Mieleenpainuvimmat kommentit, mitä sinulle on sanottu kuukautisiisi liittyen?
Esim tyyliin kaupan kassalla miesmyyjä kommentoinut kun olet ollut sideostoksilla: "taitaa olla puolukkapäivät tulossa"..
Tjm kuukautisiin liittyvää, mitä kuka tahansa on sinulle kommentoinut, vaikka omista kuukautisistaan...
Kommentit (56)
Mulla on suht kamalia menkkakipuja, nuorempana oli tosi hirveitä joskus. Makaan kylmähikisenä sikiöasennossa sängyllä, enkä voi liikkua ainakaan pariin tuntiin. Näitä tulee noin kolmena ekana menkkapäivänä. Exä ei tajunnut, miksi naisten kuukautiset muka on niin paha asia, kun miestenkin pitää ajaa partaansa. Siis mitä hittoa. Se oli kuitenkin seurannut mun tuskia jo yli vuoden, ja ikää oli yli 30. Olin kyllä idiootti, kun katselin sitä niinkin kauan.
Joskus teini-ikäisenä valitin poikaystävälleni kovia menkkakipuja, johon vastauksena tuli "kyllä te tytöt jaksatte sitten niistä valittaa, jos pojilla ois samat kivut ni ei me ees varmaan tunnettas niitä!". Myöhemmin samana iltana hän ehdotti että ottaisin särkylääkkeen. Joo, niitä ei ollut tullut otettua jo kuin ihan vaan muutama aikaisemmin.
No eräs miespuolinen kaveri oli aina luullut, että kuukautiset tulee kerran vuodessa, osuu jollekkin kuukaudelle ja kestää sit koko kuukauden :D Mahtaakohan biologian tunnit olla käytynä...
Miehillä nyt on tapana hämmentyä menkkakipujen voivottelusta, koska miehen logiikalla lääkärille valittaminen olisi kannattavampaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:47"]Miehillä nyt on tapana hämmentyä menkkakipujen voivottelusta, koska miehen logiikalla lääkärille valittaminen olisi kannattavampaa.
[/quote]
Ai suomalaiset miehet menee helpolla lääkärin puheille? Pyh
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:47"]
Miehillä nyt on tapana hämmentyä menkkakipujen voivottelusta, koska miehen logiikalla lääkärille valittaminen olisi kannattavampaa.
[/quote]
Samat miehet kuitenkin ruikuttaa usein itse paljon pienemmistä vaivoista. :D
Itse en voivottele, vaan makaan hiljaa tiukalla kippuralla naama hyvin kalpeana kylmä hiki huokosista puskien.
Ei ole koskaan kukaan kommentoinut mitään.
OT, mutta erikoista kuinka haluttomia naiset ovat pääsemään eroon kuukautiskivuistaan. Halutaan olla marttyyreitä?
Vaihtoehtoja kun on pillerit, minipilleirt, hormonikierukka ym hormonaaliset, kohdun poisto, tehokkaa särkylääkkeet..mutta ei kun mulle ei sovi hormonaaliset (ollaan kokeiltu kahta kolmea pillerimerkkiä..) ja on vaan kivempi uikuttaa ja saikuttaa.
Itselläni ei ole kuukautisia ollut pian 10 vuoteen, olen kolmekymppinen. Ihan luksusta ja täysin turhaa oli se 5 vuoden kärsimysaika 15-20-vuotiaana. En ymmärrä miksi naiset jaksavat aina tehdä numeron menkoistaan, miksette hankkiudu niistä eroon? Hellpoa, mukavaa, vaivatonta. Ei kipuja, ei vuotoja, ei pelkoja vuotovanhingoista, ei tarvitse kuurata kuukuppia tai lähteä illalla kioskilta hakemaan siteitä, ei iho-ongelmia tai mielialanvaihteluita..
Minä kärvistelin vuosia menkkakipujen kanssa ja löysin lopulta itselle sopivat kipulääkkeet (rapid jotain..). Ihanat lääkkeet, joita poikaystäväni lainasi silloin tällöin lihaskipuihin. Hän huikkasi vain, että "missä meidän kuukautislääkkeet on"? Meidän!!!! Hyvä, että pystyin auttamaan!! :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:16"]Ei ole koskaan kukaan kommentoinut mitään.
OT, mutta erikoista kuinka haluttomia naiset ovat pääsemään eroon kuukautiskivuistaan. Halutaan olla marttyyreitä?
Vaihtoehtoja kun on pillerit, minipilleirt, hormonikierukka ym hormonaaliset, kohdun poisto, tehokkaa särkylääkkeet..mutta ei kun mulle ei sovi hormonaaliset (ollaan kokeiltu kahta kolmea pillerimerkkiä..) ja on vaan kivempi uikuttaa ja saikuttaa.
Itselläni ei ole kuukautisia ollut pian 10 vuoteen, olen kolmekymppinen. Ihan luksusta ja täysin turhaa oli se 5 vuoden kärsimysaika 15-20-vuotiaana. En ymmärrä miksi naiset jaksavat aina tehdä numeron menkoistaan, miksette hankkiudu niistä eroon? Hellpoa, mukavaa, vaivatonta. Ei kipuja, ei vuotoja, ei pelkoja vuotovanhingoista, ei tarvitse kuurata kuukuppia tai lähteä illalla kioskilta hakemaan siteitä, ei iho-ongelmia tai mielialanvaihteluita..
[/quote] mitä sulle on tehty lobotomian lisäksi?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 23:05"]Valitin miehelleni joskus seurustelun aikana menkkakipuja ja mies totesi vaan, että "Käy paskalla, se helpottaa". Sillon otti kyllä päähän, ei paljoa paskalla käynti auta kuukautiskipuihin.. Myöhemmin tästä on tullut joku suhteen ns. Lentävä lause, käy paskalla se helpottaa -joka asiaan!
[/quote]
Hahahahha:DDDD kuolen nauruun!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 00:16"]
Ei ole koskaan kukaan kommentoinut mitään.
[/quote]
No vastauksena otsikon kysymykseen: ainakin tämä.
No oma mies tokaisee joka kerta et jahas, pillua ei on tiedossa viikkoon. Joo se on vähän pönttö välillä.
"Jee, suihinottoviikko!"
Mieheni ei myöskään oikein tunnu ymmärtävän menkkakipuja. Saattaa valittaa, miksi mä oon niin hiljainen, vaikka olen monta kertaa selittänyt, miltä kuukautiset musta tuntuu. Esimerkkinä olen käyttänyt muun muassa veitsellä vatsaan viiltämistä.
Huvittaa kyllä tuo jonkun miehen sanoma kommentti siitä, etteivät miehet varmaan inahtaisikaan, jos joutuisivat menkkakivuista kärsimään. Sen kun näkisi. :D Tulee mieleen se video, jossa miehet ensin väittivät, etteivät synnytyskivut varmana ole niin pahoja kuin naiset sanovat ja heidät laitettiin kokemaan ne itse. Kipua lisättiin asteittain ja melko alhaisessa asteessa he jo huusivat lopettamaan, kun oli niin sietämätöntä.
Tuolle eräälle voisin sanoa, että kolmenkin pillerimerkin kokeileminen on jo aika homma sinänsä. Maksaa ihan liikaa mun alhaiselle kuukausibudjetille testailla mielin määrin hormonituotteita ja on myös inhottavaa kärsiä niitä sivuvaikutuksia ja miettiä, meneekö ne ohi vai pitääkö taas koittaa uutta merkkiä. Lisähormonit ei myöskään ole mitään erityisen terveellisiä, joten mieluummin otan sitten särkypillerin silloin tällöin. Kaikille sekään ei auta.
Minä kävin seitsemännellä luokalla lääkärin vastaanotolla, kun kärsin niin runsaista menkoista, että tuntui etten voi mennä niiden aikana edes kouluun koska side petti pahimpina päivinä useamman kerran päivässä vaikka käytin aina yösiteitä. Tämä nuori mieslääkäri sanoi pontevasti ja tietäväisenä, että "Minä tiedän täysin miltä tuollainen tuntuu" Olin niin loppu vaivojeni kanssa että oli lähellä etten sanonut, että "Vai luulee se setä tietävänsä miltä tuntuu kävellä hiostava rätti perseessä ja kytätä aina tarkoin minne uskaltaa istua ja se tunne kun veret tulee siteestä yli koulun ruokalassa ruokajonossa?"
Mulla oli sillon tosi paha endo, makasin vessan lattialla että pääsin oksentamaan nopeesti ties kuinka monetta tuntia, välillä pyörtyneenä, törkeessä kylmänhiessä ja infernaalisissa tuskissa (kivut tietävät tietää etten liioittele tippaakaan). Mies tokasee että pitääks tosta saatana aina vetää tommosta draamaa. Jos olisin päässyt nousemaan ylös niin olisin lyönyt turpaan niin kovaa :D onneksi seurustelen naisen kanssa tätä nykyä
Minäkin ihmettelen miksette hankkiudu eroon järkyttävän kivuliaista menkoista? Itse en luopuisi mistään hinnasta hormonikierukasta, ei menkkoja viim. Kahteen vuoteen.
Ala-asteen terkkari sanoi, että ei kannata säikähtää jos joku päivä huomaa että tulee verta pyllystä, se on ihan normaalia.
Tosi normaalia joo...
Kuinka pönttöjä ihmisiä täällä oikein on? Ei kaikki ihan tosissaan voi vain "hankkiutua eroon" menkoista. Itselläni on kiperä tilanne ja on vain siedettävä luomumenkat, vaikka kiroan ne joka kerta alimpaan helvettiin. Testattuna on kaksi yhdistelmäpilleriä, rengas ja minipillerit. Tavalliset e-pillerit ei käy aurallisen migreenin takia, joka sopivasti ilmaantui noiden käytön aikana. Minipillerit aiheutti jatkuvaa vuotoa, kierto oli parhaimmillaan 8pv luokkaa jolloin vuotoa kesti kuusi päivää todella runsaana. Samoin migreeni jatkui voimakkaana ja paremmilla auroilla kuin aiemmin. Lääkäri totesi, että kohdunpoistoa en saa nuoren ikäni takia ja kuparikierukkaa saisin kuulemma vongata useammalta lääkäriltä, koska "sitä ei synnyttämättömille anna täällä päin oikein kukaan. Tee ensin lapsi niin sitten saat sen!". Aurallisen migreenin takia kun en saa edes sitä hormoonikierukkaa. Että niin, lopettakaa ne viisastelut!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 09:24"]
Ala-asteen terkkari sanoi, että ei kannata säikähtää jos joku päivä huomaa että tulee verta pyllystä, se on ihan normaalia.
Tosi normaalia joo...
[/quote]
Seriously, pyllystä? Kyllä nyt edes terkkarin pitäis osata sanoa asiat niin kuin ne ovat, oikeilla nimillä. Parhaassa tapauksessa onnistuu sekoittamaan jonkun mukelon pään. Jos jollain vaikka sattuis syystä tai toisesta tuleen verta takamuksesta ja kuvittelee, että ok tää on siis normaalia, vaikka asia pitäisi tutkia. Kiesus...
Lastasin kaupassa hihnalle järkyttävän määrän mättöä. Oli karkkia ja sipsiä ja jätskiä ja suolapähkinää ja vaikka mitä. Sit perässä paketti tamponeita. Miesmyyjä totesi minulle kannustavasti, että "sä olet varmasti ansainnut nämä".