Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää olla typin asiakkaana

Vierailija
06.12.2020 |

Hän koittaa nyt pakottaa kehitysvammaisten työtoimintaan mua. Olen kieltäytynyt tästä kunniasta satoja kertoja silti tulee viikoittain puheluita että pitää mennä. Mun hermot ei enää kestä oon päättäny olla vastaamatta mihkään silläkään uhalla etten saa työttömyyskorvausta joka on säälittävä 200€!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan oman numeron enkä anna sitä hänelle tai kenellekään te toimistossa. Olen hakenut normaalin opiskelupaikan joten enntodellakaan tarvitse mitään tuollaista kohtelua. Otin loukkauksena tuon sanokaa vain olevani herkkä mutta miettikääpä omalle kohdalle. Jos teitä koitettais väkisin laittaa vammaisten työpajalle alihankkijoiksi vailla koulutusta. Ja samalla sanotaan että ette ole edes opiskelukelpoinen. Mulla ei ole mitään estettä opiskella!

Vierailija
2/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää. Oletko itse siis kehitysvammainen?  Mikä on typ? Miksi työkkärikorvaus on vain 200e? Kuka pakottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yrittivät ihan samaa 2000-luvulla. Sinne ei tosiaan kannata ei-keharin mennä, sekoaa pää.

Pyydä, että siirtävät sinut tulottomaksi.

Vierailija
4/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laitoin ylemmäs että EN OLE mikään vammainen. Ja mut on pakotettu tohon älyttömään kiusanteko piiriin typpiin kelan toimesta. Eivät voineet odottaa että haen kouluun! Hain Salpaukseen merkonomiksi joten en mene ikinä mihkään työpajalle pilipali hommiin

Vierailija
5/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ihmisten kiusaamista ja kyykyttämistä tulee todella arvoton olo. Otan osaa jos joku joutuu näiden kiusattavaksi. Itse lopetin vastaamisen heille ja sanoin että en ole mikään erityistä tukea tarvitseva pöllö.

Vierailija
6/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, AP. Tiedän, miten paljon sinua ottaa päähän. En osaa sanoa mitään lohduttavaa. Olen itse ollut vähän vastaavanlaisessa tilanteessa (eikä k-vammaa löydy). Tiedä se, että sinulla on vertaistukea ja kohtalotovereita. Olet fiksu ja kykenevä ihminen. Toivottavasti tänne purkautuminen auttaa edes vähän.

Vierailija
7/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voi sanoa, että hei, sun voimavarat ei riitä kiinnostavan alan opintoihin, mutta sellaiseen häsellykseen riittää, missä lähtee v*tutuksen voimasta tukka päästä?

Vierailija
8/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan aika kokemus olla 2000-luvulla tuollaisessa kuntouttavassa pari kuukautta, jossa kaikki muut olivat edunvalvonnassa olevia ke hareita, paitsi minä. En suosittele kellekään. Lähdin sieltä lopulta ennen kuin tulin hulluksi. Kaikki kunnia siis heille ihmisinä, mutta ei todellakaan täyspäisen paikka.

Vierailija
9/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi sanoa, että hei, sun voimavarat ei riitä kiinnostavan alan opintoihin, mutta sellaiseen häsellykseen riittää, missä lähtee v*tutuksen voimasta tukka päästä?

Näin mulle sanoi sossu täti jolloin oli työkkärin nainen tietokoneen ruudulla livelähetyksenä kun oli aktivointisuunnitelman teko. Kerroin että haen opiskelemaan mielenkiintoni mukaan merkonomiksi ja sitten täti sanoi että EI ET VOI HAKEA ET OLE OPISKELUKELPOINEN sinun täytyy ensin mennä kuntouttavaan ja sitten suurimpana tähtäimenä on opiskelu. Öööö anteeksi mitä eikö nuorille yleensä ammattikouluun hakeminen ole se normaalein tapa ?? Päästä kiinni siihen arkeen mitä muut yleensä elää eikä mitään kuntouttavaa tuolta istumalta

Vierailija
10/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen tarpeeksi tiukka ja sanoin ihan suoraan päin naamaa että mua ette saa sinne vaikka henki lähtisi! Ja siinä samassa yritti saada mua työttömien terveystarkastuksen ja hänelle sossu tädille olisi pitänyt luovuttaa mun terveystiedot , tuli todella haukuttu olo mulle

Vierailija
11/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan ketään pakoteta mihinkään eikä varsinkaan terveitä keha reiden kanssa hommiin. Minä sanoin heti kättelyssä etten tule nyt enkä jatkossa menemään työkokeiluihin enkä vammaispajoille.

Vierailija
12/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän luettuani en kummastele miksi ihmiset inhoaa sossutanttoja

Vierailija
13/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella millä paikkakunnalla asut AP?

Vierailija
14/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota, täälläkin on monet kertoneet, että on saanut työ- tai opiskelupaikan, mutta sitä ei TE-tanttojen mielestä pitäisi ottaa vastaan vaan pitäisi mennä kuntouttavaan. Todella kummallista ja ilkeätä asiakasta kohtaan. Hyvä, AP, että pidät puolesi. 

Vierailija
15/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä iloinen kokemus Päijäthämeessä. Sossu virkailijan mielestä en ole opiskelukykyinen :) haistakoon homeen

Vierailija
16/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän aloitan opiskelun enkä mee mihinkään orjatyöhön IKINÄ

Vierailija
17/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se virkailija sen tietää, onko joku opiskelukykyinen. Parempi mennä kouluun ainakin yrittämään. 

Vierailija
18/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa taas, virkailija sanoi näin ilman mitään lääkärin tutkimuksiakaan suoralta kädeltä etten kykene muka kouluun. Suututtaa toi kohtelu kuin joku lapatossu

Vierailija
19/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella et ole opiskelukykyinen? Käytätkö päihteitä? 

Vierailija
20/65 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sammuttaa kännykkä ensi viikolla ja vaihtaa numero:)