Järkyttävä hammaskipu!! ;(
Miks tälläset vaivat iskee aina silloin ku lääkärit on monta päivää visusti kiinni?! Päivystykseen matkaa pitkästi toista sataa. Neuvoja miten sais nukuttua? Panadolia oon ottanu niin paljon ku saa enkä enempää uskalla ottaa ku oon raskaana :'\
Kommentit (29)
Voi ei... Missä vaiheessa raskautta olet? Mä kärsin kovista iskias kivuista ja änlan lääkäri sanoi että saan ottaa Panadolia, Panacodia kuurimaisesti ja myös Buranaa jos siltä tuntuu. Mulla menossa 2. Kolmannes ja silloin Buranakin "turvallisimmillaan"
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 02:00"]
Kannattas pistää leegot kuntoon, ennen raskautta!!!
[/quote]'
Helkatti mikä Einstein. :D Hammaskipu ei voikaan alkaa yhtäkkiä..
Siks panadolia ku se mulla yleensä auttaa. Buranaa ois kaapissa mutta sitä en oo uskaltanut ottaa, mulla nyt rv20 menossa. Eilen alko tää kipu ja ajattelin että selviän pyhien yli mutta aika toivottomalta alkaa tuntua. ;(
ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 02:00"]Kannattas pistää leegot kuntoon, ennen raskautta!!!
[/quote]
Joo kunnossa piti olla, pari kk sitten tehty hoidot loppuun ja syksyksi on sovittuna tarkistus aika.
ap
Kertookohan se juurihoidon tarpeesta kun tuo kipee hammas on selvästi muita ylempänä? Ainakin kipu on samanlaista. Terveet hampaat piti olla.
ap
Neilikkaöljy on monesti tehokas hätäapu hammassärkyyn mutta ei riskitön. Sitä joutuisi varmaan kysymään luontaistuotekaupasta ja apteekistakin voisi jotain paikallispuuduttavaa ehkä löytyä. Ne eivät tietysti ole nyt auki.
-Mies 29v-
Ibuprofeeni kiellettyjen listalla lähinnä 3/3 kolmanneksella. Lue pakkausseloste! Tällä ensiavulla voisit pärjätä lääkäriin saakka
No herraisä ala mitään neilikkaöljyjä kokeilemaan!!! Luontaistuotteet on NO NO raskaana ollessa, olivat ne mitä tahansa tai turvallisia! Yksilölliset sietoerot merkkaa niissä myös. Sikiö voi altistua liialle yritlle ja saa vauvana/lapsena jonkun allergian! Siksi EI koskaan luontaistuotteita raskaana!!!
hammaslääkärisi olisi ap sanonu sulle, jos jokin hammas EHKÄ kaipaa juurihoitoa tulevaisuudessa. Jos et sellasta muista, niin tuskin sitten sellasesta kyse. Voihan se olla, et jonkun vanhan paikan sauma ollu kuitenkin rispaantunu ja auki ja nyt se karies on siellä paikan alla riehaantunut. Muista korostaa et olet raskaana ja missä vaiheessa raskautta, että ei annan mitään outoa puudutsuainetta sulle kun operoi! Puudutusaineissa in oikeesti eroja, vaikka niistä ei puhuta! Pyydä vielä itsellesi tietoon mitä puudutetta käyttää. Jos tulee joku hoitovirheepäily myöhemmin tms koskaan ei voi tietää!
Kiitos vastauksista, meillä ei ole tosiaan nyt kaapissa muuta kuin panadolia ja buranaa, buranaa en ole uskaltanut ottaa kun en ole varma sen turvallisuudesta. Oon tosi tarkka noiden lääkkeiden käytöstä raskausaikana. Tuli kyllä ihan puskista tämä kipu kun kaiken piti olla ok :( nyt kun lääke auttaa tuntuu että selviän tiistaihin, saas nähdä mikä fiilis kun vaikutus loppuu. Pelottaa mennä hammaslääkäriin kun mulla lonksahtaa leuat niin etten saa niitä enää kiinni jos aikaisen suun isolle xD :\
Neilikkaöljyä ei siis ole tarkoitus juoda, vaan kohdistaa vain pieniä määriä kipeään hampaaseen esim.tupon avulla. Oletettavasti verenkiertoon ei silloin päädy kuin mitättömiä määriä aineita. http://www.mytooth.net/tooth-discomfort/natural-toothache-remedies-for-pregnant-women/
Toiset lähteet sanovat sen olevan täysin turvallista ja toiset kehottavat varovaisuuteen. Muut käyttötarkoitukset ovat ihan eri asia.
-Mies 29v-
No voi rähmä, tulin iloisesti ehdottamaan, että kiskot pullollisen viskiä... Sillä lääkityksellä pienikokoinen kaveri aikanaan sinnitteli ihmeesti, mutta eipä ollut raskaana hän.
Auts. Tsemppiä. Jos juurihoidettu hammas on muita ylempänä, siellä voi olla alla mätäpaise tai ainakin infektio. Yritä olla räpläämättä hammasta, vaikka se onkin vaikeaa. Viime kädessä sitten vaikka sinne 200 km päähän akuuttihoitoon, onhan se järkevämpää kuin jatkuva kidutus.
Mua auttoi viileällä kääröllä hautominen vähän, kun oli juurihoidon tarpeessa oleva hammas. Kannattaa myös välttää kaikkea mikä on makeaa, silä se lisä vihlontaa. Suosi happaamampia ruokia! Koita kestää, hammassärky on niitä raastavimpia kiputiloja. :(
Hammastahnaa tai purkka hampaan päälle. Eihän tuo kipua vie mutta voi lievittää inan.
En muuta voi auttaa kuin sympatiseerata. Hammassärky on ihan hirveää! Tsemppiä aloittajalle ja koita selvitä. Mä varmaan menisin sinne päivystykseen, täs kuitenkin pitkät pyhät edessä...
Antibioottikuuri jostakin ensi hätään. Jos särky on hirveä ja hammas tulehtunut, ei hammaslääkäri sille voi tehdä siinä vaiheessa mitään, kun puudutus tuskin vaikuttaa.
Ei panadolia!!! Vai onko se raskaana paras peruskipulääke?! Ibiprofeiini ainakin auttais, mut tosiaan lue ensin jostain luotettavasta lähteestä saako sitä ottaa raskaana.