Kauhee riita huomise päivän ohjelmasta.
Mies halusi lähteä Korkeasaareen. Itse olen sitä mieltä ettei siihen kannata rahaa laittaa koska hinta-laatusuhde todella huono. Tämän sanoin ja kysyin miksi sinne pitää mennä ylipäätään. Lapsiakaan (11v ja 8v) ei kovinkaan paljon kiinnosta.
Bensat vielä siihen päälle (matka noin 100km yhteensä).
Tästähän mies suuttui. Jumalauta kun pitää rahat tunkea tuollaiseen paskaan. On niitä parempiakin kohteita jonne rahat voi tunkea. Mutta ei, kun se on jotain päättänyt niin sen päätä ei käännä kukaan.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:33"]No ei saisi minuakaan Korkeasaareen. Onpas mukavaa siellä katsoa villieläimiä kiusattuina ahtaissa häkeissä. Tietäisin vielä että olen siitä maksanut.
No way, lapseni saavat viihtyä jollain muulla tapaa.
[/quote]
Kiitti ap, kun vielä lisäsit ällötystä vastaamalla itse itsellesi
Olet sääliytävä nainen.
[/quote]
Olet itse säälittävä, kun yrität minun kommenttini ap.n niskoille heittää. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitäkin ap:n kanssa että ne tiikerit kulkee ympyrää, koska niiden henkinen terveys kärsii häkkioloista ja ne ovat sairaita. Ne tiikerit tässä kaipaisi pyöräretkeä, tai mitä tahansa keinoa päästä pois niistä ahtaista tiloista.
[/quote]
No ap voi varmaan sitten viedä ne tiikerit sieltä pyöräretkelle ja mies lapset sinne korkeasaareen. win-win.
[/quote]
Minäkään en pidä siitä että eläimiä pidetään vankeina ja olen tullut lähinnä surulliseksi eläintarhoissa. Toki ymmärrän että eläintarhat myös hoitavat löydettyjä pulassa olevia eläimiä, mutta on vastenmielistä että meillä on myös luontooomme kuulumattomia eläimiä. Itse olen käyttänyt lapsiani korkeasaaressa esitelläkseni heille ihmisen julmuutta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 07:44"]
Minäkään en pidä siitä että eläimiä pidetään vankeina ja olen tullut lähinnä surulliseksi eläintarhoissa. Toki ymmärrän että eläintarhat myös hoitavat löydettyjä pulassa olevia eläimiä, mutta on vastenmielistä että meillä on myös luontooomme kuulumattomia eläimiä. Itse olen käyttänyt lapsiani korkeasaaressa esitelläkseni heille ihmisen julmuutta.
[/quote]
Onpas sinulla lapsenomainen ajattelu. "Hoitavat lödettyjä pulassa olevia eläimiä." Se on kyllä eläinlääkäri joka hoitaa esim. loukkaantuneina löydettyjä eläimiä, eläintarhat eivät ole mitään eläinsairaaloita. Eläintarhoissa tehdään tärkeää tutkimustyötä uhanalaisten eläinten hyväksi ja moni uhanalainen laji olisi jo kadonnut maapallolta, mikäli eläinkantoja ei ylläpidettäisi ja elvytettäisi eläintarhoissa. Esim. pari vuotta sitten Afrikkassa huomattiin jonkun sarvikuono lajin kadonneen kokonaan, ja sitä istutettiin jostain eläintarhasta uudelleen sinne ja nyt kanta on elpymässä.
En tiedä miten matalapalkkaisessa työssä ap ja miehensä ovat, mutta aika kurjalta kuulostaa, että ei ole vajaata 100 euroa laittaa mukavaan keväiseen retkeen. Tottakai ymmärtäisin, jos töitä ei olisi ollenkaan, mutta nyt kuitenkin on.
Mitä jos pesukone hajoaa? Tai auto? Oletteko sitten ilman ruokaa vai puhtaita vaatteita? Eikö teillä ole yhtään rahaa säästössä?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:41"]
Juu toiselle tuli palkka 15. päivä joka noin 300 euroa normaalia pienempi. Tästä maksettu laskuja ja vuokra sekä yhtä lainan lyhennystä. Budjetoin noin 50 euroa/ viikko ruokaan ja muihin pakollisiin tarvikkeisiin.
En ole valinnut sairastumaan ja ostamaan lääkkeitä enkä valinnut lapsen sairauden pahenemista juuri tälle hetkelle.
Kaikkea ei voi ennakoida.
Ap
[/quote]
Teillä kusee tuo taluoden hoito. Mikä ihmeen laina teille on otettu jos kerran vuokra-asunnossa asutte (eli laina ei ainakaan ole siis asuntolaina). Vakuutuksella voi varautua myös sairastumiseen ja sairauden pahenemiseen, ja lääkekulut menisi kyllä suurelta osin vakuutuksesta.