Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villakangastakin kavennus. Help!

Vierailija
26.05.2014 |

Otsikossa se tulikin. Onnistuuko laadukkaan villakangastakin kaventaminen kuinka helposti?

Olen laihtunut huimasti ja suurin osa isoista vaatteista joutaakin pois, mutta minulla on yksi laadukas villakangastakki josta en millään suostuisi luopumaan. Jos takin kaventaminen hyvännäköiseksi on mahdollista niin mielelläni siihen sijoitan, mutta jos sitä ei voi tehdä niin ainoa mahdollisuus on myydä se uuteen kotiin ja ostaa vaan uusi pienempi takki. 

Tietääkö joku akselilla Espoo/Hki ompelijoita jotka pystyisivät tällaiseen? Haluaisin todella että voisin vielä pitää takkia. Mittoja en ole mitannut mutta kyse on muutoksesta n. koosta L kokoon S/M

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan helppo homma. Ompelija surauttaa saumat saumurilla. Jos tuntuu, että "oikea" ompelija on liian kallis, käy kyselemässä ammattikouluista. Opiskelijoilla on käytössä samat välineet ja pitäisi tulla puolet halvemmaksi. :)

Vierailija
2/6 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 18:52"]

Se on ihan helppo homma. Ompelija surauttaa saumat saumurilla. Jos tuntuu, että "oikea" ompelija on liian kallis, käy kyselemässä ammattikouluista. Opiskelijoilla on käytössä samat välineet ja pitäisi tulla puolet halvemmaksi. :)

[/quote]

Ei hyvänen aika villakangastakkia millään saumurilla kavenneta! Eikä välttämättä ole muutenkaan niin "helppo" homma, riippuu siitä kuinka paljon pitää kaventaa eli riittääkö sivusaumoista ottaminen vai tarvitaanko myös (lisää) muotolaskoksia.

Jos ap:n takilla ei ole kiire, niin kannattaa kyllä kysäistä ammattikouluista. Jos ei sattumalta sovi sen hetkiseen opetukseen, niin joku opiskelija saattaa tehdä omana työnään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan testata harsimalla muotolaskosten ja saumojen kohdalta, paljonko pitää pienentää.

Vierailija
4/6 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama positiivinen ongelma. Mun takki on sen mallinen, että väljyys ei muuten edes haittaa, mutta olkapäät! Eihän ole edes mahdollista, että olkapäät/hartialeveys kapenee laihtuessa,  mutta niin on mulla tapahtunut. Takki roikkuu päällä kuin variksenpelättimellä. Sellaista tuskin ompelijakaan korjaa, ainakin tulee maksamaan maltaita.

Vierailija
5/6 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:03"]

Mulla on ihan sama positiivinen ongelma. Mun takki on sen mallinen, että väljyys ei muuten edes haittaa, mutta olkapäät! Eihän ole edes mahdollista, että olkapäät/hartialeveys kapenee laihtuessa,  mutta niin on mulla tapahtunut. Takki roikkuu päällä kuin variksenpelättimellä. Sellaista tuskin ompelijakaan korjaa, ainakin tulee maksamaan maltaita.

[/quote] kyllä sen korjaamaan pystyy, mutta koska se vaatii kaulusten uudelleen istuttamista, on olkalinjan korjaamisessa aika kova työ.

Vierailija
6/6 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen ongelma mullakin. Tietääkö kukaan hyvää korjausompelijaa pk-seudulla? Haluaisin pienentää villakangastakin.