Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo työkaveri

Vierailija
20.04.2014 |

Meille tuli työpaikalle nyt keväällä uusi työntekijä. Juttelin hänen kanssaan matkustelusta. Aivan yllättäen hän tokaisi minulle, ettei koskaan ole käynyt Euroopan mantereen ulkopuolella. Siis ei koskaan. Hän on akateemisesti koulutettu nainen. Itse olen vastaavissa ammatillisissa asemissa ja matkustellut neljällä mantereelle, yhteensä yli kahdessakymmesä maassa. Olemme molemmat reippaasti yli kolmekymppisiä. Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja. Esim. yksin vuoden aukko parikymppisenä, joka ei selity perhesyillä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 07:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 06:43"]

Meille tuli työpaikalle nyt keväällä uusi työntekijä. Juttelin hänen kanssaan matkustelusta. Aivan yllättäen hän tokaisi minulle, ettei koskaan ole käynyt Euroopan mantereen ulkopuolella. Siis ei koskaan. Hän on akateemisesti koulutettu nainen. Itse olen vastaavissa ammatillisissa asemissa ja matkustellut neljällä mantereelle, yhteensä yli kahdessakymmesä maassa. Olemme molemmat reippaasti yli kolmekymppisiä. Sain myös selville, että uuden työntekijän cv:ssä on omituisia aukkoja. Esim. yksin vuoden aukko parikymppisenä, joka ei selity perhesyillä.

[/quote]

Pakko huutaa provoa. Miten tuo matkustelu liittyy outouteen? Ei kaikkia vaan kiinnosta matkustaminen ja internetin aikakautena muista maista ja kulttuureista saa tietoa ihan helposti, ei tarvitse mennä paikan päälle katsomaan.

Ja tuo aukko CV:ssä parikymppisenä. Eikö monet, varsinkin akateemiset opiskele vielä jopa lähempänä kolmeakymppiä? Jospa tyyppi on opiskellut pelkästään tai ei viitsi merkitä enää aikuisen iällä kaiken maailman hanttihommia ansioluetteloonsa. Tai ollut vakavasti sairaana?

Miten muuten pääsit näkemään hänen CV:sä? Onko se julkisesti näkyvillä jossain, esim. LinkedInissä, työskenteletkö HR-tehtävissä vai näyttikö itse?

[/quote]

Cv on julkisesti nähtävänä, löytyy googlettamalla. Cv on Curriculum Vitae. Ainakin kaikki merkittävä työkokemus merkitään siihen, vuoden aukko on jo liikaa. No matkustellut hän ei ainakaan ole vuoden ajan. -ap

[/quote]

CV on Curriculum Vitae :) Kiitti tiedosta, palstan ei-akateemiset kiittävät tästä kultaisesta tiedonjyvästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän