Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on nyt tässä asiassa väärässä, minä vai avovaimoni?

Vierailija
05.12.2020 |

Kun muutimme avovaimon kanssa yhteen, hän muutti minun omistamaani kerrostalo-osakehuoneistoon. Kulujärjestelyt menevät niin, että minä maksan asuntolainan lyhennyksen 500€/kk ja avovaimo yhtiövastikkeen 175€/kk.
Nyt hän on ruvennut kiukuttelemaan, että hän maksaa minun asuntoani, eli mielestään kerryttää minun omaisuuttani, mutta ei silti itse omista siitä mitään. Minä olen yrittänyt selittää, että ei yhtiövastike mitään asuntolainaa ole, eikä sen maksaminen lyhennä asuntovelkaa. Hän silti inttää, että hän osallistuu asumismenoihin, mutta ei omista mitään. Aiemmin yksin asuessaan hän maksoi 600 euron vuokraa ja ei silloinkaan omistanut asunnosta mitään, mutta ei siitä valittanut vuokranantajalle. Nyt hän saa asua 175 euron kuukausikuluilla, ei toki omista vieläkään asunnosta mitään, mutta vastapainoksi valittaa, vaikka asumismenot ovat edelliseen vuokra-asumiseen nähden 425 euroa kuukaudessa pienemmät.
Kumpi tässä nyt on oikeassa ja kumpi väärässä? Onko tässä jotain naisen logiikkaa takana, jota minä vain en miehenä ymmärrä? Kertokaa, olkaa hyvät.

Kommentit (464)

Vierailija
1/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkkoja ollaan, sun pitäisi maksaa se laina ja puolet vastikkeesta, avokki maksaa puolet vastikkeesta. Ei ne kaikki roskat ja vedenkulutus ole pelkästään avokin tuottamaa

Vierailija
2/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osake on sinun, osakkeen kulut ovat sinun. Vastike on asumiskustannuksia, se puoliksi kuten esim sähköt, ethän halua asua siivellä. Vakuutukset jos eivät ole esim lainaehto, puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sen kanssa vuokrasopimus ja maksatat vuokraa 200 euroa kuussa. Silloin hän ei kerrytä sinun omaisuuttasi yhtään sen enempää kuin jonkun toisenkaan vuokraisännän omaisuutta.

Vierailija
4/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan, sun pitäisi maksaa se laina ja puolet vastikkeesta, avokki maksaa puolet vastikkeesta. Ei ne kaikki roskat ja vedenkulutus ole pelkästään avokin tuottamaa

Tuo nyt on mielestäni vähän sama ajatusmalli kuin, että vuokranantajan ei kuulu moraalisesti periä vuokralaiselta kuin yhtiövastikkeen hinta, koska kaikki muu olisi vuokranantajalle voittoa. Minun mielestäni 175€/kk on naurettavan vähän asumisesta, enkä itse kehtaisi kuunaan valittaa, jos siihen rahaan saisin jonkun tykönä asua suht viihtyisässä asunnossa.

ap

Vierailija
5/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sen kanssa vuokrasopimus ja maksatat vuokraa 200 euroa kuussa. Silloin hän ei kerrytä sinun omaisuuttasi yhtään sen enempää kuin jonkun toisenkaan vuokraisännän omaisuutta.

Lisään tähän vielä, että tietysti kerryttää omaisuutta. Miksi sinun omaisuutesi kerryttäminen on huonompi asia kuin jonkun random ökyrikkaan sijoitusasunnonomistajan omaisuuden kerryttäminen?

Vierailija
6/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIlanne on vastaava kuin pitäisit alivuokralaista. Tuo 175€/kk on aika edullinen hinta vuokraksi. Itse en valittaisi moisesta.

Vierailija
7/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sitä ei voi heivata pellolle tuosta vaan, vaan sillä on 3 kuukauden irtisanomisaika.

Vierailija
8/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla mies on aina väärässä.

Vierailija
9/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on mielestäni vähän sama ajatusmalli kuin, että vuokranantajan ei kuulu moraalisesti periä vuokralaiselta kuin yhtiövastikkeen hinta, koska kaikki muu olisi vuokranantajalle voittoa. Minun mielestäni 175€/kk on naurettavan vähän asumisesta, enkä itse kehtaisi kuunaan valittaa, jos siihen rahaan saisin jonkun tykönä asua suht viihtyisässä asunnossa.

ap

Siis tarkoitat varmaan 87,5€ , totta se on vähän, mutta siitähän ei ollut kysymys, vaan mikä on oikein.

Vierailija
10/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että muuttaa takas siihen kuudensadan kämppään!

Vierailija
11/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sitä ei voi heivata pellolle tuosta vaan, vaan sillä on 3 kuukauden irtisanomisaika.

Ei ketään voi vakituisesta asunnostaan heivata pellolle tuosta vaan, oli vuokrasopimusta tai ei.

-juristi

Vierailija
12/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisesta on aina kustannuksia.

paljonko tuosta kuukausittaisesta 175€ tulisi kerryttää omaisuutta?

25€?

Vierailija
13/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin otsikon, mutta luultavasti sinä. No luin viestin ja muutin mieltäni, kyllä sinä olet oikeassa. Ehdota, että muutatte erilleen tai sinä annat asunnon vuokralle, jollon muutatte vuokralle itse ja maksatte vuokran puoliksi. 

Vierailija
14/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan ei voi suhdetta asuinkumppanin kanssa verrata vuokranantajaan. Miksi sinä saisit taloudellisesti saada taloudellista voittoa siitä, että sulla on avopuoliso?

Meillä oli aikoinaan niin, että minä maksoin lainaa ja hoitovastike laitettiin puoliksi. Ei tullut mieleenkään miettiä, oliko tuo hoitovastikkeen puolikas linjassa "normaalien" vuokrien kanssa.

Vierailija
15/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän yhtiövastikkeen hinnalla asuminen on tosi halpaa. AP:llahan on omaisuus kiinni tuottamattomassa asunnossa; puoliso jos laittaa vastaavan 500€/kk kiinni osakkeisiin, niin saa tuoton sijoitukselleen.

Vierailija
16/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä eukko pihalle. Miten ihmeessä olet noin tyhmän naisen löytänyt?

Vierailija
17/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osake on sinun, osakkeen kulut ovat sinun. Vastike on asumiskustannuksia, se puoliksi kuten esim sähköt, ethän halua asua siivellä. Vakuutukset jos eivät ole esim lainaehto, puoliksi.

Miten voi asua omassa osakkeessaan siivellä? 

Vierailija
18/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano avovaimollesi, että hän hankkikoon sijoitusasunnon ja lyhentää sen velkaa säästyneillä 425 eur / kk + vuokralaisen maksamilla vuokrilla. Näin hänellekin kertyy omaisuutta. Tai vaihtoehtoisesti avovaimo voi ostaa samalla summalla kuukausittain osakkeita.

Vierailija
19/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
20/464 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksaako hän mitään muuta? Kotivakuutusta, sähköä jne? Jos ei, niin 175€/kk on mielestäni oikein kohtuullinen kk-maksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan