Kauhee riita huomise päivän ohjelmasta.
Mies halusi lähteä Korkeasaareen. Itse olen sitä mieltä ettei siihen kannata rahaa laittaa koska hinta-laatusuhde todella huono. Tämän sanoin ja kysyin miksi sinne pitää mennä ylipäätään. Lapsiakaan (11v ja 8v) ei kovinkaan paljon kiinnosta.
Bensat vielä siihen päälle (matka noin 100km yhteensä).
Tästähän mies suuttui. Jumalauta kun pitää rahat tunkea tuollaiseen paskaan. On niitä parempiakin kohteita jonne rahat voi tunkea. Mutta ei, kun se on jotain päättänyt niin sen päätä ei käännä kukaan.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:22"]Ehkä palkka? Kai olette töissä?
[/quote]
Palkka tulee toiselle vasta vapun jälkeen ja toiselle kuun puolessa välissä. Suurin osa siitäkin menee laskuihin ja lääkärilaskuihin/lääkkeisiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:22"]Ehkä palkka? Kai olette töissä?
[/quote]
Palkka tulee toiselle vasta vapun jälkeen ja toiselle kuun puolessa välissä. Suurin osa siitäkin menee laskuihin ja lääkärilaskuihin/lääkkeisiin.
Ap
[/quote]
Kai teillä on vakuutus sairauden varalle? Jos noin paljon menee lääkkeisiin, kela myös korvaa eli erikoisen paljon menee teillä lääkekuluihin
Siis hetkinen? Toinen saa palkan puolessa kuussa eli yksi palkka on mennyt 5 päivässä nyt kun ei ole ruokaan rahaa ?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:29"]Siis hetkinen? Toinen saa palkan puolessa kuussa eli yksi palkka on mennyt 5 päivässä nyt kun ei ole ruokaan rahaa ?
[/quote]
Salee just vaihtanut työpaikkaa tai joku muu perus selitys
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:22"]Ehkä palkka? Kai olette töissä?
[/quote]
Ap
[/quote]
Eli toinen teistä on saanut palkan kuluneella viikolla (15.4.). onko kaikki jo käytetty?
[/quote]
Ap
[/quote]
Aika epätervettä ainesta.
Kuinka palko ihmisille yleensä tulee laskuja jos kaikki liksat menee aina niihin.
No ei saisi minuakaan Korkeasaareen. Onpas mukavaa siellä katsoa villieläimiä kiusattuina ahtaissa häkeissä. Tietäisin vielä että olen siitä maksanut.
No way, lapseni saavat viihtyä jollain muulla tapaa.
Kuulostat ikävältä ihmiseltä jonka olisi ehkä viisasta pysyä ihan kotonaan. Käytätkö todella tuollaista puhekieltä ("paskaa") ja olet parin lapsen äiti?Ymmärrätkö ollenkaan miten mitättömiä ongelmasi ovat?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 22:21"]
Ap jatkaa. Ei niissä häkeissä ole mitään tai sit ne lasit on niin suttaiset ettei niiden läpi näe mitään. Ja tuosta paskasta pitäisi maksaa. Ei hyvää päivää. Koko paikka ihan surkea. Silkkaa ryöstöä. Ja ketä kiinnostaa ne pari kuppaista tiikeriä jotka kävelee sitä samaa ympyrää.
Ei kiinnosta meidän lapsiakaan juuri. Mutta se miesraukka ei takua ettei ne lapset enää ole 3 vuotiaita.
Ap
[/quote]
Juu toiselle tuli palkka 15. päivä joka noin 300 euroa normaalia pienempi. Tästä maksettu laskuja ja vuokra sekä yhtä lainan lyhennystä. Budjetoin noin 50 euroa/ viikko ruokaan ja muihin pakollisiin tarvikkeisiin.
En ole valinnut sairastumaan ja ostamaan lääkkeitä enkä valinnut lapsen sairauden pahenemista juuri tälle hetkelle.
Kaikkea ei voi ennakoida.
Ap
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:17"]Lapsilisät menee laskuihin ja lääkkeisiin. Kaapissa yksi hernekeittopurkki, yksi tonnikalapurkki, yksi tomaattimurskapurkki, vehnäjauhoja, kaurahiutaleita, vajaa pussi makarooneja. Pakkasessa pussi keittojuureksia ja 200g jauhelihaa. Ei juuri muuta löydy. Huomiselle on tämän päivän jämät. Riittää juuri kolmelle. Itse ajattelin etten syö.
Ap
[/quote]
Hernekeittoa, jauhelihakeittoa, tonnikalapastaa, sämpylöitä ja kaurapuuroa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:33"]No ei saisi minuakaan Korkeasaareen. Onpas mukavaa siellä katsoa villieläimiä kiusattuina ahtaissa häkeissä. Tietäisin vielä että olen siitä maksanut.
[/quote]
Kiitti ap, kun vielä lisäsit ällötystä vastaamalla itse itsellesi
Olet sääliytävä nainen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:41"]Juu toiselle tuli palkka 15. päivä joka noin 300 euroa normaalia pienempi. Tästä maksettu laskuja ja vuokra sekä yhtä lainan lyhennystä. Budjetoin noin 50 euroa/ viikko ruokaan ja muihin pakollisiin tarvikkeisiin.
En ole valinnut sairastumaan ja ostamaan lääkkeitä enkä valinnut lapsen sairauden pahenemista juuri tälle hetkelle.
Kaikkea ei voi ennakoida.
Ap
[/quote]
Tota en ihan heti usko!
Melkoisen terveitä lapset lienevät kun ajattelit heidät viedä pyöräretkelle huomenna.
Sä olet ikävä vaimo.
30*4 = 120€ plus bensat päälle ja mahd. välipalaruokailut korkeasaaren ylihinnoitelluissa kahviloissa.. jos on rahat muutenkin tiukassa en kyllä yhtään ihmettele, että haluaisit viettää päivän jotenki muuten ku vierailulla korkeasaareen. Sitä paitsi, jos eivät lapsetkaan innostuneet ajatuksesta, en näe yhtään enempää syytä mennä sinne. Aika monelta tuntuu unohtuneen toi lasten mielipide asiasta, kaikki vaan olettaa suoraan että jokaikinen lapsi haluaa korkeasaareen..
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:33"]No ei saisi minuakaan Korkeasaareen. Onpas mukavaa siellä katsoa villieläimiä kiusattuina ahtaissa häkeissä. Tietäisin vielä että olen siitä maksanut.
[/quote]
Olet sääliytävä nainen.
[/quote]
Olet itse säälittävä, kun yrität minun kommenttini ap.n niskoille heittää. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitäkin ap:n kanssa että ne tiikerit kulkee ympyrää, koska niiden henkinen terveys kärsii häkkioloista ja ne ovat sairaita. Ne tiikerit tässä kaipaisi pyöräretkeä, tai mitä tahansa keinoa päästä pois niistä ahtaista tiloista.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:45"]
[/quote]
Olet sääliytävä nainen.
[/quote]
Olet itse säälittävä, kun yrität minun kommenttini ap.n niskoille heittää. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitäkin ap:n kanssa että ne tiikerit kulkee ympyrää, koska niiden henkinen terveys kärsii häkkioloista ja ne ovat sairaita. Ne tiikerit tässä kaipaisi pyöräretkeä, tai mitä tahansa keinoa päästä pois niistä ahtaista tiloista.
[/quote]
No ap voi varmaan sitten viedä ne tiikerit sieltä pyöräretkelle ja mies lapset sinne korkeasaareen. win-win.
En osaa arvioida toisten rahatilannetta mutta jos on kaksilapsinen perhe ja vanhemmat jossain pienipalkkaisessa työssä mutta eivät saa avustuksia niin voi tiukoillekin mennä. Jos vaikka vuokra (tai asuntolainan lyhennys) on 1000e+sähköt, vedet, vakuutukset, auton kulut, vakuutus, verot, bensa, työmatkakulut, ruuat, lääkkeet, lastentarvikkeet, vaatteet yms. ei sitä rahaa varmaan paljon yli jää, ainakaan kaiken itse maksavalle. Sitä en tiedä mikä on asumistuen raja kun en ole koskaan saanut. Ymmärrän kyllä aloittajaa jos on vähän rahaa niin kyllä se ruokaan käytetään eikä huvituksiin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:39"]30*4 = 120€ plus bensat päälle ja mahd. välipalaruokailut korkeasaaren ylihinnoitelluissa kahviloissa.. jos on rahat muutenkin tiukassa en kyllä yhtään ihmettele, että haluaisit viettää päivän jotenki muuten ku vierailulla korkeasaareen. Sitä paitsi, jos eivät lapsetkaan innostuneet ajatuksesta, en näe yhtään enempää syytä mennä sinne. Aika monelta tuntuu unohtuneen toi lasten mielipide asiasta, kaikki vaan olettaa suoraan että jokaikinen lapsi haluaa korkeasaareen..
[/quote]
Mistä sä nyt tuon 4*30 = 120 e yhtäkkiä keksit? Aikuisen hinta on 12 e ja lapsen 6 e eli nelihenkiseltä perheltä yhteensä 36 e.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:22"]Ehkä palkka? Kai olette töissä?
[/quote]
No eikai ap nyt töissä ole kun ne on niin hankalaan aikaan ja haastattelussa oli jotai häikkää tai auto ei toimi toisaalta ei oo varaa ostaa bensaa tai bussilippua...