Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi siviilien tarvitsee harrastaa laskuvarjohyppelyä?

Vierailija
20.04.2014 |

Ymmärrän, että sotilaspuolella laskuvarjohyppytaito voi olla tarpeen, mutta miksi tavallisen ihmisen pitää ottaa sellaisia riskejä? Miksi perheellinen ihminen harrastaa ylipäätään mitään äärilajia? Ihmistä ei ole luotu linnuksi.

Laittakaa niitä miinuksia, mutta älkää tapattako itseänne jossain radoilla tai vastaavissa paikoissa. Tavallisissa onnettomuuksissa kuolee riittävästi ihmisiä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:23"]

Sukeltaminen, lentäminen ja laskuvarjohypyt ovat tilastollisesti turvallisia lajeja. Harvemmin niissä ihmisiä kuolee. Milloinkahan on edellisen kerran kuollut laskuvarjohyppääjä, muistaako kukaan? Pienkoneonnettomuuksia on kylläkin sattunut viime vuosina paljon.

Moottoripyöräily on vaarallista, samoin kaikki autoilu ym. Liikenteessä kuolee ihmisiä tosi paljon. Jos haluaa kuolla, se tapahtuu paljon todennäköisemmin liikenteessä kuin sukeltamalla tai laskuvarjohyppäämällä ;) samoin kesällä ja varsinkin juhannuksena järvessä uinti on todella riskialtista, miksei juhannuksen viettoa kielletä? ;)

[/quote]

Viimeksi tänä keväällä kuoli Yhdysvalloissa hyppääjä, koska häneen varjoonsa tuli vika. Tavoitteena oli tehdä maailmanennätys kuvioinnissa.Uhri oli saksalainen nainen. Hypyissä oli mukana oli kaksi suomalaisia.

Vierailija
22/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassa ihminen mahtaa todennäköisemmin kuolla tai vammautua?

a) Arkielämässä, esimerkiksi töissä tai työmatkalla, kotona, omalla asuinalueella ulkoillessa tms.

b) Tarkkuutta ja taitoa vaativassa harrastuksessa, jossa on jatkuvasti huolehdittava mm. turvalaitteiden kunnosta.

Mitä arvelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:23"]

Sukeltaminen, lentäminen ja laskuvarjohypyt ovat tilastollisesti turvallisia lajeja. Harvemmin niissä ihmisiä kuolee. Milloinkahan on edellisen kerran kuollut laskuvarjohyppääjä, muistaako kukaan? Pienkoneonnettomuuksia on kylläkin sattunut viime vuosina paljon.

Moottoripyöräily on vaarallista, samoin kaikki autoilu ym. Liikenteessä kuolee ihmisiä tosi paljon. Jos haluaa kuolla, se tapahtuu paljon todennäköisemmin liikenteessä kuin sukeltamalla tai laskuvarjohyppäämällä ;) samoin kesällä ja varsinkin juhannuksena järvessä uinti on todella riskialtista, miksei juhannuksen viettoa kielletä? ;)

[/quote]

Viimeksi tänä keväällä kuoli Yhdysvalloissa hyppääjä, koska häneen varjoonsa tuli vika. Tavoitteena oli tehdä maailmanennätys kuvioinnissa.Uhri oli saksalainen nainen. Hypyissä oli mukana oli kaksi suomalaisia.

[/quote] Ihmisiä kuolee paljon muissakin urheilulajeissa, mutta ei niitä uutisoida niin kovin. Heti jos joku kuolee laskuvarjo onnettomuudessa, siitä nousee kauhea haloo. Hyppyjä tehdään tuhansia joka kesä. Ja nythän laskuvarjot pelastivat koneesta hypänneet.

Vierailija
24/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki harrastuskuolemat ovat surullisia. En vähättele sitä tuskaa, joka aiheutuu kuolemasta missä tahansa harrastuksessa. Miettikää ainakin ennen kuin lähdette seikkailemaan, oletteko valmiit siihen, että perheenne jää ilman isää tai äitiä.

Vierailija
25/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:04"]Jokaisen pitää saada ryypätä aivonsa mädiksi tai hypätä lentokoneesta. MITÄ SE KELLEKÄÄN KUULUU?

Terv. liberaali

[/quote]

Sarkasmia? Itse asiassa olen juuri tätä mieltä.

T. Liberaali

[/quote]

Kuitenkin haluat veronmaksajien kustantavan kalliit hoitosi, jos olet esimerkiksi tupakoinut itsellesi syövän. Toiset sitten saavat tehdä töitä 7-kymppisiksi asti, että sinun liberaali ihanteesi toteutuu.

Vierailija
26/42 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:04"]Jokaisen pitää saada ryypätä aivonsa mädiksi tai hypätä lentokoneesta. MITÄ SE KELLEKÄÄN KUULUU?

Terv. liberaali

[/quote]

Sarkasmia? Itse asiassa olen juuri tätä mieltä.

T. Liberaali

[/quote]

Kuitenkin haluat veronmaksajien kustantavan kalliit hoitosi, jos olet esimerkiksi tupakoinut itsellesi syövän. Toiset sitten saavat tehdä töitä 7-kymppisiksi asti, että sinun liberaali ihanteesi toteutuu.

[/quote]

Eiköhän se ole vähän eri keskustelu, että onko tämä sosiaalidemokraattinen yhteiskuntajärjestelmämme järkevä. Itse en ota siihen muuta kantaa, kuin että haluan toki samat edut kuin muutkin. Todellisuudessa pyrin elämään terveellisesti enkä tupakoi, mutta henkilökohtaista riskianalyysiä joutuu jokainen tekemään koko ajan.

Vierailija
27/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmailuharrastajat joutuvat ottamaan varsin kalliit vakuutukset. Ei ne silti lohduta perhettä kun jotakin sattuu. Oma isäni oli tälläinen harrastelentäjä nuorempana ja aina jos jotakin tapahtui oltiin ihan sydän syrjällään, sillä piirit on oli pienet ja kaikki tunsi kaikki. Isäkin teki pari pakkolaskua pelloille.

Harrastelentäminen on kuulkaa ihan turhaa. Jotkut tekevät metsäpalovaarojen aikana tarkistuslentoja, mutta muuten se on ihan turhaa kerosiinin polttamista.

Vierailija
28/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties siksi, koska haluvat. Ei ole pakko mennä naimisiin extreme-lajeja harrastavan kanssa, jos liikaa pelottaa, mutta antaa ihmisten edes harrastaa mitä tahtovat. Autoa ajaessakin tai vain kotona ollessa voi käydä huonosti ja kuolema saattaa korjata ihan jokapäiväisissä tilanteissa.

Vierailija
29/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ja turhaa, mutta vitun hienoa! Adrenaliini ryöppyää, päässä kihisee ja kroppa tärisee jännityksestä, se on kuulkaa sellainen kokemus joka kerta että ette uskokaan.

Sitä vaan jotku tykkää tehdä jotain muutakin kuin kutoa sukkia tai veistellä heinäseipäitä, niitäkin aina välillä mutta niistä ei saa oikein sellasia kiksejä!

Vierailija
30/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina syyttää minua, kun mieheni lähtee harrastamaan erästä ns. extreme-lajia (jota ei muuten ole edes mainittu tässä ketjussa). On kuulemma minun tehtäväni kieltää miestä menemästä. Ja pah. Ei todellakaan ole. Mies on ihan aikuisena ihmisenä vastuussa omista menemisistään! Ei tulisi mieleenikään mennä häneltä kieltämään harrastusta, josta selvästi nauttii koko sydämestään.

Vierailija
31/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ihana tunne kun hyppää! Armeijaan en siltu halunnut joten käyn hyppäämässä ihan näin siviilinä.

Vierailija
32/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena on surullista pelätä, että vanhemmille sattuu jotain.

Vierailija
33/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsette äärielämyksiä, käykää psykiatrilla. Normaalin ihmisen ei tarvitse hakea ääritiloja. Esimerkiksi bipolaarisuus voi olla tosi raskasta läheisille, mutta ette itse huomaa sitä. Sairauteen kuuluu usein kiihkeys ja holtittomuus (ajoittain). Omalla vanhemmallani se ilmeni lukuisina seksisuhteina, jotka varjostivat lapsuuttani. Onneksi silloin ei vielä ollut HI-virusta. Vanhempani jäi henkiin, mutta edelleenkin muistan, kuinka innoissaan ja kiihdyksissä hän oli valloituksistaan. Minä olin hänen elämässään aivan sivuosassa.

Vierailija
34/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:20"]Jos tarvitsette äärielämyksiä, käykää psykiatrilla. Normaalin ihmisen ei tarvitse hakea ääritiloja. Esimerkiksi bipolaarisuus voi olla tosi raskasta läheisille, mutta ette itse huomaa sitä. Sairauteen kuuluu usein kiihkeys ja holtittomuus (ajoittain). Omalla vanhemmallani se ilmeni lukuisina seksisuhteina, jotka varjostivat lapsuuttani. Onneksi silloin ei vielä ollut HI-virusta. Vanhempani jäi henkiin, mutta edelleenkin muistan, kuinka innoissaan ja kiihdyksissä hän oli valloituksistaan. Minä olin hänen elämässään aivan sivuosassa.

[/quote]

Mitenköhän musta nyt tuntuu että mä en oo se joka ehkä tarvitsis terapiaa. Pahoillani sun puolesta, toivottavasti saat asiat käsiteltyä. Siihen asti mä jatkan hyppäämistä koska se tekee mut onnelliseksi ja mä tykkään olla onnellinen!

Vierailija
35/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:20"]Jos tarvitsette äärielämyksiä, käykää psykiatrilla. Normaalin ihmisen ei tarvitse hakea ääritiloja. Esimerkiksi bipolaarisuus voi olla tosi raskasta läheisille, mutta ette itse huomaa sitä. Sairauteen kuuluu usein kiihkeys ja holtittomuus (ajoittain). Omalla vanhemmallani se ilmeni lukuisina seksisuhteina, jotka varjostivat lapsuuttani. Onneksi silloin ei vielä ollut HI-virusta. Vanhempani jäi henkiin, mutta edelleenkin muistan, kuinka innoissaan ja kiihdyksissä hän oli valloituksistaan. Minä olin hänen elämässään aivan sivuosassa.

[/quote]

Mitenköhän musta nyt tuntuu että mä en oo se joka ehkä tarvitsis terapiaa. Pahoillani sun puolesta, toivottavasti saat asiat käsiteltyä. Siihen asti mä jatkan hyppäämistä koska se tekee mut onnelliseksi ja mä tykkään olla onnellinen!

Vierailija
36/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä koe harrastuksiani minään äärielämyksinä, vaikka kyllä kai ne joillakin mittareilla mitattaessa varmasti ovatkin.

Kiipeilen, jäätiköillä, kallioilla ja puissakin, sukellan, veneilen, kamppailu-urheilen, ilmailua sen verran kun lentäjäkaverin kyytiin ehdin ja pääsen. Nautin jokaisesta asiasta ja se ei kuulu kenellekään muulle. Vakuutukset on omasta takaa onnettomuuksien varalta.

Jos joku elämässäni olevan on huolissaan, se lienee hänen ongelmansa, ei minun. Saattaa kuulostaa itsekkäälle ja osin varmasti onkin, mutta se nyt vaan on minun elämääni.

Turvallista elämää kaikille, miten ikinä sen elättekin!

Vierailija
37/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä olen tarvinnutkin. Oma vanhempani oli aina valtaisan onnellinen, kun sai uuden seksikumppanin. Kaikki oli suorastaan ylimaallista. Joskus niitä oli useita. Minä olin hänen mielestään nynny. Hän ei vieläkään tajua, että laiminlöi minua. Norkoilin usein jossain baarin luona odottamassa. Vanhemmiten hän on löytänyt uhkapelit, joissa ilmeisesti saa samanlaisia säväreitä kuin seksivalloituksista. Mutta nyt en odottele enää huomiota. Minua ei ole hänelle enää edes olemassa.

Terv. tuon edellisen kirjoittaja

Vierailija
38/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää liitty laskuvarjohyppyyn miten....?

Vierailija
39/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanoilla hyppy ja hyppely onkin useita samoja kirjaimia, niiden merkitys poikkeaa toisistaan suuresti. Eikö kukaan tänne kirjoittelevista osaa enää suomea?

Vierailija
40/42 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:40"]

Ja tää liitty laskuvarjohyppyyn miten....?

[/quote]Joku sanoi tarvitsevansa niitä fiilareita, joita ilman elämä on tylsää. Kyse voi olla riippuvuudesta tai persoonallisuushäiriöstä/kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.