla ja valituilla. Mut kuntouttavaa on tarjolla kaikille, halukkaille ja haluttomille.

Onko siihen sähköhoitoon vaikea päästä?  Mitäköhän pitäis sanoo lääkärille?          Pääseekö ilman lääkäriä jotenkin sinne , haluiais sanoa lääkärille mitään.

Voiko se nostaa älykkyyttä vai vain tuhota sitä?

Vierailija
49/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kuntouttavassa ole kehitysvammaisia mutta muilla tavoin ongelmaisia ovat. Sielä on alkoholismia, mt-ongelmaa, laiskuutta, eristäytyneisyyttä ym johon on puututtava ihan ankarinkin keinoin

Näitä ongelmia voi tulla kenelle tahansa eikä ne katso sosioekonomista statusta. 

Vierailija
50/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele oikeinkirjoitusta.

Esimerkiksi pilkun käyttö puuttuu aivan kokonaan.

Vierailija
51/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, opettele oikeinkirjoitusta.

Esimerkiksi pilkun käyttö puuttuu aivan kokonaan.

älä viitsi takertua lillukan varsiin

Vierailija
52/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä nimitellyt ketään, totesin vain, että en ole menossa kuntouttavaan kehitysvammaisten kanssa, enkä pidä sanaa kehitysvammainen nimittelynä. Ihan perhepiirissä on kehitysvammainen henkilö, joten kokemusta on ihan tarpeeksi ja juuri siksi en halua kehitysvammaisten kanssa olla tekemisissä enempää. En jaksa.

Vierailija
53/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aika typpiin reilu vkon päästä. Jo nyt ahdistaa ja pelottaa.

Vierailija
54/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni aika typpiin reilu vkon päästä. Jo nyt ahdistaa ja pelottaa.

Älä mene oikeesti ne tuhoaa sun elämänilon. Niin kävi mulle kun sanoi etten ole opiskelukelpoinen vaan vammaisten pajalle töihin suoraan kyllä se masentaa.

Vierailija
55/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asiasi on niin hyvin ap mitä uskot ja olet todella opiskelukykyinen niin ollos hyvä ja siirry opiskelemaan, paperit ulos ja sitä kautta työelämään. 

Vierailija
56/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mun yli ei kävellä ja kytätä ku jotain keharia heiluttelemassa banaania toimintakeskuksella. Aion haastaa tän virkailijan kohta oikeuteen kunnianloukkaamisesta siinä oli kuule työkkärin akkakin kuuntelemassa kun mua haukuttiin.!

Heiluttelemassa banaania:D. Anteeksi, mutta tämä piirtyi verkkokalvolle.

Vierailija
57/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihmisiä on monista eri syistä kuntouttavassa työtoiminnassa. Kaikki ei todellakaan ole mitään kehitysvammaisia. Lähipiirissäni eräs kova hyvässä asemassa ollut, korkeakoulutettu uraihminen koki burnoutin ja pahan masennuksen ja pitkän sairasloman jälkeen siirtyi kuntouttavaan työtoimintaan. Nieli ylpeytensä, vaikka alkuun oli vaikeaa. Oli kuntouttavassa puolisen vuotta ja samaa matkaa vointinsa parantui huomattavasti. Alkuun oli ihan muutaman tunnin viikossa. Kuntoutui lopulta niin hyvin, että nyt tekee omaa alaansa vastaavaa töitä täyttä viikkoa, jo useamman vuoden ajan. Sanoo, että aiemmin piti kuntouttavan työtoiminnan porukkaa rupusakkina mutta jälkikäteen on tajunnut että se pelasti hänen elämänsä. 

Vierailija
58/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kyllä outo logiikka.

Vierailija
59/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen patalaiska kotona, mutten kyllä usko miten tämä persoonallisuuspiirre saadaan kuositettua poiis jossain arbeit macht frei- ruuvinpussituspajalla. Missä laissa lukee, että kuntouttava on laiskuutta varten?

Vierailija
60/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita kuntouttavan työt. paikkoja paljonkin. miksi et voi valita mihin menet?