Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ! Kaipaisin vinkkejä vaikeaan ummetukseen!:(

Vierailija
18.04.2014 |

Tilanne sellainen, että olen kärsinyt pidempään pahasta ummetuksesta. Kaikki pitäisi olla kunnossa: paljon kuituja, monipuolinen säännöllinen ruokavalio, vettä, liikuntaa, ei ylipainoa jne.

Olen käyttänyt nyt lääkärin ohjeen mukaan Movicolia säännöllisesti ja vatsa ei ole kovalla ja silti suoli ei tyhjene kuin Microlaxilla. Tähystykseen on lähete, mutta mitä tässä odotellessa voi tehdä? Kärsin ajoittain kovista vatsakivuista. Viime viikolla CRP oli ok.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chagasin tauti. Oletko käynyt Etelä-Amerikassa?

Vierailija
42/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:23"]

Voisiko olla ärtyneen suolen oireyhtymä?

Käy lukemassa täältä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00068

[/quote]

Osittain sopii oireisiini.

ap

Vierailija
44/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:41"]

Psykoterapia.

[/quote]

Lupaatko, että tehoaa?;)

ap

Vierailija
45/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:40"]

Chagasin tauti. Oletko käynyt Etelä-Amerikassa?

[/quote]

Olen käynyt vain P-Amerikassa.

ap

Vierailija
46/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microlaxia ei pitäisi käyttää pitkiä aikoja ummetukseen, koska tavallaan suoli "tottuu ja laiskistuu" vaan lisää. Kannattaa käydä uudelleen lääkärissä keskustelemassa pitkäaikaiseen käyttöön soveltuvista ummetuslääkkeistä. Jotenkin kuulostaa siltä, että lääkärisi on ajatellut apua vain johonkin lyhytaikaiseen ongelmaan.

Vierailija
47/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:59"]

Microlaxia ei pitäisi käyttää pitkiä aikoja ummetukseen, koska tavallaan suoli "tottuu ja laiskistuu" vaan lisää. Kannattaa käydä uudelleen lääkärissä keskustelemassa pitkäaikaiseen käyttöön soveltuvista ummetuslääkkeistä. Jotenkin kuulostaa siltä, että lääkärisi on ajatellut apua vain johonkin lyhytaikaiseen ongelmaan.

[/quote]

Tätä pelkäänkin, että Microlaxiin tottuu. Lääkäri on kyllä aika hyvin tietoinen tilanteestani, muttei nyt tästä, ettei uloste tule, vaikka vatsa on löysällä. Jouduin käymään pari vkoa sitten päivystyksessä kovien vatsakipujen takia. JOnkinlainen suolitukos oli diagnoosi. Sain 3 peräruisketta (Klyx) ja söin 8 pussia Movicolia ja vasta sitten vatsa toimi. Jokin mättää kyllä. ap

Vierailija
48/51 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 00:59"]

[/quote]

Tätä pelkäänkin, että Microlaxiin tottuu. Lääkäri on kyllä aika hyvin tietoinen tilanteestani, muttei nyt tästä, ettei uloste tule, vaikka vatsa on löysällä. Jouduin käymään pari vkoa sitten päivystyksessä kovien vatsakipujen takia. JOnkinlainen suolitukos oli diagnoosi. Sain 3 peräruisketta (Klyx) ja söin 8 pussia Movicolia ja vasta sitten vatsa toimi. Jokin mättää kyllä. ap

[/quote]

Sehän voi olla, että olet jotenkin jo tottunut käymään ulostamssa pelkästään microlaxin tai sitten klyxin avulla. Muistathan myös, että jos otat movicolia, sen kanssa täytyy ottaa paljon nestettä? Jos ottaa movicolin liian pienen nestemäärän kanssa, siitä ei ole apua, koska movicol sitoo tietyn määrän nestettä.

Ja vaikka vatsasi sitten toimisikin vain microlacin/klyxin avulla, niin siihen kannattaa silti lisänä ottaa myös vaikka juuri movicolia/laxoberoneja/duphalackia, jotka kuitenkin pehmentää ulostetta. Muuten saattaa olla ulos työnnettävänä sellainen nyrkin kokoinen mötikkä.

Vierailija
49/51 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko saanut tuloksia? olisi kiva kuulla, kun itse painin saman ongelman kanssa. tosin mulla on MS myös mutta pakkohan ihmisen on vessatarpeet saada tehtyä oli tai ei sairauksia :D

mä en enää tiedä mitä keksiä avuksi, 10pvän ulostumattomuus (en sano ummetus) on ihan normia :(

Vierailija
50/51 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vastaan silti, jos jollekin on apua. Agiocur rakeet auttoivat minua tässä vaivassa. Suosittelen kokeilemaan jos nuo muut eivät auta, kuten oli tilanne minullakin. Apteekista, saa myös ilman reseptiä.

Vierailija
51/51 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui  elämänmittainen ummetus kun jätin viljat pois. En ole tarvinnut ummetuslääkkeitä sen jälkeen.