Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo työkaveri

Vierailija
20.04.2014 |

Meille tuli työpaikalle nyt keväällä uusi työntekijä. Juttelin hänen kanssaan matkustelusta. Aivan yllättäen hän tokaisi minulle, ettei koskaan ole käynyt Euroopan mantereen ulkopuolella. Siis ei koskaan. Hän on akateemisesti koulutettu nainen. Itse olen vastaavissa ammatillisissa asemissa ja matkustellut neljällä mantereelle, yhteensä yli kahdessakymmesä maassa. Olemme molemmat reippaasti yli kolmekymppisiä. Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja. Esim. yksin vuoden aukko parikymppisenä, joka ei selity perhesyillä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiko mieleen, että jotkut ihmiset eivät pidä matkustelusta/eivät saaneet vaan aikaiseksi/mukava matkaseura puuttunut jne?

Vierailija
22/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja."

Miten sait tämän selville?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran yksi todella outo työkaveri. Tyyppi kyttäsi muiden tekemisiä, omaisuutta, reissaamisia ja CV:tä ammattistalkkerin osaamisella.

Sain myös tietää, että hän ihmetteli muiden tekemisiä nimettömästi netin keskustelupalstoilla!

Vierailija
24/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:05"]

Tuiko mieleen, että jotkut ihmiset eivät pidä matkustelusta/eivät saaneet vaan aikaiseksi/mukava matkaseura puuttunut jne?

[/quote]

mutta kaikilla normaali-ihmisillähän on ystäviä. Ainakin yliopisto-opintoajoilta. Ammatillisista kontakteistani harvaa tuntee hänet. Pari hänen opiskelukaveria kertoi hänen olleen "omituinen". Mitä se tarkoittaakaan.

Vierailija
25/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:07"]

"Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja."

Miten sait tämän selville?

[/quote]

En työpaikalta. Hänen cv:nsä löytyy muualta, sattumalta löysin julkisen dokumentin.

Vierailija
26/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epäilet? Tuskin tämä omituisen työkaverin ongelma täällä av-palstalla kuitenkaan selviää?

Vierailija
27/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:00"][quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 06:56"]

Jätä hänet nyt vaan rauhaan ja keskity elämään omaa elämääsi täysillä. Kuulostat työpaikkakiusaajalta, kun taas työkaverisi ei kuulosta lainkaan omituiselta. Älä urki hänestä asioita, jotka eivät sinulle kuulu. Haloo, sait oikein selville hänen cv:stään jotain... Kuulostaa ihan hirveältä tuo sinun asenteesi ja ihmettelysi. Mieluummin aukko cv:ssä kuin korvien välissä, kuten ilmeisesti sinulla!

[/quote]

Minä vain tutkin yksityisesti, onko kyseessä ns. luotettava henkilö. En ymmärrä, miksi joku aukko-cv on otettu töihin muutenkaan. Miksi ihmisillä on aukkoja cv:ssä tai venähtäneet opinnot? Laiskuus, vankila, mielenterveysongelmia?

[/quote]

Sinä et ole luotettava henkilö, kun tongit asioita jotka ei sinulle kuulu ja levittelet niitä tänne pahantahtoisesti juoruten. Jos hän on hyvä työntekijä - asia, jonka hänen esimiehensä arvioi, et sinä - ei jollain aukolla cv:ssä tai matkustelulla ole mitään väliä.

Nyt oikeesti on sinunkin aikasi MUUTTUA kivaksi ihmiseksi.

Vierailija
28/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen cv:nsä löytyy muualta, sattumalta löysin julkisen dokumentin."

Sattumalta. Aika tuuri sulla.

Vierailija
29/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap ymmärrä, että olet ikävä ihminen, enkä koskaan haluaisi kaltaisiasi omaan lähipiiriini. Miksi ihmeessä alat vauvapalstalla avautumaan mielestäsi "oudosta" työkaverista. Lähinnä luokittelisin sinut oudoksi ja häiriintyneeksi.

Oletko oikeasti googlannut häntä? Stalkannut? Ja nyt avaudut täällä? Mene hoitoon hyvä ihminen!

Vierailija
30/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko henkilön luottotiedot selvittää, vaikkei saa lupaa, eikä tunne sotun loppuosaa? -ap

Vierailija
31/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 06:43"]

Meille tuli työpaikalle nyt keväällä uusi työntekijä. Juttelin hänen kanssaan matkustelusta. Aivan yllättäen hän tokaisi minulle, ettei koskaan ole käynyt Euroopan mantereen ulkopuolella. Siis ei koskaan. Hän on akateemisesti koulutettu nainen. Itse olen vastaavissa ammatillisissa asemissa ja matkustellut neljällä mantereelle, yhteensä yli kahdessakymmesä maassa. Olemme molemmat reippaasti yli kolmekymppisiä. Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja. Esim. yksin vuoden aukko parikymppisenä, joka ei selity perhesyillä.

[/quote]

Pakko huutaa provoa. Miten tuo matkustelu liittyy outouteen? Ei kaikkia vaan kiinnosta matkustaminen ja internetin aikakautena muista maista ja kulttuureista saa tietoa ihan helposti, ei tarvitse mennä paikan päälle katsomaan.

Ja tuo aukko CV:ssä parikymppisenä. Eikö monet, varsinkin akateemiset opiskele vielä jopa lähempänä kolmeakymppiä? Jospa tyyppi on opiskellut pelkästään tai ei viitsi merkitä enää aikuisen iällä kaiken maailman hanttihommia ansioluetteloonsa. Tai ollut vakavasti sairaana?

Miten muuten pääsit näkemään hänen CV:sä? Onko se julkisesti näkyvillä jossain, esim. LinkedInissä, työskenteletkö HR-tehtävissä vai näyttikö itse?

Vierailija
32/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:19"]

Etkö ap ymmärrä, että olet ikävä ihminen, enkä koskaan haluaisi kaltaisiasi omaan lähipiiriini. Miksi ihmeessä alat vauvapalstalla avautumaan mielestäsi "oudosta" työkaverista. Lähinnä luokittelisin sinut oudoksi ja häiriintyneeksi.

Oletko oikeasti googlannut häntä? Stalkannut? Ja nyt avaudut täällä? Mene hoitoon hyvä ihminen!

[/quote]

väitätkö ettet itse ole koskaan Googlannut kenenkään tutun nimeä?

Vierailija
33/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se outo kaveri ole ymmärtänyt, että ulkomaille pitää lähteä aina kun on lomaa tai useampi päivä putkeen vapaata, esim. nyt pääsiäisenä? Varsinkin jos ei omista kesäasuntoa johon voisi mennä. Missä pullossa se on oikein elänyt?

Minäkin matkustan aina kun mahdollista koska akateemisten vain kuuluu tehdä niin. Menen yleensä täysihoidolla  jonnekin lämpimään paikkaan enkä poistu hotellin alueelta kuin lentokentälle. Matkailu avartaa!

Vierailija
34/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 06:43"]

[/quote]

Pakko huutaa provoa. Miten tuo matkustelu liittyy outouteen? Ei kaikkia vaan kiinnosta matkustaminen ja internetin aikakautena muista maista ja kulttuureista saa tietoa ihan helposti, ei tarvitse mennä paikan päälle katsomaan.

Ja tuo aukko CV:ssä parikymppisenä. Eikö monet, varsinkin akateemiset opiskele vielä jopa lähempänä kolmeakymppiä? Jospa tyyppi on opiskellut pelkästään tai ei viitsi merkitä enää aikuisen iällä kaiken maailman hanttihommia ansioluetteloonsa. Tai ollut vakavasti sairaana?

Miten muuten pääsit näkemään hänen CV:sä? Onko se julkisesti näkyvillä jossain, esim. LinkedInissä, työskenteletkö HR-tehtävissä vai näyttikö itse?

[/quote]

Cv on julkisesti nähtävänä, löytyy googlettamalla. Cv on Curriculum Vitae. Ainakin kaikki merkittävä työkokemus merkitään siihen, vuoden aukko on jo liikaa. No matkustellut hän ei ainakaan ole vuoden ajan. -ap

Vierailija
35/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:19"]

[/quote]

väitätkö ettet itse ole koskaan Googlannut kenenkään tutun nimeä?

[/quote]

En KOSKAAN "tutkiakseni hänen luotettavuuttaan" kuten itse asian ilmaisit ja sitten retostellakseni löydöksiäni anonyymillä foorumilla Käytöksesi on todellakin häiriintynyttä, ota nyt yhteyttä ammattiauttajiin.

-21

Vierailija
36/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aukko parikymppisenä? Minullakin on julkinen cv netissä eikä siitä todellakaan käy ilmi, missä järjestyksessä olen ollut parikymppisenä töissä, olin sen ikäisenä opiskelija, välillä kaupan kassalla ja välillä ai pairina. Cv:stäni näkyy vasta relevantti työkokemus.

Et taida osata kirjoittaa cv:tä, jos tuollaiseen juutut.

Vierailija
37/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko luottotiedot tarkistaa? -ap

Vierailija
38/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:31"]

voiko luottotiedot tarkistaa? -ap

[/quote]

Nyt pilaat hyvän provon viemällä stalkkauksen liian pitkälle. Lopeta ajoissa niin tässä säilyy edes vähäinen hauskuus.

Vierailija
39/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:31"]

Vuoden aukko parikymppisenä? Minullakin on julkinen cv netissä eikä siitä todellakaan käy ilmi, missä järjestyksessä olen ollut parikymppisenä töissä, olin sen ikäisenä opiskelija, välillä kaupan kassalla ja välillä ai pairina. Cv:stäni näkyy vasta relevantti työkokemus.

Et taida osata kirjoittaa cv:tä, jos tuollaiseen juutut.

[/quote]

aukkoja on myös valmistumisen jälkeen, vieläpä pitkiä. -ap

Ps. tuli mieleen, voisiko hän olla jonkinlainen vajaakuntoinen tukityöllistetty. Jos vaikka työnantajalle maksetaan hänen pitämisestään "työntekijänä".?

Vierailija
40/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:34"]

Ps. tuli mieleen, voisiko hän olla jonkinlainen vajaakuntoinen tukityöllistetty. Jos vaikka työnantajalle maksetaan hänen pitämisestään "työntekijänä".?

[/quote]

Anteeksi tuleva sanamuoto.

Ja mitä vitun väliä sillä on vaikka olisikin tukityöllistetty? Hanki oma elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän